Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
class MyThread: public QThread
{
Q_OBJECT
protected:
virtual void run()
{
/* blabla */
}
};
A nějaký další objekt
class MyObj: public QObject
{
Q_OBJECT
MyThread *th;
public:
MyObj()
{
th = new MyThread();
connect(th, SIGNAL(finished()), SLOT(onThreadFinished()));
th->start();
}
~MyObj()
{
if (th)
{
th->wait();
delete th;
}
}
protected slots:
void onThreadFinished()
{
th->wait();
delete th;
th = 0;
}
};
Dotazy:
onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
onThreadFinished() bude zavolán pokud metoda MyThread->run doběhne. (Tzn. podle toho co máš za kód u /* blabla */ )
Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
Nejsem si jist, zda-li je to či ono garantováno, v dokumentaci píší (pokud si pamatuji) něco jako že to není doporučeno spíš se má volat deleteLater().
spíš se má volat deleteLater()Jenže kdybych zavolal deleteLater(), tak by se mi ta metoda mohla zavolat s neplatným this pointerem (?)... nebo ten objekt odpojí při destrukci signál a ten se pak nezavolá (i když byl už vyslán)?
onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
Ano, sloty běží ve vlákně, ve kterém se nachází příjemce (ve výchozím módu funkce connect, lze změnit parametrem type, viz dokumentace). onThreadFinished je emitováno threadem poté, co opustí metodu run, ale zde zpracováno až poté, co thread objektu MyObj se dostane do event loopu (tzn. opustí metody objektu MyObj).
Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
Po vložení signálu do mezi-threadové queue se signál nezruší smazáním objektu, který jej vyslal. onThreadFinished ale nebude doručen, protože bude příjemce zdestruován dříve, než bude možné ten signál doručit.
Tiskni
Sdílej: