abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 02:44 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | Nová verze

    Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Nová verze

    Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.12. 19:33 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.12. 15:22 | IT novinky

    Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.12. 13:11 | IT novinky

    Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (25%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 426 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: QThread

    Jardík avatar 2.6.2010 00:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    QThread
    Přečteno: 391×
    Mám nějaký QThread:
    class MyThread: public QThread
    {
      Q_OBJECT
    protected:
      virtual void run()
      {
        /* blabla */
      }
    };
    
    A nějaký další objekt
    class MyObj: public QObject
    {
      Q_OBJECT
      MyThread *th;
    public:
      MyObj()
      {
        th = new MyThread();
        connect(th, SIGNAL(finished()), SLOT(onThreadFinished()));
        th->start();
      }
      
      ~MyObj()
      {
        if (th)
        {
          th->wait();
          delete th;
        }
      }
    protected slots:
      void onThreadFinished()
      {
        th->wait();
        delete th;
        th = 0;
      }
    };
    
    Dotazy:
    • onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
    • Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
    Věřím v jednoho Boha.

    Odpovědi

    Jardík avatar 2.6.2010 01:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    A ještě vlastně jeden dotaz. Pokud bych zavolal disconnect až poté, co by thread emitnul signál, ale před tím, než by byl doručen, bude doručen, nebo ne?
    Věřím v jednoho Boha.
    2.6.2010 02:19 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread

    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    onThreadFinished() bude zavolán pokud metoda MyThread->run doběhne. (Tzn. podle toho co máš za kód u  /* blabla */ )

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Nejsem si jist, zda-li je to či ono garantováno, v dokumentaci píší (pokud si pamatuji) něco jako že to není doporučeno spíš se má volat deleteLater().

    Jardík avatar 2.6.2010 02:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    spíš se má volat deleteLater()
    Jenže kdybych zavolal deleteLater(), tak by se mi ta metoda mohla zavolat s neplatným this pointerem (?)... nebo ten objekt odpojí při destrukci signál a ten se pak nezavolá (i když byl už vyslán)?
    Věřím v jednoho Boha.
    6.6.2010 15:46 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Neplatný pointer ne-e. Pokud object není platný už neregeruje signál.
    6.6.2010 15:48 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Tím "není platný" myslím pokud už není v paměti.
    7.6.2010 17:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    Ano, sloty běží ve vlákně, ve kterém se nachází příjemce (ve výchozím módu funkce connect, lze změnit parametrem type, viz dokumentace). onThreadFinished je emitováno threadem poté, co opustí metodu run, ale zde zpracováno až poté, co thread objektu MyObj se dostane do event loopu (tzn. opustí metody objektu MyObj).

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Po vložení signálu do mezi-threadové queue se signál nezruší smazáním objektu, který jej vyslal. onThreadFinished ale nebude doručen, protože bude příjemce zdestruován dříve, než bude možné ten signál doručit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.