Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Mám aplikaci v avr pro atmega16. Zatím zkouším přesně měřit otáčky. Měřím způsobem, že počítám čas mezi pulsy a pak kolik je pulsů do sekundy. Problém je, že zřejmě pokud zrovna atmega přijímá nějaká data přes sériovou linku, tak asi nemůže běžet přerušení pro měření otáček, které běží Xkrát za sekundu. Proto jsou výsledné hodnoty např. 550 +-30. Co s tím? Jak nastavit, aby přerušení pro měření otáček mohlo přerušit cokoliv jiného a tudíš nedocházelo ke zpožděním?
Nebo i v té obsluze seriového portu nejdříve počítat otáčky.
Teď tam mám krystal 14.7456 MHz, což je nejrychlejší co tam mohu dát aby se to dobře dělilo.
Tak v ostatních přerušeních problém asi nebude. Vypnul jsem je totiž a povolil jen to, kde se měří otáčky a ještě je povolené přerušení od sériového portu, ale vyrubal jsem odtamtud všechen kód. Co mám tedy špatně? Měřím nějak špatně otáčky? Vím, že bych měl měřit přes několik pulsů, ale zkouším odchylku v tom jednom a ta je +- 5 cyklů, což ve výsledku dává docela velikou odchylku v rychlosti. Zde jsou povolená přerušení:
ISR(TIMER2_OVF_vect) {
TCNT2=255; // 14.7456MHz/1024/1=14400 preruseni/sec
longac++;
if (longac>=2880) {
longac=0;
longacDOit=1;
}
if (longac10<288001) longac10++;
if (longac10==288000) {
//longac10=0;
longac10DOit=1;
OCR1A=0;
}
if (longac10==1) {
OCR1A=300;
}
pulsecounterL++;
if (bit_is_set(PIND, 6) && ! speedLcounted1) {
pulseL++;
speedLcounted3 = 0;
speedLcounted1 = 1;
}
if (bit_is_set(PIND, 7) && ! speedLcounted2) {
pulseL++;
speedLcounted4 = 0;
speedLcounted2 = 1;
}
if (bit_is_clear(PIND, 6) && ! speedLcounted3) {
pulseL++;
speedLcounted1 = 0;
speedLcounted3 = 1;
}
if (bit_is_clear(PIND, 7) && ! speedLcounted4) {
pulseL++;
speedLcounted2 = 0;
speedLcounted4 = 1;
}
if (pulseL>=1 || pulsecounterL>=14400) {
//finalSpeedL = (pulseL*(14400000/pulsecounterL))/1000;
finalSpeedL=pulsecounterL; // pro ladeni, zobrazi jen kolik cyklu mezi 2 pulsy
pulsecounterL = 0;
pulseL = 0;
}
if (speedLcounted1 && speedLcounted2) {
if (!speedLdirTest) speedLdir = 1; else speedLdir = 0;
}
if (speedLcounted1 && ! speedLcounted2) {
speedLdirTest=0;
}
if (! speedLcounted1 && speedLcounted2) {
speedLdirTest=1;
}
}
// preruseni po prichodu noveho znaku na USART
// novy byte zapise do pozice 0, ostatni posune o 1 vyse = FIFO fornta
// po prichodu \n nastavi priznak enteru - je zpracovan v main()
ISR(USART_RXC_vect) {
unsigned char status,data,i;
}
Zkusim zvysit frekvenci odecitani. Mohlo by pomoct.
ISR(INT0_vect) { pin1set = bit_is_set(PIND, 2); pulseL++; // zde kód pro určení směru }Analogicky pro ISR(INT1_vect), v přerušení od časovače by sis jenom přečetl to, kolik pulsů se za daný interval přečetlo. Samozřejmě je nutné mít proměnné deklarované jako volatile tam, kde je to potřeba.
Tiskni
Sdílej: