Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
static const char INFO = 'I';Pokud to správně chápu, jsou dvě možnosti:
static const char INFO;a v cpp souboru potom doplnit
const char INFO = 'I';
/planner.cpp:45: undefined reference to `Action::INFO'V případě druhém hází chybu ostatní jednotky, do kterých hlavičkový soubor dotyčné třídy includuju, konkrétně
error: ‘Action::INFO’ cannot appear in a constant-expressionv příkazu switch jako větvící hodnoty.
Nejsou ty chybove hlasky prohozene?
Spravne reseni je v cpp souboru mit
const char Trida::INFO = 'I';
a linkovat vysledny objektovy soubor ke vsem ktere includuji header.
To bude nejspis tim ze switch nejde pouzit na neco co se neda overit pri kompilaci (on tu hodnotu bude znat az pri linkovani, zejo).
Ta staticka hodnota rovnou v header souboru byva problem kvuli tomu, ze potom existuje tolik instanci te staticke promenne, kolik je uspesnych include toho kodu.
Nezbyva nez bud pouzit ten enum nebo to udelat #define direktivou - kazdopadne ale v hlavickovym souboru.
Vazne se u const doplnuje pro clenske promenne static? To se mi nejak nezda :/. Imho const clenske promenne maji jediny rozdil - lze je inicializovat pouze v inicializacnim bloku konstruktoru, a v kodu je lze pouzit pouze v const kontextu.
S navrhem pouzit enum souhlasim :)
const char foo = 'F';
const se implicitne linkuje jako static, takze je to stejne, jako byste napsal:
static const foo = 'F';
Proto to pri linkovani napise chybu. Duvod proc to tak je, je abyste mohl psat konstanty do hlavickovych souboru, jakasi nahrada za:
#define foo 'F'
enum e {
INFO = 'I' // atd...
};
class Trida {
static const INFO = 'I';
...
do všech cpp, kde to používám? To by mělo být správně, ne? Co je na tom přesně špatně? Nějak se mi nechce věřit, že bych ještě navíc potřeboval extern.
static const char INFO = 'I';
Statická proměnná musí být někde v paměti, proto je třeba ji vytvořit v právě jednom .cpp souboru a tam ji i inicializovat. Jinak by různé soubory includující stejný header nevěděly, kdo ji teda mám ve své paměti.
Jestli to chcete za každou cenu mít jen v .hpp, tak si to definujte jako metodu: const char getINFO(void){ return 'I'; }, to se pak už nikde definovat nemusí, bude z toho inline funkce.
Tiskni
Sdílej: