Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.
Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.
Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.
Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 1.54.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Jan Václav.
Knižní edice správce české národní domény přináší novou knihu zkušeného programátora Pavla Tišnovského s názvem Programovací jazyk Go. Publikace nabízí srozumitelný a prakticky zaměřený pohled na programování v tomto moderním jazyce. Nejedná se však o klasickou učebnici, ale spíše o průvodce pro vývojáře, kteří s Go začínají, nebo pro ty, kdo hledají odpovědi na konkrétní otázky či inspiraci k dalšímu objevování. Tištěná i digitální verze knihy je již nyní k dispozici u většiny knihkupců.
OpenAI zpřístupnila (en) nové nenáročné otevřené jazykové modely gpt-oss (gpt-oss-120b a gpt-oss-20b). Přístupné jsou pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána RC verze openSUSE Leap 16. S novým instalátorem Agama, Xfce nad Waylandem a SELinuxem.
Google Chrome 139 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 139.0.7258.66 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. S verzí 139 přestal být podporován Android 8.0 (Oreo) a Android 9.0 (Pie).
není mi jasné jak udělat, aby ten klient posílal data v nějakém zadaném intevalu tomu serveruPýtaš sa, ako zariadiť, aby program nejakú dobu nerobil nič? sleep
, připojil se pouze na začátku (connect) a pak už jen pomocí send a recv komunikoval se serverem.Vyrobíš socket, dostaneš handle, a ten budeš používať po celú dobu behu programu. Ak ti to pripadá, ako blbá odpoveď, tak to bude tým, ako bola položená otázka. Skús si svoju otázku prečítať so odstupom a z pohľadu niekoho, kto nevie čo riešiš a nevie ani či zápasíš s kompiláciou, alebo hľadáš nejakú knižnicu, alebo nevieš aké funkcie použiť, ....
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text("Ahoj\n"); // Odesilany a prijimany text hostent *host; // Vzdaleny pocitac sockaddr_in serverSock; // Vzdaleny "konec potrubi" int mySocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu if (argc != 3) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "adresa port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[2]); // Zjistime info o vzdalenem pocitaci if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL) { cerr << "Spatna adresa" << endl; return -1; } // Vytvorime soket if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu serverSock.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, ke kteremu se pripojime serverSock.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy, ke ktere se pripojime memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length); // Pripojeni soketu if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1) { cerr << "Nelze navazat spojeni" << endl; return -1; } // Odeslani dat if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano " << size << endl; // Prijem dat text = ""; while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0)) { cout << "Prijato " << size << endl; text += buf; } // Uzavru spojení close(mySocket); cout << endl << text << endl; return 0; }server:
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text; // Prijimany text sockaddr_in sockName; // "Jmeno" portu sockaddr_in clientInfo; // Klient, ktery se pripojil int mainSocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu socklen_t addrlen; // Velikost adresy vzdaleneho pocitace int count = 0; // Pocet pripojeni if (argc != 2) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[1]); // Vytvorime soket - viz minuly dil if ((mainSocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu sockName.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, na kterem cekame sockName.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy lokalni sitove karty, pres kterou je mozno se // pripojit. Nastavime moznost pripojit se odkudkoliv. sockName.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; // priradime soketu jmeno if (bind(mainSocket, (sockaddr *)&sockName, sizeof(sockName)) == -1) { cerr << "Problem s pojmenovanim soketu." << endl; return -1; } // Vytvorime frontu pozadavku na spojeni. // Vytvorime frontu maximalni velikosti 10 pozadavku. if (listen(mainSocket, 10) == -1) { cerr << "Problem s vytvorenim fronty" << endl; return -1; } do { // Poznacim si velikost struktury clientInfo. // Predam to funkci accept. addrlen = sizeof(clientInfo); // Vyberu z fronty pozadavek na spojeni. // "client" je novy soket spojujici klienta se serverem. int client = accept(mainSocket, (sockaddr*)&clientInfo, &addrlen); int totalSize = 0; if (client == -1) { cerr << "Problem s prijetim spojeni" << endl; return -1; } // Zjistim IP klienta. cout << "Nekdo se pripojil z adresy: " << inet_ntoa((in_addr)clientInfo.sin_addr) << endl; // Prijmu data. Ke komunikaci s klientem pouzivam soket "client" text = ""; // Prijmeme maximalne 6 bytovy pozdrav. while (totalSize != 6) //{ if ((size = recv(client, buf, BUFSIZE - 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s prijetim dat." << endl; return -1; } cout << "Prijato: " << size << endl; totalSize += size; text += buf; } cout << text << endl; // Odeslu pozdrav if ((size = send(client, "Nazdar\n", 8, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano: " << size << endl; // Uzavru spojeni s klientem close(client); } while (++count != 3); cout << "Koncim" << endl; close(mainSocket); return 0; }
for (;;)
{
// Odeslani dat
if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1)
{
cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl;
return -1;
}
cout << "Odeslano " << size << endl;
// Prijem dat
text = "";
while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0))
{
cout << "Prijato " << size << endl;
text += buf;
}
sleep(5);
}
Na strane servera tiež môžeš jednoducho urobiť loop, ktorý ide do nekonečna a postupne bude obsluhovať klientov. Ak by mal obsluhovať viacero klientov naraz, je to trocha komplikovanejšie. Ak si dobre spomínam, tak server čaká v accept(). Keď sa klient pripojí, tak accept() prejde a klient sa môže baviť so serverom, ale zároveň môžeš znova vykonávať accept(). Napr. v inom threade.
Pokusim se ten server vyjadrit kusem pseudokodu, berte to prosim s rezervou.V realu se krome chybovych stavu musi take zpracovat zavrena spojeni (preskladat sadu descriptoru apod.). Thready bych radil rozhodne nepouzivat.
Btw nechcete v tomto pripade pouzit radsi UDP? Bylo by to podstatne jednodussi s totoznym vysledkem (pouze s rizikem sem tam ztraceneho UDP datagramu)
PS: U TCP bych v klientovi doporucoval nespolehat se na to, ze se vsechna data podari odeslat naraz na jeden send.
cokoli set_nonblock(int fd) { // man fcntl int flags = fcntl(fd, F_GETFL, 0); fcntl(fd, F_SETFL, O_NONBLOCK | flags); // v realu vsude kontrolovat navratove hodnoty // throw, return atd. } ... server = socket, set_nonblock, bind, listen ... // man poll // google poll example ... vlozit_do_poll_sady(server); // na prvni misto ... while (furt) { vynuluj a nastav (r)eventy v cele sade; poll(...); prvek = prvni_v_sade; if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) { // mame prichozi spojeni novy_socket = accept(prvek->fd, ...); ... set_nonblock(novy_socket); vlozit_do_poll_sady(novy_socket); } for (prvek = dalsi_v_sade; az_do_konce) if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) proved_read(prvek->fd); }
Implementace pomoci OpenSSL neni uplne trivialni zalezitost, pokud to ma fungovat spravne (osetrovat vsechny stavy, provest SSL handshake, renegociace apod.).
Uplne nejjednodussi reseni by bylo pustit server aplikaci na serveru na localhostu, z klienta (stroje) udelat SSH tunel na server a klientskou aplikaci se pripojovat na tento tunel. Napr. (opet s rezervou)
server:
# server_app --addr 127.0.0.1 --port 9999
klient:
# ssh -N -L localhost:1234:localhost:9999 server
# client_app --addr 127.0.0.1 --port 1234
Tiskni
Sdílej: