Zítra 23. září proběhne Maker Faire Mladá Boleslav, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána beta verze Ubuntu 23.10 s kódovým názvem Mantic Minotaur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.10 mělo vyjít 12. října 2023.
Josef Průša informuje o nových verzích firmwarů pro tiskárny Original Prusa, 5.0.0 pro MK4 a MK3.9 a 5.1.0-alpha1 pro MINI, díky kterým jsou tiskárny mnohem rychlejší.
Mastodon (Wikipedie), svobodná federalizovaná sociální síť, byl vydán ve verzi 4.2. Z novinek je vypíchnuto vylepšené vyhledávání.
Ben Hawkes publikoval pod názvem The WebP 0day analýzu bezpečnostní chyby CVE-2023-4863 v knihovně WebP / libwebp s řadou zajímavých odkazů. Pravděpodobně se jedná o stejnou chybu jako BLASTPASS (CVE-2023-41064 a CVE-2023-41061) v macOS, iOS, iPadOS a watchOS. Zpracování (zobrazení) speciálně připraveného obrázku nebo přílohy vedlo ke spuštění útočníkem připraveného kódu.
Myš je pro kočku: Prohlížeče je dalším dílem ze série článků Myš je pro kočku, kde Edvard Rejthar ukazuje, jak lze počítač ovládat bez myši. Používáte ve webových prohlížečích zkratky Ctrl+(Shift)+Tab, Ctrl+(Shift)+PgDn/PgUp, F6, (Shift)+Alt+Enter nebo F7?
Vývojáři mobilní Datovky prosí o pomoc s testováním beta verze mobilní Datovky s novým grafickým rozhraním, podporou pro tmavý režim a podporou pro VoDZ. Aplikace je zatím dostupná pouze pro zařízení Android a je umístěna v samostatném instalačním kanále Datovka Beta. Tento kanál slouží pro testovaní nové funkcionality a grafického uživatelského rozhraní. Datovka Beta se instaluje jako samostatná aplikace s vlastními daty, která
… více »Harlequin byl vydán ve verzi 1.0.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) IDE (Integrated Development Environment) k systému pro správu SQL OLAP databází DuckDB.
Po roce a půl od představení DALL·E 2 představila společnost OpenAI novou verzi DALL·E 3 svého AI systému pro generování "realisticky vypadajících obrázků nebo uměleckých děl" na základě popisu v přirozeném jazyce, viz příklad "kosmonaut na koni fotorealisticky". Jednou z novinek je integrace s ChatGPT.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 133 (pdf) a HackSpace 70 (pdf).
Dobry den, ve sve aplikaci zobrazuji na panel obrazky (jpg, png), pokud je obrazek tak velky, ze by se nevlezl na monitor snazim se ho zmensit timto kodem:
source = source.getScaledInstance(300, 200, Image.SCALE_SMOOTH);
Problem vsak je, ze pak se obrazek nezobrazi vubec. Hned za radkem vyse nasleduje
int width = source.getWidth(null); int height = source.getHeight(null);
Coz vypise
-1 -1
Nikde jsem nenasel zadny funkci postup, vsude uvadeji tento pomoci getScaledInstance, nevite prosim kde muze byt chyba?
Z vašeho popisu mi není moc jasné jak přesně se snažíte obrázek vyrenderovat. Zde je odkaz na návod, jak správně užít getScaledInstance(). today.java.net/pub/a/today/2007/04/03/perils-of-image-getscaledinstance.html, třeba vám to v něčem pomůže.
Takze novy poznatek. Kod:
ImageIcon imageIcon = new ImageIcon(getClass().getResource("test.jpg")); Image source = imageIcon.getImage(); source = source.getScaledInstance(50, 50, Image.SCALE_SMOOTH); int width = source.getWidth(null); int height = source.getHeight(null); System.out.println(width); System.out.println(height); jButton1.setIcon(new ImageIcon(source));
Tento kod, relativne funguje, obrazek se nacte, zmensi se na velikost 50x50px a zobrazi se na buttonu. Problem vsak delaji funkce getWidth a getHeight, protoze pro zmenseny obrazek vrati misto rozmeru 50 a 50 to co jsem psal vyse -1 a -1. V mem programu totiz nedavam obrazek na button tak jednoduse, ale vytvarim urcity vyrez prave na zaklade promennych width a height a jelikoz se nastavi obe na -1, je v tom pak chaos. Netusite proc tyto metody nevrati korektni rozmery?
Obecně metoda getScaledInstance
je dosti pomalá. Je možné, že v době volání těchto metod nejsou rozměry zmenšeného obrázku ještě známy.
Můžete do kódu přidat cyklus, který bude iterovat do doby dokud nebudou rozměry známy. Například takto:
int width = -1;
int height = -1;
while (width == -1 || height == -1) {
width = image.getWidth(null);
height = image.getHeight(null);
}
Samozřejmě, že toto řešení není příliš elegantní. Ale mohlo by fungovat. Ještě by možná bylo vhodné cyklus
korektně ukončit, pokud se šířku a výšku nepodaří zjistit.
Tiskni
Sdílej: