abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 1
    včera 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:55 | Komunita

    VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 13:22 | Nová verze

    Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 12:55 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 05:33 | IT novinky

    Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (20%)
     (20%)
     (24%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 268 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: statická inicializace pole C++

    3.6.2010 15:29 Teni
    statická inicializace pole C++
    Přečteno: 1404×
    Vyzná se někdo v normě C++?

    Mám konstantní pole intů deklarované ve třídě XXX takto:

    static const int pole[5];

    To pole bych chtěl nainizializovat. To samozřejmě umím třeba takto:

    const int XXX::pole[] = { 1, 2, 3, 4, 5 }

    Teď přijde ta zajímavější část. Mám také statickou metodu, třeba suma:

    static int suma(const int *pole, int N){ sectu N prvku v pole a vratim vysledek; }

    A chtěl bych bych ji použít v inicializaci tak, že parametrem bude právě inicializované pole, tedy třeba takto:

    const int XXX::pole[] = { 1, 2, 3, 4, XXX::suma(XXX::pole,4) }

    Mám normou zaručeno, že to bude fungovat vždy? Tedy říká něco norma o pořadí inicializovaných prvků pole? Bude se vždy volat metoda suma až naposled? S g++ mi to funguje, překladač se nebrání, ani warning žádný a hodnota je také správná. Chtěl bych ale vědět, zda je to podle normy.

    Prosím, nepište mi odpovědi typu "dá se to obejít například takto: xxxx", případně "takovou hovadinu přece nikdo nemůže potřebovat". Znám dost způsobů, jak se takovéto inicializaci vyhnout, chtěl bych ale znát odpověd na můj dotaz.

    Odpovědi

    3.6.2010 18:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Zkoušel jsem se podívat do normy (no, draftu :-) ) najít, ale nepodařilo se mi najít jednoznačnou odpověď, pozitivní ani negativní. Kdybych si měl tipnout, řekl bych že pořadí předepsané není. A i kdyby bylo, stejně bych se takové konstrukci raději vyhnul.
    3.6.2010 18:39 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Já mám za to, že tady stačí následující (z N3092 2010-03-26) a je to OK

    8.5 Initializers
    ...
    The order of initialization of variables with static storage duration is described in 3.6 and 6.7.


    3.6.2 Initialization of non-local variables
    ...
    Together, zero-initialization and constant initialization are called static initialization; all other initialization is dynamic initialization. Static initialization shall be performed before any dynamic initialization takes place.
    3.6.2010 18:41 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++

    Ono je to trochu slozitejsi.

    3.6.2 1

    Objects with static storage duration (3.7.1) shall be zero-initialized (8.5) before any other initialization takes place. Zero-initialization and initialization with a constant expression are collectively called static initialization; all other initialization is dynamic initialization. Objects of POD types (3.9) with static storage duration initialized with constant expressions (5.19) shall be initialized before any dynamic initialization takes place. Objects with static storage duration defined in namespace scope in the same translation unit and dynamically initialized shall be initialized in the order in which their definition appears in the translation unit. [Note: 8.5.1 describes the order in which aggregate members are initialized. The initialization of local static objects is described in 6.7. ]

    8.5.1 14

    When an aggregate with static storage duration is initialized with a brace-enclosed initializer-list, if all the member initializer expressions are constant expressions, and the aggregate is a POD type, the initialization shall be done during the static phase of initialization (3.6.2); otherwise, it is unspecified whether the initialization of members with constant expressions takes place during the static phase or during the dynamic phase of initialization.
    4.6.2010 14:23 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Podle standardu se to všechno nainicializuje buď na konstantní hodnotu nebo (pokud hodnota není uvedena) na nulu a až potom se doplní hodnota z funkce suma. Viz:
    #include <iostream>
    
    static int suma(const int *pole, int N)
    {
        int ret = 0;
        do {
            std::cout << N << ':' << pole[N] << std::endl;
            ret += pole[N];
        } while (N--);
        return ret;
    }
    
    const int pole[] = { suma(pole, 4), 1, 2, 3, 4 };
    
    int main()
    {
        std::cout << pole[0] << std::endl;
        return 0;
    }
    $ g++ test.cc && ./a.out 
    4:4
    3:3
    2:2
    1:1
    0:0
    10
    4.6.2010 14:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++
    Kde se to konkrétně ve standardu píše? To, že se tak chová gcc, o ničem nevypovídá.
    4.6.2010 23:45 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++

    Koukám, že v otázce je to ještě buď v namespace nebo ve struktuře. Mimo strukturu se to chová tak, jak jsem uvedl, je to v 3.6.2:

    Objects with static storage duration shall be zero-initialized before any other initialization takes place.

    To je ten první prvek, kde je volána ta funkce suma; před volám funkce suma je inicializován na nulu

    Objects of POD types with static storage duration initialized with constant expressions shall be initialized before any dynamic initialization takes place.

    To jsou ty konstantní hodnoty, jsou inicializovány ještě předtím, než se zavolá ta funkce suma

    Nicméně ve struktuře to není definováno:

    [...]; otherwise [struktura není POD nebo inicializace není provedena konstantami], it is unspecified whether the initialization of members with constant expressions takes place during the static phase or during the dynamic phase of initialization
    4.6.2010 16:37 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: statická inicializace pole C++

    To jste nasel kde? Ja ty citace ctu tak, ze v pripade, kdy se inicializuje konstantnimi i nekonstatnimi vyrazy, tak vyslovne neni specifikovano, jestli se inicializace konstantami ma delat pred dynamickou fazi, nebo behem ni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.