Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Zdravim, doteraz pouzivam na dynamicke nastavovanie meta tagov output buffering, co nie je najlepsia volba, vzhladom na spotrebu pamate. Preto hladam nejaky menej narocny sposob na to, aby som mohol vypisovat tieto udaje. Udaje mam uloztene v MySQL databazi a problem je ten, ze celu sekciu HEAD mam nastavenu v header.php a tym padom uz neviem vypisat title, ktory je nastaveny v stranke.
<?php
include "header.php";
include "stranka.php";
include "footer.php";
?>
Ako by som toto mohol riesit? Dakujem.
Možná jen špatně chápu, o co vám jde, ale co si prostě ještě před prvním include
nadpis uložit do proměnné (např.) $title
?
<?php include "common.php"; header('Titulek stránky'); echo "tělo stránky"; footer(); ?>Není to úplně ideální a brzy narazíš na omezení i tohoto přístupu, ale do doby než prozkoumáš šablonovací nástroje či rovnou nějaké hotové CMS, ti to asi bude stačit. Pokud to chceš udělat pořádně, podívej se na nějaký pěkný framework.
header()
pojmenoval jinak kvůli kolizi.
Jinak tuto techniku jsem dost používal, než jsem přešel na objekty. Mělo to výhodu, že i když někdo uhodl název includovaného souboru a vložil jeho adresu do prohlížeče, nic se neprovedlo.
<?php include "headers.php"; $set_title='Titulek stránky';//případně vyměnit za array include "head.php"; //body include "foot.php";a v
head.php
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/1998/REC-html40-19980424/strict.dtd" > <html lang="cs"> <head> <title><?php echo $set_title;?> </title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"> ...OT: pojmenováni fce
header
není nejvhodnější
<?php function tpl_header($data) { extract($data); // podle klíčů v $data jsou nadefinovány lokální proměnné echo 'Hello ', $user, '!'; ?> Nějaký větší kus HTML, kde je málo kusů PHP, protože to je znatelně pomalejší. <?php }Použití takové šablony je pak jednoduché. Na začátku souboru, kde je použita se udělá jednou require a pak se jen volá funkce, kolikrát je libo:
require 'tpl/header.php'; // ... hromada užitečného kódu // a nakonec: tpl_header(array( 'user' => $user_name, ));Výhodou tohoto je i možnost spojit všechny šablony do jednoho souboru... stačí odstranit první řádek (php tag není uzavřen) a prohnat to catem. A navíc není třeba šablony nijak chránit, protože v nich není nic, co by něco dělalo samo od sebe.
headers.php
do head.php
by bylo dost divné, oba by měli jen vstřebávat.$set_title
, bo pak je to jedinečné konfigurační pole např.
$glb_setting=Array(headers=>Array('Content-Type: text/html; charset=utf-8'),/*http headers*/ title='Můj title', /*page title*/ robots='index,follow',/*meta robot*/);které je definováno jako první. Což je taky takové nic moc, bo to není nějaký class.
<?php /*inicializace PHP, načtení potřebné konfigurace třeba do array*/ require_once "init.php"; /*věci jako nové proměnné do session, případně změna hlavičky obsahu, mění title, klíčová slova apod*/ require_once "preswicth.php"; /*http hlavičky*/ require_once "headers.php"; /*začátek dokumentu*/ require_once "head.php"; /*obsah, který pravděpodobně include-uje dále*/ require_once "mainswicth.php"; /*ukončení dokumentu*/ require_once "foot.php";nevidím nic špatného a může být někdy i přehlednější než (včetně „funkcionálního“ ekvivalentu):
<?php require_once "base.php"; require_once "session.php"; require_once "doc.php"; require_once "form.php"; require_once "acontent.php"; $init_array=Array(); require_once "init.php"; Base::Init($init_array); unset($init_array); Form::ParseGetPost(/*$_GET,$_POST,$_SESSION*/); Session::SetSession(); Doc::PrintHeaders(); Doc::PrintBeginDoc(); try{ if($cntnt = Form::GetContentObj()) $cntnt->sendStdBody(); else Doc::PrintTextError('Fatal error'); }catch(Exception $e){ Doc::PrintExceptionError($e); } Doc::PrintEndDoc();PS: obě struktury jsem si teď vymyslel
$stranka=new ViewHTML(); $stranka->setObsah($_REQUEST['strana']); $stranka->setMenu('filtr'); $stranka->setTitle('Titulek webu'); $stranka->addCSS('style.css'); echo $stranka;Hlavička i patička se generuje až na posledním řádku, kdy jsou k dispozici všechny datové komponenty a vím, že se nějaká stránka generovat bude.
Tiskni
Sdílej: