Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Zdravim,
Mel bych dotaz na zasilani signalu v linuxu. Jde mi o toto. Pokud napriklad vlakno hojne vyuziva IO operace tak se mu jaksi tezko da poslat signal.
Napriklad kdyz date do smycky cout << "Neco << endl.
Jde nejak definovat aby signal byl dorucenej v kazdym pripade ?
Dekuji za odpoved.
kill
.
Asi by bylo lepší podroběji popsat situaci, ukázat kód...
read()
nebo write()
, které mezi ně zrovna patří.
Tomu nerozumím, v manu se např. u read píše:
If a read() is interrupted by a signal before it reads any data, it shall return -1 with errno set to [EINTR].
read()
zrovna patří mezi syscally, které se chovají tak, jak Messa tvrdí. Pouze jsem upozorňoval, že se tak nechovají všechny syscally, jak by se z jeho příspěvku mohlo zdát.
Aha, já to pochopil opačně, omlouvám se.
Hmm a neni jeste nejak zkomplikovano tim, ze zarizeni v unixu jsou rozdelana na rychla a pomala? Na neco takoveho si matne zvpominam z prednasek z Unixu, ale uz si nedokazu presne vzpomenout cim se ta zarizeni lisi.
pthread_sigmask()
. Pokud např. nastavíte signál jako blokovaný všem threadům kromě jednoho, pak ho zpracuje právě ten jeden. Druhou možností je použít pthread_kill()
a poslat signál přímo konkrétnímu threadu.
No ukazka kodu je jednoducha.
Napriklad:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
while(true)
{
coud << "Hello World" << endl;
}
}
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.
O co mi jde. Pisu managera kterej bude obsluhovat vlakna a nastavovat jim urcitej cas, ktery budou mit na vyrizeni sitovyho pozadavku.
Udelal sem to takto. V hlavni smycce managera ma sleep(1) a tam projde kontainer tech vlaken ktery obsluhuje. Pokud vyprsel cas posle mu signal. Ja ho v tom vlakne muzu odchytnout obslouzit zavrit socket atp.
Jenze pokud tech vlaken bude v manageru vic a budou se chovat tak jako viz nahore tak ten signal vubec neposlu respektive se neobslouzi.
Nejaky napad jak to udelat lip ?
Diky
Hmm nejsem si jistej jestli jsou signaly to pravy reseni pro komunikaci mezi vlakny. Zkus se podivat na knihovnu apr (apache portable library). Ta to sice resi trochu slozite, ale zase to funguje i na woknach.
Kouknete se na tohle. apr knihovna to vlastne resi dost neumele. Komunikaci mezi vlakny je mozne vyresit bez signalu, bez syscallu, bez zamku. Cele je to pak mnohem rychlejsi. http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=511635
Implementace na linuxu je bohuzel dost pracna.
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.
U mne bez pozorovatelného zpoždění. Ale i v případě, že to máte pomalé, problém vůbec nemusí být (a téměř jistě není) v tom, že by thread nedostával signály.
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.Tu je ale problém v tom, že dlho beží ten výpis na obrazovku. Skús to presmerovať do súboru - koľko potrvá od stlačenia Ctrl+C po skončenie procesu. Ešte markantnejšie to je keď to pustíš na stroji, na ktorý si prihlásený po sieti.
Tiskni
Sdílej: