abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 9
    6.11. 11:00 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    6.11. 10:55 | Humor

    Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    6.11. 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 324 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

    6.1.2012 17:56 šachista
    Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
    Přečteno: 1200×

    Dobrý večer,

    chtěl bych hlavně pro zábavu vytvořit vlastní šachový program pro Linux. Kdo si hraje, nezlobí... Nejde mi o to, aby porážel velmistry. Jde mi o to, abych se pěkně pobavil při jeho tvorbě a následném testování.

    V hlavě už mám sesumírováno to, že použiju buď GTK+, nebo QT. Bude to program pro X Window. Programovacím jazykem může být C nebo C++.

    První problém, který řeším. -- Jak vykreslit šachovnici a "oživit ji" (tedy, aby šlo pomocí myše nebo klávesnice zahrát tah). Věřím, že až se vypořádám s tímto problémem, tak ostatní už bude relativně jednoduché.

    Děkuju předem za všechny reakce. Nejvíc mě tedy pálí to vykreslení a "oživení" šachovnice.

    Poznámka: Jsem spíš amatér, co se týká programování.

    Odpovědi

    wamba avatar 6.1.2012 19:00 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
    This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
    6.1.2012 19:23 šachista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

    Díky za tip.

    Josef Kufner avatar 9.1.2012 15:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
    Pokud chceš obecnější nástroj, koukni na netboard.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    mess avatar 6.1.2012 19:05 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
    Já bych si vytvořil vlastní widget (v Qt odvozením od třídy QWidget), který by na sebe pomocí QPainteru maloval šachovnici. A události od myši bych řešil reimplementaci metody mousePressEvent. V této metodě se dá zjistit jaké tlačítko myši a kde bylo stisknuto (normálně souřadnice). A podle toho bych si spočítal, na kterém políčku šachovnice bylo stisknuto. No a poslední krok by byl překreslení šachovnice tak, aby reflektovala změny způsobené tím kliknutím nebo čímkoliv.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    6.1.2012 19:22 šachista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

    Děkuju. Vyzkouším a dám vědět, jak jsem dopadnul.

    8.1.2012 14:38 sachmat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?
    Zdravim, ja som tiez podobny projekt pred casom ako zadanie a neskor z nudy a zaujatia zacal a mozem s niecim poradit. Kedze sa venujem Qt tak vrelo odporucam prave Qt a c++. Najdes kopu projektov, ktore ta mozu inspirovat a ktore maju otvoreny kod, takze inspiracia moze byt hlbsia=) Dobry projekt (i ked trochu stagnujuci) je napriklad ChessX.

    Jednym z prvych tvojich rozhodnuti musi byt to, ako budes sachovnicu reprezentovat. ChessX napr. na reprezentaciu sachovnice pouziva bitboard. Je to datova struktura ktora je velmi rychla (hlavne na 64 bitovej platforme) ale jej zvladnutie je narocnejsie. Dalsou datovou strukturou je dvojrozmerne pole, nie az take rychle ale urcite viac intuitivne. Viac sa o tom da docitat napr. tu.

    Co sa tyka vykreslovania, v Qt sa mozes rozhodnut medzi pouzitim QGraphicsView a vykreslovat QGrahicsItem ako policko, figurku a podobne alebo priamo overloadnut paint funkciu a kreslit pomocou painteru. Prva moznost sa mi zda jednoduchsia a poskytuje viac a jednoduchsich moznosti. Tutorialy ti napriklad ukazu aj to, ako implementovat drag and drop funkcionalitu. Dufam, ze prvotne problemy ta neodradia a ak budes mat este otazky, rad poradim.
    9.1.2012 17:30 šachista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak vykreslit a "oživit" šachovnici (vlastní šachový program)?

    Děkuju za informace a vůbec ochotu mi pomoct.

    V současné době jsem to zatím "vzdal" a pustil se do jiného programu, který není tak těžký na naprogramování.

    Až bude šachový program aktuální, tak se určitě ovzu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.