Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
git describe --tag --match='v[0-9]*' git log -n 1 --pretty='%ai'Nevíte o nějaké knihovně v čistém PHP, která by tohle uměla? Co jsem tak našel, ten log by nebyl problém, ale co describe?
Řešení dotazu:
Potíž je v tom, že ne vždy je na serveru dostupný Git nebo není možné spouštět externí programy.V takovém případě se dělá git deployment velmi špatně... ale existuje na to lék... dělat deployment lokálně, pustit skripty a odeslat pomocí rsyncu. Mimochodem, pokud to jenom trochu lze, vždy se vyhýbám hostování aplikací v omezeném prostředí. Zpravidla věci tohoto typu (git, spouštění příkazů) uvádím jako součást systémových požadavků, a pokud tomu zákazníkův dodavatel služeb nerozumí, velmi rychle mu mezi svými obchodními partnery najdu nového. Ještě jednu velmi dobrou radu ti můžu dát (klidně mě kontaktuj s dotazy)... nikdy si nenech diktovat technické prostředky, pokud si za práci v omezeném prostředí nenaúčtuješ samostatnou položku. Pokud kývneš zákazníkům či jejich dalším dodavatelům na každou blbost, zvyknou si na to a budou se k tobě podle toho chovat. A to zdaleka neplatí jen pro komerční spolupráci.
Pointa mého snažení s Gitem v PHP je, aby nebylo třeba udělat vůbec nic navíc, jen checkout (clone) do document root. Nahrát hotový INI file je celkem triviální, potíž je, že není kde a kdy ho vyrobit.To mi přijde takové... neužitečné. Git clone k tomuhle není určený, navíc funguje víceméně jen při shellovském přístupu. Hooky se nekopírují (z pochopitelných důvodů). Na to je daleko vhodnější rsync, který jde alespoň zopakovat. INI jde generovat tam, odkud se rsyncuje a nebo skriptem tam, kde se pouští clone/pull (případně co je cílem push, který se dá nahookovat).
Spuštění skriptu, který by nastavil hooky je sice celkem hezké, ale závisí to na uživateli (adminovi/programátorovi), takže se na to nelze spolehnout (prakticky ověřeno).Což přesně odpovídá tomu, jak to fungovat má.
Dalším háčkem je, že používám submoduly pro pluginy, takže by to znamenalo hlídat hooky pro každý plugin. Tohle je okamžik, kdy to přestává být praktické.Hooky pro pluginy by neměly být vůbec potřeba. Ve chvíli, kdy pushneš hlavní strom, tak není problém nechat zaktualizovat submoduly a veškerou další práci dělat z hooku hlavního stromu. Začínám přicházet na to, že celá tvá myšlenka je postavená na takzvaném „drbání se levou nohou za pravým uchem“, ale na to časem přijdeš sám.
Hooky pro pluginy by neměly být vůbec potřeba.A co když se aktualizuje jen plugin? Třeba protože ho zrovna vyvíjí a udělal commit. Navíc framework samotný je jako submodul také (rodičovský repositář patří aplikaci).
Informace o verzi pak musí být k dispozici vždy, i když ten člověk zapomene nebo se vůbec nedozví, že má nějaké hooky nastavit.Nezlob se na mě, ale nastavit ty hooky není až takový problém a zabránít v zapomenutí je natolik triviální (například software úmyslně nepracuje, pokud nejsou nastavené), že si s klidem dovolím to celé označit za jednu velkou hloupou výmluvu.
A co když se aktualizuje jen plugin? Třeba protože ho zrovna vyvíjí a udělal commit.Princip submodulů je založený právě na tom, že hlavní modul obsahuje informaci o přesné verzi (commitu) submodulů. Nemá smysl používat git submodules a přitom obcházet jejich základní princip a jedinou výhodu oproti zcela samostatným repozitářům.
Navíc framework samotný je jako submodul také (rodičovský repositář patří aplikaci).V tom nevidím problém, pokud se celá věc dobře ošetří. Pozor na to, že submoduly nefungujou úplně hladce a úplně samy. Je to (možná bohužel) v gitu celkem pokročilý nástroj, a je potřeba se k němu podle toho chovat.
(například software úmyslně nepracuje, pokud nejsou nastavené)Takováto kurvítka jsou mi celkem proti srsti. Obvykle píšu programy tak, aby se nenechaly rozhodit kdejakou blbostí. Představa, že mi pak chyba v této, z pohledu uživatele vcelku nepodstatné, části sundá celou aplikaci na produkčním serveru se mi moc nezamlouvá. I když na druhou stranu, být to něco důležitějšího, tak by to bylo rozumné řešení.
Tiskni
Sdílej: