Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dobry den, rad bych si vytvoril tridu zdedenou od tridy ArrayList, chci pridat pouze jednu metodu a to boolean metodu, ktera bude zjistovat, zda pro vsechny prvky seznamu plati
a[i]=i;
Zacal jsem takto:
public class ArrayListCustom Integer extends ArrayList Integer
{
public ArrayListCustom()
{
super();
}
public boolean isLinear()
{
}
}
Ale v tele metody isLinear jsem se zasekl, protoze vlastne nevim, jak mohu pristupovat k prvkum toho seznamu. Muzete prosim poradit?
neda se pro arraylist pouzit indexy a pak pristupovat ke kazdemu indexu zvlast?
Resit se to da velmi jednoduse - deite od ArrayList, tudiz mate u objektu this pristup ke vsem public a protected metodam materske tridy. Implementace tridy s metodou isLinear muze vypadat treba takto:
public class ArrayListCustom extends ArrayList<Integer> {
public static final long serialVersionUID = 1l;
public ArrayListCustom() {
super();
}
public boolean isLinear() {
boolean result = true;
for (int i = 0; i < this.size(); i++) {
if (this.get(i) != i) {
result = false;
break;
}
}
return result;
}
}
btw. pokud neplanujete psat tu tridu genericky, ale jen pro jeden typ (Integer), je lepsi v nazvu tridy kompletne vynechat definici generickeho typu. Viz kod v prikladu.
S pozdravem, Marek Siller
To je presne ono, dekuji:)
Trochu rychlejší řešení by mohla být iterace z obou stran. Pokud array list nabývá vetších rozměrů, tak je to i znatelné.
Nejrychlejší řešení je však vytvořit vlastní handle na metody add, get. Poté by zjištění vaší linearity bylo konstantní.
public class ArrayListCustom extends ArrayList<Integer> {
public static final long serialVersionUID = 1L;
public ArrayListCustom() {
super();
}
public boolean isLinear() {
for (int i = 0, size = this.size(), j = size - 1; i < size && j >= i; i++; j--) {
if (this.get(i) != i || this.get(j) != j) {
return false;
}
}
return true;
}
}
Tiskni
Sdílej: