Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
static const int pole[5];
To pole bych chtěl nainizializovat. To samozřejmě umím třeba takto:
const int XXX::pole[] = { 1, 2, 3, 4, 5 }
Teď přijde ta zajímavější část. Mám také statickou metodu, třeba suma:
static int suma(const int *pole, int N){ sectu N prvku v pole a vratim vysledek; }
A chtěl bych bych ji použít v inicializaci tak, že parametrem bude právě inicializované pole, tedy třeba takto:
const int XXX::pole[] = { 1, 2, 3, 4, XXX::suma(XXX::pole,4) }
Mám normou zaručeno, že to bude fungovat vždy? Tedy říká něco norma o pořadí inicializovaných prvků pole? Bude se vždy volat metoda suma
až naposled? S g++ mi to funguje, překladač se nebrání, ani warning žádný a hodnota je také správná. Chtěl bych ale vědět, zda je to podle normy.
Prosím, nepište mi odpovědi typu "dá se to obejít například takto: xxxx", případně "takovou hovadinu přece nikdo nemůže potřebovat". Znám dost způsobů, jak se takovéto inicializaci vyhnout, chtěl bych ale znát odpověd na můj dotaz.
Ono je to trochu slozitejsi.
3.6.2 1
Objects with static storage duration (3.7.1) shall be zero-initialized (8.5) before any other initialization takes place. Zero-initialization and initialization with a constant expression are collectively called static initialization; all other initialization is dynamic initialization. Objects of POD types (3.9) with static storage duration initialized with constant expressions (5.19) shall be initialized before any dynamic initialization takes place. Objects with static storage duration defined in namespace scope in the same translation unit and dynamically initialized shall be initialized in the order in which their definition appears in the translation unit. [Note: 8.5.1 describes the order in which aggregate members are initialized. The initialization of local static objects is described in 6.7. ]
8.5.1 14
When an aggregate with static storage duration is initialized with a brace-enclosed initializer-list, if all the member initializer expressions are constant expressions, and the aggregate is a POD type, the initialization shall be done during the static phase of initialization (3.6.2); otherwise, it is unspecified whether the initialization of members with constant expressions takes place during the static phase or during the dynamic phase of initialization.
#include <iostream>
static int suma(const int *pole, int N)
{
int ret = 0;
do {
std::cout << N << ':' << pole[N] << std::endl;
ret += pole[N];
} while (N--);
return ret;
}
const int pole[] = { suma(pole, 4), 1, 2, 3, 4 };
int main()
{
std::cout << pole[0] << std::endl;
return 0;
}
$ g++ test.cc && ./a.out 4:4 3:3 2:2 1:1 0:0 10
Koukám, že v otázce je to ještě buď v namespace nebo ve struktuře. Mimo strukturu se to chová tak, jak jsem uvedl, je to v 3.6.2:
Objects with static storage duration shall be zero-initialized before any other initialization takes place.
To je ten první prvek, kde je volána ta funkce suma; před volám funkce suma je inicializován na nulu
Objects of POD types with static storage duration initialized with constant expressions shall be initialized before any dynamic initialization takes place.
To jsou ty konstantní hodnoty, jsou inicializovány ještě předtím, než se zavolá ta funkce suma
Nicméně ve struktuře to není definováno:
[...]; otherwise [struktura není POD nebo inicializace není provedena konstantami], it is unspecified whether the initialization of members with constant expressions takes place during the static phase or during the dynamic phase of initialization
To jste nasel kde? Ja ty citace ctu tak, ze v pripade, kdy se inicializuje konstantnimi i nekonstatnimi vyrazy, tak vyslovne neni specifikovano, jestli se inicializace konstantami ma delat pred dynamickou fazi, nebo behem ni.
Tiskni
Sdílej: