Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
final class DateTableRenderer extends DefaultTableCellRenderer
{
DateFormat m_formatter;
public DateTableRenderer() {
super();
m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM);
}
@Override
public void setValue(Object value) {
setText((value == null) ? "" : m_formatter.format(value));
}
}
Problém však je, že takto renderovaná buňka nerespektuje look&feel, viz obrázek (modrá tečka je řádek, který má focus, červená znázorňuje pozici kurzoru). Zkoušel jsem setOpacity() a to nemá na výsledek vliv. Otázkou tedy je, jak to správně napsat, aby to vypadalo "hezky".
Řešení dotazu:
setValue() jsem snad ještě neviděl… U rendereru je hlavně důležitý způsob jeho použití, chtělo by vidět kód, kterým ho nastavujete do tabulky. Kžadopádně bych v setValue() nevolal setText(), ale super.setValue().
JTable.setDefaultRenderer(Date.class, new DateTableRenderer());. Můj model pro ten column vrací právě Date.class (metoda getColumnClass(int)).
setText((value == null) ? "" : value.toString());
org.pushingpixels.substance.api.renderers.SubstanceDefaultTableCellRenderer$DateRenderer. Jenže to mi není moc platný, když potřebuju, aby se to renderovalo správně pro každý nastavený UI Look&Feel, pouze potřebuju změnit text. Když zase budu v modelu vracet přímo text a né datum, tak mi zase bude špatně fungovat řazení data a budu muset předělávat to
final class DateTableRenderer implements TableCellRenderer
{
DateFormat m_formatter;
TableCellRenderer m_stringRenderer;
public DateTableRenderer(TableCellRenderer stringRenderer) {
super();
m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM);
m_stringRenderer = stringRenderer;
}
public Component getTableCellRendererComponent(JTable table, Object value, boolean isSelected, boolean hasFocus, int row, int column) {
if (value == null) {
return null;
}
else {
String str = m_formatter.format((Date)value);
return m_stringRenderer.getTableCellRendererComponent(table, str, isSelected, hasFocus, row, column);
}
}
}
Nastavím ho takto: setDefaultRenderer(Date.class, new DateTableRenderer(getDefaultRenderer(String.class)));. Výsledek je trochu jiný, ale pořád špatný. Jestli implementuju přímo TableCellRenderer nebo podědím z DefaultTableRenderer a překryju tu metodu nemá žádný vliv ...
getDefaultRenderer(String.class) ten správný renderer (tj. ten z vámi použitého L&F)? Pokud ano, pak už mne napadá jedině možnost, že ten L&F ten renderer nějak částečně obchází, nebo že si tam někde zjišťuje typ rendereru, a pokud je nastaven ten „vlastní“ renderer, chová se to k němu nějak jinak. Chtělo by to podívat se na implementace toho rendereru a TableUI v tom L&F.
final class DateTableRenderer extends org.pushingpixels.substance.api.renderers.SubstanceDefaultTableCellRenderer
{
DateFormat m_formatter;
public DateTableRenderer() {
super();
m_formatter = DateFormat.getDateTimeInstance(DateFormat.MEDIUM, DateFormat.MEDIUM);
}
@Override
public void setValue(Object value) {
setText(value == null ? "" : m_formatter.format((Date)value));
}
}
Výše napsaný renderer funguje správně. Akorát jsem teď omezený na Substance L&F. Já jsem s ním spokojený, ale jinému uživateli se třeba líbit nemusí. Ještě kouknu na zdroják substance L&F, jak to kreslí, jestli by to šlo nějak lépe.
Tiskni
Sdílej: