Bylo vydáno Ubuntu 20.04.6 LTS, tj. šesté opravné vydání Ubuntu 20.04 LTS s kódovým názvem Focal Fossa. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.
Připojit neznámý USB flash disk do počítače může být nebezpečné. Dokonce může jít i o život. Někdo rozeslal ekvádorským novinářům USB flash disky, které po připojení do počítače explodují [BBC, Twitter].
Byla vydána nová verze 7.4 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu.
Byla vydána verze 11.0 s kódovým jménem Aramo linuxové distribuce Trisquel GNU/Linux. Založena je na Ubuntu 22.04 LTS a podporována bude do roku 2027. Trisquel patří mezi svobodné distribuce doporučované Nadací pro svobodný software (FSF).
Mozilla založila startup Mozilla.ai a vložila do něj 30 milionů dolarů. Cílem je vývoj důvěryhodné, nezávislé a open source AI.
Po půl roce vývoje od vydání verze 43 bylo vydáno GNOME 44 s kódovým názvem Kuala Lumpur. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře. Krátké představení na YouTube.
Letošní Turingovou cenu (2022 ACM A.M. Turing Award) získal Bob Metcalfe za vynalezení, standardizaci a komercializaci Ethernetu.
Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána ve verzi 5.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu.
Byla vydána Java 20 / JDK 20. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 7. Nová Java / JDK vychází každých 6 měsíců. LTS verze je 17.
Google spustil konverzační AI Bard. Vyzkoušet lze zatím pouze ve Spojených státech a Spojeném království. Více v Bard FAQ.
Ahoj!
Pred par dny jsem zacal delat na takove mensi aplikaci, pro vyvoj jsem si vybral C++ a Qt, i kdyz ani s jednim nemam prakticky zadne zkusenosti. S C++ to docela jde, prechod z C# a Javy neni tak hrozny, clovek spis citi prijemnou volnost -)
Ted k problemu, na zacatku programu potrebuju nacist nejaka data skrz gui a pri behu je pripadne lehce editovat, precetl jsem si nejake tutorialy na model / view pattern a implementoval celkem snadno editovani dat pres model a tableView.
Co se mi ale nedari je vkladat a mazat radky z tableView pres gui, zatim jsem to ale pomoci nejakych signalu tlacitek a slotu v modelu celkem dobre obesel. Jako dalsi variantu vidim upraveni tableView a odchytavani nejakych eventu, radsi bych vsak volil nejakou "konfiguracni" cestu, jde to nejak? Ciste subjektivne, je lepsi pouzivat tlacitka se signaly nebo poupravit tableView? Nebo jsem jen v modelu zapomnel implementovat nejakou fci, ktera to umozni?
Pak by me zajimalo, jak mohu z modelu (nebo z delagatu, k tomu se vratim) upravit vzhled samotne tableView, vim ze pres fci data(...) muzu neco vracet na dotaz Qt::SizeHintRole, ale s tim nemam zadne uspechy. Rad bych totiz, aby se sloupecky (treba podle nejakeho pomeru) roztahly po tableView do 100% sirky (viz priloha) a jeste bych chtel nejakym zpusobem upravit vysku radku.
A na zaver bych se rad zeptal, k cemu je v model / view patternu dobry delegate? S cim mi muze pomoci?
Za kazdou radu nebo tip budu moc vdecny, diky.
Tak se mi to po dalsim usilovnem patrani a zkouseni podarilo vyresit.
Misto QTableView pro zobrazeni pouzivam vlastnim tridu dedici prave QTableView.
Pro pridavani a mazani zaznamu jsem si overridnul funkci keyPressEvent (..) a podle zrovna oznacenych radku posilam pozadavky primo do modelu, kde jsem implementoval funkce insertRows(..) a removeRows(..).
Pro upravu layoutu jsem nejdriv implementoval funkci data(..) v modelu tak, aby pri volani, kdy role == Qt::SizeHintRole, vracela percentualni velikost jednotlivych sloupecku. A funkci resizeEvent(..) v mem QTableView jsem implementoval takto:
(misto Qt::SizeHintRole by samozrejme sla pouzit jakakoliv jina Qtckem nepouzita hodnota, ale nezaznamenal jsem, ze by QTableView funkci data(..) s arg. role == Qt::SizeHintRole nekdy volal)
{
int count = model()->columnCount();
int total = 0;
//rozdelim podle pomeru z hintu
for (int i = 0; i < count - 1; i++)
{
const QModelIndex index = model()->index(0, i);
QVariant hint = model()->data(index, Qt::SizeHintRole);
int size = (width() / 100) * hint.toInt();
horizontalHeader()->resizeSection(i, size);
total = total + size;
}
//posledni sloupec dostane zbytek mista + rezervu kvuli scrollu
horizontalHeader()->resizeSection(count - 1, width() - total - 20);
}
Treba nekomu pomuze...
Tiskni
Sdílej: