Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
není mi jasné jak udělat, aby ten klient posílal data v nějakém zadaném intevalu tomu serveruPýtaš sa, ako zariadiť, aby program nejakú dobu nerobil nič? sleep
, připojil se pouze na začátku (connect) a pak už jen pomocí send a recv komunikoval se serverem.Vyrobíš socket, dostaneš handle, a ten budeš používať po celú dobu behu programu. Ak ti to pripadá, ako blbá odpoveď, tak to bude tým, ako bola položená otázka. Skús si svoju otázku prečítať so odstupom a z pohľadu niekoho, kto nevie čo riešiš a nevie ani či zápasíš s kompiláciou, alebo hľadáš nejakú knižnicu, alebo nevieš aké funkcie použiť, ....
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text("Ahoj\n"); // Odesilany a prijimany text hostent *host; // Vzdaleny pocitac sockaddr_in serverSock; // Vzdaleny "konec potrubi" int mySocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu if (argc != 3) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "adresa port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[2]); // Zjistime info o vzdalenem pocitaci if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL) { cerr << "Spatna adresa" << endl; return -1; } // Vytvorime soket if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu serverSock.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, ke kteremu se pripojime serverSock.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy, ke ktere se pripojime memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length); // Pripojeni soketu if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1) { cerr << "Nelze navazat spojeni" << endl; return -1; } // Odeslani dat if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano " << size << endl; // Prijem dat text = ""; while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0)) { cout << "Prijato " << size << endl; text += buf; } // Uzavru spojení close(mySocket); cout << endl << text << endl; return 0; }server:
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text; // Prijimany text sockaddr_in sockName; // "Jmeno" portu sockaddr_in clientInfo; // Klient, ktery se pripojil int mainSocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu socklen_t addrlen; // Velikost adresy vzdaleneho pocitace int count = 0; // Pocet pripojeni if (argc != 2) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[1]); // Vytvorime soket - viz minuly dil if ((mainSocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu sockName.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, na kterem cekame sockName.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy lokalni sitove karty, pres kterou je mozno se // pripojit. Nastavime moznost pripojit se odkudkoliv. sockName.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; // priradime soketu jmeno if (bind(mainSocket, (sockaddr *)&sockName, sizeof(sockName)) == -1) { cerr << "Problem s pojmenovanim soketu." << endl; return -1; } // Vytvorime frontu pozadavku na spojeni. // Vytvorime frontu maximalni velikosti 10 pozadavku. if (listen(mainSocket, 10) == -1) { cerr << "Problem s vytvorenim fronty" << endl; return -1; } do { // Poznacim si velikost struktury clientInfo. // Predam to funkci accept. addrlen = sizeof(clientInfo); // Vyberu z fronty pozadavek na spojeni. // "client" je novy soket spojujici klienta se serverem. int client = accept(mainSocket, (sockaddr*)&clientInfo, &addrlen); int totalSize = 0; if (client == -1) { cerr << "Problem s prijetim spojeni" << endl; return -1; } // Zjistim IP klienta. cout << "Nekdo se pripojil z adresy: " << inet_ntoa((in_addr)clientInfo.sin_addr) << endl; // Prijmu data. Ke komunikaci s klientem pouzivam soket "client" text = ""; // Prijmeme maximalne 6 bytovy pozdrav. while (totalSize != 6) //{ if ((size = recv(client, buf, BUFSIZE - 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s prijetim dat." << endl; return -1; } cout << "Prijato: " << size << endl; totalSize += size; text += buf; } cout << text << endl; // Odeslu pozdrav if ((size = send(client, "Nazdar\n", 8, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano: " << size << endl; // Uzavru spojeni s klientem close(client); } while (++count != 3); cout << "Koncim" << endl; close(mainSocket); return 0; }
for (;;)
{
// Odeslani dat
if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1)
{
cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl;
return -1;
}
cout << "Odeslano " << size << endl;
// Prijem dat
text = "";
while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0))
{
cout << "Prijato " << size << endl;
text += buf;
}
sleep(5);
}
Na strane servera tiež môžeš jednoducho urobiť loop, ktorý ide do nekonečna a postupne bude obsluhovať klientov. Ak by mal obsluhovať viacero klientov naraz, je to trocha komplikovanejšie. Ak si dobre spomínam, tak server čaká v accept(). Keď sa klient pripojí, tak accept() prejde a klient sa môže baviť so serverom, ale zároveň môžeš znova vykonávať accept(). Napr. v inom threade.
Pokusim se ten server vyjadrit kusem pseudokodu, berte to prosim s rezervou.V realu se krome chybovych stavu musi take zpracovat zavrena spojeni (preskladat sadu descriptoru apod.). Thready bych radil rozhodne nepouzivat.
Btw nechcete v tomto pripade pouzit radsi UDP? Bylo by to podstatne jednodussi s totoznym vysledkem (pouze s rizikem sem tam ztraceneho UDP datagramu)
PS: U TCP bych v klientovi doporucoval nespolehat se na to, ze se vsechna data podari odeslat naraz na jeden send.
cokoli set_nonblock(int fd) { // man fcntl int flags = fcntl(fd, F_GETFL, 0); fcntl(fd, F_SETFL, O_NONBLOCK | flags); // v realu vsude kontrolovat navratove hodnoty // throw, return atd. } ... server = socket, set_nonblock, bind, listen ... // man poll // google poll example ... vlozit_do_poll_sady(server); // na prvni misto ... while (furt) { vynuluj a nastav (r)eventy v cele sade; poll(...); prvek = prvni_v_sade; if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) { // mame prichozi spojeni novy_socket = accept(prvek->fd, ...); ... set_nonblock(novy_socket); vlozit_do_poll_sady(novy_socket); } for (prvek = dalsi_v_sade; az_do_konce) if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) proved_read(prvek->fd); }
Implementace pomoci OpenSSL neni uplne trivialni zalezitost, pokud to ma fungovat spravne (osetrovat vsechny stavy, provest SSL handshake, renegociace apod.).
Uplne nejjednodussi reseni by bylo pustit server aplikaci na serveru na localhostu, z klienta (stroje) udelat SSH tunel na server a klientskou aplikaci se pripojovat na tento tunel. Napr. (opet s rezervou)
server:
# server_app --addr 127.0.0.1 --port 9999
klient:
# ssh -N -L localhost:1234:localhost:9999 server
# client_app --addr 127.0.0.1 --port 1234
Tiskni
Sdílej: