Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Ubuntu 25.10 bude (𝕏) Questing Quokka (pátrající klokan quokka).
Ubisoft uvolnil zdrojové kódy softwaru Chroma pro simulaci barvosleposti pro vývojáře počítačových her. K dispozici jsou na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Defold (Wikipedie) je multiplatformní herní engine. Nejnovější verze je 1.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Licence vychází z licence Apache 2.0.
Správa služeb hlavního města Prahy se potýká s následky kyberútoku. Hackerská skupina začala zveřejňovat na internetu některé z ukradených materiálů a vyzvala organizaci k vyjednávání. Ta zatím podrobnosti k případu sdělovat nechce. Případem se zabývá policie i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).
OCCT je oficiálně k dispozici na Linuxu (YouTube). Jedná se o proprietární software pro zátěžové testování a monitorování hardwaru.
Společnost OpenAI představila AI modely o3 a o4-mini (𝕏).
Canonical vydal Ubuntu 25.04 Plucky Puffin. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do ledna 2026.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.2.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
static const char INFO = 'I';Pokud to správně chápu, jsou dvě možnosti:
static const char INFO;a v cpp souboru potom doplnit
const char INFO = 'I';
/planner.cpp:45: undefined reference to `Action::INFO'V případě druhém hází chybu ostatní jednotky, do kterých hlavičkový soubor dotyčné třídy includuju, konkrétně
error: ‘Action::INFO’ cannot appear in a constant-expressionv příkazu switch jako větvící hodnoty.
Nejsou ty chybove hlasky prohozene?
Spravne reseni je v cpp souboru mit
const char Trida::INFO = 'I';
a linkovat vysledny objektovy soubor ke vsem ktere includuji header.
To bude nejspis tim ze switch nejde pouzit na neco co se neda overit pri kompilaci (on tu hodnotu bude znat az pri linkovani, zejo).
Ta staticka hodnota rovnou v header souboru byva problem kvuli tomu, ze potom existuje tolik instanci te staticke promenne, kolik je uspesnych include toho kodu.
Nezbyva nez bud pouzit ten enum nebo to udelat #define direktivou - kazdopadne ale v hlavickovym souboru.
Vazne se u const doplnuje pro clenske promenne static? To se mi nejak nezda :/. Imho const clenske promenne maji jediny rozdil - lze je inicializovat pouze v inicializacnim bloku konstruktoru, a v kodu je lze pouzit pouze v const kontextu.
S navrhem pouzit enum souhlasim :)
const char foo = 'F';
const se implicitne linkuje jako static, takze je to stejne, jako byste napsal:
static const foo = 'F';
Proto to pri linkovani napise chybu. Duvod proc to tak je, je abyste mohl psat konstanty do hlavickovych souboru, jakasi nahrada za:
#define foo 'F'
enum e { INFO = 'I' // atd... };
class Trida { static const INFO = 'I'; ...do všech cpp, kde to používám? To by mělo být správně, ne? Co je na tom přesně špatně? Nějak se mi nechce věřit, že bych ještě navíc potřeboval extern.
static const char INFO = 'I';
Statická proměnná musí být někde v paměti, proto je třeba ji vytvořit v právě jednom .cpp souboru a tam ji i inicializovat. Jinak by různé soubory includující stejný header nevěděly, kdo ji teda mám ve své paměti.
Jestli to chcete za každou cenu mít jen v .hpp, tak si to definujte jako metodu: const char getINFO(void){ return 'I'; }, to se pak už nikde definovat nemusí, bude z toho inline funkce.
Tiskni
Sdílej: