Společnost ARM představila platformu Total Compute Solutions 2023 (TCS23) s 5. generací GPU Immortalis-G720, Mali-G720 a Mali-G620 a Armv9.2 CPU Cortex-X4, Cortex-A720 a Cortex-A520 s DSU-120.
Na konferenci Microsoft Build 2023 byl představen Azure Linux container host for Azure Kubernetes Service (AKS). Podrobnosti ve videu s otázkami a odpovědmi. Shrnutí v článku na DevClass.
Na itch.io probíhá Linux Game Jam 2023. Zapojit se a přihlásit hru běžící na Linuxu lze do 6. června do 01:59. Zahrát si lze hry z loňského ročníku.
Na Steamu lze získat zdarma počítačové hry Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War a Hue. Na Epic Games Storu počítačovou hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition.
WordPress (Wikipedie), open source systém pro správu webového obsahu (CMS), zítra slaví 20 let. První verze byla vydána 27. května 2003.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno ve verzi 1.34. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Od verze 1.6 lze pomocí "deno compile" sestavit ze zdrojových kódů binární spustitelný soubor. Nově "deno compile" podporuje také npm balíčky.
Aktuálně posledním 14. open source filmem od Blender Studia je CHARGE (YouTube). Dokončuje se 15. film Pet Projects. Začíná se pracovat na 16. filmu s pracovním názvem Project Gold.
Thunderbird má nové logo.
Není zcela jednoduché rozchodit v Linuxu kameru IPU6 umístěnou v noteboocích Dell Latitude 9420, Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 10, Lenovo ThinkPad X1 Nano Gen 2, Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 7 a dalších. Ve Fedora Linuxu je to teď snadnější. Hans de Goede informuje o podpoře kamery IPU6 ve Fedora Linuxu pomocí balíčků umístěných na RPM Fusion.
Společnost AMD na YouTube představila a oznámila prodej grafické karty Radeon RX 7600. Cena začíná na 269 dolarech.
class MyThread: public QThread { Q_OBJECT protected: virtual void run() { /* blabla */ } };A nějaký další objekt
class MyObj: public QObject { Q_OBJECT MyThread *th; public: MyObj() { th = new MyThread(); connect(th, SIGNAL(finished()), SLOT(onThreadFinished())); th->start(); } ~MyObj() { if (th) { th->wait(); delete th; } } protected slots: void onThreadFinished() { th->wait(); delete th; th = 0; } };Dotazy:
onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
onThreadFinished() bude zavolán pokud metoda MyThread->run doběhne. (Tzn. podle toho co máš za kód u /* blabla */ )
Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
Nejsem si jist, zda-li je to či ono garantováno, v dokumentaci píší (pokud si pamatuji) něco jako že to není doporučeno spíš se má volat deleteLater().
spíš se má volat deleteLater()Jenže kdybych zavolal deleteLater(), tak by se mi ta metoda mohla zavolat s neplatným this pointerem (?)... nebo ten objekt odpojí při destrukci signál a ten se pak nezavolá (i když byl už vyslán)?
onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
Ano, sloty běží ve vlákně, ve kterém se nachází příjemce (ve výchozím módu funkce connect, lze změnit parametrem type, viz dokumentace). onThreadFinished je emitováno threadem poté, co opustí metodu run, ale zde zpracováno až poté, co thread objektu MyObj se dostane do event loopu (tzn. opustí metody objektu MyObj).
Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
Po vložení signálu do mezi-threadové queue se signál nezruší smazáním objektu, který jej vyslal. onThreadFinished ale nebude doručen, protože bude příjemce zdestruován dříve, než bude možné ten signál doručit.
Tiskni
Sdílej: