Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Chci nacitat do pole typu int cisla do tej doby nez se nestiskne proste jen enter, cili misto cisla se zada prazdny radek. Nevim jakou dat do cyklu podminku. Zkousel jsem co jsem nasel EOF, nebo '\n', ale nejak me to nebral prekladac v pouziti s typem int. Take nevim zda je lepe cist pres scanf, nebo spise pres getchar. Nechci to v C++, nybrz v C.
Co to znamena "nejak mi to nebral prekladac"? Dej sem kus kodu a co ti to hlasi. Myslenka pockat na znak novy radek je spravna, zrejme pokulhava realizace. Pro vstup od uzivatele (o ktery se asi jedna?) je scanf nevhodny.
Zadny konkretni kus kodu nemam, byly to voloviny a smazal jsem je. Teoreticky by se to dalo udelat jak ? Cyklud while s podminkou 1 a pak vstup pres ??? kde se bude testovat zda je zadane neco, nebo jen \n, kdyz \n tak break. Jinak prekladac nebral scanf a testovani int na \n. Nevim cim to cist, getchar bere jen jeden znak, a \n tam je vzdy. S C velke zkusenosti nemam, tak snad nepisu moc velke bludy.
Sorry ale bludy jsou to maximalni, hlavne to nema hlavu ani patu. Najdi si hodinu casu a precti si nejaky tutorial k cecku, jsou jich spousty. Dotazy ma smysl pokladat, az o tom budes vedet aspon neco malo.
Bohuzel tohle jsem v zadnem tutorialu nenasel.
Zkusim to lepe vysvetlit. Mam pole cisel int, kde moze byt klidne i 100 hodnot. Do tohoto pole chci postupne ukladat cisla, problem bude v tom ze se nikdo predem nepta kolik jich bude, tudiz zadam jedno, druhe, treti a ctvrte uz zadat nechci, jenze program stale bude vstup ocekavat, vstup bude ukoncen prazdnym radkem. Cili jen stisknu ENTER.
A ted moje bludy, co takle to kontrolovat jako char, u ktereho se domnivam ze kontrola pres getchar pujde lepe a pak to zkonvertovat na int a ulozit do pole ?
A kolik znaku by mel getchar brat? Cti postupne znaky pomoci getchar, pri znaku novy radek skoncis. Pokud jsou na vstupu cislice, nacitej je do bufferu a ten potom preved na int k tomu urcenou funkci kdyz prijde whitespace. Pokud uzivatel zada neco jineho nez cislici nebo je retezec cislic uz moc dlouhy nebo uz je cisel vic nez chces, ohlas chybu.
Super diky ti, samozdrejme i ostatnim, zda se ze to mam, mozna to nevypada nejlepe, neco by se urcite dalo napsat lepe, ale funguje to. Hlavne je tam dost promenych, trochu by to chtelo orezat, ale to uz zvladnu.
1 #include <stdio.h>
2 #include <string.h>
3
4
5 int main()
6 {
7 int pole[1000];
8 int x,y;
9 char znak;
10 char retezec[10];
11 int z = 0;
12 while (z < 1000)
13 {
14 x = 0;
15 for (y = 0; y < 10; y++)
16 retezec[y] = '\0';
17 while ((znak = getchar() ) != '\n')
18 {
19 retezec[x] = znak;
20 x++;
21 }
22 if (strlen(retezec) == 0)
23 break;
24 else
25 pole[z] = atoi(retezec);
26 z++;
27 }
28
29 for (x = 0; x < z; x++)
30 printf("%i\n",pole[x]);
31
32 return 0;
33 }
Hezke preteceni zasobniku jste vyrobil...
17 while (x < 9 && (znak = getchar() ) != '\n')
18 {
19 retezec[x] = znak;
20 x++;
21 }
i=0;
while (scanf("%d",pole[i++])!=EOF) ;
ale pozor na rozměry toho pole.. Asi by bylo dobré v tom whilu kontrolovat jeho rozměr a případně provést realloc..
pokud jsi na linuxu, nejlepsi bude cist ve smycce radky pomoci getline(), na kazdou radku volat strlen() a tim kontrolovat zda je prazdna (pouze enter), a pokud neni, prevadet vstup pomoci atol() nebo lepe strtol() na cislo.
Jak na cteni vstupu se dozvis pomoci man getline(), pokud nemas nainstalovane manualove stranky k libc (coz doporucuju udelat), tak napr. zde.
http://linux.die.net/man/3/getline
Nicmene by ses predtim mel fakt trochu naucit cecko, jinak te ta reference na ukazatel mozna trochu zaskoci :)
ava
Tiskni
Sdílej: