Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
connect(ui->actionExit, SIGNAL(triggered()), qApp, SLOT(exit()));
#include "mainwindow.h"
#include "help.h"
#include "ui_mainwindow.h"
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->actionNapoveda,SIGNAL(triggered()),Help::ui,SLOT(show()));
// tady je problém
}
MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
}
Help.cpp
#include "help.h"
#include "mainwindow.h"
#include "ui_help.h"
Help::Help(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::Help)
{
ui->setupUi(this);
this->hide();
connect(ui->pushButton,SIGNAL(clicked()),this,SLOT(hide()));
}
Help::~Help()
{
delete ui;
}
void Help::on_pushButton_clicked()
{
this->close();
}
main.cpp
#include QtGui/QApplication
#include "mainwindow.h"
#include "help.h"
int main(int argc, char *argv[])
{
QApplication a(argc, argv);
MainWindow w;
w.show();
return a.exec();
}
Vzhledem, že jsem si pročetl kde co nechápu jak propojit 2 okna.
Děkuji za pomoc
V kódu vidím několik problémů. Pokud je toto celý zdroják, nevidím v něm nic, co by vytvořilo objekt třídy Help. Ten je nutné vytvořit buď v konstruktoru MainWindow, nebo ještě lépe až při požadavku na zobrazení okna s nápovědou.
Program se nepřeloží, protože voláš show() neexistujícího objektu. Bude potřeba upravit zdroják MainWindow např. takto
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->actionNapoveda, SIGNAL(triggered()), helpWindow, SLOT(show()));
}
V hlavičce MainWindow bude potřeba vytvořit "Help helpWindow".
Tiskni
Sdílej: