Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
static const unsigned char data[] =
{
0x5e, 0x7, //atd, atd,...
}
což jsou nějaká data, která potřebuju.data
. Když odendám const
, vše je ok. Já bych ale radši, aby tam const
byl...Řešení dotazu:
static
odendám, chová se to úplně stejně... Taky jsem to tam původně neměl...extern
, nezmizí to.
extern const unsigned char data[];
const unsigned char data[] =
{
0x5e,0x7, //atd...
}
Takhle to nvyhodí ani při -Os
... static
default, takze jeho explicitnim pridanim ci odstranenim na vyznamu deklarace nic nezmenite.
auto
být nemůže. Čili lepší řešení než to s tím extern
asi nebude, nebo jo?
extern
) a gcc to zřejmě nepozná...static
, static
je právě to, co se nikde mimo daný modul nepoužije. Klíčové slovo static
se používá právě tam, kde víte, že danou funkci nikde jinde použít nechcete, a chcete se vyhnout potenciální kolizi se stejnojmennými (opět static
) symboly v jiných modulech.
static
.static
znamená, že ta proměná je staticky alokovaná. auto
znamená, že proměnná je automaticky alokovaná podle toho, kdy kontext vejde v platnost.auto
(a pochopitelně ani register
, což je specielní případ auto
).static
proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern
, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.
static
, auto
, register
a extern
nejsou, tak to moje pole musí být static
, a je to tak i správně.
Ne ne, zřejmě úplně přesně nerozumíte tomu static.
Myslíte? Tak se podívejme do normy:
1. An identifier declared in different scopes or in the same scope more than once can be made to refer to the same object or function by a process called linkage.21) There are three kinds of linkage: external, internal, and none.
2. In the set of translation units and libraries that constitutes an entire program, each declaration of a particular identifier with external linkage denotes the same object or function. Within one translation unit, each declaration of an identifier with internal linkage denotes the same object or function. Each declaration of an identifier with no linkage denotes a unique entity.
3. If the declaration of a file scope identifier for an object or a function contains the storage class specifier
static
, the identifier has internal linkage.22)
Když potřebuju static proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.Máte nějaký příklad? Jakmile proměnnou označím jako extern, je to pouze její deklarace a překladač ví, že adresu doplní až linker (protože definice je někde jinde). V okamžiku, kdy proměnnou označím jako static, překladač ji zpřístupní pouze v daném modulu. A rozhodně nedovolí, aby proměnnou v hlavičkovém souboru označenou jako extern někdo označil jako static v .c souboru. Nebo tenhle příklad je o něčem jiném, než co jste myslel?
==> data.h <== #ifndef _DATA_GUARD #define _DATA_GUARD extern const int data[]; #endif ==> data.c <== #include "data.h" const int data[] = { 0, 2, 5 }; ==> main.c <== #include <stdio.h> #include "data.h" int main() { printf("data[0] = %d\n", data[0]); return 0; } ==> Makefile <== CC = gcc CLFAGS = -Wall static: data.o main.o $(CC) $(CFLAGS) -o $@ data.o main.o %.o: %.c data.h $(CC) $(CFLAGS) -c -o $@ $<
data.c
proměnnou data[]
deklarovat jako static
a nic se nestane. Jestli mi nevěříte, zkuste si to.static
by-default je, i když to tam není napsaný Jestli mi nevěříte, zkuste si to.Já jsem si to právě zkoušel
$ cat data.c #include "data.h" static const int data[] = { 0, 2, 5 }; $ make gcc -c -o data.o data.c data.c:3:18: error: static declaration of ‘data’ follows non-static declaration data.h:4:18: note: previous declaration of ‘data’ was here make: *** [data.o] Error 1
Čili lepší řešení než to s tím extern asi nebude, nebo jo?S tím extern je to IMHO správné (ne lepší) řešení. Pokud má být nějaké proměnná dostupná v jiném modulu (*.o souboru), tak by tohle mělo fungovat:
data.h: extern const unsigned char data[]; data.c: // tady IMHO extern být nemá, protože tohle je // právě ta jejich definice const unsigned char data[] = { ... }; soubor_co_data_pouziva.c: #include "data.h" ... printf("data[0] = %d\n", (int) data[0]);A dokud nebudou ty
data
nikdy použita, tak je asi stejně vyhodí linker.
data.h
on nezná velikost toho pole, kdežto v tom data.c
je vlastně přesná velikost, tím že tam je initializator, čili on si ty dva možná nemusí spojit (jen hádám)...
No, to ani nejde, protože ten data.c je generovaný compile-time.To by snad nemělo vadit, ne? Dokud to vypadá nějak takhle:
data.o: data.c $(CC) -o $@ $< data.c: neco generuj.sh >$@Tak by neměl být problém udělat něco jako
(echo '#include "data.h"; generuj.sh ) >$@
.
#include "data.h"
by ve výsledku neudělalo nic jiného, než přidalo tu řádku, kterou jsem tam přidal ručně...
Tiskni
Sdílej: