abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | IT novinky

    Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:22 | Komunita

    Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Upozornění

    Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 04:22 | Pozvánky

    Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou

    … více »
    SoutezKasiopea | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.11. 18:00 | Nová verze

    VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.11. 03:11 | Nová verze

    Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.11. 02:33 | IT novinky

    U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 368 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: UDP klient, funkce read

    20.4.2011 15:04 Michal
    UDP klient, funkce read
    Přečteno: 251×
    Ahoj, dělám klienta, který má pomocí UDP stáhnout ze serveru soubor. Server posílá data po 265B paketech (9B hlavička, 256B data). Všude se píše, že s UDP se používá dvojice recvfrom a sendto. Ale mě se nelíbilo, že se jim musí předávat další struktura s informacemi o druhé straně.

    Někde jsem si přečetl, že se dají normálně použít i funkce read a write stejně jako při komunikaci skrz TCP. Rozhodl jsem se, že to tedy udělám tak.

    Připojení:
    
        unsigned int       inaddr;
        struct hostent     *ph;
        struct sockaddr_in my_addr;
    
        if ((inaddr = inet_addr(addr))!=INADDR_NONE)
            ph=gethostbyaddr((char *)&inaddr, sizeof(unsigned int), AF_INET);
        else  ph=gethostbyname(addr);
    
        if (ph) {
            cout << "Connecting to " << ph->h_name << endl;
        }
        else {
            cerr << "Unable to connect " << ph->h_name << ", not in name list." << endl;
            return false;
        }
    
        if ((m_iSocket = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP))<0) {
            cerr << "Can not open socket." << endl;
            return false;
        }
    
        bzero((char *) &my_addr, sizeof(my_addr));
        my_addr.sin_family = AF_INET;
        my_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
        my_addr.sin_port = htons(4000);
    
        if (connect(m_iSocket,  (struct sockaddr *) &my_addr, sizeof(my_addr)) < 0) {
            cerr << "Can\'t connect." << endl;
            close(m_iSocket);
            return false;
        }
    
    
    Potom server nějak (nevím jak, mám jen binárku) odesílá data a já je v klientovi přijímám takto:
    
    
    ...
    struct Message {
        long    id;
        unsigned short   seq;
        unsigned short   ack;
        char    flag;
        char    data[256];
    };
    ...
        Message buf;
        for (int i = 0; i < 256; i++) {
            buf.data[i] = m_mRecMsg.data[i] = 0;
        }
    
        int ret = read(m_iSocket, (void *)&buf, sizeof(buf));
        cout << "Pocet prijatych bajtu: " << dec << ret << " z " << sizeof(buf) << endl;
        if (ret < 0) {
            cerr << "Error reading from socket." << errno << endl;
            return false;
        }
        m_iLastRecvDataLength = ret - sizeof(long) - 2*sizeof(short) - 1;
    
        if (m_iLastRecvDataLength > 0) {
            strncpy(m_mRecMsg.data, buf.data, m_iLastRecvDataLength);
        }
        m_mRecMsg.ack = ntohs(buf.ack);
        m_mRecMsg.flag = buf.flag;
        m_mRecMsg.id = ntohl(buf.id);
        m_mRecMsg.seq = ntohs(buf.seq);
    
        printMsg(m_mRecMsg);
    
        return true;
    
    
    Je to výňatek z programu, ale pro ilustraci by to mělo snad stačit. Problém je v tom, že server odešle 256B dat + 9B hlavičku, klient by je měl tedy přijmout. návratová hodnota z read dokonce potvrzuje, že přijala 265B dat. Ale přesto jsou data neúplná. V poli data je někdy jen určitý počet (asi tak 100-150) platných bajtů a zbytek jsou nuly. Vypadá to například takhle:
    
    server:
    F1EA0006  SEND  127.0.0.1:41229  seq=18176 ack=0 flags=00 data(256): 5b 7b 15 f6 8d 00 41 80 ... 6f 73 a6 73 60 60 77 7a
    klient: 
    Pocet prijatych bajtu: 265 z 268
    Prijata: f1ea0006	0	18176	0	data(256):5b 7b 15 f6 8d ... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 
    
    

    Může za to read? Nebo mám něco principiálně špatně? Vím, že u TCP se muselo číst po bajtech, ale UDP se snad nesmí ne?

    Budu moc vděčný za každou radu, už se s tím morduju 2 dny.

    Odpovědi

    20.4.2011 16:49 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP klient, funkce read
    Jenom doplním, že píšu v C++ pod Linuxem.
    20.4.2011 17:54 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP klient, funkce read
    sendto a recvfrom se používají, jenom pokud nepoužijete connect, jinak můžete klidně používat send a recv, resp. jejich ekvivalenty write a read.

    Chyba bude v použití strncpy, to totiž skončí na prvním null bajtu. Použijte memcpy. Případně raději použijte nějaký postup z C++.
    20.4.2011 19:35 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UDP klient, funkce read
    Máte pravdu, nenapadlo mě, že se mezi daty může objevit i \0 i když teď je mi to už jasný :-). Mockrát děkuji.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.