Byla vydána nová verze 0.4.15 (𝕏) svobodného operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání.
Byl představen rpi-image-gen, tj. oficiální nástroj pro vytváření vlastních softwarových obrazů pro zařízení Raspberry Pi.
Byla vydána nová major verze 8.0, aktuálně 8.0.1, softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je lepší podpora Kobo KEPUB formátu nebo integrovaný lokálně běžící engine Piper pro převod textu na řeč používaný pro čtení nahlas (již od verze 7.18).
Společnost OpenAI rozšířila své API o nové audio modely. Nový model pro převod textu na řeč (text-to-speech model) lze bez přihlašování vyzkoušet na stránce OpenAI.fm.
Příspěvek Bezpečnost paměti pro webové fonty na blogu Chrome pro vývojáře rozebírá, proč se pro zpracování webových fontů v Chrome místo FreeType nově používá v Rustu napsaná Skrifa z Fontations.
V pátek 21. a v sobotu 22. března proběhnou Arduino Days 2025, tj. každoroční „narozeninová oslava“ platformy Arduino. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je bude možné na YouTube. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V sobotu v Praze na Matfyzu.
Komunitná konferencia Bratislava OpenCamp, ktorá sa uskutoční už o tri týždne 5. 4. 2025 na FIIT STU pozná svoj program – návštevníkom ponúkne 3 paralelné behy prednášok a workshopov na rôzne témy týkajúce sa otvoreného softvéru či otvorených technológií.
Časopis MagPi od nakladatelství Raspberry Pi se s číslem 151 přejmenoval na Raspberry Pi Official Magazine. I pod novým názvem zůstává nadále ve formátu pdf zdarma ke čtení.
Japonská SoftBank Group kupuje firmu Ampere Computing za 6,5 miliardy dolarů. Ampere Computing vyrábí 32-128jádrové procesory Ampere Altra a 192jádrové procesory AmpereOne.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.1a linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení na blogu.
import java.awt.Canvas; import java.awt.Color; import java.awt.Graphics; import java.awt.image.BufferedImage; import java.awt.image.WritableRaster; public class Platno extends Canvas{ private static final long serialVersionUID = 4741063338633439424L; public BufferedImage bi; public WritableRaster wr; public Platno() { this.setBackground(Color.WHITE); this.bi=new BufferedImage(792,554,BufferedImage.TYPE_INT_RGB); this.wr=this.bi.getRaster(); } public void clear() { int[] color=new int[3]; color[0]=0; color[1]=0; color[2]=0; for(int x=0;x<this.getWidth();x++) { for(int y=0;y<this.getHeight();y++) { this.wr.setPixel(x, y, color); } } this.paint(this.getGraphics()); } public void paintRec(int x1, int y1, int x2, int y2) { this.getGraphics().setColor(Color.BLACK); this.getGraphics().drawRect(x1, y1, x2-x1, y2-y1); this.paint(this.getGraphics()); } public void paint(Graphics g) { g.drawImage(this.bi,0,0,null); } public WritableRaster getRaster() { return this.wr; } public BufferedImage getImage() { return this.bi; } public void setImage(WritableRaster r) { this.wr=r; this.paint(this.getGraphics()); } }V této třídě je to metoda paintRec. Problém s ní je, že se ten obdélník nikdy nevykreslí. Předem děkuji za jakékoliv rady.
public void paintRec(int x1, int y1, int x2, int y2) { Graphics g = this.bi.getGraphics(); g.setColor(Color.ORANGE); g.drawRect(x1, y1, x2-x1, y2-y1); this.paint(this.getGraphics()); }Příště by možná bylo lepší dát sem spustitelný kód, abych pro vyzkoušení nemusel psát omáčku okolo. A metody, které nejsou nikde volány, by v příkladě být také nemusely. Jinak, v čem je zde problém - mělo by stačit zamyslet se, co děláš. Chceš nakrestil obdélník do WritableRasteru.Tak proč nikde nevidím, že bys do toho
wr
nebo bi
někdy něco kreslil? A proč kreslíš obdélník přímo do canvasu, když tam ho nechceš? :)
Tedy snad se nepletu, Javu moc neumím. Jo a tu barvu jsem si nastavil na oranžovou, černá na černé je špatně vidět.
Tiskni
Sdílej: