Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 22.8.2009 18:30
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
        22.8.2009 18:30
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
            
        Ahoj,
snažím se zjistit aspect ratio s ffmpeg (přes funkce v libavcodec), něco jak dělá následující příkaz:
mplayer -demuxer +lavf -identify -frames 0 -vo null -ao null -msglevel all=7 video_file.mp4 2>/dev/null | grep 'aspect='
Příklad výstupu:
aspect= 720*1024/(576*702)
Mplayer řádek s aspectem vypisuje v libmpdemux/demux_lavf.c:353 (svn revize 29463) a počítá následovně (pár řádků výše):
if(st->sample_aspect_ratio.num)
    sh_video->aspect = codec->width  * st->sample_aspect_ratio.num
         / (float)(codec->height * st->sample_aspect_ratio.den);
else
    sh_video->aspect=codec->width  * codec->sample_aspect_ratio.num
       / (float)(codec->height * codec->sample_aspect_ratio.den);
(st je AVStream*, codec je AVCodecContext*, obě z ffmpeg/libavcodec)
Když ale použiju stejný postup ve vlastním kódu, dostávám codec->sample_aspect_ratio.num == 0 (st->sample_aspect_ratio.num == 0, ale to i u mplayeru).
Zjevně něco chybí ale nevím co.
Zdroják viz příloha (řádek 86), případne highlightovaný zdroják (je to jenom mírně upraveno a zfunkčněno demo avcodec_sample.cpp z dokumentace ffmpegu). Link na problematické video (69 MB).
 22.8.2009 20:00
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
        22.8.2009 20:00
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
            
        Vtip je v tom, že mplayer použije stejnou libavcodec ze stejného ffmpegu na stejném souboru a ty informace dostane. Někde něco dělá jinak.
[test@localhost 0]$ avcodec_sample dementni_posahane_video.mp4
[h264 @ 0x8053310]AVC: Consumed only 232 bytes instead of 238
[h264 @ 0x8053310]AVC: Consumed only 28 bytes instead of 34
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'dementni_posahane_video.mp4':
  Duration: 00:02:56.32, start: 0.000000, bitrate: 5 kb/s
    Stream #0.0(eng): Video: h264, yuv420p, 720x576 [PAR 1024:702 DAR 640:351], 25 tbr, 25k tbn, 50 tbc
    Stream #0.1(eng): Audio: aac, 48000 Hz, 2 channels, s16
Aspect: 1024/702, dtg: 0
##Using codec aspect
Pravdepodobne máš v Mplayer iné verziu libavcodec ako máš pri tom Ffmpeg.
             22.8.2009 20:44
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
        22.8.2009 20:44
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
            
        Ahá, díky moc. Jsem si vůbec nevšim v tom dlouhém výpisu z 'ldd mplayer', že se nelinkuje se systémovou libavcodec/libavformat, místo toho obsahuje v zdrojácích vlastní.
 22.8.2009 23:27
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
        22.8.2009 23:27
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
            
        Zjistit, s kterou verzí ffmpeg to funguje byl celkem záhul. Nakonec zabrala až ffmpeg z git HEAD (d707bdb494d7f258d0bc0ca10a2a33da0d97b562).
 23.8.2009 00:50
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
        23.8.2009 00:50
limit_false             | skóre: 23
             | blog: limit_false
            
        To je zrovna tři týdny po 0.5. Vývojáři ffmpeg se moc na nějaké tagy nebo branche nehrajou  . Mají tam jedinou branch 0.5, jinak se dá verze dohledat jedině podle data nebo revize.
 . Mají tam jedinou branch 0.5, jinak se dá verze dohledat jedině podle data nebo revize.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                