abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 393 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: gdi, c++

    5.5.2011 22:35 petr-s
    gdi, c++
    Přečteno: 526×
    Dobrý den, můžete mě nasměrovat jak začít s napsáním aplikace v linuxu, která by "windows terminologií" kreslila na okno do aktuálního device kontextu RECTy, Lines a vypisovala texty (GDI, GDI+)? Nevím kde začít - jaké knihovny includovat, jaké příkazy použít, je nutné využít GTK+ pro vytvoření okna? Program musí běžet v celoobrazovkovém režimu. Uživatelské interakce nejsou potřeba, stačí aby bylo možné se přepnout do konzole - ale to je vlastnost linuxu.

    Děkuji.

    Odpovědi

    5.5.2011 23:05 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    V Linuxu implementuje GDI akorát Wine a pro Wine se aplikace píší stejně jako pro Windows (Wine spouští aplikace pro Windows).
    6.5.2011 09:45 petrs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    wine znám, to nechci, rád bych vytvořil nativní aplikaci přímo v linuxu pro linux.
    6.5.2011 10:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++

    Tak proč chcete GDI (což je grafické rozhraní Windows)?

    Gtk+ nebo Qt nutně použít nemusíte, ale je to podstatně pohodlnější než používat přímo nízkoúrovňové knihovny.

    6.5.2011 12:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nemyslím, že autor chce použít GDI, jen to zmínil jako příklad technologie kterou asi zná. Jinak pokud chce jít opravdu nízko, tak XLib/XCB.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    6.5.2011 13:27 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    A pokud chce výš, tak Qt/SDL/, ...
    Rodrick avatar 6.5.2011 14:12 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Jde-li ti predevsim o kresleni do okna a fullscreen tak bych doporucil SDL (okno, klavesnice, mys) + OpenGL (kresleni).

    http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/

    http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/
    6.5.2011 19:22 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Zkus Qt, rychle uděláš co potřebuješ, a nebudeš řešit blbosti. Ještě můžeš zkusit to SDL, ale SDL_ttf pro text není žádná výhra.
    7.5.2011 22:58 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    děkuji za inspirující odpovědi, ano myslel jsem to jak píše moira, jde mi o ekvivalent technologie gdi, stačí pouze vytvořit okno - nebo nějaký "podklad" do kterého jde kreslit obdélník, vypisovat text, zjišťovat délku textu, nastavit typ fontu, alfa kanál, mazání určitého regionu atd. Kritická podmínka je, že "podklad" musí umět odchytnout zprávu "klik" se souřadnicemi. Alternativu "podklad" píšu záměrně, vzhledem k tomu že zaváděcí sw grub, umí vykreslit tyrkysový obdélník s textem v řádcích a tyto texty podkreslovat podle pohybu fokusu (pomocí šipek nahoru - dolů) - ale to je už asi extrém : )
    7.5.2011 23:00 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    dodatek: nepotřebuji klasické gui: buttony, labely, editboxy apod.
    7.5.2011 23:38 rm-rf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nevim co presne chcete, ale pokud ciste textovou aplikaci, tak tu jde napsat normalne i pro terminal - konzoli. V linuxu neni terminal takova sracka jako ve windows, muze byt libovolne velky, jde v nem klikat a pouzivat kolecko mysi atd.
    Rodrick avatar 8.5.2011 16:41 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Z tvych dotazu neni prilis zrejme, co presne potrebujes.

    Bezne zpusoby jak vytvorit okno, neco do nej nakreslit a napsat (+ odchytnout kliknuti a fullscreen):
    • Xlib/XCB: Asi nejblize GDI (tj. vse bude ve vysledku pouzivat Xlib). Osobne bych se teto moznosti vyhnul - je to zbytecne nizkourovnove. Je lepsi pouzit nejakou nadstavbu (viz nize).
    • SDL (pripadne v kombinaci s OpenGL): Vhodne pro narocnejsi grafiku (3D, slozitejsi efekty, hry). Prace s fonty je trochu neohrabana (jak jiz zminil __dark__).
    • GTK a Qt: Velka cast linuxovych aplikaci je psana v jednom z nich. Jako prikad k cemu to lze pouzit (co se kresleni a prace s pismem tyce) si predstav GIMP ;-)
    Z programatorskeho hlediska je urcite nejsnazsi pouzit Qt nebo GTK (C++ interface GTK se jmenuje gtkmm). Pokud potrebujes kreslit nejaka 2D schemata nebo grafy je to asi nejlepsi volba.

    Pro detaily o zminenych knihovnach doporucuji obratit se na wikipedii :-)

    Omlouvam se za velke zobecnovani. Osobni zkusenost mam jen s gtkmm, SDL (+OpenGL) a letmo s Xlib. Qt jsem nikdy nepouzival a o GDI jsem jen cetl.
    8.5.2011 20:12 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Díky moc, už mám asi jasno.

    Aplikace bude zobrazovat textové informace (čas, datum, texty z databáze). Vzhledem k tomu, že musí běžet ve fullscreenu, je nutné ji napsat tak aby se dokázala grafická podoba přizpůsobit rozlišení monitoru a to znamená, že musím ošetřit:
    • velikost písma
    • barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    • kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného textu (je požadována změna stringu)
    • zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    • veškeré rozměry budou definovány v procentech
    • omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    Pro představu bych uvažovaný projekt přirovnal k textovým informacím na čt24, tedy 2d grafika (jednobarevné obdélníčky a texty).

    Jsem si vědom, že ve windows tuto aplikaci napíšu jeden den, ale musím nějak s programováním v linuxu začít.
    mirec avatar 9.5.2011 08:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Neviem čo konkrétne by to malo robiť ale toto sa mi zdá ako celkom ľahko realizovateľné za pár minút.

    Ja momentálne robím v Qt Quick fullscreen aplikácie. Keďže robím s Qt trochu priblížim riešenie pomocou Qt (z Gtk som dutý). Dá sa to realizovať ako s Qt Quick tak aj s obyčajným QPainterom. Tu je zopár príkladov:
    velikost písma
    QPainter
    QFont font;
    font.setPixelSize(...);
    painter.setFont(font);
    painter.drawText(...);
    
    QtQuick
    Text {
      id: prihlasovaciText
      font.pixelSize: ...
      text: "..."
    }
    barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    QPainter
    QColor color(Qt::blue);
    painter.fillRect(QRect(0, 0, 100, 100), color);
    
    QtQuick
    Rectangle {
      x: 0; y: 0; width: 100; height: 100
      color: "blue"
    }
    
    kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného
    QPushButton
    QPushButton *button = new QPushButton("Klik");
    connect(button, SIGNAL(clicked()), SLOT(osetriKliknutie()));
    void MojeOkno::osetriKliknutie() {
      ...
    }
    
    QtQuick
    MouseArea {
      onClicked: prihlasovaciText.text = "Prihlaseny";
    }
    zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    QPainter
    QFontMetrics metrics(font);
    auto size = metrics.boundingRect("Text");
    
    QtQuick

    Vlastnosti width a height u elementu Text.
    veškeré rozměry budou definovány v procentech
    QPainter

    Ošetrené programovo (
    width() * percenta / 100
    )

    QtQuick
    Rectangle {
      width: parent.width * precentualnaSirka / 100;
      x: parent.width * percentualnyPosun / 100;
    }
    omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    V Qt je double buffering automaticky zapnutý, netreba sa o to vôbec starať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Rodrick avatar 9.5.2011 11:06 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Tak tedy asi Qt nebo GTK - zalezi na vkusu.

    Podivej se na nejake tutorialy a reference a vyber si, co ti bude lepe sedet.

    V Qt to asi udelas rychleji, ale gtkmm ma podle meho nazoru srozumitelnejsi API (koneckoncu je jednodussi nez Qt).

    Pozn.: V GTK se pro kresleni pouziva knihovna Cairo (C++ interface se jmenuje cairomm), doporucuji tedy hledat v jeji dokumentaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.