Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
static const unsigned char data[] =
{
0x5e, 0x7, //atd, atd,...
}
což jsou nějaká data, která potřebuju.data. Když odendám const, vše je ok. Já bych ale radši, aby tam const byl...Řešení dotazu:
static odendám, chová se to úplně stejně... Taky jsem to tam původně neměl...extern, nezmizí to.
extern const unsigned char data[];
const unsigned char data[] =
{
0x5e,0x7, //atd...
}
Takhle to nvyhodí ani při -Os...
static default, takze jeho explicitnim pridanim ci odstranenim na vyznamu deklarace nic nezmenite.
auto být nemůže. Čili lepší řešení než to s tím extern asi nebude, nebo jo?
extern) a gcc to zřejmě nepozná...
static, static je právě to, co se nikde mimo daný modul nepoužije. Klíčové slovo static se používá právě tam, kde víte, že danou funkci nikde jinde použít nechcete, a chcete se vyhnout potenciální kolizi se stejnojmennými (opět static) symboly v jiných modulech.
static.static znamená, že ta proměná je staticky alokovaná. auto znamená, že proměnná je automaticky alokovaná podle toho, kdy kontext vejde v platnost.auto (a pochopitelně ani register, což je specielní případ auto).static proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.
static, auto, register a extern nejsou, tak to moje pole musí být static, a je to tak i správně.
Ne ne, zřejmě úplně přesně nerozumíte tomu static.
Myslíte? Tak se podívejme do normy:
1. An identifier declared in different scopes or in the same scope more than once can be made to refer to the same object or function by a process called linkage.21) There are three kinds of linkage: external, internal, and none.
2. In the set of translation units and libraries that constitutes an entire program, each declaration of a particular identifier with external linkage denotes the same object or function. Within one translation unit, each declaration of an identifier with internal linkage denotes the same object or function. Each declaration of an identifier with no linkage denotes a unique entity.
3. If the declaration of a file scope identifier for an object or a function contains the storage class specifier
static, the identifier has internal linkage.22)
Když potřebuju static proměnnou z nějakého modulu vidět v jiném, použiju na to právě extern, který značí, že pamět pro daný identifikátor se vůbec nealokuje, vůbec neřeší, protože je řešena jinde.Máte nějaký příklad? Jakmile proměnnou označím jako extern, je to pouze její deklarace a překladač ví, že adresu doplní až linker (protože definice je někde jinde). V okamžiku, kdy proměnnou označím jako static, překladač ji zpřístupní pouze v daném modulu. A rozhodně nedovolí, aby proměnnou v hlavičkovém souboru označenou jako extern někdo označil jako static v .c souboru. Nebo tenhle příklad je o něčem jiném, než co jste myslel?
==> data.h <==
#ifndef _DATA_GUARD
#define _DATA_GUARD
extern const int data[];
#endif
==> data.c <==
#include "data.h"
const int data[] = { 0, 2, 5 };
==> main.c <==
#include <stdio.h>
#include "data.h"
int main() {
printf("data[0] = %d\n", data[0]);
return 0;
}
==> Makefile <==
CC = gcc
CLFAGS = -Wall
static: data.o main.o
$(CC) $(CFLAGS) -o $@ data.o main.o
%.o: %.c data.h
$(CC) $(CFLAGS) -c -o $@ $<
data.c proměnnou data[] deklarovat jako static a nic se nestane. Jestli mi nevěříte, zkuste si to.static by-default je, i když to tam není napsaný
Jestli mi nevěříte, zkuste si to.Já jsem si to právě zkoušel
.
$ cat data.c
#include "data.h"
static const int data[] = { 0, 2, 5 };
$ make
gcc -c -o data.o data.c
data.c:3:18: error: static declaration of ‘data’ follows non-static declaration
data.h:4:18: note: previous declaration of ‘data’ was here
make: *** [data.o] Error 1
Čili lepší řešení než to s tím extern asi nebude, nebo jo?S tím extern je to IMHO správné (ne lepší) řešení. Pokud má být nějaké proměnná dostupná v jiném modulu (*.o souboru), tak by tohle mělo fungovat:
data.h:
extern const unsigned char data[];
data.c:
// tady IMHO extern být nemá, protože tohle je
// právě ta jejich definice
const unsigned char data[] = { ... };
soubor_co_data_pouziva.c:
#include "data.h"
...
printf("data[0] = %d\n", (int) data[0]);
A dokud nebudou ty data nikdy použita, tak je asi stejně vyhodí linker.
data.h on nezná velikost toho pole, kdežto v tom data.c je vlastně přesná velikost, tím že tam je initializator, čili on si ty dva možná nemusí spojit (jen hádám)...
No, to ani nejde, protože ten data.c je generovaný compile-time.To by snad nemělo vadit, ne? Dokud to vypadá nějak takhle:
data.o: data.c
$(CC) -o $@ $<
data.c: neco
generuj.sh >$@
Tak by neměl být problém udělat něco jako (echo '#include "data.h"; generuj.sh ) >$@.

#include "data.h" by ve výsledku neudělalo nic jiného, než přidalo tu řádku, kterou jsem tam přidal ručně...
Tiskni
Sdílej: