Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
Byl vydán Linux Mint 22.1 s kódovým jménem Xia. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Linux Mint 22.1 bude podporován do roku 2029.
Google Chrome 132 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 132.0.6834.83 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 16 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).
Byla vydána verze 11.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 11.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 3.4.0 nástroje pro inkrementální kopírování souborů rsync (Wikipedie). Přehled oprav a vylepšení v souboru NEWS. Řešeno je 6 zranitelností.
V srpnu loňského roku byla vyhlášena RP2350 Hacking Challenge aneb oficiální výzva Raspberry Pi na prolomení bezpečnosti mikrokontroléru RP2350. Povedlo se. Včera byli představeni čtyři vítězové a jejich techniky.
Na čem aktuálně pracují vývojáři open source operačního systému Haiku (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2024. Vypíchnuto je začlenění webového prohlížeče Iceweasel, tj. alternativního sestavení Firefoxu.
Tetris a DOOM běžící v pdf. Proč a jak v příspěvku na blogu.
Společnost Oracle představila sadu nástrojů a skriptů pro sběr a analýzu dat o stavu linuxových systémů a jejich ladění pod společným názvem Oracle Linux Enhanced Diagnostics (OLED). K dispozici pod licencí GPLv2.
Řešení dotazu:
…sleep(3) may be implemented using SIGALRM; mixing calls to alarm() and sleep(3) is a bad idea.…
Dala by se v hlavní programové smyčce nahradit funkce sleep za jiný mechanismus?Jinak na modernich jadrech by sel take pouzit cekani na timerfd, viz treba http://www.kernel.org/doc/man-pages/online/pages/man2/timerfd_create.2.html
sleep()
nebo nanosleep()
. Luboš měl ale IMHO na mysli to, že někdy autoři programů místo pasivního čekání na nějakou událost využívají smyčku, která se v pravidelných intervalech ptá, jestli už událost nastala. Při krátkém intervalu se tím zbytečně zatěžují zdroje, při dlouhém se zase prodlužuje reakční doba. Někdy to samozřejmě jinak dělat nejde, ale často se to z neznalosti nebo lenosti používá, i když mechanismy pro pasivní čekání existují.
nanosleep() podle manuálu pro krátké intervaly čekal aktivně
I kdyby ano, tady se bavíme o náhradě za sleep()
, takže o takový interval zcela určitě nejde.
Každopádně s prostředky pro sleep() bych si moc starostí nedělal, test jedné podmínky jednou za několik sekund (granularita funkce sleep) je zanedbatelná zátěž.
Tady si asi nerozumíme. Neměl jsem na mysli zátěž funkce sleep()
samotné, ale o ty periodické kontroly, tj. konstrukce typu
while (!ready()) { usleep(100); }
když na něco čekáte. Pokud ten interval bude příliš krátký, budou opakované kontroly příliš zatěžovat procesor (a možná i něco jiného). Bude-li příliš dlouhý, pak máte příliš dlouhou odezvu. Pokud existují prostředky, jak se nechat probudit až tehdy, když je podmínka splněná (a hned, jakmile je splněná), měla by jim být dána přednost.
Pokud ti přijde nějaký signál, sleep bude přerušen a ty nebudeš vědět jak dlouho ještě čekat.man sleep(3) rika neco jineho:
Zero if the requested time has elapsed, or the number of seconds left to sleep, if the call was interrupted by a signal handler.
int own_sleep (time_t seconds, time_t useconds) { #if LINUX struct timeval interval; if (seconds < 0) seconds = 0; if (useconds < 0) useconds = 0; if (seconds == 0 && useconds == 0) return -1; memset(&interval, 0, sizeof(interval)); interval.tv_sec = seconds; interval.tv_usec = useconds; return select (FD_SETSIZE, NULL, NULL, NULL, &interval); #endif #if !(defined __MINGW32__ || defined _MSC_VER) struct timeval now, deadline; gettimeofday (&deadline, NULL); #if 0 deadline.tv_usec += usec; deadline.tv_sec += deadline.tv_usec / 1000000; deadline.tv_usec %= 1000000; #else deadline.tv_sec += useconds; deadline.tv_usec += seconds; #endif do { gettimeofday (&now, NULL); } while ((now.tv_sec < deadline.tv_sec) || (now.tv_sec == deadline.tv_sec && now.tv_usec < deadline.tv_usec)); #else /* MinGW has no gettimeofday(). ftime() seems to be the best alternative as I * don't know of any standard Windows function with microsecond accuracy. I * should have a look at the Cygwin source code... - dbjh */ struct timeb tb; int32_t int now, deadline; ftime (&tb); deadline = tb.time * 1000 + tb.millitm + useconds / 1000; do { ftime (&tb); now = tb.time * 1000 + tb.millitm; } while (now < deadline); #endif }zakladni problem je v tom, ze kazde aktivni volani sleep, za pomoci dodatecnych funkci vytvari rezii na CPU a na volani prislusnych prostredku. Nejlepsi je pouziti timeoutu pro uvedeny select().
pthread_mutex_lock(mutex); clock_gettime(CLOCK_REALTIME, &abstime); abstime.tv_nsec += msec * 1000000; abstime.tv_sec += sec; if (abstime.tv_nsec > 1000000000UL) { abstime.tv_nsec %= 1000000000UL; abstime.tv_sec += 1; } rc = pthread_cond_timedwait(cond, mutex, &abstime); if (rc != ETIMEDOUT) WARN("Predcasny timeout (rc=%d)", rc); pthread_mutex_unlock(mutex);Před použitím se musely inicializovat proměnné "mutex" a "cond". Ale zase pomocí funkce pthread_cond_signal() šlo čekání okamžitě zrušit.
Tiskni Sdílej: