Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5 6 6 1 2 3 4 5→5 1 2 3 4→4 5 1 2 3→3 4 5 1 2→2 3 4 5 1→1 2 3 4 5 6 1 2 3 4 5
public void orotujMatici() { int predchozi = 1; for (int i = 0; i < zadanaMatice.length - 1; i++) { for (int j = 0; j < zadanaMatice[0].length - 1; j++) { if((i == 0) && (j == 0)) predchozi = zadanaMatice[pocetRadku - 1][pocetSloupcu - 1]; if((j == 0) && (i != 0)) predchozi = zadanaMatice[i-1][pocetSloupcu - 1]; if(j != 0) predchozi = zadanaMatice[i][j - 1]; orotovanaMatice[i][j] = predchozi; } } }
class Matice: Matice (pocet_radku, pocet_sloupcu): M = new int[pocet_radku * pocet_sloupcu]; offset = 0 int prvek(int radek, int slupec): return M[ (pocet_sloupcu * radek + sloupec + offset) % (pocet_radku * pocet_sloupcu) ]; void orotuj(): offset += pocet_radku * pocet_sloupcu - 1; offset %= pocet_radku * pocet_sloupcu;a obesel bych se uplne bez kopirovani pameti. Samozrejme v realny aplikaci by volba konkretniho algoritmu zalezela na spouste dalsich faktoru ( napr. jak casto budu provadet tuhle operaci a jak casto nejaky jiny ? je tahle reprezentace matice vhodna i pro ostatni operace s ni ? atd. ... )
orotovanaMatice[0][0]= zadanaMatice[pocetRadku - 1][pocetSloupcu - 1]
Ale tak, ako som to pôvodne pochopil, by malo byť možné použiť systém, kedy máš metódu, ktorá zarotuje len jeden riadok a túto metódu postupne zavolať na všetky riadky. Inými slovami, nemá dochádzať k presunu medzi riadkami (a fungovanie takej metódy som navrhol vyššie). Ako je to? Daj príklad, na maticu, ktorá má viac ako jeden riadok.
Zdenek: pri tvojom riešení vymieňaš prvky. To znamená 3 priradenia na jeden krok. Pri mojom riešení, je to len jedno.
program shift_array implicit none integer, parameter :: max=6 integer :: i, j integer :: a(max) a = (/1, 2, 3, 4, 5, 6/) print'(a12,x,6(i2,1x))',"A(puvodni)= ",(a(i), i=1,max) a = cshift(a,-1) print'(a12,x,6(i2,1x))',"A(nova)= ",(a(i), i=1,max) end program shift_arrayA potom
[milan@penguin-shift-array]$ gfortran -o shift-array shift-array.f90 [milan@penguin-shift-array]$ ./shift-array A(puvodni)= 1 2 3 4 5 6 A(nova)= 6 1 2 3 4 5 [milan@penguin-shift-array]$
Tiskni
Sdílej: