Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Zdravim, doteraz pouzivam na dynamicke nastavovanie meta tagov output buffering, co nie je najlepsia volba, vzhladom na spotrebu pamate. Preto hladam nejaky menej narocny sposob na to, aby som mohol vypisovat tieto udaje. Udaje mam uloztene v MySQL databazi a problem je ten, ze celu sekciu HEAD mam nastavenu v header.php a tym padom uz neviem vypisat title, ktory je nastaveny v stranke.
<?php
include "header.php";
include "stranka.php";
include "footer.php";
?>
Ako by som toto mohol riesit? Dakujem.
Možná jen špatně chápu, o co vám jde, ale co si prostě ještě před prvním include nadpis uložit do proměnné (např.) $title?
<?php
include "common.php";
header('Titulek stránky');
echo "tělo stránky";
footer();
?>
Není to úplně ideální a brzy narazíš na omezení i tohoto přístupu, ale do doby než prozkoumáš šablonovací nástroje či rovnou nějaké hotové CMS, ti to asi bude stačit. Pokud to chceš udělat pořádně, podívej se na nějaký pěkný framework.
header() pojmenoval jinak kvůli kolizi.
Jinak tuto techniku jsem dost používal, než jsem přešel na objekty. Mělo to výhodu, že i když někdo uhodl název includovaného souboru a vložil jeho adresu do prohlížeče, nic se neprovedlo.
<?php include "headers.php"; $set_title='Titulek stránky';//případně vyměnit za array include "head.php"; //body include "foot.php";a v
head.php
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/1998/REC-html40-19980424/strict.dtd" >
<html lang="cs">
<head>
<title><?php echo $set_title;?> </title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
...
OT: pojmenováni fce header není nejvhodnější
<?php
function tpl_header($data) {
extract($data); // podle klíčů v $data jsou nadefinovány lokální proměnné
echo 'Hello ', $user, '!';
?>
Nějaký větší kus HTML, kde je málo
kusů PHP, protože to je znatelně pomalejší.
<?php
}
Použití takové šablony je pak jednoduché. Na začátku souboru, kde je použita se udělá jednou require a pak se jen volá funkce, kolikrát je libo:
require 'tpl/header.php';
// ... hromada užitečného kódu
// a nakonec:
tpl_header(array(
'user' => $user_name,
));
Výhodou tohoto je i možnost spojit všechny šablony do jednoho souboru... stačí odstranit první řádek (php tag není uzavřen) a prohnat to catem. A navíc není třeba šablony nijak chránit, protože v nich není nic, co by něco dělalo samo od sebe.
) můžeme debatovat, ono to řešení pře funkce bez class-ů je, dle mého, takové na půl cesty.headers.php do head.php by bylo dost divné, oba by měli jen vstřebávat.$set_title, bo pak je to jedinečné konfigurační pole např.
$glb_setting=Array(headers=>Array('Content-Type: text/html; charset=utf-8'),/*http headers*/
title='Můj title', /*page title*/
robots='index,follow',/*meta robot*/);
které je definováno jako první. Což je taky takové nic moc, bo to není nějaký class.<?php /*inicializace PHP, načtení potřebné konfigurace třeba do array*/ require_once "init.php"; /*věci jako nové proměnné do session, případně změna hlavičky obsahu, mění title, klíčová slova apod*/ require_once "preswicth.php"; /*http hlavičky*/ require_once "headers.php"; /*začátek dokumentu*/ require_once "head.php"; /*obsah, který pravděpodobně include-uje dále*/ require_once "mainswicth.php"; /*ukončení dokumentu*/ require_once "foot.php";nevidím nic špatného a může být někdy i přehlednější než (včetně „funkcionálního“ ekvivalentu):
<?php
require_once "base.php";
require_once "session.php";
require_once "doc.php";
require_once "form.php";
require_once "acontent.php";
$init_array=Array();
require_once "init.php";
Base::Init($init_array);
unset($init_array);
Form::ParseGetPost(/*$_GET,$_POST,$_SESSION*/);
Session::SetSession();
Doc::PrintHeaders();
Doc::PrintBeginDoc();
try{
if($cntnt = Form::GetContentObj())
$cntnt->sendStdBody();
else Doc::PrintTextError('Fatal error');
}catch(Exception $e){
Doc::PrintExceptionError($e);
}
Doc::PrintEndDoc();
PS: obě struktury jsem si teď vymyslel
$stranka=new ViewHTML();
$stranka->setObsah($_REQUEST['strana']);
$stranka->setMenu('filtr');
$stranka->setTitle('Titulek webu');
$stranka->addCSS('style.css');
echo $stranka;
Hlavička i patička se generuje až na posledním řádku, kdy jsou k dispozici všechny datové komponenty a vím, že se nějaká stránka generovat bude.
Tiskni
Sdílej: