Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
public class RevList<E extends Comparable<E>> implements ReversibleList<E> { private E list[] = null; private int size = 1; private int current = 0; … @Override public void add(E e) { if (size == current) { } }a potřebuji dvojnásobně zvětšit pole
list
(v té podmínce). Kdyby to byl např. normální int, tak nemám problém. Jak to mám ale udělat, když je tam to E?
(Potřebuji to do školní úlohy, kde je zadání takové, že máme implementovat vlastní metody komponenty ReversibleList
, které jsme dostali jako rozhraní, a nesmíme přitom použít kolekce…)
Řešení dotazu:
ll.add()
), tak mi bylo hned jasné, že to není dovoleno (čili - není LinkedList kolekce?).
Potřebuji to do školní úlohy, kde je zadání takové, že máme implementovat vlastní metody komponenty ReversibleList, které jsme dostali jako rozhraní, a nesmíme přitom použít kolekce…Ach jo. To by mne zajímalo, jaký je v tom výchovný záměr, naučit to někoho schválně dělat blbě. Jinak když použijete
java.util.Arrays.copyOf()
, nemusíte myslím nic moc řešit. A až ten úkol dokončíte, tak na to celé hlavně rychle zapomeňte – pole a primitivní typy jsou v Javě především z historických důvodů, kdy to byl způsob optimalizace. Pokud k tomu nemáte nějaký pádný důvod (jako třeba hloupé zadání školní úlohy), používejte kolekce, ty jsou mnohem pružnější.
int list[] = new int[1]; int tmp[] = list.clone(); list = new int[2*list.length]atd
Jenomže když to pole list
není int, ale E, tak nevím, jak udělat to list = new E[2*list.length]
(toto je samozřejmně špatně…)
(E[]) new Object[list.length*2]
java.util.LinkedList
Tiskni
Sdílej: