Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
connect(ui->actionExit, SIGNAL(triggered()), qApp, SLOT(exit()));
#include "mainwindow.h"
#include "help.h"
#include "ui_mainwindow.h"
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->actionNapoveda,SIGNAL(triggered()),Help::ui,SLOT(show()));
// tady je problém
}
MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
}
Help.cpp
#include "help.h"
#include "mainwindow.h"
#include "ui_help.h"
Help::Help(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::Help)
{
ui->setupUi(this);
this->hide();
connect(ui->pushButton,SIGNAL(clicked()),this,SLOT(hide()));
}
Help::~Help()
{
delete ui;
}
void Help::on_pushButton_clicked()
{
this->close();
}
main.cpp
#include QtGui/QApplication
#include "mainwindow.h"
#include "help.h"
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication a(argc, argv);
MainWindow w;
w.show();
return a.exec();
}
Vzhledem, že jsem si pročetl kde co nechápu jak propojit 2 okna.
Děkuji za pomoc
V kódu vidím několik problémů. Pokud je toto celý zdroják, nevidím v něm nic, co by vytvořilo objekt třídy Help. Ten je nutné vytvořit buď v konstruktoru MainWindow, nebo ještě lépe až při požadavku na zobrazení okna s nápovědou.
Program se nepřeloží, protože voláš show() neexistujícího objektu. Bude potřeba upravit zdroják MainWindow např. takto
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->actionNapoveda, SIGNAL(triggered()), helpWindow, SLOT(show()));
}
V hlavičce MainWindow bude potřeba vytvořit "Help helpWindow".
Tiskni
Sdílej: