GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 16.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.12 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.13. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Odstraněn byl souborový systém ReiserFS.
19. ledna 2038 přeteče hodnota time_t na 32bitových systémech, na vyřešení problému roku 2038 (Y2K38) tedy zbývá 13 let. Např. Debian v uplynulém roce přešel na 64bitový čas. Bernhard Wiedemann z openSUSE sdílí chyby v sestavení rozšířeného softwaru.
Byla vydána druhá opravná verze 21.2 v dubnu loňského roku vydané verze 21 multimediálního centra Kodi (dříve XBMC, Wikipedie) s kódovým označením Omega.
TikTok ve Spojených státech v sobotu večer místního času přerušil činnost. Uživatelé čínskou firmou vlastněné sociální sítě dostali zprávu, že aplikaci kvůli zákazu nelze používat. TikTok je momentálně nedostupný v obchodech s aplikacemi Google Play a App Store. Podle zákona přijatého loni a potvrzeného v pátek soudem měla platforma do dneška přerušit spojení se svou mateřskou společností ByteDance, která sídlí v Číně, nebo činnost v
… více »Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.
Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.
Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
Zdravim.
Mne toto pripada, akoby ten skript kontroval az prilis casto(resp. tak casto, ako je to v jeho silach). Nie je problem vytazit cpu na maximum, ak sa mu nezada daky casovy limit, interval, v ktorom to kontrolovat. Takze by som tam skusil dat sleep a spustil to opat. Ale vsetko je to len moja domnienka skromna :)
import time
time.sleep(sekundy)
import gobject import os def handler(fd, *args): print os.read(fd, 1024) return True fd = os.open("x", os.O_RDONLY | os.O_NONBLOCK) gobject.io_add_watch(fd, gobject.IO_IN, handler) gobject.MainLoop().run()Provedu
mkfifo x
, v jednom okně spustím tento program, v druhém zapíšu něco do té roury (echo foo >>x
), a hurá - procesor je vytížen. Co s tím?
První věc je podívat se, co to vlastně furt dělá. Tzn. nedomýšlet, zda onen deskriptor není v nějakém tajemném mezistavu a nehledat magickou kombinaci flagů pro os.open()
, ale podívám se na výpis strace
. Vidím spoustu řádků
poll([{fd=4, events=POLLIN}, {fd=6, events=POLLIN}, {fd=3, events=POLLIN}], 3, -1) = 1 ([{fd=3, revents=POLLHUP}])V
man poll
se praví:
The bits that may be set/returned in events and revents are defined in <poll.h>: ... POLLHUP Hang up (output only).Takže to vypadá, že od té doby, co shell po vykonání příkazu
echo foo >>x
uzavřel rouru, ten poll neustále vyhazuje POLLHUP, glib pak poll volá stále dokola a to vytěžuje ten procesor.
Nějaké řešení... Napadlo mě uzavřít zápisovou stranu pomocí shutdown
, nevím, jestli by to fungovalo, ale protože v Pythonu shutdown
jaksi ani není, nebudu se tím vůbec zabývat
Informace o HUPu bude nejspíš jen jeden bit nastavený v nějaké tabulce kernelu, možná by šel nějak vyresetovat, ale teď si na nic nevzpomínám. (Možná by zrovna tohle udělal ten shutdown.)
Další řešení by bylo rouru uzavřít a znovu otevřít, tím bychom se zbavili toho POLLHUPu. Nejspíš by se ten nový deskriptor musel znovu zaregistrovat přes io_add_watch()
. Taky není zrovna elegantní řešení.
Na Mac OS X by dle příslušné manuálové stránky mohlo pomoct přidat POLLHUP do zachytávaných eventů při volání poll()
, ale na Mac OS X asi nejsme.
Celkem dobré řešení by ale bylo mít neustále tu rouru otevřenou pro zápis, protože ten POLLHUP se objeví zřejmě až když tu rouru uzavře poslední "zapisovatel". Experimentálně ověřeno, funguje, když
fd = os.open("x", os.O_RDONLY | os.O_NONBLOCK)se nahradí za
fd = os.open("x", os.O_RDWR | os.O_NONBLOCK)Zkus to (Takže nakonec stačilo najít magickou kombinaci flagů pro
os.open()
, ale teď aspoň víme proč.)
import gobject
import os
def handler(fd, *args):
st = os.read(fd, 1024)
print st
if st == "":
# Konec souboru - zavrem stary a otevrem novy
os.close(fd)
fd2 = os.open("x", os.O_RDONLY | os.O_NONBLOCK)
gobject.io_add_watch(fd2, gobject.IO_IN | gobject.IO_HUP, handler)
return False
else:
return True
fd = os.open("x", os.O_RDONLY | os.O_NONBLOCK)
gobject.io_add_watch(fd, gobject.IO_IN | gobject.IO_HUP, handler)
gobject.MainLoop().run()
Vzdy po konci souboru skoncit stary io-watch a pridat novy na novem souboru.
Hmm. Jako programator amater a samouk jsem zase koukal, co vsechno se da zjistit. O "strace" jsem do ted nemel potuchy.
Napad se zaviranim a opetovnym otviranim jsem mel taky, ale jak pises, neni to moc elegantni a hlavne mi to fungovalo jenom nekdy. Sem asi tu myslenku asi implementoval nejak blbe, protoze zpusob jakym to napsal Chochi(viz nize) se jevi jako funkcni (testovano).
Nicmene os.RDWR se jevi jako pekne a (aspon zatim) funkcni reseni, takze jsem si vybral tohle.
Dik.
Tiskni Sdílej: