abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    včera 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.11. 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 353 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: Rand v C++

    7.4.2012 12:46 MarF
    Rand v C++
    Přečteno: 555×
    Dobrý den,

    chtěl bych vytvořit fci, která bude mít tři vstupní proměnné: spodní a horní limit a počet des. míst.

    int generuj(int a, int b) //generuje int cislo v rozsahu od a do b, d=pocet des. míst { float c; c=(rand()%99(b-a))+a;

    return c; }

    Jak ovládat počet míst za des. tečkou?

    Odpovědi

    7.4.2012 13:36 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    C++ neznám, ale asi výrazem:

    x=již vygenerované náhodné číslo

    d=počet desetinných míst

    intVal - fce odřízne desetinnou část: intVal(12.34)=12

    x=(intVal(x*d))/d
    7.4.2012 14:15 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    A ta fce intVal je ve které knihovně?
    7.4.2012 15:07 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Nevím, jestli jste to myslel právě takto, nicméně tohle by mělo fungovat
    #include <cmath>
    #include <cstdio>
    #include <cstdlib>
    #include <iostream>
    
    double generuj(int min, int max, int prec)
    {
       long ex = pow(10, prec);
       double r = rand()%((max - min) * ex) + (min * ex);
       return r / ex;
    }
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
       srand(time(NULL));
       for (int i = 0; i < 10; i++)
          printf("%.10f\n", generuj(1, 10, 5));
    
       return 0;
    }
    
    Dává výstup
    7.1701900000
    3.3656600000
    9.9872200000
    7.2741900000
    9.9646100000
    8.9658100000
    5.6601800000
    4.9083500000
    6.8956500000
    2.4416500000
    
    Funkce bude fungovat rozumně samozřejmě jen tehdy, pokud se nebudete blížit k limitům přesnosti zvoleného datového typu.
    7.4.2012 16:42 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Díky. Mám ale problém s fcí pow

    Error 1 error C2668: 'pow' : ambiguous call to overloaded function c:\documents and settings\ibm r50e\dokumenty\visual studio 2008\projects\pokusy\pokusy\h1.cpp 42 pokusy

    knihovnu math jsem nahrál.

    7.4.2012 17:23 oiufoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    7.4.2012 17:25 oiufoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Pokud teda nemas C++11 prekladac, nemuzes v pow pouzit cela cisla.
    7.4.2012 17:52 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Můžeš to laikovi blíže vysvětlit? C++11 je verze? Když nemohu použít int, znamená to, že float ano?
    7.4.2012 18:10 MarF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Jo, už to mám, double...

    Díky
    8.4.2012 02:26 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rand v C++
    Funkce bude fungovat rozumně samozřejmě jen tehdy, pokud se nebudete blížit k limitům přesnosti zvoleného datového typu.
    Budou-li se výsledky např. nějak kumulovat, tak může fungovat zcela nepoužitelně, protože různá čísla budou mít různé pravděpodobnosti.

    Je zapotřebí

    (1) Spočíst, kolik různých čísel to může generovat - N.

    (2) Při generování čísla zahodit ta, která jsou větší než (RAND_MAX/N)*N.

    (3) Pokud číslo není zahozeno, vzít ho modulo N a pak ho přepočíst na možný výsledek (to už je mapování 1:1).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.