Jak nahrávat zvuk z webového prohlížeče na Linuxu s PipeWire pomocí Nahrávání zvuku (Sound Recorder) a Helvum případně qpwgraph, článek na webu Libre Arts.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.9.
České bezpečnostní instituce, jmenovitě Vojenské zpravodajství (VZ) a Bezpečnostní informační služba (BIS), ve spolupráci s americkou Agenturou pro kybernetickou a infrastrukturní bezpečnost (CISA), Federálním úřadem pro vyšetřování (FBI), Národní bezpečností agenturou (NSA) a dalšími mezinárodními partnery ze Spojeného království, Austrálie, Kanady, Německa, Nizozemska, Estonska, Ukrajiny a Lotyšska vydaly upozornění (
… více »Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.93 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.93 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Společnost Laravel stojící za stejnojmenným open source PHP frameworkem získala investici 57 milionů dolarů od společnosti Accel. Především na Laravel Cloud.
Byla vydána verze 1.81.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Řešena je také zranitelnost CVE-2024-43402. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Vládní CERT vydal (𝕏) novou verzi nástroje maldump. Ten slouží k extrakci souborů z karantén různých antivirových programů. A to jak z živého systému, tak z obrazu disku.
Meeting ESP komunity - podzimní edice 2024 proběhne v pátek 18. října v Brně. V přípravě jsou přednášky od vývojářů z Espressifu, lokálních firem i zapálených nadšenců do ESP a také praktický workshop a ukázky nových čipů.
Systém pro správu hlášení chyb Bugzilla byl podle plánu vydán v nových verzích 5.2, 4.4.14, 5.0.4.1, 5.3.3 a 5.9.1, kde 5.2 představuje novou stabilní řadu, 4.4.14 by měla být poslední ve staré řadě 4.4, jíž končí podpora na přelomu roku, 5.0.4.1 je udržovací opravné vydání staré řady 5.0, dosavadní stabilní řada 5.1 byla přejmenována na 5.3 (nyní 5.3.3) a konečně vývojová verze 5.9.1 směřuje k budoucímu velkému vydání Bugzilly 6.
typedef void* ndata_t;
struct node {
struct node *left; /* left child */
struct node *right; /* right child */
struct node *parent; /* parent */
uint64_t ID;
ndata_t data; /* data */
};
typedef int (*f_stn_deldata)(ndata_t ndata); /* splaytree node delete data*/
static f_stn_deldata stn_deldata;
kde stn_deldata
je pointer na userom zadefinovanu funkciu na zmazanie dat - ak by tieto data boli vytvorene dynamicky. pri mazani stromu volam funkciu, ktora prechadza rekurzivne nody a nasledne ich maze .. a tu sa zacina moja uvaha .. pseudokod pri mazani:
destroy(struct node* n) {
..
..
if (n->left) destroy(n->left);
if (n->right) destroy(n->right);
/* tu prichadza na rad moja uvaha */
if ( stn_deldata ) stn_deldata (n->data);
..
zmaz nodu
..
}
jedna sa mi o to, ze ten if sa bude vykonavat pri kazdom jednom mazani .. pri par polozkach je to jedno, pri 10mil, pripadne 1 mild. to uz aj stoji za uvahu ..
riesenie by bolo jednoduche - vytvorit dalsiu fciu destroy_nodata
a tu volat rekurzivne .. logika, kt. fciu volat by bola v hlavnej st_destroy
fcii
teoreticka otazka - ma zmysel sa zaoberat takouto optimalizaciou ? je to best practice ci ..?
compare(n1,n2)
, a mam nasledovny kod:
..
if ( (compare(n1,n2)) <0 ) {
/* do something */
}
else if ( (compare(n1,n2))== 0) {
/* do something else */
}
..
ci sa bude compare
volat zadazkym, alebo si to vie zoptimalizovat a bude sa volat len raz a potom sa uz bude odkazovat na vysledok .. gcc
a gcc -O3
na trivialnom priklade:
int main()
{
int x = 0;
if ( x ) return 1;
return 0;
}
raz skompilovane gcc -c test.c
, druhy krat gcc -O3 -c test.c
spatne som sa pozrel cez objdump -d test.o
- jasne bolo vidno, ze podmienku uz ani nekontroluje a rovno vrati 0 v druhom pripade:
test.o: file format elf64-x86-64
Disassembly of section .text:
0000000000000000 <main>:
0: 31 c0 xor %eax,%eax
2: c3 retq
k tej mojej otazke - neda sa povedat pri kompilacii, ci je alebo nie je def. - to sa zisti az pri linkovani .. resp., striktne asi vzato, stn_deldata
je zadef. ako neinicializovana premenna pri kompilovani (az st_init
ju nastavi bud na NULL alebo na adresu user fcie)
st_destroy
sa vola vzdy, ta potom "spusti" hlavnu destroy fciu, ktoru som spominal hore .. user teda v kode pouzije:
/* init s user def. compare/dump/destroy fciami */
struct splaytree *st = st_init(mycompare, mydump, mydestroy);
..
..
/* konecny destroy */
st_destroy(st);
kde st_destroy(struct splaytree *st)
vola st_destroy_nodes(struct node* n)
, ktora sa vola rekurzivne (to je prave to telo fcie, ktore som v mojom prispevku nazval len destroy
takze v hlavnej st_destroy
by som sa rozhodol, ci sa bude volat rekurznivne "s data delete", alebo len "node delete" ..
ano, mozno je to moc spekulativne, zaujima ma vsak nazor, priapdne skusenosti druhych
Tiskni Sdílej: