Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »#include <complex>knihovnu complex, ktera se samozrejme nachazi na svem miste v adresari, ktery ma gcc/g++ mezi defaultnimi "include dirs", a z nehoz cte v pohode i ostatni hlavickove soubory. Zkousel jsem to
#include <complex> #include <complex.h>první je ze „C++ Standard Library“ a druhá je céčková knihovna.
Kdyz jsem mu zadal absolutni cestu k souboru, tak ho to uz "naslo", nicmene asi 20 obrazovek chybovych hlaseni (pochopitelne)
make VERBOSE=1
alebo v CMakeLists.txt nastaviť CMAKE_VERBOSE_MAKEFILE nech nám cmake povie, čo presne robí. Základom je, že ak mám header v /foo/bar/myheader.h, tak kompilátor by mal dostať prepínač -I/foo/bar . Neviem či tam medzera za -I môže vadiť, alebo nie. Ak tam dáš len -Ibar tak sa hľadá v podadresári bar, v adresári, v ktorom beží ten kompilátor. Ak máš súbory rozhádzané do viacerých adresárov, tak current-directory pre kompilátor je vždy iný. Takže by som dal prednosť absolútnej ceste pre relatívnou.
Skrátka zisti aké parametre dostane kompilátor, aký má aktuálny adresár, keď kompiluje ten problematický súbor, a či tá cesta za -I umožní dospieť k existujúcemu súboru. Ako k správnej hodnote za -I dokopať cmake ... to neviem
Tiskni
Sdílej: