abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna

    25.10.2010 11:22 PeterS. | skóre: 10
    C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Přečteno: 419×

    Ahoj,
    takže mam niečo takéto:

    int img_size[6] ;    //tu uložim veľkosť obrazku
    img_size[0] = srcimg.width;    // = 1414
    img_size[1] = srcimg.height;    // = 1060
    float image_ar [img_size[0]*img_size[1]][4];

    skompiluje to ale pri spustení hodí "Chyba segmentacie..."
    Ak to tak  dam číslo, teda

    float image_ar  [3145728][4];

    tak ten array vytvorí. V čom by to mohlo byť?


    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    25.10.2010 11:54 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Pokud se nepletu tak velikost staticky definovaného pole musí být konstantní výraz. Jako řešení jedině použít malloc.
    To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
    25.10.2010 12:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Nepleteš se
    Quando omni flunkus moritati
    25.10.2010 12:18 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    k dynamickemu alokovaniu pamäte som ešte nedošiel, ale podľa manualu by to mohlo byť takto?

    image_ar = new float [img_size[0]*img_size[1]][4];

    áno?
    Saljack avatar 25.10.2010 12:52 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Ano tohle by mělo fungovat.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    25.10.2010 14:39 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna

    Doplnujúca otázka:
    urobil som niečo takéto:

    float * image_ar;             
    int ar_size = img_size[0]*img_size[1]*4;  //pomocná premenna, lebo v nasl riadku nechcelo brať vzorec ???
    image_ar = new float [ar_size];

    toto skompilovalo aj zbehlo bez problémov, "new" by malo hodiť výnimku keby neprebehlo, pokiaľ viem...
    lenže ja nechcem jednorozmernú array ale dvoj alebo trojrozmernú... čo s tým?

    25.10.2010 15:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
      float (*image_ar)[4];
      image_ar = new float[img_size[0]*img_size[1]][4];
      ...
      delete [] image_ar;
    

    Případně si rozmyslete, jestli by z těch čtyř floatů nebylo rozumnější udělat strukturu nebo třídu.

    25.10.2010 15:36 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    super, toto funguje...

    no ja sa učim a zaroven prepisujem program z pythonu, pri akej štrukture skončim je vo hviezdach...

    a celá ta array bude využitá, momentálne tie "vrstvy" planujem použiť na RGB hodnoty a celkový jas daného pixelu....
    Řešení 1× (Michy)
    25.10.2010 12:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    V C99 to lze, normu C++ jsem nezkoumal, ale gcc to přeloží i s -std=c++98, takže ani tam asi nebude problém. Problém je s velikostí toho pole - s hodnotami, které uvádí tazatel, se nemá šanci vejít na zásobník (a nevejde se tam ani s tou konstantou, kterou uvádí v dotazu). Pokud ale šířku a výšku dám např. 100, program se spustí a správně funguje. Takže řešením nakonec opravdu je dynamická alokace, i když z trochu jiného důvodu.
    Michy avatar 25.10.2010 13:00 Michy | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Je to skutečně tak, staticky alokované pole je příliš velké, nevejde se do zásobníku, proto padá při spuštění na segmentation fault. Při dynamické alokaci, pomocí new, se vytváří v heapu a tam se obvykle vejde. Obecně je vhodné se vyhnout alokacím velkého množství paměti v zásobníku, protože jeho velikost je omezená zpravidla na jednotky MB.
    25.10.2010 13:04 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Tohle je pripad kdy C++ neni nadmnozinou C. V C++ opravdu pole musi mit znamou velikost. G++ to sezere, MSVC ne. Muzes bud pouzit malloc a naalokovat to na heapu anebo alloc a naalokovat to na stacku. S tim stackem muzes ale narazit na max. velikost zasobniku, hlavne u vice vlaknove aplikace. Velikost zasobniku na linuxu je defaultne 8MB, za timhle prostorem a jedna zamcena stranka a za ni zacina stack dalsiho vlakna(pokud existuje).
    25.10.2010 13:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ - Segmentation fault pri tvoreni array s velkosťou premenna
    Ono ani na těch 8 MB není dobré moc spoléhat. U multithreadových aplikací běžně používám 512 KB, ale už jsem byl nucen jít i na 128 KB.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.