Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
uint8_t search_sensors(void) {
uint8_t i;
uint8_t id[OW_ROMCODE_SIZE];
uint8_t diff;
bool akva1, akva2, lednice, mistnost;
while(1) {
//writestr("+4 NACITAM SENZORY");
//lfcr();
m_delay_ms(250);
nSensors = 0;
akva1_id = -1;
akva2_id = -1;
lednice_id = -1;
mistnost_id = -1;
for(uint8_t iN = 0; iN<MAXSENSORS; iN++) { // nemá vliv na chování
for(uint8_t iN2 = 0; iN2<OW_ROMCODE_SIZE; iN2++) {
gSensorIDs[iN][iN2] = 0;
}
}
for(diff = OW_SEARCH_FIRST; diff != OW_LAST_DEVICE && nSensors < MAXSENSORS; ) {
DS18X20_find_sensor( &diff, &id[0] );
if( diff == OW_PRESENCE_ERR ) break;
if( diff == OW_DATA_ERR ) break;
akva1 = true;
akva2 = true;
lednice = true;
mistnost = true;
for (i=0;i<OW_ROMCODE_SIZE;i++) {
gSensorIDs[nSensors][i]=id[i];
if(akva1) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_AKVA1_SENSOR+i)) ) akva1 = false;
}
if(akva2) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_AKVA2_SENSOR+i)) ) akva2 = false;
}
if(lednice) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_LEDNICE_SENSOR+i)) ) lednice = false;
}
if(mistnost) {
eeprom_busy_wait();
if( gSensorIDs[nSensors][i] != eeprom_read_byte((uint8_t*)(EEPROM_MISTNOST_SENSOR+i)) ) mistnost = false;
}
}
if(akva1 && !akva2 && !lednice && !mistnost) {
akva1_id = nSensors;
leds_add(port_led_akva1);
}
if(!akva1 && akva2 && !lednice && !mistnost) {
akva2_id = nSensors;
leds_add(port_led_akva2);
}
if(!akva1 && !akva2 && lednice && !mistnost) {
lednice_id = nSensors;
leds_add(port_led_lednice);
}
if(!akva1 && !akva2 && !lednice && mistnost) {
mistnost_id = nSensors;
}
nSensors++;
}
if( nSensors ) return nSensors;
leds_search();
leds_blink(LED_BLINK_FAST_INTERVAL);
m_delay_s(1);
}
}
void vypsat_senzory() {
nSensors = search_sensors();
for ( int i=0; i<nSensors; i++ ) {
writestr("#");
writestr_integer((int) i);
if(i == akva1_id)
writestr(":AKVA1:");
if(i == akva2_id)
writestr(":AKVA2:");
if(i == lednice_id)
writestr(":LEDNICE:");
if(i == mistnost_id)
writestr(":MISTNOST:");
writestr(" ");
writetemp(getTemp(i));
lfcr();
}
}
void uloz_senzor( uint8_t *id, uint8_t kam ) {
for (int i=0; i<OW_ROMCODE_SIZE; i++) {
eeprom_busy_wait();
eeprom_write_byte((uint8_t*)(kam+i),id[i]);
}
}
void nastav_senzor(char cilselekt) {
uint8_t sensT = (uint8_t)(rx_buffer[0]-48);
writestr_integer((int) sensT); lfcr();
if ( sensT < nSensors ) {
if(cilselekt == '1')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_AKVA1_SENSOR);
else if(cilselekt == '2')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_AKVA2_SENSOR);
else if(cilselekt == 'l')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_LEDNICE_SENSOR);
else if(cilselekt == 'm')
uloz_senzor(&gSensorIDs[sensT][0], EEPROM_MISTNOST_SENSOR);
else errorWrite(1);
writestr("+1 OK");
lfcr();
nSensors = search_sensors();
vypsat_senzory();
}
else
errorWrite(1);
}
void eeprog_vstup_podprogram() {
if(citac_ee > 0) {
for (uint8_t i=RX_BUFFER_SIZE; i>0; i--) rx_buffer[i]=0;
rs232enter=0;
rs232ready=true;
while(1) {
if(rs232enter) {
rs232ready=false;
if(cmdtest('L','S',0))
vypsat_senzory();
else if(cmdtest('S','A',1))
nastav_senzor('1');
else if(cmdtest('S','B',1))
nastav_senzor('2');
else if(cmdtest('S','L',1))
nastav_senzor('l');
else if(cmdtest('S','M',1))
nastav_senzor('m');
else if(cmdtest('E','Q',0)) {
writestr("+1 OK"); lfcr();
break;
}
else
errorWrite(3);
for (uint8_t i=RX_BUFFER_SIZE; i>0; i--) rx_buffer[i]=0;
rs232enter=0;
rs232ready=true;
}
}
}
else
errorWrite(4);
}
Samotné search_sensors(void) funguje dobře, opravdu porovnává všechny bajty identifikace senzoru vs. uložená identifikace v eeprom. Problém nastává, pokud chci uložit nový senzor. Všechny se ukládají dobře, kromě 1.(senzor #0). Pokud se jednoduše snažím uložit senzor 0 jako cokoliv, tak je první bajt vždy 0x00. Takhle vypadá část eepromky: 00FBFA97020000A728D6F797020000B72820BA9702000072. Správně ale má být 28FBFA97020000A728D6F797020000B72820BA9702000072. Co mám špatně?
Řešení dotazu:
Tiskni
Sdílej: