Společnost initMAX pořádá bezplatný webinář Zabbix a pokročilý databázový monitoring, zaměřený na efektivní správu a sledování databází pomocí nástroje Zabbix. Účastníci se naučí, jak nastavovat klíčové metriky, sledovat zátěž databázových serverů, analyzovat dotazy a předcházet problémům s výkonem. Webinář nabídne praktické ukázky a osvědčené postupy pro monitoring databází. … více »
Projekt reprodukovatelné openSUSE dosáhl významného milníku: proof-of-concept fork openSUSE se 100 % reprodukovatelně sestavitelnými balíčky.
Společnost Ondsel se snažila vylepšovat UX/UI FreeCADu a nabízet jej komerčně. Po dvou letech to ale vzdala. Pierre-Louis Boyer, bývalý zaměstnanec Ondselu, by rád pokračoval. Na YouTube představil soft-fork FreeCADu s názvem AstoCAD.
Aplikace pro blokování internetové reklamy v celé síti Pi-hole (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6. Přehled novinek a oprav v příspěvku na blogu.
Vývojáři počítačové hry Kingdom Come: Deliverance II (Wikipedie, ProtonDB) oznámili (𝕏), že za 2 týdny se prodalo 2 miliony kopií.
Společnost xAI založena Elonem Muskem na síti 𝕏 představila Grok-3, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Byla vydána nová verze 9.9p2 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Řešeny jsou 2 bezpečnostní chyby: CVE-2025-26465 (MITM pokud je zapnuta volba VerifyHostKeyDNS, ve výchozím stavu je vypnuta) a CVE-2025-26466 (DoS). Detaily na stránkách společnosti Qualys (txt).
Argentinský prezident Javier Milei čelí více než stovce žalob a trestních oznámení kvůli spáchání podvodu, protože na svých sociálních sítích propagoval kryptoměnu $LIBRA, jejíž hodnota se v krátké době znásobila a pak zhroutila.
Wayland Protocols byly vydány ve verzi 1.41. S dlouho očekávaným protokolem správy barev a High Dynamic Range (HDR).
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.11.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest (Wikipedie) v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
float x;
unsigned short int y[10];
y[5]=//první půlka x;
y[6]=//druhá půlka x;
a pak zase spojit y[5] a y[6] do x.
#include <stdio.h>
#include <math.h>
#include <string.h>
int main()
{
float x;
unsigned short int y[10];
int i;
memset(y, 0, sizeof(unsigned short int)*10);
x = M_PI;
printf("pred x = %f\n", x);
memcpy(y+5, &x, sizeof(x));
//y[5]=//první půlka x;
//y[6]=//druhá půlka x;
x = 0.0;
memcpy(&x, y+5, sizeof(x));
//y[5]=//první půlka x;
//y[6]=//druhá půlka x;
printf("po x = %f\n", x);
return 0;
}
union
- viz příklad.
y[5] = x & 0xffff; y[6] = x >> 16; x = (y[6] << 16) | y[5];
Elegance C-ka :)
y[5] = * (unsigned short int *) &x; y[6] = * ((unsigned short int *) &x + 1); ... * (unsigned short int *) &x = y[5]; * ((unsigned short int *) &x + 1) = y[6];Nebo tak:
* (float *) &y[5] = x; ... x = * (float *) &y[5];
v c je taky dostupna union. Takze:
typedef union {
float fCislo;
uint16 au16Cisla[2];
} CisloVLoterii;
...
CisloVLoterii *pCislo;
...
pCislo = (CisloVLoterii *)&y[5];
pCislo->fCislo = x;
printf('%d %d\n', pCislo->au16Cisla[0], pCislo->au16Cisla[1]);
...
Tiskni
Sdílej: