Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Internet Archive je offline (𝕏, Bluesky, Mastodon). Unikly údaje 31 milionů uživatelů. Probíhal / probíhá na něj DDoS útok.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu rozepsala o hraní AAA her na Asahi Linuxu. Na YouTube je záznam její včerejší přednášky na XDC 2024 (X.Org Developer's Conference).
Vláda schválila Národní polovodičovou strategii: Česká republika má velký potenciál stát se významným hráčem v oblasti výroby čipů, zejména v evropském měřítku. Využít tento potenciál je cílem Národní polovodičové strategie, kterou připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s experty, a která navazuje na evropský Akt o čipech.
V lete vyšiel Aeonwave 4.0, ktorý niekoľkonásobne menej vyťažuje procesor pri interpretácií priestorového zvuku než OpenAL Soft. Autor hľadá prispievateľov do knižnice libaaxopenal za účelom pridania ALC_EXT_EFX rozšírení využívaných napr. v hre Doom 3 cez port Dhewm3 v Linuxe.
Linuxová distribuce Ubuntu 24.10 „Oracular Oriole“ byla vydána. Jde o průběžné vydání s podporou 9 měsíců. Obsahuje mj. Linux 6.11 či GNOME 47 s několika odkazy na první vydání Ubuntu (4.10 „Warty Warthog“) před 20 lety. K dispozici jsou také oficiální deriváty s odlišnými výchozími desktopovými prostředími anebo balíky aplikací.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno v nové major verzi 2.0 (YouTube). Důležité změny v Migration Guide.
Apache Tomcat (Wikipedie) slaví 25 let. Při té příležitosti byla vydána nová verze 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 24.09.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. O3DE má nového maskota: Odie.
connect(ui->actionExit, SIGNAL(triggered()), qApp, SLOT(exit()));
#include "mainwindow.h" #include "help.h" #include "ui_mainwindow.h" MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) : QMainWindow(parent), ui(new Ui::MainWindow) { ui->setupUi(this); connect(ui->actionNapoveda,SIGNAL(triggered()),Help::ui,SLOT(show())); // tady je problém } MainWindow::~MainWindow() { delete ui; }Help.cpp
#include "help.h" #include "mainwindow.h" #include "ui_help.h" Help::Help(QWidget *parent) : QMainWindow(parent), ui(new Ui::Help) { ui->setupUi(this); this->hide(); connect(ui->pushButton,SIGNAL(clicked()),this,SLOT(hide())); } Help::~Help() { delete ui; } void Help::on_pushButton_clicked() { this->close(); }main.cpp
#include QtGui/QApplication #include "mainwindow.h" #include "help.h" int main(int argc, char *argv[]) { QApplication a(argc, argv); MainWindow w; w.show(); return a.exec(); }Vzhledem, že jsem si pročetl kde co nechápu jak propojit 2 okna. Děkuji za pomoc
V kódu vidím několik problémů. Pokud je toto celý zdroják, nevidím v něm nic, co by vytvořilo objekt třídy Help. Ten je nutné vytvořit buď v konstruktoru MainWindow, nebo ještě lépe až při požadavku na zobrazení okna s nápovědou.
Program se nepřeloží, protože voláš show() neexistujícího objektu. Bude potřeba upravit zdroják MainWindow např. takto
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) : QMainWindow(parent), ui(new Ui::MainWindow) { ui->setupUi(this); connect(ui->actionNapoveda, SIGNAL(triggered()), helpWindow, SLOT(show())); }V hlavičce MainWindow bude potřeba vytvořit "Help helpWindow".
Tiskni Sdílej: