Na GOG.com běží Spring Sale. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Deep Sky Derelicts.
Sound Open Firmware, projekt Linux Foundation, open source audio DSP firmware a SDK, byl vydán ve verzi 2.5.0. Přináší podporu platformy Mediatek mt8188 nebo nový audio modul ARIA (Automatic Regressive Input Amplifier Module).
Byla vydána nová verze 5.8 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení budou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 18.04, Ubuntu 20.04, Ubuntu 22.04, CentOS 7, Amazon Linux 2 a Red Hat Universal Base Image 9.
Byla vydána nová verze 1.77 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.77 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána beta verze Ubuntu 23.04 s kódovým názvem Lunar Lobster. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.04 mělo vyjít 20. dubna 2023.
Linuxová distribuce OpenMandriva byla vydána ve verzi ROME 23.03. Název ROME říká, že se jedná se o průběžně aktualizovanou (rolling) edici. Stabilní edice nese název Rock, aktuálně OpenMandriva Lx 4.3 Dysprosium.
Tento pátek od 14:00 proběhne v Brně na FI MUNI konference DevConf Mini. Na programu je celá řada zajímavých přednášek od testování releasů Fedory, přes super počítače nebo Big Data, až po závody autonomních aut. Konferenci bude možné sledovat i na online streamu.
Minulý týden proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Vancouver 2023. Adobe Reader, Microsoft SharePoint, Oracle VirtualBox, Tesla, Ubuntu Desktop, Windows 11, macOS, Microsoft Teams, VMWare Workstation. Vše hacknuto. Synacktiv získal 530 000 dolarů a Teslu Model 3.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a na YouTube.
Po 5 měsících vývoje od vydání verze 6.1 byla vydána nová verze 6.2 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Dolphy bylo vybráno na počest amerického jazzového altsaxofonisty, flétnisty a basklarinetisty Erica Dolphyho.
#include <complex>knihovnu complex, ktera se samozrejme nachazi na svem miste v adresari, ktery ma gcc/g++ mezi defaultnimi "include dirs", a z nehoz cte v pohode i ostatni hlavickove soubory. Zkousel jsem to
#include <complex> #include <complex.h>první je ze „C++ Standard Library“ a druhá je céčková knihovna.
make VERBOSE=1
alebo v CMakeLists.txt nastaviť CMAKE_VERBOSE_MAKEFILE nech nám cmake povie, čo presne robí. Základom je, že ak mám header v /foo/bar/myheader.h, tak kompilátor by mal dostať prepínač -I/foo/bar
. Neviem či tam medzera za -I môže vadiť, alebo nie. Ak tam dáš len -Ibar tak sa hľadá v podadresári bar, v adresári, v ktorom beží ten kompilátor. Ak máš súbory rozhádzané do viacerých adresárov, tak current-directory pre kompilátor je vždy iný. Takže by som dal prednosť absolútnej ceste pre relatívnou.
Skrátka zisti aké parametre dostane kompilátor, aký má aktuálny adresár, keď kompiluje ten problematický súbor, a či tá cesta za -I umožní dospieť k existujúcemu súboru. Ako k správnej hodnote za -I dokopať cmake ... to neviem
Tiskni
Sdílej: