Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Zdravim,
Mel bych dotaz na zasilani signalu v linuxu. Jde mi o toto. Pokud napriklad vlakno hojne vyuziva IO operace tak se mu jaksi tezko da poslat signal.
Napriklad kdyz date do smycky cout << "Neco << endl.
Jde nejak definovat aby signal byl dorucenej v kazdym pripade ?
Dekuji za odpoved.
kill
.
Asi by bylo lepší podroběji popsat situaci, ukázat kód...
read()
nebo write()
, které mezi ně zrovna patří.
Tomu nerozumím, v manu se např. u read píše:
If a read() is interrupted by a signal before it reads any data, it shall return -1 with errno set to [EINTR].
read()
zrovna patří mezi syscally, které se chovají tak, jak Messa tvrdí. Pouze jsem upozorňoval, že se tak nechovají všechny syscally, jak by se z jeho příspěvku mohlo zdát.
Aha, já to pochopil opačně, omlouvám se.
Hmm a neni jeste nejak zkomplikovano tim, ze zarizeni v unixu jsou rozdelana na rychla a pomala? Na neco takoveho si matne zvpominam z prednasek z Unixu, ale uz si nedokazu presne vzpomenout cim se ta zarizeni lisi.
pthread_sigmask()
. Pokud např. nastavíte signál jako blokovaný všem threadům kromě jednoho, pak ho zpracuje právě ten jeden. Druhou možností je použít pthread_kill()
a poslat signál přímo konkrétnímu threadu.
No ukazka kodu je jednoducha.
Napriklad:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
while(true)
{
coud << "Hello World" << endl;
}
}
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.
O co mi jde. Pisu managera kterej bude obsluhovat vlakna a nastavovat jim urcitej cas, ktery budou mit na vyrizeni sitovyho pozadavku.
Udelal sem to takto. V hlavni smycce managera ma sleep(1) a tam projde kontainer tech vlaken ktery obsluhuje. Pokud vyprsel cas posle mu signal. Ja ho v tom vlakne muzu odchytnout obslouzit zavrit socket atp.
Jenze pokud tech vlaken bude v manageru vic a budou se chovat tak jako viz nahore tak ten signal vubec neposlu respektive se neobslouzi.
Nejaky napad jak to udelat lip ?
Diky
Hmm nejsem si jistej jestli jsou signaly to pravy reseni pro komunikaci mezi vlakny. Zkus se podivat na knihovnu apr (apache portable library). Ta to sice resi trochu slozite, ale zase to funguje i na woknach.
Kouknete se na tohle. apr knihovna to vlastne resi dost neumele. Komunikaci mezi vlakny je mozne vyresit bez signalu, bez syscallu, bez zamku. Cele je to pak mnohem rychlejsi. http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=511635
Implementace na linuxu je bohuzel dost pracna.
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.
U mne bez pozorovatelného zpoždění. Ale i v případě, že to máte pomalé, problém vůbec nemusí být (a téměř jistě není) v tom, že by thread nedostával signály.
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.Tu je ale problém v tom, že dlho beží ten výpis na obrazovku. Skús to presmerovať do súboru - koľko potrvá od stlačenia Ctrl+C po skončenie procesu. Ešte markantnejšie to je keď to pustíš na stroji, na ktorý si prihlásený po sieti.
Tiskni
Sdílej: