Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Tak jsem ti něco malýho napsal, protože jsem se nudil. Koukni na to. Jinak by to měl bejt jednosměrnej algoritmus (neměla by se dát napsát funkce, která z čísla udělá string).
public static double getHash(String s, int lenght) { Double tmp = new Double(0); for (int i = 0; i < s.length(); ++i) { char c = s.charAt(i); int j = (int) c; tmp += j; } while (tmp < Math.pow(10, lenght - 1) || tmp > Math.pow(10, lenght)) { if (tmp >= Math.pow(10, lenght)) { //System.out.println("vetší než " + Math.pow(10, lenght)); double zbytek = tmp % 2; tmp = ((tmp / 2) + zbytek)- (zbytek / 2); } if (tmp < Math.pow(10, lenght-1)) { //System.out.println("menší než " + Math.pow(10, lenght-1)); tmp = tmp * 2; } } return tmp; }
No tohle je myslim tak trochu odstrasujici priklad, jak podobnou vec neimplementovat
Je to čístě nástřel. Zajímala by mne vaše implementace, když tahle je odstrašující.
Proc je napriklad promenna tmp Double a ne double?
S tim Double máte pravdu, to jsem tam nechal omylem (předtím jsem to tam měl úmyslně).
Proc ten hash neni celociselny?
Hash je celočíselný, ale typu double. Snad napsat return (int)tmp; a přepsat předpis metody dotazující zvládne.
Jenom teď ještě řeším,že pro podobné stringy to hází dost podobné hashe. Ještě pošlu druhou verzi, kde bude tohle ošetřeno.
public static int getHash(String s, int lenght) { int usedLenght = lenght + 1; double tmp = 0; for (int i = 0; i < s.length(); ++i) { char c = s.charAt(i); int j = (int) c; tmp += j; } tmp = Math.abs(Integer.reverse((int)tmp)); while (tmp < Math.pow(10, usedLenght - 1) || tmp > Math.pow(10, usedLenght)) { if (tmp >= Math.pow(10, usedLenght)) { int zbytek = (int)(tmp % 2); tmp = ((tmp / 2) + zbytek) - (zbytek / 2); } if (tmp < Math.pow(10, usedLenght - 1)) { tmp = tmp * 2; } } return (int) (tmp / 10.0); }
Proc vymyslet kolo.
Na 100% souhlasim. Já tu metodu vymýšlim čístě ze zvědavosti.
prehozeni pismen vedlo na ruzny haskod, coz trivialni scitani znaku nesplnuje
Po malé úpravě (viz. příloha) splňuje. Ale trochu se stydím, že mě to nenapdalo hned (a hlavně samo od sebe).
Realizovat celociselne operace v typech s plovouci carkou samozrejme ciste technicky lze (dokud nejsou cisla moc velka), ja to ale povazuji za spatny programatorsky postup, protoze to neni logicke.
Javu se teprve učím. Normálně programuji v jazycích kde se datové typy moc neřeší (hlavně PHP). Upravil jsem metodu, aby celou dobu pracovala s celočíselnými datovým typem. Takhle vám to příjde logicky správné už ?
podivej se treba, jak se pocita hashcode pro tridu String, zdrojaky jsou napriklad pro Sun implementaci k dispozici
Kouknul jsem, implementoval jsem sám ze zvědavosti. Má to však pro zadání (pevná délka a asi by autor chtěl pouze kladná čísla) nějáké mouchy.
Jinak děkuji za poznámky. Rád se něco přiučím.
Jen pro srovnání, jsem změřil NetBeans profilerem rychlosti všech tří hashů (můj originální - getHash, moje implementace hashCode - hashCode a originální hashCode - origHashCode). Výsledky jsem přiložil jako obrázek.
public static long getHash(String s, int lenght) { int usedLenght = lenght + 1; long tmp = 0; for (int i = 0; i < s.length(); ++i) { char c = s.charAt(i); int j = (int) c; tmp += (j*(i+1)); } tmp = Math.abs(Integer.reverse((int)tmp)); while (tmp < Math.pow(10, usedLenght - 1) || tmp > Math.pow(10, usedLenght)) { if (tmp >= Math.pow(10, usedLenght)) { int zbytek = (int)(tmp % 2); tmp = ((tmp / 2) + zbytek) - (zbytek / 2); } if (tmp < Math.pow(10, usedLenght - 1)) { tmp = tmp * 2; } } return (tmp / 10); }
public static int hashCode(String s) { int hash = 0; for(int i =0; i < s.length(); i++) { hash = hash + s.charAt(i) * (int)Math.pow(31, s.length() - (i + 1)); } return hash; }
tmp = ((tmp / 2) + zbytek) - (zbytek / 2);
Máte uplnou pravdu, je to zbytečné. Teď to opravdu postrádá smysl. Kód jsem opravil. V podstatě jsem došel sám ke stejnému výpočtu, jako je originální javovský String.hashCode. Rozdíl je skoro jen v tom, že já používám:
hash += s.charAt(i)*(i+1);
a originál Sun metoda hashCode:
hash += s.charAt(i) * (int)Math.pow(31, lenght - (i + 1));
Long.reverse()
nechápu vůbec. Váš algoritmus se od algoritmu použitého v Javě dost podstatně liší – ovšem je pravda, že ty algoritmy jsou co do míry hashování srovnatelné. Myslím, že pro oba dva nebude problém napsat inverzní funkci (která vrátí některý z možných vstupů), implementace String.hashCode()
ve skutečnosti hashuje jenom podle pravých 7 znaků, další znaky se k hashi prakticky jen přičtou (takže u ASCII textu se osmý a další znak zprava promítnou jen do dolních 7 bitů hashe).
Pokud to celé má sloužit jako bezpečnostní kód, použil bych nějakou prověřenou hashovací funkci (SHA nebo klidně i MD5), výsledek bych rozdělil na skupiny bitů požadované délky a z těch bych XORováním udělal jednu skupinu požadované délky.
Tiskni
Sdílej: