abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:22 | Komunita

    Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Upozornění

    Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 04:22 | Pozvánky

    Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou

    … více »
    SoutezKasiopea | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.11. 18:00 | Nová verze

    VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.11. 03:11 | Nová verze

    Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.11. 02:33 | IT novinky

    U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.11. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 367 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: Rand v C++

    7.4.2012 12:46 MarF
    Rand v C++
    Přečteno: 555×
    Dobrý den,

    chtěl bych vytvořit fci, která bude mít tři vstupní proměnné: spodní a horní limit a počet des. míst.

    int generuj(int a, int b) //generuje int cislo v rozsahu od a do b, d=pocet des. míst { float c; c=(rand()%99(b-a))+a;

    return c; }

    Jak ovládat počet míst za des. tečkou?

    Odpovědi

    7.4.2012 13:36 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    C++ neznám, ale asi výrazem:

    x=již vygenerované náhodné číslo

    d=počet desetinných míst

    intVal - fce odřízne desetinnou část: intVal(12.34)=12

    x=(intVal(x*d))/d
    7.4.2012 14:15 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    A ta fce intVal je ve které knihovně?
    7.4.2012 15:07 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Nevím, jestli jste to myslel právě takto, nicméně tohle by mělo fungovat
    #include <cmath>
    #include <cstdio>
    #include <cstdlib>
    #include <iostream>
    
    double generuj(int min, int max, int prec)
    {
       long ex = pow(10, prec);
       double r = rand()%((max - min) * ex) + (min * ex);
       return r / ex;
    }
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
       srand(time(NULL));
       for (int i = 0; i < 10; i++)
          printf("%.10f\n", generuj(1, 10, 5));
    
       return 0;
    }
    
    Dává výstup
    7.1701900000
    3.3656600000
    9.9872200000
    7.2741900000
    9.9646100000
    8.9658100000
    5.6601800000
    4.9083500000
    6.8956500000
    2.4416500000
    
    Funkce bude fungovat rozumně samozřejmě jen tehdy, pokud se nebudete blížit k limitům přesnosti zvoleného datového typu.
    7.4.2012 16:42 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Díky. Mám ale problém s fcí pow

    Error 1 error C2668: 'pow' : ambiguous call to overloaded function c:\documents and settings\ibm r50e\dokumenty\visual studio 2008\projects\pokusy\pokusy\h1.cpp 42 pokusy

    knihovnu math jsem nahrál.

    7.4.2012 17:23 oiufoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    7.4.2012 17:25 oiufoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Pokud teda nemas C++11 prekladac, nemuzes v pow pouzit cela cisla.
    7.4.2012 17:52 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Můžeš to laikovi blíže vysvětlit? C++11 je verze? Když nemohu použít int, znamená to, že float ano?
    7.4.2012 18:10 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Jo, už to mám, double...

    Díky
    8.4.2012 02:26 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Funkce bude fungovat rozumně samozřejmě jen tehdy, pokud se nebudete blížit k limitům přesnosti zvoleného datového typu.
    Budou-li se výsledky např. nějak kumulovat, tak může fungovat zcela nepoužitelně, protože různá čísla budou mít různé pravděpodobnosti.

    Je zapotřebí

    (1) Spočíst, kolik různých čísel to může generovat - N.

    (2) Při generování čísla zahodit ta, která jsou větší než (RAND_MAX/N)*N.

    (3) Pokud číslo není zahozeno, vzít ho modulo N a pak ho přepočíst na možný výsledek (to už je mapování 1:1).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.