Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Napsal jsem mensi program na jeji odzkouseni, viz priloha lapack2.c -- funguje OK
Kdyz ji ale pouzivam tam kde ji potrebuju, tak jsou vysledky pokazde spatne, krome prvniho prvku. Napada me chyba v ukazatelich, ale podle clanku, co jsem procital tady i jinde, by to melo byt v poradku.Zkousel jsem i zapisovat do souboru jednotlive sekvence vypoctu.. vsechno je v poradku dokud nedojde na _dgesv. Ta sice spravne zapise vysledk do vstupniho pole B, ale s naprosto spatnymi cisly! Zkopiroval jsem obsah souboru B.txt a S.txt do zkouseciho programu a obdrzel jsem spravny vysledek.[overeny GNU/octave]
Muzete mi prosim vysvetlit, jaky je z pohledu te funkce rozdil v tom jestli ji dam odkaz pole, pevne dane velikosti s na pevno naplnenymi cisly, nebo odkaz dynamicky alokovane pole?
Řešení dotazu:
double
. V jedné ukázce totiž u všech předáváte pointery na int
, zatímco v druhé pointery na long
.
LVP_solveGE()
(zo suboru LVP_solver1.c) a funkciou LVP_solveG()
(zo suboru lapack2.c). V jednom su lokalne premenne typu long int
a v druhom int
. Mozno to bude v tom.
Funkce dgesv( &n, &nrhs, a, &lda, ipiv, b, &ldb, &info ) da spravny vysledek pokazde, kdyz jsou pole a a b zavedeny jako double a[121]={...}; double b[11]={...};
Kdyz se ale snazim ty pole zavest dynamicky, tak to pokazde vypocita uplne nesmysly
Zjednodusil jsem ukazku,jak to jen slo.. kdyz nahradim volani LVP_solveGE(n,S,B); za LVP_solveGE(n,as,bs); tak se dostavi spravny vysledek.
P.S.Omlouvam se, ze to vypada tak neprehledne, ale to je proste vypocet..Resp. to je neco, co "proste musi byt" v C, i kdyz je to v C zbytecne, spis az nevhodne
Funkce dgesv( &n, &nrhs, a, &lda, ipiv, b, &ldb, &info ) da spravny vysledek pokazde, kdyz jsou pole a a b zavedeny jako double a[121]={...}; double b[11]={...}; Kdyz se ale snazim ty pole zavest dynamicky, tak to pokazde vypocita uplne nesmyslyTo bude ten problem, protoze je rozdil mezi dynamicky a staticky alokovanym polem. Funkce totiz ocekava staticke pole, ktere by melo byt alokovane jako souvisly blok v pameti, zatimco dynamicky alokovane pole velikosti [n][m] je n poli velikosti m ruzne po pameti. Takze by asi bylo vhnodne ty matice definovat jako jednorozmerne pole a program prepsat.
Dost by pomohlo, kdyby ta ukázka šla přeložit bez spousty souborů, které vy máte, ale my se o jejich obsahu můžeme jen dohadovat. Pro začátek např. zkuste alokovat dynamicky pole se stejným obsahem jako mají as
a bs
a zavolat funkci na ně. Pokud bude výsledek stejný jako u staticky alokovaného (což je více než pravděpodobné), problém je jinde, než kde se ho snažíte hledat.
Ještě mne napadá: nikde nekontrolujete návratové hodnoty malloc()
, nemůže být problém v tom, že selže alokace? Jak velká je ta vaše matice?
gcc LVP_solver1.c lapack_LINUX.a lapacke.a blas_LINUX.a tmglib_LINUX.a libgfortran.so.3.0.0
Dal bych jsem i ty knihovny, ale maji dohromady 30MB.
To ted jsem prave vyzkousel pomoci tech statickych poliPro začátek např. zkuste alokovat dynamicky pole se stejným obsahem jako mají
as
abs
a zavolat funkci na ně.
as, bs
. prekopiroval jsem jejich obsah do B a S
(pred tim, nez sem volal _dgesv) pomoci
for (i=0; i<n; i++) { *(B + i) =bs[i]; }
for (i=0; i<n*n; i++) { *(S + i) =as[i]; }
Vysledek je kupodivu v poradku!
O to vic tomu ted ale nerozumim, protoze ty cisla v tech statickych polich as, bs jsem ziskal primo z tohoto programu tim, ze jsem to pole ihned po naplneni for cykly zapsal to textoveho souboru
for (i=0; i<n; i++) { *(B + i) =bs[i]; } for (i=0; i<n*n; i++) { *(S + i) =as[i]; }
Pred vsechno to naplnovani, tak to zase vyhodilo spatny vysledek..
jeste jsem za kazde to plneni matice napsal jeji vypis pomoci for (i=0; i<n; i++) {printf("%20.20f \n",*(B+i) ); }
... vsechno je v poradku,vstupy do _dgesv jsou stejne, jako v pripade pouziti statickeho pole
Hodnoty ve statických polích nejsou úplně stejné jako ty počítané, vypadá to, že jsou zaokrouhlené na šest desetinných míst. A pokud místo zkopírování statického pole dám
for (i=0; i<n; i++) { B[i] = 1E-6 * lround(1E6 * B[i]); } for (i=0; i<n; i++) { for (j=0; j<n; j++) { S[i+j*n] = 1E-6 * lround(1E6 * S[i+j*n]); } }
dostanu stejné výsledky jako se statickým polem. Takže můj tip je, že celý problém je v (ne)stabilitě té soustavy, tj. že i malá změna v koeficientech nebo pravé straně může způsobit (relativně) velkou změnu řešení. Ale nechce se mi počítat vlastní čísla, abych si to ověřil.
Tiskni
Sdílej: