Byl vydán Mozilla Firefox 114.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Nově jsou také na Linuxu podporovány USB FIDO2/WebAuthn bezpečnostní klíče. WebTransport je ve výchozím stavu povolen. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 114 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána červnová aktualizace aneb verze 2023.06-1 linuxové distribuce OSMC (Open Source Media Center). Z novinek lze zdůraznit povýšení verze multimediálního centra Kodi na 20. Na léto je plánováno představení nového vlajkového zařízení Vero, jež nahradí Vero 4K +.
Už zítra 7. června od 17 hodin proběhne SUSE Czech Open House 2023 aneb den otevřených dveří pražské pobočky SUSE. Těšit se lze na komentovanou prohlídku nebo přednášku o spotřebě procesorů.
Na vývojářské konferenci Applu WWDC23 byla představena řada novinek (cz): brýle Apple Vision Pro, MacBook Air 15” s čipem M2, Mac Studio s čipem M2 Max nebo M2 Ultra, Mac Pro s čipem M2 Ultra, iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma, watchOS 10, …
Chystá se poslední jarní Virtuální Bastlírna. Nachystejte si ledové kávy, mojita a vodní chladiče a pojďte se se strahovskými bastlíři pobavit o technice a bastlení! Ptáte se, co mají bastlíři za novinky? Například se ukázalo, že OLED s SSD1306 ve skutečnosti nejsou nutně jen černobílé. Vyšla také nová verze KiCADu včetně betaverze pluginu pro tvorbu databázových knihoven pro KiCAD v InvenTree a na internetu se objevil USB
… více »6. červen je dnem za skutečný internet (neboli Světový den IPv6). Již tradiční příležitost urgovat svého ISP, kdy zavede do sítě IPv6, ale také příležitost šířit osvětu i mezi netechnické uživatele. V současnosti má IPv6 v ČR jen cca 20 % uživatelů (podle statistik společností Akamai a Google).
Festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí Maker Faire Prague 2023 proběhne o víkendu 10. a 11. června na Výstavišti Praha.
Byla vydána verze 8.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Projekty Blink a Blinkenlights dospěly do verze 1.0. Jedná se o x86-64-linux emulátor a jeho TUI nadstavbu sloužící jako debugger. Blink je v porovnání s qemu-x86_64 menší a rychlejší.
Bylo potvrzeno, že Debian 12 s kódovým jménem Bookworm vyjde v tuto sobotu 10. června.
git describe --tag --match='v[0-9]*' git log -n 1 --pretty='%ai'Nevíte o nějaké knihovně v čistém PHP, která by tohle uměla? Co jsem tak našel, ten log by nebyl problém, ale co describe?
Řešení dotazu:
Potíž je v tom, že ne vždy je na serveru dostupný Git nebo není možné spouštět externí programy.V takovém případě se dělá git deployment velmi špatně... ale existuje na to lék... dělat deployment lokálně, pustit skripty a odeslat pomocí rsyncu. Mimochodem, pokud to jenom trochu lze, vždy se vyhýbám hostování aplikací v omezeném prostředí. Zpravidla věci tohoto typu (git, spouštění příkazů) uvádím jako součást systémových požadavků, a pokud tomu zákazníkův dodavatel služeb nerozumí, velmi rychle mu mezi svými obchodními partnery najdu nového. Ještě jednu velmi dobrou radu ti můžu dát (klidně mě kontaktuj s dotazy)... nikdy si nenech diktovat technické prostředky, pokud si za práci v omezeném prostředí nenaúčtuješ samostatnou položku. Pokud kývneš zákazníkům či jejich dalším dodavatelům na každou blbost, zvyknou si na to a budou se k tobě podle toho chovat. A to zdaleka neplatí jen pro komerční spolupráci.
Pointa mého snažení s Gitem v PHP je, aby nebylo třeba udělat vůbec nic navíc, jen checkout (clone) do document root. Nahrát hotový INI file je celkem triviální, potíž je, že není kde a kdy ho vyrobit.To mi přijde takové... neužitečné. Git clone k tomuhle není určený, navíc funguje víceméně jen při shellovském přístupu. Hooky se nekopírují (z pochopitelných důvodů). Na to je daleko vhodnější rsync, který jde alespoň zopakovat. INI jde generovat tam, odkud se rsyncuje a nebo skriptem tam, kde se pouští clone/pull (případně co je cílem push, který se dá nahookovat).
Spuštění skriptu, který by nastavil hooky je sice celkem hezké, ale závisí to na uživateli (adminovi/programátorovi), takže se na to nelze spolehnout (prakticky ověřeno).Což přesně odpovídá tomu, jak to fungovat má.
Dalším háčkem je, že používám submoduly pro pluginy, takže by to znamenalo hlídat hooky pro každý plugin. Tohle je okamžik, kdy to přestává být praktické.Hooky pro pluginy by neměly být vůbec potřeba. Ve chvíli, kdy pushneš hlavní strom, tak není problém nechat zaktualizovat submoduly a veškerou další práci dělat z hooku hlavního stromu. Začínám přicházet na to, že celá tvá myšlenka je postavená na takzvaném „drbání se levou nohou za pravým uchem“, ale na to časem přijdeš sám.
Hooky pro pluginy by neměly být vůbec potřeba.A co když se aktualizuje jen plugin? Třeba protože ho zrovna vyvíjí a udělal commit. Navíc framework samotný je jako submodul také (rodičovský repositář patří aplikaci).
Informace o verzi pak musí být k dispozici vždy, i když ten člověk zapomene nebo se vůbec nedozví, že má nějaké hooky nastavit.Nezlob se na mě, ale nastavit ty hooky není až takový problém a zabránít v zapomenutí je natolik triviální (například software úmyslně nepracuje, pokud nejsou nastavené), že si s klidem dovolím to celé označit za jednu velkou hloupou výmluvu.
A co když se aktualizuje jen plugin? Třeba protože ho zrovna vyvíjí a udělal commit.Princip submodulů je založený právě na tom, že hlavní modul obsahuje informaci o přesné verzi (commitu) submodulů. Nemá smysl používat git submodules a přitom obcházet jejich základní princip a jedinou výhodu oproti zcela samostatným repozitářům.
Navíc framework samotný je jako submodul také (rodičovský repositář patří aplikaci).V tom nevidím problém, pokud se celá věc dobře ošetří. Pozor na to, že submoduly nefungujou úplně hladce a úplně samy. Je to (možná bohužel) v gitu celkem pokročilý nástroj, a je potřeba se k němu podle toho chovat.
(například software úmyslně nepracuje, pokud nejsou nastavené)Takováto kurvítka jsou mi celkem proti srsti. Obvykle píšu programy tak, aby se nenechaly rozhodit kdejakou blbostí. Představa, že mi pak chyba v této, z pohledu uživatele vcelku nepodstatné, části sundá celou aplikaci na produkčním serveru se mi moc nezamlouvá. I když na druhou stranu, být to něco důležitějšího, tak by to bylo rozumné řešení.
Tiskni
Sdílej: