Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Mám aplikaci v avr pro atmega16. Zatím zkouším přesně měřit otáčky. Měřím způsobem, že počítám čas mezi pulsy a pak kolik je pulsů do sekundy. Problém je, že zřejmě pokud zrovna atmega přijímá nějaká data přes sériovou linku, tak asi nemůže běžet přerušení pro měření otáček, které běží Xkrát za sekundu. Proto jsou výsledné hodnoty např. 550 +-30. Co s tím? Jak nastavit, aby přerušení pro měření otáček mohlo přerušit cokoliv jiného a tudíš nedocházelo ke zpožděním?
Nebo i v té obsluze seriového portu nejdříve počítat otáčky.
Teď tam mám krystal 14.7456 MHz, což je nejrychlejší co tam mohu dát aby se to dobře dělilo.
Tak v ostatních přerušeních problém asi nebude. Vypnul jsem je totiž a povolil jen to, kde se měří otáčky a ještě je povolené přerušení od sériového portu, ale vyrubal jsem odtamtud všechen kód. Co mám tedy špatně? Měřím nějak špatně otáčky? Vím, že bych měl měřit přes několik pulsů, ale zkouším odchylku v tom jednom a ta je +- 5 cyklů, což ve výsledku dává docela velikou odchylku v rychlosti. Zde jsou povolená přerušení:
ISR(TIMER2_OVF_vect) {
TCNT2=255; // 14.7456MHz/1024/1=14400 preruseni/sec
longac++;
if (longac>=2880) {
longac=0;
longacDOit=1;
}
if (longac10<288001) longac10++;
if (longac10==288000) {
//longac10=0;
longac10DOit=1;
OCR1A=0;
}
if (longac10==1) {
OCR1A=300;
}
pulsecounterL++;
if (bit_is_set(PIND, 6) && ! speedLcounted1) {
pulseL++;
speedLcounted3 = 0;
speedLcounted1 = 1;
}
if (bit_is_set(PIND, 7) && ! speedLcounted2) {
pulseL++;
speedLcounted4 = 0;
speedLcounted2 = 1;
}
if (bit_is_clear(PIND, 6) && ! speedLcounted3) {
pulseL++;
speedLcounted1 = 0;
speedLcounted3 = 1;
}
if (bit_is_clear(PIND, 7) && ! speedLcounted4) {
pulseL++;
speedLcounted2 = 0;
speedLcounted4 = 1;
}
if (pulseL>=1 || pulsecounterL>=14400) {
//finalSpeedL = (pulseL*(14400000/pulsecounterL))/1000;
finalSpeedL=pulsecounterL; // pro ladeni, zobrazi jen kolik cyklu mezi 2 pulsy
pulsecounterL = 0;
pulseL = 0;
}
if (speedLcounted1 && speedLcounted2) {
if (!speedLdirTest) speedLdir = 1; else speedLdir = 0;
}
if (speedLcounted1 && ! speedLcounted2) {
speedLdirTest=0;
}
if (! speedLcounted1 && speedLcounted2) {
speedLdirTest=1;
}
}
// preruseni po prichodu noveho znaku na USART
// novy byte zapise do pozice 0, ostatni posune o 1 vyse = FIFO fornta
// po prichodu \n nastavi priznak enteru - je zpracovan v main()
ISR(USART_RXC_vect) {
unsigned char status,data,i;
}
Zkusim zvysit frekvenci odecitani. Mohlo by pomoct.
ISR(INT0_vect) {
pin1set = bit_is_set(PIND, 2);
pulseL++;
// zde kód pro určení směru
}
Analogicky pro ISR(INT1_vect), v přerušení od časovače by sis jenom přečetl to, kolik pulsů se za daný interval přečetlo. Samozřejmě je nutné mít proměnné deklarované jako volatile tam, kde je to potřeba.
Tiskni
Sdílej: