Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Zdravim,
Mel bych dotaz na zasilani signalu v linuxu. Jde mi o toto. Pokud napriklad vlakno hojne vyuziva IO operace tak se mu jaksi tezko da poslat signal.
Napriklad kdyz date do smycky cout << "Neco << endl.
Jde nejak definovat aby signal byl dorucenej v kazdym pripade ?
Dekuji za odpoved.
kill
.
Asi by bylo lepší podroběji popsat situaci, ukázat kód...
read()
nebo write()
, které mezi ně zrovna patří.
Tomu nerozumím, v manu se např. u read píše:
If a read() is interrupted by a signal before it reads any data, it shall return -1 with errno set to [EINTR].
read()
zrovna patří mezi syscally, které se chovají tak, jak Messa tvrdí. Pouze jsem upozorňoval, že se tak nechovají všechny syscally, jak by se z jeho příspěvku mohlo zdát.
Aha, já to pochopil opačně, omlouvám se.
Hmm a neni jeste nejak zkomplikovano tim, ze zarizeni v unixu jsou rozdelana na rychla a pomala? Na neco takoveho si matne zvpominam z prednasek z Unixu, ale uz si nedokazu presne vzpomenout cim se ta zarizeni lisi.
pthread_sigmask()
. Pokud např. nastavíte signál jako blokovaný všem threadům kromě jednoho, pak ho zpracuje právě ten jeden. Druhou možností je použít pthread_kill()
a poslat signál přímo konkrétnímu threadu.
No ukazka kodu je jednoducha.
Napriklad:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
while(true)
{
coud << "Hello World" << endl;
}
}
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.
O co mi jde. Pisu managera kterej bude obsluhovat vlakna a nastavovat jim urcitej cas, ktery budou mit na vyrizeni sitovyho pozadavku.
Udelal sem to takto. V hlavni smycce managera ma sleep(1) a tam projde kontainer tech vlaken ktery obsluhuje. Pokud vyprsel cas posle mu signal. Ja ho v tom vlakne muzu odchytnout obslouzit zavrit socket atp.
Jenze pokud tech vlaken bude v manageru vic a budou se chovat tak jako viz nahore tak ten signal vubec neposlu respektive se neobslouzi.
Nejaky napad jak to udelat lip ?
Diky
Hmm nejsem si jistej jestli jsou signaly to pravy reseni pro komunikaci mezi vlakny. Zkus se podivat na knihovnu apr (apache portable library). Ta to sice resi trochu slozite, ale zase to funguje i na woknach.
Kouknete se na tohle. apr knihovna to vlastne resi dost neumele. Komunikaci mezi vlakny je mozne vyresit bez signalu, bez syscallu, bez zamku. Cele je to pak mnohem rychlejsi. http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=511635
Implementace na linuxu je bohuzel dost pracna.
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.
U mne bez pozorovatelného zpoždění. Ale i v případě, že to máte pomalé, problém vůbec nemusí být (a téměř jistě není) v tom, že by thread nedostával signály.
a zkuste si to zabit pres ctr+c trva to pekne dlouho.Tu je ale problém v tom, že dlho beží ten výpis na obrazovku. Skús to presmerovať do súboru - koľko potrvá od stlačenia Ctrl+C po skončenie procesu. Ešte markantnejšie to je keď to pustíš na stroji, na ktorý si prihlásený po sieti.
Tiskni
Sdílej: