abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.11. 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    26.11. 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.11. 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.11. 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (46%)
     (20%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 413 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: gdi, c++

    5.5.2011 22:35 petr-s
    gdi, c++
    Přečteno: 540×
    Dobrý den, můžete mě nasměrovat jak začít s napsáním aplikace v linuxu, která by "windows terminologií" kreslila na okno do aktuálního device kontextu RECTy, Lines a vypisovala texty (GDI, GDI+)? Nevím kde začít - jaké knihovny includovat, jaké příkazy použít, je nutné využít GTK+ pro vytvoření okna? Program musí běžet v celoobrazovkovém režimu. Uživatelské interakce nejsou potřeba, stačí aby bylo možné se přepnout do konzole - ale to je vlastnost linuxu.

    Děkuji.

    Odpovědi

    5.5.2011 23:05 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    V Linuxu implementuje GDI akorát Wine a pro Wine se aplikace píší stejně jako pro Windows (Wine spouští aplikace pro Windows).
    6.5.2011 09:45 petrs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    wine znám, to nechci, rád bych vytvořil nativní aplikaci přímo v linuxu pro linux.
    6.5.2011 10:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++

    Tak proč chcete GDI (což je grafické rozhraní Windows)?

    Gtk+ nebo Qt nutně použít nemusíte, ale je to podstatně pohodlnější než používat přímo nízkoúrovňové knihovny.

    6.5.2011 12:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nemyslím, že autor chce použít GDI, jen to zmínil jako příklad technologie kterou asi zná. Jinak pokud chce jít opravdu nízko, tak XLib/XCB.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    6.5.2011 13:27 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    A pokud chce výš, tak Qt/SDL/, ...
    Rodrick avatar 6.5.2011 14:12 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Jde-li ti predevsim o kresleni do okna a fullscreen tak bych doporucil SDL (okno, klavesnice, mys) + OpenGL (kresleni).

    http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/

    http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/
    6.5.2011 19:22 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Zkus Qt, rychle uděláš co potřebuješ, a nebudeš řešit blbosti. Ještě můžeš zkusit to SDL, ale SDL_ttf pro text není žádná výhra.
    7.5.2011 22:58 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    děkuji za inspirující odpovědi, ano myslel jsem to jak píše moira, jde mi o ekvivalent technologie gdi, stačí pouze vytvořit okno - nebo nějaký "podklad" do kterého jde kreslit obdélník, vypisovat text, zjišťovat délku textu, nastavit typ fontu, alfa kanál, mazání určitého regionu atd. Kritická podmínka je, že "podklad" musí umět odchytnout zprávu "klik" se souřadnicemi. Alternativu "podklad" píšu záměrně, vzhledem k tomu že zaváděcí sw grub, umí vykreslit tyrkysový obdélník s textem v řádcích a tyto texty podkreslovat podle pohybu fokusu (pomocí šipek nahoru - dolů) - ale to je už asi extrém : )
    7.5.2011 23:00 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    dodatek: nepotřebuji klasické gui: buttony, labely, editboxy apod.
    7.5.2011 23:38 rm-rf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nevim co presne chcete, ale pokud ciste textovou aplikaci, tak tu jde napsat normalne i pro terminal - konzoli. V linuxu neni terminal takova sracka jako ve windows, muze byt libovolne velky, jde v nem klikat a pouzivat kolecko mysi atd.
    Rodrick avatar 8.5.2011 16:41 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Z tvych dotazu neni prilis zrejme, co presne potrebujes.

    Bezne zpusoby jak vytvorit okno, neco do nej nakreslit a napsat (+ odchytnout kliknuti a fullscreen):
    • Xlib/XCB: Asi nejblize GDI (tj. vse bude ve vysledku pouzivat Xlib). Osobne bych se teto moznosti vyhnul - je to zbytecne nizkourovnove. Je lepsi pouzit nejakou nadstavbu (viz nize).
    • SDL (pripadne v kombinaci s OpenGL): Vhodne pro narocnejsi grafiku (3D, slozitejsi efekty, hry). Prace s fonty je trochu neohrabana (jak jiz zminil __dark__).
    • GTK a Qt: Velka cast linuxovych aplikaci je psana v jednom z nich. Jako prikad k cemu to lze pouzit (co se kresleni a prace s pismem tyce) si predstav GIMP ;-)
    Z programatorskeho hlediska je urcite nejsnazsi pouzit Qt nebo GTK (C++ interface GTK se jmenuje gtkmm). Pokud potrebujes kreslit nejaka 2D schemata nebo grafy je to asi nejlepsi volba.

    Pro detaily o zminenych knihovnach doporucuji obratit se na wikipedii :-)

    Omlouvam se za velke zobecnovani. Osobni zkusenost mam jen s gtkmm, SDL (+OpenGL) a letmo s Xlib. Qt jsem nikdy nepouzival a o GDI jsem jen cetl.
    8.5.2011 20:12 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Díky moc, už mám asi jasno.

    Aplikace bude zobrazovat textové informace (čas, datum, texty z databáze). Vzhledem k tomu, že musí běžet ve fullscreenu, je nutné ji napsat tak aby se dokázala grafická podoba přizpůsobit rozlišení monitoru a to znamená, že musím ošetřit:
    • velikost písma
    • barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    • kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného textu (je požadována změna stringu)
    • zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    • veškeré rozměry budou definovány v procentech
    • omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    Pro představu bych uvažovaný projekt přirovnal k textovým informacím na čt24, tedy 2d grafika (jednobarevné obdélníčky a texty).

    Jsem si vědom, že ve windows tuto aplikaci napíšu jeden den, ale musím nějak s programováním v linuxu začít.
    mirec avatar 9.5.2011 08:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Neviem čo konkrétne by to malo robiť ale toto sa mi zdá ako celkom ľahko realizovateľné za pár minút.

    Ja momentálne robím v Qt Quick fullscreen aplikácie. Keďže robím s Qt trochu priblížim riešenie pomocou Qt (z Gtk som dutý). Dá sa to realizovať ako s Qt Quick tak aj s obyčajným QPainterom. Tu je zopár príkladov:
    velikost písma
    QPainter
    QFont font;
    font.setPixelSize(...);
    painter.setFont(font);
    painter.drawText(...);
    
    QtQuick
    Text {
      id: prihlasovaciText
      font.pixelSize: ...
      text: "..."
    }
    barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    QPainter
    QColor color(Qt::blue);
    painter.fillRect(QRect(0, 0, 100, 100), color);
    
    QtQuick
    Rectangle {
      x: 0; y: 0; width: 100; height: 100
      color: "blue"
    }
    
    kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného
    QPushButton
    QPushButton *button = new QPushButton("Klik");
    connect(button, SIGNAL(clicked()), SLOT(osetriKliknutie()));
    void MojeOkno::osetriKliknutie() {
      ...
    }
    
    QtQuick
    MouseArea {
      onClicked: prihlasovaciText.text = "Prihlaseny";
    }
    zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    QPainter
    QFontMetrics metrics(font);
    auto size = metrics.boundingRect("Text");
    
    QtQuick

    Vlastnosti width a height u elementu Text.
    veškeré rozměry budou definovány v procentech
    QPainter

    Ošetrené programovo (
    width() * percenta / 100
    )

    QtQuick
    Rectangle {
      width: parent.width * precentualnaSirka / 100;
      x: parent.width * percentualnyPosun / 100;
    }
    omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    V Qt je double buffering automaticky zapnutý, netreba sa o to vôbec starať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Rodrick avatar 9.5.2011 11:06 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Tak tedy asi Qt nebo GTK - zalezi na vkusu.

    Podivej se na nejake tutorialy a reference a vyber si, co ti bude lepe sedet.

    V Qt to asi udelas rychleji, ale gtkmm ma podle meho nazoru srozumitelnejsi API (koneckoncu je jednodussi nez Qt).

    Pozn.: V GTK se pro kresleni pouziva knihovna Cairo (C++ interface se jmenuje cairomm), doporucuji tedy hledat v jeji dokumentaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.