Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »Dobry den,
jsem uplny novacek v navrhu aplikaci pomoci MVC vzoru a neumim si odpovedet na asi jednoduchou otazku. Na mnoha mistech se pise, ze se misto globalnich promenych (jak jsem byl doposud zvykly uzivat) je lepsi v tomto navrhu vyuzivat zapouzdreni method, ktere obsluhuji promene do __set a __get method.
Mohu se zeptat na Vas nazor zda je to dobry napad, a o nejake provnani metod getter, setter vs globalni promenne.
Dekuji za vas cas.
Dworkin
Ehm, globálne premenné? Nemysleli ste náhodou členské premenné? Môj názor je taký, že getter a setter je možné do triedy doplniť, keď sa na to nájde dôvod. Toto doplnenie sa dá urobiť z väčšej časti transparentne, takže si myslím, že dávať ho automaticky všade je zbytočný overkill.
podla mna je praveze dobre pouzivat gettery a settery v hojnej miere - umoznuje to "schovat" implementaciu za metody. to prinasa obrovske vyhody ked sa aplikacia dalej preraba, meni. uz neraz sa mi to vyplatilo. napriklad sa jedneho dna rozhodnete ze z clenskej prmennej typu array spravite objekt typu XY (co sa stava pomerne casto pri rafactoringu). nasledne budete musiet prepisat vsetky casti kodu, ktore pristupuju priamo k clenskej premennej. ak bola od zaciatku tato premenna nejak schovana (private, protected) a na pristup k nej sa vyuzivali vyhradne getter a setter tak mate vyhrane lebo iba zmenite obsah tychto dvoch metod.
takze idealny sposob je podla mna mat vsetky clenske premenne neverejne (private, protected) a pristupovat k nim jedine cez metody. tento sposob sice natahuje cas pri vyvoji, ale oextremne usetri cas a namahu pri zmenach, opravach. samozrejme vsetko s rozumom, vyskytuju sa situacie ked to neni moc vhodne
Dekuji obema za kometare. Protoze jsem metody getter setter jeste nikdy nevyuzival, pusobi na me dosti tajemne, ale to asi jen pro to, ze jsou pro me nove. Mohu se jeste zeptat na lajckou otazku (mozna uplne mimo misu). Da se nejak vycist jake vsechny promene jsou vytvoreny? Tedy jako kdyz vypisi print_r($_SESSION) tak vidim pohodlne jake promene mam aktualne nastaveny. Jde to nejak i touto metodou?
neviem ako sa daju zistit premenne v aktualnom kontexte (napr. vo funkci, metode), ale globalne premenne by mali byt (od PHP5) v poli $GLOBALS, takze na vypis by malo stacit print_r($GLOBALS).
inak podla toho co pises tusim ze asi by sa ti hodil nejaky debugger,ze? nastroj kde si pocas behu skriptu vypises co vsetko je v danom poli, objekte, premennej, ci je enjake premenna inicializovana v danom momente..
skus sa kuknut an xdebug - spolu s nejakym klientom - napr. emacs, vim, eclipsePDT dosiahnes nielen toto ;o) ju a v pripade nejasnosti (instalacia atd) sa nevahaj spytat :)
gettery a settery nespochybňujem, ale v PHP sa to robí tak, že sa vytvorí metóda s názvom __get() kde ako parameter ide string s názvom premennej a metóda s názvom __set() kde ide názov premennej a hodnota. Tieto metódy sú takzvané "magic", takže sa automaticky použijú na prístup k členom s viditeľnosťou private. Používanie get a set je z toho pohľadu transparentné, a netreba si zvlášť vytvárať getter a setter pre každú premennú. Takže môžem mať členy public a keď zistím, že na niektorý z nich mi treba getter alebo setter, tak z nich spravím private a ošéfujem to v rámci __get() a __set(). Tí čo triedu používajú si žiaden rozdiel nevšimnú, a 3/4 triedy mi nezaberajú funkcie typu GetBlaa() { return $this->blaa; } a SetBlaa($blaa) { $this->blaa=$blaa; }
Getry a setry jsou jenom prvni krok k programovani snadno upravitelnych modularnich aplikaci. Samotne bez ostatnich prvku objektoveho navrhu nejsou k nicemu. Implementace MVC v PHP je dle meho nazoru trosku problematicka a mene zrejma nez napr v Jave - Nikoliv vsak nemozna.
Takze od pouzivani settru neodrazuji, ale snazte se pochopit proc se pouzivaji, a co prinasi, stejne tak s MVC. Obe technologie zeslozituji(nebo cini delsim) kod aplikace, ale nabizeji vetsi flexibilitu a znovupouzitelnost kodu.
mno lepší je mít kód bez obojího, když máš v nějaký třídě data, měl bys veškerou práci s nima mít právě v tý třídě. OOP bylo vymyšlený právě proto. doporučuju četbu Holub on patterns - stať nazvaná "why are getters and setters evil".
Tiskni
Sdílej: