Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.
Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.
Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
Byl vydán Linux Mint 22.1 s kódovým jménem Xia. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Linux Mint 22.1 bude podporován do roku 2029.
Google Chrome 132 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 132.0.6834.83 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 16 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).
Byla vydána verze 11.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 11.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 3.4.0 nástroje pro inkrementální kopírování souborů rsync (Wikipedie). Přehled oprav a vylepšení v souboru NEWS. Řešeno je 6 zranitelností.
V srpnu loňského roku byla vyhlášena RP2350 Hacking Challenge aneb oficiální výzva Raspberry Pi na prolomení bezpečnosti mikrokontroléru RP2350. Povedlo se. Včera byli představeni čtyři vítězové a jejich techniky.
Dobry den, trochu si hraji se socketama v linuxu, takovy maly chat jen mezi dvema pocitaci, jednoduse se pripojim k druhemu stroji, ten muze poslat data nebo naopak je mohu poslat ja.
Mam trochu problem jak do jednoho programu vmesnat i to odesilani, umim prijimat data, cekam v nekonecne smycce a ctu data ze socketu, pokud se nejaka objevi tak je jen zobrazim.
Lze nejak zaridit neblokujici volani read? Abych mohl dovolit uzivateli v tu chvili i zadavat data, ukoncit enterem a odeslat?
Nebo lze nejak zaridit, aby se po prichodu dat vyvolava nejaka mnou definovana fce? Nebo treba signal.
Nebo tuto ulohu musim rozdeli do vlakna ve kterem budu jen cist data ze site a v hlavnim main programu budu cekat na uzivatelsky vstup a ten odesilat do site?
Jo abych nezapomel, pisu to v jazyce C.
Dekuji za info jak toto vyresit.
O_NONBLOCK
rovnou při volání open()
nebo ho následně nastavit pomocí fcntl()
. U socketu to asi jde jen tím druhým způsobem. Obvykle dávám přednost čtení v samostatném threadu nebo procesu, ale ve vašem případě bude možná neblokující čtení v kombinaci s poll()
(nebo select()
) jednodušší.
time
(nebo daytime
, nikdy si nepamatuji, která je která), mp-poll
funguje pomocí poll()
, mp-fork
používá samostatné procesy a mp-thread
samostatná vlákna. Není to sice zrovna to, co byste potřeboval (tahle služba od klienta nic nečte), ale třeba vám to k něčemu bude.
int sock; ... struct timeval timeout; timeout.tv_usec = 0; char buffer[BUFFER_SIZE]; ssize_t ret; fd_set sock_set; FD_ZERO(&sock_set); while(1) { timeout.tv_sec = TIMEOUT; /* nastaveni deskriptoru ktere budem sledovat */ FD_SET(sock, &sock_set); FD_SET(STDIN_FILENO, &sock_set); /* sledovani deskriptoru */ if((ret = select(MAX(sock, STDIN_FILENO)+1, &sock_set, 0, 0, &timeout)) == -1) /* osetreni chyby */ /* pokud lze cist ze socketu */ if(FD_ISSET(sock, &sock_set)) { if((ret = recv(sock, buffer, BUFFER_SIZE, O_NONBLOCK) == -1) /* osetreni chyby */ if(ret == 0) break; if((ret = write(STDOUT_FILENO, buffer, ret)) == -1) /* osetreni chyby */ } /* pokud lze cist ze std. vstupu */ if(FD_ISSET(STDIN_FILENO, &sock_set)) { if((ret = read(STDIN_FILENO, buffer, BUFFER_SIZE)) == -1) /* osetreni chyby */ */ if(ret == 0) break; if((ret = send(sock, buffer, ret, O_NONBLOCK) == -1) /* osetreni chyby */ } ... }
int oldFlag = fcntl( sock_id, F_GETFL, 0 ); fcntl( sock_id, F_SETFL, oldFlag | O_NONBLOCK );
Tiskni Sdílej: