Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Dobry den, ve sve aplikaci zobrazuji na panel obrazky (jpg, png), pokud je obrazek tak velky, ze by se nevlezl na monitor snazim se ho zmensit timto kodem:
source = source.getScaledInstance(300, 200, Image.SCALE_SMOOTH);
Problem vsak je, ze pak se obrazek nezobrazi vubec. Hned za radkem vyse nasleduje
int width = source.getWidth(null); int height = source.getHeight(null);
Coz vypise
-1 -1
Nikde jsem nenasel zadny funkci postup, vsude uvadeji tento pomoci getScaledInstance, nevite prosim kde muze byt chyba?
Z vašeho popisu mi není moc jasné jak přesně se snažíte obrázek vyrenderovat. Zde je odkaz na návod, jak správně užít getScaledInstance(). today.java.net/pub/a/today/2007/04/03/perils-of-image-getscaledinstance.html, třeba vám to v něčem pomůže.
Takze novy poznatek. Kod:
ImageIcon imageIcon = new ImageIcon(getClass().getResource("test.jpg"));
Image source = imageIcon.getImage();
source = source.getScaledInstance(50, 50, Image.SCALE_SMOOTH);
int width = source.getWidth(null);
int height = source.getHeight(null);
System.out.println(width);
System.out.println(height);
jButton1.setIcon(new ImageIcon(source));
Tento kod, relativne funguje, obrazek se nacte, zmensi se na velikost 50x50px a zobrazi se na buttonu. Problem vsak delaji funkce getWidth a getHeight, protoze pro zmenseny obrazek vrati misto rozmeru 50 a 50 to co jsem psal vyse -1 a -1. V mem programu totiz nedavam obrazek na button tak jednoduse, ale vytvarim urcity vyrez prave na zaklade promennych width a height a jelikoz se nastavi obe na -1, je v tom pak chaos. Netusite proc tyto metody nevrati korektni rozmery?
Obecně metoda getScaledInstance je dosti pomalá. Je možné, že v době volání těchto metod nejsou rozměry zmenšeného obrázku ještě známy.
Můžete do kódu přidat cyklus, který bude iterovat do doby dokud nebudou rozměry známy. Například takto:
int width = -1;
int height = -1;
while (width == -1 || height == -1) {
width = image.getWidth(null);
height = image.getHeight(null);
}
Samozřejmě, že toto řešení není příliš elegantní. Ale mohlo by fungovat. Ještě by možná bylo vhodné cyklus
korektně ukončit, pokud se šířku a výšku nepodaří zjistit.
Tiskni
Sdílej: