abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.10. 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (16%)
     (17%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 206 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: QThread

    Jardík avatar 2.6.2010 00:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    QThread
    Přečteno: 355×
    Mám nějaký QThread:
    class MyThread: public QThread
    {
      Q_OBJECT
    protected:
      virtual void run()
      {
        /* blabla */
      }
    };
    
    A nějaký další objekt
    class MyObj: public QObject
    {
      Q_OBJECT
      MyThread *th;
    public:
      MyObj()
      {
        th = new MyThread();
        connect(th, SIGNAL(finished()), SLOT(onThreadFinished()));
        th->start();
      }
      
      ~MyObj()
      {
        if (th)
        {
          th->wait();
          delete th;
        }
      }
    protected slots:
      void onThreadFinished()
      {
        th->wait();
        delete th;
        th = 0;
      }
    };
    
    Dotazy:
    • onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
    • Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
    Věřím v jednoho Boha.

    Odpovědi

    Jardík avatar 2.6.2010 01:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    A ještě vlastně jeden dotaz. Pokud bych zavolal disconnect až poté, co by thread emitnul signál, ale před tím, než by byl doručen, bude doručen, nebo ne?
    Věřím v jednoho Boha.
    2.6.2010 02:19 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread

    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    onThreadFinished() bude zavolán pokud metoda MyThread->run doběhne. (Tzn. podle toho co máš za kód u  /* blabla */ )

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Nejsem si jist, zda-li je to či ono garantováno, v dokumentaci píší (pokud si pamatuji) něco jako že to není doporučeno spíš se má volat deleteLater().

    Jardík avatar 2.6.2010 02:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    spíš se má volat deleteLater()
    Jenže kdybych zavolal deleteLater(), tak by se mi ta metoda mohla zavolat s neplatným this pointerem (?)... nebo ten objekt odpojí při destrukci signál a ten se pak nezavolá (i když byl už vyslán)?
    Věřím v jednoho Boha.
    6.6.2010 15:46 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Neplatný pointer ne-e. Pokud object není platný už neregeruje signál.
    6.6.2010 15:48 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Tím "není platný" myslím pokud už není v paměti.
    7.6.2010 17:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    Ano, sloty běží ve vlákně, ve kterém se nachází příjemce (ve výchozím módu funkce connect, lze změnit parametrem type, viz dokumentace). onThreadFinished je emitováno threadem poté, co opustí metodu run, ale zde zpracováno až poté, co thread objektu MyObj se dostane do event loopu (tzn. opustí metody objektu MyObj).

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Po vložení signálu do mezi-threadové queue se signál nezruší smazáním objektu, který jej vyslal. onThreadFinished ale nebude doručen, protože bude příjemce zdestruován dříve, než bude možné ten signál doručit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.