Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.
Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Evropská komise potrestala Google ze skupiny Alphabet pokutou 2,95 miliardy eur (71,9 miliardy Kč) za porušení antimonopolní legislativy. Podle EK, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, se Google dopustil protisoutěžních praktik ve svém reklamním byznysu. Google v reakci uvedl, že rozhodnutí považuje za chybné a hodlá se proti němu odvolat. EK ve věci rozhodovala na základě stížnosti Evropské rady vydavatelů. Podle
… více »není mi jasné jak udělat, aby ten klient posílal data v nějakém zadaném intevalu tomu serveruPýtaš sa, ako zariadiť, aby program nejakú dobu nerobil nič? sleep
, připojil se pouze na začátku (connect) a pak už jen pomocí send a recv komunikoval se serverem.Vyrobíš socket, dostaneš handle, a ten budeš používať po celú dobu behu programu. Ak ti to pripadá, ako blbá odpoveď, tak to bude tým, ako bola položená otázka. Skús si svoju otázku prečítať so odstupom a z pohľadu niekoho, kto nevie čo riešiš a nevie ani či zápasíš s kompiláciou, alebo hľadáš nejakú knižnicu, alebo nevieš aké funkcie použiť, ....
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text("Ahoj\n"); // Odesilany a prijimany text hostent *host; // Vzdaleny pocitac sockaddr_in serverSock; // Vzdaleny "konec potrubi" int mySocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu if (argc != 3) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "adresa port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[2]); // Zjistime info o vzdalenem pocitaci if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL) { cerr << "Spatna adresa" << endl; return -1; } // Vytvorime soket if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu serverSock.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, ke kteremu se pripojime serverSock.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy, ke ktere se pripojime memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length); // Pripojeni soketu if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1) { cerr << "Nelze navazat spojeni" << endl; return -1; } // Odeslani dat if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano " << size << endl; // Prijem dat text = ""; while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0)) { cout << "Prijato " << size << endl; text += buf; } // Uzavru spojení close(mySocket); cout << endl << text << endl; return 0; }server:
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text; // Prijimany text sockaddr_in sockName; // "Jmeno" portu sockaddr_in clientInfo; // Klient, ktery se pripojil int mainSocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu socklen_t addrlen; // Velikost adresy vzdaleneho pocitace int count = 0; // Pocet pripojeni if (argc != 2) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[1]); // Vytvorime soket - viz minuly dil if ((mainSocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu sockName.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, na kterem cekame sockName.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy lokalni sitove karty, pres kterou je mozno se // pripojit. Nastavime moznost pripojit se odkudkoliv. sockName.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; // priradime soketu jmeno if (bind(mainSocket, (sockaddr *)&sockName, sizeof(sockName)) == -1) { cerr << "Problem s pojmenovanim soketu." << endl; return -1; } // Vytvorime frontu pozadavku na spojeni. // Vytvorime frontu maximalni velikosti 10 pozadavku. if (listen(mainSocket, 10) == -1) { cerr << "Problem s vytvorenim fronty" << endl; return -1; } do { // Poznacim si velikost struktury clientInfo. // Predam to funkci accept. addrlen = sizeof(clientInfo); // Vyberu z fronty pozadavek na spojeni. // "client" je novy soket spojujici klienta se serverem. int client = accept(mainSocket, (sockaddr*)&clientInfo, &addrlen); int totalSize = 0; if (client == -1) { cerr << "Problem s prijetim spojeni" << endl; return -1; } // Zjistim IP klienta. cout << "Nekdo se pripojil z adresy: " << inet_ntoa((in_addr)clientInfo.sin_addr) << endl; // Prijmu data. Ke komunikaci s klientem pouzivam soket "client" text = ""; // Prijmeme maximalne 6 bytovy pozdrav. while (totalSize != 6) //{ if ((size = recv(client, buf, BUFSIZE - 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s prijetim dat." << endl; return -1; } cout << "Prijato: " << size << endl; totalSize += size; text += buf; } cout << text << endl; // Odeslu pozdrav if ((size = send(client, "Nazdar\n", 8, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano: " << size << endl; // Uzavru spojeni s klientem close(client); } while (++count != 3); cout << "Koncim" << endl; close(mainSocket); return 0; }
for (;;)
{
// Odeslani dat
if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1)
{
cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl;
return -1;
}
cout << "Odeslano " << size << endl;
// Prijem dat
text = "";
while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0))
{
cout << "Prijato " << size << endl;
text += buf;
}
sleep(5);
}
Na strane servera tiež môžeš jednoducho urobiť loop, ktorý ide do nekonečna a postupne bude obsluhovať klientov. Ak by mal obsluhovať viacero klientov naraz, je to trocha komplikovanejšie. Ak si dobre spomínam, tak server čaká v accept(). Keď sa klient pripojí, tak accept() prejde a klient sa môže baviť so serverom, ale zároveň môžeš znova vykonávať accept(). Napr. v inom threade.
Pokusim se ten server vyjadrit kusem pseudokodu, berte to prosim s rezervou.V realu se krome chybovych stavu musi take zpracovat zavrena spojeni (preskladat sadu descriptoru apod.). Thready bych radil rozhodne nepouzivat.
Btw nechcete v tomto pripade pouzit radsi UDP? Bylo by to podstatne jednodussi s totoznym vysledkem (pouze s rizikem sem tam ztraceneho UDP datagramu)
PS: U TCP bych v klientovi doporucoval nespolehat se na to, ze se vsechna data podari odeslat naraz na jeden send.
cokoli set_nonblock(int fd) { // man fcntl int flags = fcntl(fd, F_GETFL, 0); fcntl(fd, F_SETFL, O_NONBLOCK | flags); // v realu vsude kontrolovat navratove hodnoty // throw, return atd. } ... server = socket, set_nonblock, bind, listen ... // man poll // google poll example ... vlozit_do_poll_sady(server); // na prvni misto ... while (furt) { vynuluj a nastav (r)eventy v cele sade; poll(...); prvek = prvni_v_sade; if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) { // mame prichozi spojeni novy_socket = accept(prvek->fd, ...); ... set_nonblock(novy_socket); vlozit_do_poll_sady(novy_socket); } for (prvek = dalsi_v_sade; az_do_konce) if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) proved_read(prvek->fd); }
Implementace pomoci OpenSSL neni uplne trivialni zalezitost, pokud to ma fungovat spravne (osetrovat vsechny stavy, provest SSL handshake, renegociace apod.).
Uplne nejjednodussi reseni by bylo pustit server aplikaci na serveru na localhostu, z klienta (stroje) udelat SSH tunel na server a klientskou aplikaci se pripojovat na tento tunel. Napr. (opet s rezervou)
server:
# server_app --addr 127.0.0.1 --port 9999
klient:
# ssh -N -L localhost:1234:localhost:9999 server
# client_app --addr 127.0.0.1 --port 1234
Tiskni
Sdílej: