Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Ahoj vespolek, jsem zacatecnik v cecku a snazim se psat trochu chytrejsi programy. Prave u jednoho jsem se sekl a nemuzu prijit na to, v ktere casti kodu je chyba . Pri kompilaci to nevipise nic, ani varovani, bohuzel behem spusteni to spande a vypise Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV) .. pouzivam Archlinux, prejel jsem to i debuggerem a ten mi vypise, ze se jedna o chybu
Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
0x00000000004005d5 in serazeni ()
... zkousel jsem to znovu prepsat, jestli jsem neudelal nejaku hrubku, ale nic, bohuzel nevim.. jsem zacatecnik, tak to prosim berte na vedomi... kod je prilozeny v souboru. Dekuji vsem za napady, pripominky, dotazy a kritiku.
j=3;
nebo tot nééé r[2]=58;
, a pak se zamyslet na tím, že číslování polí je od 0 po N-1 a s větším index-em se dostanete mimo alokovaný rozsah.
To kopirovani jsem prepsal na :
k=r[j];
r[j]=r[j+1];
r[j+1]=k;
U toho noveho zpusobu (nevim jak se tomu rika v cecku, v matice je to myslim mnozina vsech cisel R) je to efektivnejsi, dekuji moc za navrh.
Ohledne toho enteru, napsal jsem tam printf("\n"); nebo jste myslel neco jineho? Kazdopadne dekuji za pripominky a jsem Vam velmi vdecny, jsem o neco chytrejsi.
#include <stdio.h> int main(void) { return 0; }a pak teprve do téhle kostry začnu psát, nebo spíš doplňovat program
A protožemain()
nepřebírá žádné vstupní hodnoty, je vhodné to zdůraznit:int main(void)
, protože když tam nedáš nic, překladač automaticky předpokládá že tam má být nějakýint
.
Vy nějaký takový znáte? Obávám se, že si to spíš pletete s tím, že ve starších dialektech C se při neuvedení návratového typu implicitně předpokládal int
.
řádek 41: Když už máš funkci main() nadeklarovanou jako int, tak musíš také nějaký int vracet, takže tam připiš return 0;. A protože main() nepřebírá žádné vstupní hodnoty, je vhodné to zdůraznit: int main(void), protože když tam nedáš nic, překladač automaticky předpokládá že tam má být nějaký int.Tohle se dělo u návratových typů. Pokud neuvedete
void
jako parametr, překladač předpokládá, že o parametrech té funkce nic neví a tedy mohou být jakékoliv. Což je u main
, když ty parametry nepoužijete, vlastně pravda.
serazeni.c
skompiluj ako:
gcc -Wall -g -o atest serazeni.ckde
atest
bude tvoj spustitelny program. ten mozes spustit zapomoci gdb
debuggeru, napriklad:
mato@foxi:(~/lair/abc)$ gdb ./atest GNU gdb 6.1.1 [FreeBSD] (gdb) run Starting program: /home/mato/lair/abc/atest Program received signal SIGBUS, Bus error. 0x0000000000400665 in serazeni (r=0x7fffffffeaf0, i=2) at abc.c:20 20 if(r[j]>r[j+1]){ (gdb)a vidis, kde nastal problem (najskor pretecenie pola).
no, smyslem toho programu bylo porovnavat hodnoty a prehazovat je s vedlejsim (levym) prvkem v poli do te doby, dokud to nebude serazene od nejmensiho po nejvetsi... bohuzel jsem se opet zasekl a ten cyklus (upravil jsem to)
for(g=0;r[g]<r[++g];){
if(g==i){
complete=1;
break;
}
}
udela nekonecnou smycku (zajimave je, ze je vytezovano jen 1 jadro ze 4... a to jadro druhe... :D
jinak zatim dekuji za ten debugging... a kdyz jsme u te syntaxe a smyslu, jelikoz jsem zacatecnik, tak se jenom zeptam.. na psani uspesnych a funkcnich programu porebuji praxi (psat a psat) nebo na to existuje nejaka publikace? dekuji Vam.
ak som teda spravne pochopil ten program sa snazi robit bubblesort (bublinkove triedenie)? zotriedenie pola vyriesia 2 jednoduche cykly:
int a,b,temp; for (a =0 ; a < MAX; a++) { for (b =0 ; b < MAX-1; b++) { if (pole[b] > pole[b+1]) { /* swap n+1 with n */ temp = pole[b]; pole[b] = pole[b+1]; pole[b+1] = temp; } } }(kde MAX je zadefinovany ako dlzka pola).
#include <stdio.h> void serazeni(int r[], int i) { int j, k, g; for(j = 0;; j++) { for(g = 0; r[g] < r[g+1]; g++) { if(g == i-1) return; } if(j == i) j = 0; if(r[j] > r[j+1]) { k = r[j]; r[j] = r[j+1]; r[j+1] = k; } } } int main() { int i, size; int r[] = {542, 12, 58, 10, 7}; size = sizeof(r)/sizeof(int); serazeni(r, size); for(i = 0; i < size; i++) { printf("%d, ", r[i]); } printf("\n"); return 0; }Ušetřím si tak jeden cyklus a kód je o dost čitelnější. Tvůj algoritmus se zasekne v nekonečné smyčce kvůli téhle části:
if(j==i){ j=0; } else {Tedy Pokud jsi prošel celé, pole vrať se na začátek, v jiném případě proveď porovnání. Neporovná se ti první a druhý (či lépe nultý a první) prvek v poli a algoritmus tak nikdy nedoběhne.
int pole[10]; sizeof(pole);V tomhle případě sizeof() vrátí 40 (na 64 bitové architektuře 80) protože máme pole o 10 prvcích, každý 4 byty (8 bytů) velký.
int pole[10]; sizeof(pole)/sizeof(int);Vrátí počet prvků v poli děleno velikostí jednoho prvku - význam je předpokládám jasný.
int pole[10]; sizeof(pole)/sizeof(pole[0]);čili velikost celého pole děleno velikostí prvního prvku v poli.
na 64 bitové architektuře 80
Jak na které. Třeba u gcc na x86_64 je to 40.
long
, kde u LLP64 a LP64 (Windows a Linux) tento rozdíl je.
Tiskni
Sdílej: