Byla vydána nová verze 0.4.15 (𝕏) svobodného operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání.
Byl představen rpi-image-gen, tj. oficiální nástroj pro vytváření vlastních softwarových obrazů pro zařízení Raspberry Pi.
Byla vydána nová major verze 8.0, aktuálně 8.0.1, softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je lepší podpora Kobo KEPUB formátu nebo integrovaný lokálně běžící engine Piper pro převod textu na řeč používaný pro čtení nahlas (již od verze 7.18).
Společnost OpenAI rozšířila své API o nové audio modely. Nový model pro převod textu na řeč (text-to-speech model) lze bez přihlašování vyzkoušet na stránce OpenAI.fm.
Příspěvek Bezpečnost paměti pro webové fonty na blogu Chrome pro vývojáře rozebírá, proč se pro zpracování webových fontů v Chrome místo FreeType nově používá v Rustu napsaná Skrifa z Fontations.
V pátek 21. a v sobotu 22. března proběhnou Arduino Days 2025, tj. každoroční „narozeninová oslava“ platformy Arduino. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je bude možné na YouTube. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V sobotu v Praze na Matfyzu.
Komunitná konferencia Bratislava OpenCamp, ktorá sa uskutoční už o tri týždne 5. 4. 2025 na FIIT STU pozná svoj program – návštevníkom ponúkne 3 paralelné behy prednášok a workshopov na rôzne témy týkajúce sa otvoreného softvéru či otvorených technológií.
Časopis MagPi od nakladatelství Raspberry Pi se s číslem 151 přejmenoval na Raspberry Pi Official Magazine. I pod novým názvem zůstává nadále ve formátu pdf zdarma ke čtení.
Japonská SoftBank Group kupuje firmu Ampere Computing za 6,5 miliardy dolarů. Ampere Computing vyrábí 32-128jádrové procesory Ampere Altra a 192jádrové procesory AmpereOne.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.1a linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení na blogu.
static const char INFO = 'I';Pokud to správně chápu, jsou dvě možnosti:
static const char INFO;a v cpp souboru potom doplnit
const char INFO = 'I';
/planner.cpp:45: undefined reference to `Action::INFO'V případě druhém hází chybu ostatní jednotky, do kterých hlavičkový soubor dotyčné třídy includuju, konkrétně
error: ‘Action::INFO’ cannot appear in a constant-expressionv příkazu switch jako větvící hodnoty.
Nejsou ty chybove hlasky prohozene?
Spravne reseni je v cpp souboru mit
const char Trida::INFO = 'I';
a linkovat vysledny objektovy soubor ke vsem ktere includuji header.
To bude nejspis tim ze switch nejde pouzit na neco co se neda overit pri kompilaci (on tu hodnotu bude znat az pri linkovani, zejo).
Ta staticka hodnota rovnou v header souboru byva problem kvuli tomu, ze potom existuje tolik instanci te staticke promenne, kolik je uspesnych include toho kodu.
Nezbyva nez bud pouzit ten enum nebo to udelat #define direktivou - kazdopadne ale v hlavickovym souboru.
Vazne se u const doplnuje pro clenske promenne static? To se mi nejak nezda :/. Imho const clenske promenne maji jediny rozdil - lze je inicializovat pouze v inicializacnim bloku konstruktoru, a v kodu je lze pouzit pouze v const kontextu.
S navrhem pouzit enum souhlasim :)
const char foo = 'F';
const se implicitne linkuje jako static, takze je to stejne, jako byste napsal:
static const foo = 'F';
Proto to pri linkovani napise chybu. Duvod proc to tak je, je abyste mohl psat konstanty do hlavickovych souboru, jakasi nahrada za:
#define foo 'F'
enum e { INFO = 'I' // atd... };
class Trida { static const INFO = 'I'; ...do všech cpp, kde to používám? To by mělo být správně, ne? Co je na tom přesně špatně? Nějak se mi nechce věřit, že bych ještě navíc potřeboval extern.
static const char INFO = 'I';
Statická proměnná musí být někde v paměti, proto je třeba ji vytvořit v právě jednom .cpp souboru a tam ji i inicializovat. Jinak by různé soubory includující stejný header nevěděly, kdo ji teda mám ve své paměti.
Jestli to chcete za každou cenu mít jen v .hpp, tak si to definujte jako metodu: const char getINFO(void){ return 'I'; }, to se pak už nikde definovat nemusí, bude z toho inline funkce.
Tiskni
Sdílej: