Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o naší práci, prostředí ve kterém pracujeme a o naší firemní kultuře. Letos se dveře otevřou 26. 11. 2025 v 16:00. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem naši inženýři v Praze pracují, jak spolupracujeme se zákazníky, partnery i studenty, proč máme rádi open source a co pro nás skutečně
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Ahoj!
Pred par dny jsem zacal delat na takove mensi aplikaci, pro vyvoj jsem si vybral C++ a Qt, i kdyz ani s jednim nemam prakticky zadne zkusenosti. S C++ to docela jde, prechod z C# a Javy neni tak hrozny, clovek spis citi prijemnou volnost -)
Ted k problemu, na zacatku programu potrebuju nacist nejaka data skrz gui a pri behu je pripadne lehce editovat, precetl jsem si nejake tutorialy na model / view pattern a implementoval celkem snadno editovani dat pres model a tableView.
Co se mi ale nedari je vkladat a mazat radky z tableView pres gui, zatim jsem to ale pomoci nejakych signalu tlacitek a slotu v modelu celkem dobre obesel. Jako dalsi variantu vidim upraveni tableView a odchytavani nejakych eventu, radsi bych vsak volil nejakou "konfiguracni" cestu, jde to nejak? Ciste subjektivne, je lepsi pouzivat tlacitka se signaly nebo poupravit tableView? Nebo jsem jen v modelu zapomnel implementovat nejakou fci, ktera to umozni?
Pak by me zajimalo, jak mohu z modelu (nebo z delagatu, k tomu se vratim) upravit vzhled samotne tableView, vim ze pres fci data(...) muzu neco vracet na dotaz Qt::SizeHintRole, ale s tim nemam zadne uspechy. Rad bych totiz, aby se sloupecky (treba podle nejakeho pomeru) roztahly po tableView do 100% sirky (viz priloha) a jeste bych chtel nejakym zpusobem upravit vysku radku.
A na zaver bych se rad zeptal, k cemu je v model / view patternu dobry delegate? S cim mi muze pomoci?
Za kazdou radu nebo tip budu moc vdecny, diky.
Tak se mi to po dalsim usilovnem patrani a zkouseni podarilo vyresit.
Misto QTableView pro zobrazeni pouzivam vlastnim tridu dedici prave QTableView.
Pro pridavani a mazani zaznamu jsem si overridnul funkci keyPressEvent (..) a podle zrovna oznacenych radku posilam pozadavky primo do modelu, kde jsem implementoval funkce insertRows(..) a removeRows(..).
Pro upravu layoutu jsem nejdriv implementoval funkci data(..) v modelu tak, aby pri volani, kdy role == Qt::SizeHintRole, vracela percentualni velikost jednotlivych sloupecku. A funkci resizeEvent(..) v mem QTableView jsem implementoval takto:
(misto Qt::SizeHintRole by samozrejme sla pouzit jakakoliv jina Qtckem nepouzita hodnota, ale nezaznamenal jsem, ze by QTableView funkci data(..) s arg. role == Qt::SizeHintRole nekdy volal)
{
int count = model()->columnCount();
int total = 0;
//rozdelim podle pomeru z hintu
for (int i = 0; i < count - 1; i++)
{
const QModelIndex index = model()->index(0, i);
QVariant hint = model()->data(index, Qt::SizeHintRole);
int size = (width() / 100) * hint.toInt();
horizontalHeader()->resizeSection(i, size);
total = total + size;
}
//posledni sloupec dostane zbytek mista + rezervu kvuli scrollu
horizontalHeader()->resizeSection(count - 1, width() - total - 20);
}
Treba nekomu pomuze...
Tiskni
Sdílej: