Je tu opět apríl. Společnost Razer představila holící myš Razer Razer. Vědci z CERNu navrhují 25hodinový den. Společnost Elgato představila kolekci Elgato Home. Společnost Nothing Beer (5.1%). Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.
Před 25 lety byl uvolněn zdrojový kód balíku aplikací Netscape Communicator jako open source (např. dobová zpráva CNET), z čehož vzešel projekt Mozilla – ten si výročí nyní připomíná.
Na GOG.com běží Spring Sale. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Deep Sky Derelicts.
Sound Open Firmware, projekt Linux Foundation, open source audio DSP firmware a SDK, byl vydán ve verzi 2.5.0. Přináší podporu platformy Mediatek mt8188 nebo nový audio modul ARIA (Automatic Regressive Input Amplifier Module).
Byla vydána nová verze 5.8 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení budou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 18.04, Ubuntu 20.04, Ubuntu 22.04, CentOS 7, Amazon Linux 2 a Red Hat Universal Base Image 9.
Byla vydána nová verze 1.77 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.77 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána beta verze Ubuntu 23.04 s kódovým názvem Lunar Lobster. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.04 mělo vyjít 20. dubna 2023.
Linuxová distribuce OpenMandriva byla vydána ve verzi ROME 23.03. Název ROME říká, že se jedná se o průběžně aktualizovanou (rolling) edici. Stabilní edice nese název Rock, aktuálně OpenMandriva Lx 4.3 Dysprosium.
Tento pátek od 14:00 proběhne v Brně na FI MUNI konference DevConf Mini. Na programu je celá řada zajímavých přednášek od testování releasů Fedory, přes super počítače nebo Big Data, až po závody autonomních aut. Konferenci bude možné sledovat i na online streamu.
Minulý týden proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Vancouver 2023. Adobe Reader, Microsoft SharePoint, Oracle VirtualBox, Tesla, Ubuntu Desktop, Windows 11, macOS, Microsoft Teams, VMWare Workstation. Vše hacknuto. Synacktiv získal 530 000 dolarů a Teslu Model 3.
dobry den,
mohl by mi nekdo vysvetlit, proc u obou techto kodu je vysledek pokazde jiny? v pripade C je v promenne "c" ulozeno take cislo 2, ktere by tam ale byt nemelo, ze?
v pripade C++ je v "c" ulozeno cislo, ktere je rovne maximalni hodnote int zkracene o prave zadane cislo vzdy o jednu mensi
kod C
#include <stdio.h> int main() { int a; signed int b; unsigned int c; printf("Enter a"); scanf("%d", &a); printf("int=%d",a); printf("Enter b"); scanf("%d", &b); printf(" signed=%d",b); printf("Enter c"); scanf("%d", &c); printf(" unsigned=%d",c); return 0; }
kod C++
#include <iostream> using namespace std; int main(void) int a; signed int b; unsigned int c; cout << "Enter number a: "; cin >> a; cout << "Enter number b: "; cin >> b; cout << "Enter number c: "; cin >> c; cout << "int = "<< a << ", signed int = " << b << ", unsigned int = "<< c << endl; }
predem dekuji za jakekoli reakce
Řešení dotazu:
[petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 2 int=2 Enter b 2 signed=2 Enter c 2 unsigned=2 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 1 int=1 Enter b 1 signed=1 Enter c 1 unsigned=1 [petr@nt ~]$ ./pokus.bin Enter a 100 int=100 Enter b 100 signed=100 Enter c 100 unsigned=100
[petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 2 Enter number b: 2 Enter number c: 2 int = 2, signed int = 2, unsigned int = 2 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 1 Enter number b: 1 Enter number c: 1 int = 1, signed int = 1, unsigned int = 1 [petr@nt ~]$ ./pokus_cpp.bin Enter number a: 100 Enter number b: 100 Enter number c: 100 int = 100, signed int = 100, unsigned int = 100
int
, long
i long long
je default signed. Jen v případě char
je to složitější a závisí to na dalších okolnostech.
scanf("%u", &c); printf(" unsigned=%u",c);
To má být nějaký kvíz "uhodněte, jak měl znít dotaz"? Za prvé: druhá ukázka nejde přeložit, protože vám tam chybí otevírací levá složená závorka funkce main()
. Za druhé: neuvádíte, na jaké platformě a jakým překladačem jste to překládal. Za třetí (a nejhorší): neobtěžoval jste se ani napsat, s jakým vstupem jste to vlastně testoval. Za čtvrté: tvrdíte, že v proměnné c
je u první ukázky hodnota 2; jak jste na to přišel, když vypisujete něco jiného, než její obsah?
Můj tip je, že jste zadával hodnotu -2, první program vám vypsal třikrát -2 (ne 2, jak tvrdíte) a druhý dvakrát -2 a potřetí něco jako 2^{32}-2. Vysvětlení je takové, že v prvním programu konvertujete zadanou hodnotu (při vstupu) na unsigned int
a pak zase zpátky na int (při volání printf()
). Ve druhém provedete konverzi jen jednou (při zpracování vstupu), u výstupu se použije správná verze operátoru <<
podle typu proměnné. Pokud byste v prvním programu použil u posledního printf()
správný formát %u
, dopadlo by to stejně.
Tiskni
Sdílej: