Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.
Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Petici za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě lze podepsat na ePetice.
Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.
Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.
Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.
není mi jasné jak udělat, aby ten klient posílal data v nějakém zadaném intevalu tomu serveruPýtaš sa, ako zariadiť, aby program nejakú dobu nerobil nič? sleep
, připojil se pouze na začátku (connect) a pak už jen pomocí send a recv komunikoval se serverem.Vyrobíš socket, dostaneš handle, a ten budeš používať po celú dobu behu programu. Ak ti to pripadá, ako blbá odpoveď, tak to bude tým, ako bola položená otázka. Skús si svoju otázku prečítať so odstupom a z pohľadu niekoho, kto nevie čo riešiš a nevie ani či zápasíš s kompiláciou, alebo hľadáš nejakú knižnicu, alebo nevieš aké funkcie použiť, ....
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text("Ahoj\n"); // Odesilany a prijimany text hostent *host; // Vzdaleny pocitac sockaddr_in serverSock; // Vzdaleny "konec potrubi" int mySocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu if (argc != 3) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "adresa port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[2]); // Zjistime info o vzdalenem pocitaci if ((host = gethostbyname(argv[1])) == NULL) { cerr << "Spatna adresa" << endl; return -1; } // Vytvorime soket if ((mySocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu serverSock.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, ke kteremu se pripojime serverSock.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy, ke ktere se pripojime memcpy(&(serverSock.sin_addr), host->h_addr, host->h_length); // Pripojeni soketu if (connect(mySocket, (sockaddr *)&serverSock, sizeof(serverSock)) == -1) { cerr << "Nelze navazat spojeni" << endl; return -1; } // Odeslani dat if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano " << size << endl; // Prijem dat text = ""; while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0)) { cout << "Prijato " << size << endl; text += buf; } // Uzavru spojení close(mySocket); cout << endl << text << endl; return 0; }server:
#include <iostream> #include <iterator> #include <fstream> #include <string> #include <unistd.h> #include <netdb.h> #include <netinet/in.h> #include <sys/types.h> #include <sys/socket.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <cstring> #define BUFSIZE 1000 using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { std::string text; // Prijimany text sockaddr_in sockName; // "Jmeno" portu sockaddr_in clientInfo; // Klient, ktery se pripojil int mainSocket; // Soket int port; // Cislo portu char buf[BUFSIZE]; // Prijimaci buffer int size; // Pocet prijatych a odeslanych bytu socklen_t addrlen; // Velikost adresy vzdaleneho pocitace int count = 0; // Pocet pripojeni if (argc != 2) { cerr << "Syntaxe:\n\t" << argv[0] << " " << "port" << endl; return -1; } port = atoi(argv[1]); // Vytvorime soket - viz minuly dil if ((mainSocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP)) == -1) { cerr << "Nelze vytvorit soket" << endl; return -1; } // Zaplnime strukturu sockaddr_in // 1) Rodina protokolu sockName.sin_family = AF_INET; // 2) Cislo portu, na kterem cekame sockName.sin_port = htons(port); // 3) Nastaveni IP adresy lokalni sitove karty, pres kterou je mozno se // pripojit. Nastavime moznost pripojit se odkudkoliv. sockName.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; // priradime soketu jmeno if (bind(mainSocket, (sockaddr *)&sockName, sizeof(sockName)) == -1) { cerr << "Problem s pojmenovanim soketu." << endl; return -1; } // Vytvorime frontu pozadavku na spojeni. // Vytvorime frontu maximalni velikosti 10 pozadavku. if (listen(mainSocket, 10) == -1) { cerr << "Problem s vytvorenim fronty" << endl; return -1; } do { // Poznacim si velikost struktury clientInfo. // Predam to funkci accept. addrlen = sizeof(clientInfo); // Vyberu z fronty pozadavek na spojeni. // "client" je novy soket spojujici klienta se serverem. int client = accept(mainSocket, (sockaddr*)&clientInfo, &addrlen); int totalSize = 0; if (client == -1) { cerr << "Problem s prijetim spojeni" << endl; return -1; } // Zjistim IP klienta. cout << "Nekdo se pripojil z adresy: " << inet_ntoa((in_addr)clientInfo.sin_addr) << endl; // Prijmu data. Ke komunikaci s klientem pouzivam soket "client" text = ""; // Prijmeme maximalne 6 bytovy pozdrav. while (totalSize != 6) //{ if ((size = recv(client, buf, BUFSIZE - 1, 0)) == -1) { cerr << "Problem s prijetim dat." << endl; return -1; } cout << "Prijato: " << size << endl; totalSize += size; text += buf; } cout << text << endl; // Odeslu pozdrav if ((size = send(client, "Nazdar\n", 8, 0)) == -1) { cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl; return -1; } cout << "Odeslano: " << size << endl; // Uzavru spojeni s klientem close(client); } while (++count != 3); cout << "Koncim" << endl; close(mainSocket); return 0; }
for (;;)
{
// Odeslani dat
if ((size = send(mySocket, text.c_str(), text.size() + 1, 0)) == -1)
{
cerr << "Problem s odeslenim dat" << endl;
return -1;
}
cout << "Odeslano " << size << endl;
// Prijem dat
text = "";
while (((size = recv(mySocket, buf, BUFSIZE - 1, 0)) != -1) && (size != 0))
{
cout << "Prijato " << size << endl;
text += buf;
}
sleep(5);
}
Na strane servera tiež môžeš jednoducho urobiť loop, ktorý ide do nekonečna a postupne bude obsluhovať klientov. Ak by mal obsluhovať viacero klientov naraz, je to trocha komplikovanejšie. Ak si dobre spomínam, tak server čaká v accept(). Keď sa klient pripojí, tak accept() prejde a klient sa môže baviť so serverom, ale zároveň môžeš znova vykonávať accept(). Napr. v inom threade.
Pokusim se ten server vyjadrit kusem pseudokodu, berte to prosim s rezervou.V realu se krome chybovych stavu musi take zpracovat zavrena spojeni (preskladat sadu descriptoru apod.). Thready bych radil rozhodne nepouzivat.
Btw nechcete v tomto pripade pouzit radsi UDP? Bylo by to podstatne jednodussi s totoznym vysledkem (pouze s rizikem sem tam ztraceneho UDP datagramu)
PS: U TCP bych v klientovi doporucoval nespolehat se na to, ze se vsechna data podari odeslat naraz na jeden send.
cokoli set_nonblock(int fd) { // man fcntl int flags = fcntl(fd, F_GETFL, 0); fcntl(fd, F_SETFL, O_NONBLOCK | flags); // v realu vsude kontrolovat navratove hodnoty // throw, return atd. } ... server = socket, set_nonblock, bind, listen ... // man poll // google poll example ... vlozit_do_poll_sady(server); // na prvni misto ... while (furt) { vynuluj a nastav (r)eventy v cele sade; poll(...); prvek = prvni_v_sade; if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) { // mame prichozi spojeni novy_socket = accept(prvek->fd, ...); ... set_nonblock(novy_socket); vlozit_do_poll_sady(novy_socket); } for (prvek = dalsi_v_sade; az_do_konce) if ( POLLIN == (POLLIN & prvek->revents) ) proved_read(prvek->fd); }
Implementace pomoci OpenSSL neni uplne trivialni zalezitost, pokud to ma fungovat spravne (osetrovat vsechny stavy, provest SSL handshake, renegociace apod.).
Uplne nejjednodussi reseni by bylo pustit server aplikaci na serveru na localhostu, z klienta (stroje) udelat SSH tunel na server a klientskou aplikaci se pripojovat na tento tunel. Napr. (opet s rezervou)
server:
# server_app --addr 127.0.0.1 --port 9999
klient:
# ssh -N -L localhost:1234:localhost:9999 server
# client_app --addr 127.0.0.1 --port 1234
Tiskni
Sdílej: