Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek a fotografie z česko-slovenského setkání poskytovatelů přístupu k internetu, provozovatelů telekomunikačních sítí, registrátorů domén a provozovatelů počítačových sítí a technických nadšenců CSNOG 2023 (Czech and Slovak Network Operators Group) konaného 16. a 17. května ve Zlínu.
Soutěž amatérských robotů Robotický den 2023 proběhne v neděli 4. června v Kongresovém centru Praha.
V Tchaj-peji probíhá počítačový veletrh COMPUTEX 2023. Firmy představují své novinky. Nvidia například superpočítač DGX GH200 AI.
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim. Nejvýznamnější novinkou je integrace OMEMO pluginu přímo do jádra aplikace, takže již není třeba plugin samostatně instalovat. Přehled dalších novinek je dostupný na oficiálních stránkách. Gajim je vytvořen v jazyce Python s využitím knihovny GTK a vedle Linuxu jej lze vyzkoušet i na platformách MacOS a Windows.
Komunita KDE představila stránku KDE for Developers pro vývojáře používající KDE aplikace. Postupně byly představeny stránky pro umělce KDE for Creators, děti KDE for Kids a vědce KDE for Scientists.
Společnost ARM představila platformu Total Compute Solutions 2023 (TCS23) s 5. generací GPU Immortalis-G720, Mali-G720 a Mali-G620 a Armv9.2 CPU Cortex-X4, Cortex-A720 a Cortex-A520 s DSU-120.
Na konferenci Microsoft Build 2023 byl představen Azure Linux container host for Azure Kubernetes Service (AKS). Podrobnosti ve videu s otázkami a odpovědmi. Shrnutí v článku na DevClass.
Na itch.io probíhá Linux Game Jam 2023. Zapojit se a přihlásit hru běžící na Linuxu lze do 6. června do 01:59. Zahrát si lze hry z loňského ročníku.
Na Steamu lze získat zdarma počítačové hry Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War a Hue. Na Epic Games Storu počítačovou hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition.
WordPress (Wikipedie), open source systém pro správu webového obsahu (CMS), zítra slaví 20 let. První verze byla vydána 27. května 2003.
unsigned int inaddr;
struct hostent *ph;
struct sockaddr_in my_addr;
if ((inaddr = inet_addr(addr))!=INADDR_NONE)
ph=gethostbyaddr((char *)&inaddr, sizeof(unsigned int), AF_INET);
else ph=gethostbyname(addr);
if (ph) {
cout << "Connecting to " << ph->h_name << endl;
}
else {
cerr << "Unable to connect " << ph->h_name << ", not in name list." << endl;
return false;
}
if ((m_iSocket = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP))<0) {
cerr << "Can not open socket." << endl;
return false;
}
bzero((char *) &my_addr, sizeof(my_addr));
my_addr.sin_family = AF_INET;
my_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
my_addr.sin_port = htons(4000);
if (connect(m_iSocket, (struct sockaddr *) &my_addr, sizeof(my_addr)) < 0) {
cerr << "Can\'t connect." << endl;
close(m_iSocket);
return false;
}
Potom server nějak (nevím jak, mám jen binárku) odesílá data a já je v klientovi přijímám takto:
...
struct Message {
long id;
unsigned short seq;
unsigned short ack;
char flag;
char data[256];
};
...
Message buf;
for (int i = 0; i < 256; i++) {
buf.data[i] = m_mRecMsg.data[i] = 0;
}
int ret = read(m_iSocket, (void *)&buf, sizeof(buf));
cout << "Pocet prijatych bajtu: " << dec << ret << " z " << sizeof(buf) << endl;
if (ret < 0) {
cerr << "Error reading from socket." << errno << endl;
return false;
}
m_iLastRecvDataLength = ret - sizeof(long) - 2*sizeof(short) - 1;
if (m_iLastRecvDataLength > 0) {
strncpy(m_mRecMsg.data, buf.data, m_iLastRecvDataLength);
}
m_mRecMsg.ack = ntohs(buf.ack);
m_mRecMsg.flag = buf.flag;
m_mRecMsg.id = ntohl(buf.id);
m_mRecMsg.seq = ntohs(buf.seq);
printMsg(m_mRecMsg);
return true;
Je to výňatek z programu, ale pro ilustraci by to mělo snad stačit.
Problém je v tom, že server odešle 256B dat + 9B hlavičku, klient by je měl tedy přijmout. návratová hodnota z read dokonce potvrzuje, že přijala 265B dat. Ale přesto jsou data neúplná. V poli data je někdy jen určitý počet (asi tak 100-150) platných bajtů a zbytek jsou nuly.
Vypadá to například takhle:
server:
F1EA0006 SEND 127.0.0.1:41229 seq=18176 ack=0 flags=00 data(256): 5b 7b 15 f6 8d 00 41 80 ... 6f 73 a6 73 60 60 77 7a
klient:
Pocet prijatych bajtu: 265 z 268
Prijata: f1ea0006 0 18176 0 data(256):5b 7b 15 f6 8d ... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Může za to read? Nebo mám něco principiálně špatně? Vím, že u TCP se muselo číst po bajtech, ale UDP se snad nesmí ne?
Budu moc vděčný za každou radu, už se s tím morduju 2 dny.
sendto
a recvfrom
se používají, jenom pokud nepoužijete connect
, jinak můžete klidně používat send
a recv
, resp. jejich ekvivalenty write
a read
.
Chyba bude v použití strncpy
, to totiž skončí na prvním null bajtu. Použijte memcpy
. Případně raději použijte nějaký postup z C++.
Tiskni
Sdílej: