Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
dobry den,
mohl by mi nekdo vysvetlit, proc u obou techto kodu je vysledek pokazde jiny? v pripade C je v promenne "c" ulozeno take cislo 2, ktere by tam ale byt nemelo, ze?
v pripade C++ je v "c" ulozeno cislo, ktere je rovne maximalni hodnote int zkracene o prave zadane cislo vzdy o jednu mensi
kod C
#include <stdio.h> int main() { int a; signed int b; unsigned int c; printf("Enter a"); scanf("%d", &a); printf("int=%d",a); printf("Enter b"); scanf("%d", &b); printf(" signed=%d",b); printf("Enter c"); scanf("%d", &c); printf(" unsigned=%d",c); return 0; }
kod C++
#include <iostream> using namespace std; int main(void) int a; signed int b; unsigned int c; cout << "Enter number a: "; cin >> a; cout << "Enter number b: "; cin >> b; cout << "Enter number c: "; cin >> c; cout << "int = "<< a << ", signed int = " << b << ", unsigned int = "<< c << endl; }
predem dekuji za jakekoli reakce
Řešení dotazu:
[petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 2 int=2 Enter b 2 signed=2 Enter c 2 unsigned=2 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 1 int=1 Enter b 1 signed=1 Enter c 1 unsigned=1 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 100 int=100 Enter b 100 signed=100 Enter c 100 unsigned=100
[petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 2 Enter number b: 2 Enter number c: 2 int = 2, signed int = 2, unsigned int = 2 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 1 Enter number b: 1 Enter number c: 1 int = 1, signed int = 1, unsigned int = 1 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 100 Enter number b: 100 Enter number c: 100 int = 100, signed int = 100, unsigned int = 100
int
, long
i long long
je default signed. Jen v případě char
je to složitější a závisí to na dalších okolnostech.
scanf("%u", &c); printf(" unsigned=%u",c);
To má být nějaký kvíz "uhodněte, jak měl znít dotaz"? Za prvé: druhá ukázka nejde přeložit, protože vám tam chybí otevírací levá složená závorka funkce main()
. Za druhé: neuvádíte, na jaké platformě a jakým překladačem jste to překládal. Za třetí (a nejhorší): neobtěžoval jste se ani napsat, s jakým vstupem jste to vlastně testoval. Za čtvrté: tvrdíte, že v proměnné c
je u první ukázky hodnota 2; jak jste na to přišel, když vypisujete něco jiného, než její obsah?
Můj tip je, že jste zadával hodnotu -2, první program vám vypsal třikrát -2 (ne 2, jak tvrdíte) a druhý dvakrát -2 a potřetí něco jako 2^{32}-2. Vysvětlení je takové, že v prvním programu konvertujete zadanou hodnotu (při vstupu) na unsigned int
a pak zase zpátky na int (při volání printf()
). Ve druhém provedete konverzi jen jednou (při zpracování vstupu), u výstupu se použije správná verze operátoru <<
podle typu proměnné. Pokud byste v prvním programu použil u posledního printf()
správný formát %u
, dopadlo by to stejně.
Tiskni
Sdílej: