Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
unsigned int inaddr;
struct hostent *ph;
struct sockaddr_in my_addr;
if ((inaddr = inet_addr(addr))!=INADDR_NONE)
ph=gethostbyaddr((char *)&inaddr, sizeof(unsigned int), AF_INET);
else ph=gethostbyname(addr);
if (ph) {
cout << "Connecting to " << ph->h_name << endl;
}
else {
cerr << "Unable to connect " << ph->h_name << ", not in name list." << endl;
return false;
}
if ((m_iSocket = socket(PF_INET, SOCK_DGRAM, IPPROTO_UDP))<0) {
cerr << "Can not open socket." << endl;
return false;
}
bzero((char *) &my_addr, sizeof(my_addr));
my_addr.sin_family = AF_INET;
my_addr.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;
my_addr.sin_port = htons(4000);
if (connect(m_iSocket, (struct sockaddr *) &my_addr, sizeof(my_addr)) < 0) {
cerr << "Can\'t connect." << endl;
close(m_iSocket);
return false;
}
Potom server nějak (nevím jak, mám jen binárku) odesílá data a já je v klientovi přijímám takto:
...
struct Message {
long id;
unsigned short seq;
unsigned short ack;
char flag;
char data[256];
};
...
Message buf;
for (int i = 0; i < 256; i++) {
buf.data[i] = m_mRecMsg.data[i] = 0;
}
int ret = read(m_iSocket, (void *)&buf, sizeof(buf));
cout << "Pocet prijatych bajtu: " << dec << ret << " z " << sizeof(buf) << endl;
if (ret < 0) {
cerr << "Error reading from socket." << errno << endl;
return false;
}
m_iLastRecvDataLength = ret - sizeof(long) - 2*sizeof(short) - 1;
if (m_iLastRecvDataLength > 0) {
strncpy(m_mRecMsg.data, buf.data, m_iLastRecvDataLength);
}
m_mRecMsg.ack = ntohs(buf.ack);
m_mRecMsg.flag = buf.flag;
m_mRecMsg.id = ntohl(buf.id);
m_mRecMsg.seq = ntohs(buf.seq);
printMsg(m_mRecMsg);
return true;
Je to výňatek z programu, ale pro ilustraci by to mělo snad stačit.
Problém je v tom, že server odešle 256B dat + 9B hlavičku, klient by je měl tedy přijmout. návratová hodnota z read dokonce potvrzuje, že přijala 265B dat. Ale přesto jsou data neúplná. V poli data je někdy jen určitý počet (asi tak 100-150) platných bajtů a zbytek jsou nuly.
Vypadá to například takhle:
server:
F1EA0006 SEND 127.0.0.1:41229 seq=18176 ack=0 flags=00 data(256): 5b 7b 15 f6 8d 00 41 80 ... 6f 73 a6 73 60 60 77 7a
klient:
Pocet prijatych bajtu: 265 z 268
Prijata: f1ea0006 0 18176 0 data(256):5b 7b 15 f6 8d ... 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Může za to read? Nebo mám něco principiálně špatně? Vím, že u TCP se muselo číst po bajtech, ale UDP se snad nesmí ne?
Budu moc vděčný za každou radu, už se s tím morduju 2 dny.
sendto
a recvfrom
se používají, jenom pokud nepoužijete connect
, jinak můžete klidně používat send
a recv
, resp. jejich ekvivalenty write
a read
.
Chyba bude v použití strncpy
, to totiž skončí na prvním null bajtu. Použijte memcpy
. Případně raději použijte nějaký postup z C++.
Tiskni
Sdílej: