Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
uint8_t search_sensors(void) {
uint8_t i;
uint8_t id[OW_ROMCODE_SIZE];
uint8_t diff;
bool akva1, akva2, lednice, mistnost;
while(1) {
//writestr("+4 NACITAM SENZORY");
//lfcr();
m_delay_ms(250);
nSensors = 0;
akva1_id = -1;
akva2_id = -1;
lednice_id = -1;
mistnost_id = -1;
for(uint8_t iN = 0; iN<MAXSENSORS; iN++) { // nemá vliv na chování
for(uint8_t iN2 = 0; iN2<OW_ROMCODE_SIZE; iN2++) {
gSensorIDs[iN][iN2] = 0;
}
}
for(diff = OW_SEARCH_FIRST; diff != OW_LAST_DEVICE && nSensors < MAXSENSORS; ) {
DS18X20_find_sensor( &diff, &id[0] );
if( diff == OW_PRESENCE_ERR ) break;
if( diff == OW_DATA_ERR ) break;
akva1 = true;
akva2 = true;
lednice = true;
mistnost = true;
for (i=0;i<OW_ROMCODE_SIZE;i++) {
gSensorIDs[nSensors][i]=id[i];
if(akva1) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_AKVA1_SENSOR+i)) ) akva1 = false;
}
if(akva2) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_AKVA2_SENSOR+i)) ) akva2 = false;
}
if(lednice) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_LEDNICE_SENSOR+i)) ) lednice = false;
}
if(mistnost) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_MISTNOST_SENSOR+i)) ) mistnost = false;
}
}
if(akva1 && !akva2 && !lednice && !mistnost) {
akva1_id = nSensors;
leds_add(port_led_akva1);
}
if(!akva1 && akva2 && !lednice && !mistnost) {
akva2_id = nSensors;
leds_add(port_led_akva2);
}
if(!akva1 && !akva2 && lednice && !mistnost) {
lednice_id = nSensors;
leds_add(port_led_lednice);
}
if(!akva1 && !akva2 && !lednice && mistnost) {
mistnost_id = nSensors;
}
nSensors++;
}
if( nSensors ) return nSensors;
leds_search();
leds_blink(LED_BLINK_FAST_INTERVAL);
m_delay_s(1);
}
}
void vypsat_senzory() {
nSensors = search_sensors();
for ( int i=0; i<nSensors; i++ ) {
writestr("#");
writestr_integer((int) i);
if(i == akva1_id)
writestr(":AKVA1:");
if(i == akva2_id)
writestr(":AKVA2:");
if(i == lednice_id)
writestr(":LEDNICE:");
if(i == mistnost_id)
writestr(":MISTNOST:");
writestr(" ");
writetemp(getTemp(i));
lfcr();
}
}
void uloz_senzor( uint8_t *id, uint8_t kam ) {
for (int i=0; i<OW_ROMCODE_SIZE; i++) {
eeprom_busy_wait();
eeprom_write_byte((uint8_t*)(kam+i),id[i]);
}
}
void nastav_senzor(char cilselekt) {
uint8_t sensT = (uint8_t)(rx_buffer[0]-48);
writestr_integer((int) sensT); lfcr();
if ( sensT < nSensors ) {
if(cilselekt == '1')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_AKVA1_SENSOR);
else if(cilselekt == '2')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_AKVA2_SENSOR);
else if(cilselekt == 'l')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_LEDNICE_SENSOR);
else if(cilselekt == 'm')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_MISTNOST_SENSOR);
else errorWrite(1);
writestr("+1 OK");
lfcr();
nSensors = search_sensors();
vypsat_senzory();
}
else
errorWrite(1);
}
void eeprog_vstup_podprogram() {
if(citac_ee > 0) {
for (uint8_t i=RX_BUFFER_SIZE; i>0; i--) rx_buffer[i]=0;
rs232enter=0;
rs232ready=true;
while(1) {
if(rs232enter) {
rs232ready=false;
if(cmdtest('L','S',0))
vypsat_senzory();
else if(cmdtest('S','A',1))
nastav_senzor('1');
else if(cmdtest('S','B',1))
nastav_senzor('2');
else if(cmdtest('S','L',1))
nastav_senzor('l');
else if(cmdtest('S','M',1))
nastav_senzor('m');
else if(cmdtest('E','Q',0)) {
writestr("+1 OK"); lfcr();
break;
}
else
errorWrite(3);
for (uint8_t i=RX_BUFFER_SIZE; i>0; i--) rx_buffer[i]=0;
rs232enter=0;
rs232ready=true;
}
}
}
else
errorWrite(4);
}
Samotné search_sensors(void) funguje dobře, opravdu porovnává všechny bajty identifikace senzoru vs. uložená identifikace v eeprom. Problém nastává, pokud chci uložit nový senzor. Všechny se ukládají dobře, kromě 1.(senzor #0). Pokud se jednoduše snažím uložit senzor 0 jako cokoliv, tak je první bajt vždy 0x00. Takhle vypadá část eepromky: 00FBFA97020000A728D6F797020000B72820BA9702000072. Správně ale má být 28FBFA97020000A728D6F797020000B72820BA9702000072. Co mám špatně?
Řešení dotazu:
Tiskni
Sdílej: