abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | IT novinky

    Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 07:11 | Zajímavý projekt

    Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    14.10. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.10. 16:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.10. 14:55 | Bezpečnostní upozornění

    Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.10. 14:44 | IT novinky

    Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.10. 12:22 | Pozvánky

    O víkendu 18. a 19. října lze na brněnském výstavišti navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival tvořivosti, vynálezů a bastlířské radosti", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (37%)
     (46%)
     (19%)
     (20%)
     (24%)
     (18%)
     (20%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 225 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: gdi, c++

    5.5.2011 22:35 petr-s
    gdi, c++
    Přečteno: 528×
    Dobrý den, můžete mě nasměrovat jak začít s napsáním aplikace v linuxu, která by "windows terminologií" kreslila na okno do aktuálního device kontextu RECTy, Lines a vypisovala texty (GDI, GDI+)? Nevím kde začít - jaké knihovny includovat, jaké příkazy použít, je nutné využít GTK+ pro vytvoření okna? Program musí běžet v celoobrazovkovém režimu. Uživatelské interakce nejsou potřeba, stačí aby bylo možné se přepnout do konzole - ale to je vlastnost linuxu.

    Děkuji.

    Odpovědi

    5.5.2011 23:05 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    V Linuxu implementuje GDI akorát Wine a pro Wine se aplikace píší stejně jako pro Windows (Wine spouští aplikace pro Windows).
    6.5.2011 09:45 petrs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    wine znám, to nechci, rád bych vytvořil nativní aplikaci přímo v linuxu pro linux.
    6.5.2011 10:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++

    Tak proč chcete GDI (což je grafické rozhraní Windows)?

    Gtk+ nebo Qt nutně použít nemusíte, ale je to podstatně pohodlnější než používat přímo nízkoúrovňové knihovny.

    6.5.2011 12:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nemyslím, že autor chce použít GDI, jen to zmínil jako příklad technologie kterou asi zná. Jinak pokud chce jít opravdu nízko, tak XLib/XCB.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    6.5.2011 13:27 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    A pokud chce výš, tak Qt/SDL/, ...
    Rodrick avatar 6.5.2011 14:12 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Jde-li ti predevsim o kresleni do okna a fullscreen tak bych doporucil SDL (okno, klavesnice, mys) + OpenGL (kresleni).

    http://www.root.cz/serialy/sdl-hry-nejen-pro-linux/

    http://www.root.cz/serialy/graficka-knihovna-opengl/
    6.5.2011 19:22 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Zkus Qt, rychle uděláš co potřebuješ, a nebudeš řešit blbosti. Ještě můžeš zkusit to SDL, ale SDL_ttf pro text není žádná výhra.
    7.5.2011 22:58 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    děkuji za inspirující odpovědi, ano myslel jsem to jak píše moira, jde mi o ekvivalent technologie gdi, stačí pouze vytvořit okno - nebo nějaký "podklad" do kterého jde kreslit obdélník, vypisovat text, zjišťovat délku textu, nastavit typ fontu, alfa kanál, mazání určitého regionu atd. Kritická podmínka je, že "podklad" musí umět odchytnout zprávu "klik" se souřadnicemi. Alternativu "podklad" píšu záměrně, vzhledem k tomu že zaváděcí sw grub, umí vykreslit tyrkysový obdélník s textem v řádcích a tyto texty podkreslovat podle pohybu fokusu (pomocí šipek nahoru - dolů) - ale to je už asi extrém : )
    7.5.2011 23:00 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    dodatek: nepotřebuji klasické gui: buttony, labely, editboxy apod.
    7.5.2011 23:38 rm-rf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Nevim co presne chcete, ale pokud ciste textovou aplikaci, tak tu jde napsat normalne i pro terminal - konzoli. V linuxu neni terminal takova sracka jako ve windows, muze byt libovolne velky, jde v nem klikat a pouzivat kolecko mysi atd.
    Rodrick avatar 8.5.2011 16:41 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Z tvych dotazu neni prilis zrejme, co presne potrebujes.

    Bezne zpusoby jak vytvorit okno, neco do nej nakreslit a napsat (+ odchytnout kliknuti a fullscreen):
    • Xlib/XCB: Asi nejblize GDI (tj. vse bude ve vysledku pouzivat Xlib). Osobne bych se teto moznosti vyhnul - je to zbytecne nizkourovnove. Je lepsi pouzit nejakou nadstavbu (viz nize).
    • SDL (pripadne v kombinaci s OpenGL): Vhodne pro narocnejsi grafiku (3D, slozitejsi efekty, hry). Prace s fonty je trochu neohrabana (jak jiz zminil __dark__).
    • GTK a Qt: Velka cast linuxovych aplikaci je psana v jednom z nich. Jako prikad k cemu to lze pouzit (co se kresleni a prace s pismem tyce) si predstav GIMP ;-)
    Z programatorskeho hlediska je urcite nejsnazsi pouzit Qt nebo GTK (C++ interface GTK se jmenuje gtkmm). Pokud potrebujes kreslit nejaka 2D schemata nebo grafy je to asi nejlepsi volba.

    Pro detaily o zminenych knihovnach doporucuji obratit se na wikipedii :-)

    Omlouvam se za velke zobecnovani. Osobni zkusenost mam jen s gtkmm, SDL (+OpenGL) a letmo s Xlib. Qt jsem nikdy nepouzival a o GDI jsem jen cetl.
    8.5.2011 20:12 petr-s
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Díky moc, už mám asi jasno.

    Aplikace bude zobrazovat textové informace (čas, datum, texty z databáze). Vzhledem k tomu, že musí běžet ve fullscreenu, je nutné ji napsat tak aby se dokázala grafická podoba přizpůsobit rozlišení monitoru a to znamená, že musím ošetřit:
    • velikost písma
    • barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    • kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného textu (je požadována změna stringu)
    • zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    • veškeré rozměry budou definovány v procentech
    • omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    Pro představu bych uvažovaný projekt přirovnal k textovým informacím na čt24, tedy 2d grafika (jednobarevné obdélníčky a texty).

    Jsem si vědom, že ve windows tuto aplikaci napíšu jeden den, ale musím nějak s programováním v linuxu začít.
    mirec avatar 9.5.2011 08:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Neviem čo konkrétne by to malo robiť ale toto sa mi zdá ako celkom ľahko realizovateľné za pár minút.

    Ja momentálne robím v Qt Quick fullscreen aplikácie. Keďže robím s Qt trochu priblížim riešenie pomocou Qt (z Gtk som dutý). Dá sa to realizovať ako s Qt Quick tak aj s obyčajným QPainterom. Tu je zopár príkladov:
    velikost písma
    QPainter
    QFont font;
    font.setPixelSize(...);
    painter.setFont(font);
    painter.drawText(...);
    
    QtQuick
    Text {
      id: prihlasovaciText
      font.pixelSize: ...
      text: "..."
    }
    barvu, velikost podkladového obdélníku pod textem
    QPainter
    QColor color(Qt::blue);
    painter.fillRect(QRect(0, 0, 100, 100), color);
    
    QtQuick
    Rectangle {
      x: 0; y: 0; width: 100; height: 100
      color: "blue"
    }
    
    kliknutím do nějakého regionu je nutné změnit vykreslovaný text, například implicitně by bylo zobrazené např. "přihlášení - ok", po kliku by se zobrazovalo "přihlášení proběhlo v hhmm", v principu jde o zjištění zda-li vstupní souřadnice kliku (POINT) je v tomto prostoru měnitelného
    QPushButton
    QPushButton *button = new QPushButton("Klik");
    connect(button, SIGNAL(clicked()), SLOT(osetriKliknutie()));
    void MojeOkno::osetriKliknutie() {
      ...
    }
    
    QtQuick
    MouseArea {
      onClicked: prihlasovaciText.text = "Prihlaseny";
    }
    zjistit zda-li se zdrojový string "vleze" na celou šířku monitoru
    QPainter
    QFontMetrics metrics(font);
    auto size = metrics.boundingRect("Text");
    
    QtQuick

    Vlastnosti width a height u elementu Text.
    veškeré rozměry budou definovány v procentech
    QPainter

    Ošetrené programovo (
    width() * percenta / 100
    )

    QtQuick
    Rectangle {
      width: parent.width * precentualnaSirka / 100;
      x: parent.width * percentualnyPosun / 100;
    }
    omezit blikání při vykreslování, využít doublebuffering (v gdi vykreslení do dočasné bitmapy)
    V Qt je double buffering automaticky zapnutý, netreba sa o to vôbec starať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Rodrick avatar 9.5.2011 11:06 Rodrick | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: gdi, c++
    Tak tedy asi Qt nebo GTK - zalezi na vkusu.

    Podivej se na nejake tutorialy a reference a vyber si, co ti bude lepe sedet.

    V Qt to asi udelas rychleji, ale gtkmm ma podle meho nazoru srozumitelnejsi API (koneckoncu je jednodussi nez Qt).

    Pozn.: V GTK se pro kresleni pouziva knihovna Cairo (C++ interface se jmenuje cairomm), doporucuji tedy hledat v jeji dokumentaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.