Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
unsigned int inaddr;
struct hostent *ph;
struct sockaddr_in my_addr;
if ((inaddr = inet_addr(addr))!=INADDR_NONE)
ph=gethostbyaddr((char *)&inaddr, sizeof(unsigned int), AF_INET);
else ph=gethostbyname(addr);
if (ph) {
cout << "Connecting to " << ph->h_name << endl;
}
else {
cerr << "Unable to connect " << ph->h_name << ", not in name list." << endl;
return false;
}
if ((m_iSocket = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP))<0) {
cerr << "Can not open socket." << endl;
return false;
}
bzero((char *) &my_addr, sizeof(my_addr));
my_addr.sin_family = AF_INET;
my_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
my_addr.sin_port = htons(4000);
if (connect(m_iSocket, (struct sockaddr *) &my_addr, sizeof(my_addr)) < 0) {
cerr << "Can\'t connect." << endl;
close(m_iSocket);
return false;
}
Potom server nějak (nevím jak, mám jen binárku) odesílá data a já je v klientovi přijímám takto:
...
struct Message {
long id;
unsigned short seq;
unsigned short ack;
char flag;
char data[256];
};
...
Message buf;
for (int i = 0; i < 256; i++) {
buf.data[i] = m_mRecMsg.data[i] = 0;
}
int ret = read(m_iSocket, (void *)&buf, sizeof(buf));
cout << "Pocet prijatych bajtu: " << dec << ret << " z " << sizeof(buf) << endl;
if (ret < 0) {
cerr << "Error reading from socket." << errno << endl;
return false;
}
m_iLastRecvDataLength = ret - sizeof(long) - 2*sizeof(short) - 1;
if (m_iLastRecvDataLength > 0) {
strncpy(m_mRecMsg.data, buf.data, m_iLastRecvDataLength);
}
m_mRecMsg.ack = ntohs(buf.ack);
m_mRecMsg.flag = buf.flag;
m_mRecMsg.id = ntohl(buf.id);
m_mRecMsg.seq = ntohs(buf.seq);
printMsg(m_mRecMsg);
return true;
Je to výňatek z programu, ale pro ilustraci by to mělo snad stačit.
Problém je v tom, že server odešle 256B dat + 9B hlavičku, klient by je měl tedy přijmout. návratová hodnota z read dokonce potvrzuje, že přijala 265B dat. Ale přesto jsou data neúplná. V poli data je někdy jen určitý počet (asi tak 100-150) platných bajtů a zbytek jsou nuly.
Vypadá to například takhle:
server:
F1EA0006 SEND 127.0.0.1:41229 seq=18176 ack=0 flags=00 data(256): 5b 7b 15 f6 8d 00 41 80 ... 6f 73 a6 73 60 60 77 7a
klient:
Pocet prijatych bajtu: 265 z 268
Prijata: f1ea0006 0 18176 0 data(256):5b 7b 15 f6 8d ... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Může za to read? Nebo mám něco principiálně špatně? Vím, že u TCP se muselo číst po bajtech, ale UDP se snad nesmí ne?
Budu moc vděčný za každou radu, už se s tím morduju 2 dny.
sendto
a recvfrom
se používají, jenom pokud nepoužijete connect
, jinak můžete klidně používat send
a recv
, resp. jejich ekvivalenty write
a read
.
Chyba bude v použití strncpy
, to totiž skončí na prvním null bajtu. Použijte memcpy
. Případně raději použijte nějaký postup z C++.
Tiskni
Sdílej: