O zavedení nástroje na monitorování online konverzací v rámci boje proti dětské pornografii (tzv. Chat Control) měli ministři vnitra rozhodovat na úterním společném zasedání v Lucemburku. Plán dánského předsednictví Rady EU ale před pár dny ztroskotal, když se ukázalo, že Chat Control nemá dostatečnou podporu.
Již toto úterý proběhne každoměsíční akce Virtuální Bastlírna, kterou pořádá projekt MacGyver. Jde o virtuální posezení u piva a volné klábosení o různých zajímavostech ze světa elektroniky, softwaru i techniky. V posledním měsíci se stalo nemálo zajímavostí týkajících se spousty bastlířů - kupříkladu Arduino nyní patří pod Qualcomm, Raspberry Pi vydalo nový počítač, ale potichu i miniaturní compute module. Pro AMS od Bambu Lab se
… více »Google zpřístupňuje své AI nástroje českým univerzitním studentům prostřednictvím předplatného Google AI Pro na 12 měsíců bez poplatku. Platnost nabídky vyprší 9. prosince 2025.
MicroPythonOS je operační systém napsaný v MicroPythonu určený především pro mikrokontroléry jako ESP32. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Byl vydán LineageOS 23 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu. LineageOS 23 je založený na Androidu 16.
Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Zdravím,
Mám v podstatě dvě otázky:
1) Dynamická změna velikosti okna podle velikosti hlavního widgetu. Chci vyrobit okno, ve kterém bude tabulka nějakých objektů a chci, aby se velikost okna přizpůsobila velikosti tabulky (pokud se vejde na obrazovku). Tabulka může být pokaždé jinak veliká, takže nemůžu použít fixní velikost.
Skládá se to z QMainWindow (hlavní okno), ve kterém je QScrollArea a v ní můj vlastní widget Tabulka (QGridLayout s dalšími widgety).
Zkoušel jsem tohle, ale okno se vyrobí stejně velké jako když jsem velikost nijak nenastavoval.
QMainWindow window; QScrollArea * scroll = new QScrollArea; Table * table = new Table; table->generateTable(); scroll->setWidget(table); window.setCentralWidget(scroll); window.resize(scroll->sizeHint());
Tabulka se za běhu může zvětšovat/zmenšovat. Bude se okno dynamicky zvětšovat samo od sebe nebo ho musím po každé změně překreslit ručně? Napadá mě předefinovat resizeEvent tabulky, který zavolá resizeEvent okna, ale přijde celkem komplikované.
2) Maximalizace okna jen na velikost widgetu
Tohle by mělo jít pomocí setMaximumSize(), ale jak zjistím velikost tabulky, když nic z tohohle nevrací rozumnou velikost?
scroll->size(); scroll->sizeHint(); //pripadne scroll->viewport()->size(); scroll->viewport()->sizeHint();
Ale pokaždé, když si néjaký program jen tak mění velikost okna, tak mě to děsně štve.Přesně tak. Pokud máš dobrý důvod něco takového dělat, nastav rozumný horní limit za který se okno už samo zvětšovat nebude.
Problém tam dělá ta QScrollArea. Zkus resizovat na velikost toho, co je uvnitř (table).Ale jak? Když to zkusím takhle,
scroll->setWidget(table); scroll->resize(table->size());nic se nezmění. Možná, že table->size() vrací divnou velikost, ale to se mi nezdá, protože samotná tabulka (jako hlavní widget) se vykreslí tak velká jak je potřeba, případně „vyteče“ ven, když se nevejde na obrazovku.
Aktualizace:
1) Teď jsem zkusil resizovat okno až těsně před tím než ho zobrazím a funguje to. Možná pomohlo resizovat na velikost widgetu samotného a ne na velikost widgetu v nějakém kontejneru. Akorát se nezobrazí celé, oříznuté o pár pixelů napravo a dole, takže se objeví oba ScrollBary. Viz příloha.
2) Okno se sice nedá zvětšit nad určitou velikost ručně (myší),
window->resize(table->size())ale tlačítko Maximize ignoruje maximální velikost widgetu. Jak tohle obejít?
const int fill = 4; // spravna velikost okna window.resize(table->width() + fill,table->height() + fill); window.setMaximumSize(table->width() + fill, table->height() + fill); // spatna velikost okna QSize size; size = table->size(); size.rwidth() += fill; size.rheight() += fill; window.resize(size); window.setMaximumSize(size);Samozřejmě použiju to co funguje, ale zajímalo by mě proč se to takhle chová.
Ad 2: Mea culpa, napsal jsem to špatně.
window->setMaximumSize(...)omezí velikost okna při ručním zvětšování (myší), ale tlačítko Maximize ho vesele ingoruje a zvětší okno na celou obrazovku.
Co jsem se zatím dočetl, tak se o maximalizaci a) stará Window Manager, b) maximizeWindowEvent
neexistuje a nedá se pořádně rozlišit co je „obyčejný“ resizeEvent
od maximalizace. Čili řešení může být přepsat ve widgetu resizeEvent
a v něm kontrolovat rozdíly nové a staré velikosti a konečnou velikost případně upravit.
Musím to udělat takhle nebo existuje ještě jiný způsob?
Tiskni
Sdílej: