Minetest (Wikipedie), tj. multiplatformní open source voxelový herní engine a hra inspirovaná Minecraftem, se přejmenovává na Luanti.
Minulý týden byl představen (YouTube) Rocky Linux from CIQ (RLC) aneb Rocky Linux s komerční podporou od společnosti CIQ. Cena podpory je 25 000 dolarů ročně bez ohledu na počet jader CPU, serverů nebo virtuálních počítačů.
Byla aktualizována časová osa podpory Manifest V2 v Chrome, tj. verze API rozšíření webových prohlížečů. V průběhu týdnů budou rozšíření Chrome používající tuto verzi deaktivována a uživatelům budou doporučeny alternativy používající Manifest V3. Uživatelé Chrome si mohou pomocí "chrome://extensions/" zjistit, kterých rozšíření se to týká. Například také uBlock Origin. Podporu Manifest V2 v Chrome bude možné dočasně prodloužit nastavením ExtensionManifestV2Availability.
Sada nástrojů Distrobox pro spouštění libovolných linuxových distribucí v terminálu pomocí kontejnerů byla vydána ve verzi 1.8.0.
Byly zpracovány a zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2024. Přistupovat k nim lze přímo z programu, kde jsou také odkazy na prezentace, nebo z YouTube.
Byla vydána nová verze 1.4 svobodného multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Podrobný přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání.
Softwarový KVM Input Leap (dříve Barrier) byl vydán ve verzi 3.0.0 (a následně pár opravných). Přidává podporu Waylandu a Qt6. Jde o první vydání od přesunu z projektu Barrier v roce 2021. Barrier vznikl jako fork Synergy, jehož verze 2 byla částečně proprietární a její bezplatná open-source verze měla umělá omezení.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Dobry vecer. Zkousim novou funkci v php ale nejak nefunguje jak by asi mela. Trida se porad naita i kdyz neexistuje. Mrkne na to prosim nekdo?
function __autoload($class){ if(class_exists($class)) error("Class: $class Not Found!"); else include_once(dirname(__FILE__).'/class/'.$class.'.php'); }
function __autoload($class){ include(dirname(__FILE__).'/class/'.$class.'.php'); }Funkce class_exists($class) se totiž pokouší třídu natáhnout. V autoloaderu nemá co pohledávat.
Může mi někdo ještě objasnit tuto chybu, kterou vrací tento kód?
class foo { public $convert; public function __construct() { $this->convert = 'text'; } public function __toString() { return $this->convert; } } if(class_exists(foo)) { echo "existuje"; } else { echo "neexistuje"; } Notice: Use of undefined constant foo - assumed 'foo' in /var/www/index.php on line 102 existujeDíky
if(class_exists('foo')) //vs if(class_exists(foo))…to musí být vidět i při rozumě vysvícené syntaxi
class foo { public $convert; public function __construct() { return 'Výsledný text'; } public function __toString() { return $this->convert; } } echo new foo();Pokud budu chtít vrátit z nějaké funkce text Výsledný text tak to napíšu na řádků 5
function foo() { return 'Výsledný text'; } echo foo();Tak že nějaký autoload na funkce by se mi fakt šikl..
class foo { public function __toString() { return 'Výsledný text'; } } echo new foo();
void
(a obecně je to prostě tak). A v té class je úplně zbytečný.public
.echo new foo($pdo, $val)a nebudu pouzivat konstruktor tak by me zajimalo jak vy ta class mela vypadat.. Díky
return 'Výsledný text';
echo new foo($pdo, $val)
není zrovna typické využít, nebo dokonce nějaká výhoda. OOP je „kapánek“ o něčem jiném.class
, nemá v tomto stadiu vůbec význam, pokud nezačneš sám a to od píky…Zameť si před vlastním prahem, tvé reakce taky nejsou zrovna šup-šup…To nebylo myšleno nijak zle.. ;)
class map{ public $pdo; public function __construct($pdo){ $this->pdo = $pdo; } public function __toString(){ $pdo = $this->pdo; $result = false; $result .= '<ul id="menu">'; foreach($pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0') as $row){ $result .= '<li>'.$row['name'].'</li>'; $result .= '</ul>'; } return $result; } } echo New map($pdo); nebo tento zápis class map{ public $str; public function __construct($pdo){ $result = false; $result .= '<ul id="menu">'; foreach($pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0') as $row){ $result .= '<li>'.$row['name'].'</li>'; $result .= '</ul>'; $this->str = $result; } } public function __toString(){ return $str; } } echo New map($pdo);Děkuji za info...
htmlspecialchars()
.
Zkus udělat něco mezi. Snad přitom pochopíš, co patří do konstruktoru (vytváříš objekt třídy Map
) a co do prezentující metody. Ten objekt nejspíš bude obsahovat seznam položek získaných z DB ve formě pole.
metoda __toString()
bude tato data prezentovat, na toto pole tedy aplikuješ zmíněnou funkci htmlspecialchars()
a obalíš příslušnými značkami HTML. To se dá udělat jedním příkazem.
Když to tak rozdělíš, budeš to mít ještě kratší, ale hlavně se to bude chovat jako objekt.
Je dobrým zvykem pojmenovávat třídy s velkým písmenem na začátku. Budeš si s námi (i s učebnicemi) lépe rozumět. Naopak operátor new
se obvykle píše malými.
Když to tak rozdělíš, budeš to mít ještě kratší, ale hlavně se to bude chovat jako objekt.Teto vete vubec nerozumi jak to myslis. Hodne rad bych to mel kratsi ;)
<?php class Map{ private $menu; public function __construct($pdo,$parent){ $prep=$pdo->prepare('SELECT `name` FROM `menu` WHERE `parent` = ?;'); $prep->execute(array($parent)); $this->menu=$prep->fetchAll(PDO::FETCH_COLUMN, 0); } public function __toString(){ return '<ul id="menu"><li>'.implode("</li>\n<li>",array_map('htmlspecialchars',$this->menu))."<li></ul>\n"; } } echo new Map($pdo,0);Všimni si, že jsem v konstruktoru vytvořil objekt a zároveň ho naplnil daty. Můžeš a nemusíš udělat další metody, které přidají nebo odeberou další položky; metody, které to po změnách uloží zpět do DB apod. Metoda
__toString()
toto pole přemění na finální HTML. Pro názornost jsem tam vložil i funkci htmlspecialchars(), ale pokud je to jen menu, tak tam být nemusí.
Doporučuji striktně oddělovat práci s databází a generování výstupu. Vyplatí se to.
Všimni si, že jsem doplnil parametr $parent
. Tím se sice konstruktor natáhl o 2 řádky, ale stal se obecnější.
Bude se to chovat podivně, pokud menu bude prázdné, ale nechtělo se mi vymýšlet další redukční funkci - implode()
snad postačí.
class Map { private $result; public function query($pdo) { $this->result = $pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0'); } public function echo() { echo "<ul class=\"menu\">\n"; foreach($this->result as $row) { echo '<li>', $row['name'], "</li>\n"; } echo "</ul>\n"; } public function __toStrig() { ob_start(); $this->echo(); return ob_get_clean(); } } $map = new Map(); $map->query($pdo); $map->echo();Protože až budeš chtít nastavit parent, před dotázáním se databáze, uděláš to takle:
class Map { private $result; private $parent = 0; public function setParent($parent) { $this->parent = $parent; } public function query($pdo) { $q = $pdo->prepare('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = :parent'); $q->bindParam(':parent', $this->parent, PDO::PARAM_INT); $this->result = $q->execute(); } public function echo() { echo "<ul class=\"menu\">\n"; foreach($this->result as $row) { echo '<li>', $row['name'], "</li>\n"; } echo "</ul>\n"; } public function __toStrig() { ob_start(); $this->echo(); return ob_get_clean(); } } $map = new Map(); $map->setParent(3); $map->query($pdo); $map->echo();
2> /dev/null
a je to hotové .__toStrig()
nemusí být, tak důležité…
__toStrig()
je jen syntaktický cukr, který mi například umožňuje vkládat identifikátory objektů přímo do Heredoc. Je to velmi pohodlné. Pochopím, pokud se to pravověrným programátorům nebude líbit, ale mně to vyhovuje.
__toString()
nelogický. Metoda __toString() nám stále zůstane na jednoduchý export stringu.
Tiskni Sdílej: