Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
Dobry vecer. Zkousim novou funkci v php ale nejak nefunguje jak by asi mela. Trida se porad naita i kdyz neexistuje. Mrkne na to prosim nekdo?
function __autoload($class){
if(class_exists($class))
error("Class: $class Not Found!");
else
include_once(dirname(__FILE__).'/class/'.$class.'.php');
}
function __autoload($class){
include(dirname(__FILE__).'/class/'.$class.'.php');
}
Funkce class_exists($class) se totiž pokouší třídu natáhnout. V autoloaderu nemá co pohledávat.
To by se tím asi vyřešilo..
Může mi někdo ještě objasnit tuto chybu, kterou vrací tento kód?
class foo
{
public $convert;
public function __construct()
{
$this->convert = 'text';
}
public function __toString()
{
return $this->convert;
}
}
if(class_exists(foo))
{
echo "existuje";
}
else
{
echo "neexistuje";
}
Notice: Use of undefined constant foo - assumed 'foo' in /var/www/index.php on line 102 existuje
Díky
if(class_exists('foo'))
//vs
if(class_exists(foo))
…to musí být vidět i při rozumě vysvícené syntaxi
class foo
{
public $convert;
public function __construct()
{
return 'Výsledný text';
}
public function __toString()
{
return $this->convert;
}
}
echo new foo();
Pokud budu chtít vrátit z nějaké funkce text Výsledný text tak to napíšu na řádků 5
function foo()
{
return 'Výsledný text';
}
echo foo();
Tak že nějaký autoload na funkce by se mi fakt šikl..
class foo {
public function __toString() {
return 'Výsledný text';
}
}
echo new foo();
void (a obecně je to prostě tak). A v té class je úplně zbytečný.public.echo new foo($pdo, $val)a nebudu pouzivat konstruktor tak by me zajimalo jak vy ta class mela vypadat.. Díky
return 'Výsledný text';echo new foo($pdo, $val) není zrovna typické využít, nebo dokonce nějaká výhoda. OOP je „kapánek“ o něčem jiném.class, nemá v tomto stadiu vůbec význam, pokud nezačneš sám a to od píky…Zameť si před vlastním prahem, tvé reakce taky nejsou zrovna šup-šup…To nebylo myšleno nijak zle.. ;)
class map{
public $pdo;
public function __construct($pdo){
$this->pdo = $pdo;
}
public function __toString(){
$pdo = $this->pdo;
$result = false;
$result .= '<ul id="menu">';
foreach($pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0') as $row){
$result .= '<li>'.$row['name'].'</li>';
$result .= '</ul>';
}
return $result;
}
}
echo New map($pdo);
nebo tento zápis
class map{
public $str;
public function __construct($pdo){
$result = false;
$result .= '<ul id="menu">';
foreach($pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0') as $row){
$result .= '<li>'.$row['name'].'</li>';
$result .= '</ul>';
$this->str = $result;
}
}
public function __toString(){
return $str;
}
}
echo New map($pdo);
Děkuji za info...
htmlspecialchars().
Zkus udělat něco mezi. Snad přitom pochopíš, co patří do konstruktoru (vytváříš objekt třídy Map) a co do prezentující metody. Ten objekt nejspíš bude obsahovat seznam položek získaných z DB ve formě pole.
metoda __toString() bude tato data prezentovat, na toto pole tedy aplikuješ zmíněnou funkci htmlspecialchars() a obalíš příslušnými značkami HTML. To se dá udělat jedním příkazem.
Když to tak rozdělíš, budeš to mít ještě kratší, ale hlavně se to bude chovat jako objekt.
Je dobrým zvykem pojmenovávat třídy s velkým písmenem na začátku. Budeš si s námi (i s učebnicemi) lépe rozumět. Naopak operátor new se obvykle píše malými.
Když to tak rozdělíš, budeš to mít ještě kratší, ale hlavně se to bude chovat jako objekt.Teto vete vubec nerozumi jak to myslis. Hodne rad bych to mel kratsi ;)
<?php
class Map{
private $menu;
public function __construct($pdo,$parent){
$prep=$pdo->prepare('SELECT `name` FROM `menu` WHERE `parent` = ?;');
$prep->execute(array($parent));
$this->menu=$prep->fetchAll(PDO::FETCH_COLUMN, 0);
}
public function __toString(){
return '<ul id="menu"><li>'.implode("</li>\n<li>",array_map('htmlspecialchars',$this->menu))."<li></ul>\n";
}
}
echo new Map($pdo,0);
Všimni si, že jsem v konstruktoru vytvořil objekt a zároveň ho naplnil daty. Můžeš a nemusíš udělat další metody, které přidají nebo odeberou další položky; metody, které to po změnách uloží zpět do DB apod.
Metoda __toString() toto pole přemění na finální HTML. Pro názornost jsem tam vložil i funkci htmlspecialchars(), ale pokud je to jen menu, tak tam být nemusí.
Doporučuji striktně oddělovat práci s databází a generování výstupu. Vyplatí se to.
Všimni si, že jsem doplnil parametr $parent. Tím se sice konstruktor natáhl o 2 řádky, ale stal se obecnější.
Bude se to chovat podivně, pokud menu bude prázdné, ale nechtělo se mi vymýšlet další redukční funkci - implode() snad postačí.
class Map
{
private $result;
public function query($pdo)
{
$this->result = $pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0');
}
public function echo()
{
echo "<ul class=\"menu\">\n";
foreach($this->result as $row) {
echo '<li>', $row['name'], "</li>\n";
}
echo "</ul>\n";
}
public function __toStrig()
{
ob_start();
$this->echo();
return ob_get_clean();
}
}
$map = new Map();
$map->query($pdo);
$map->echo();
Protože až budeš chtít nastavit parent, před dotázáním se databáze, uděláš to takle:
class Map
{
private $result;
private $parent = 0;
public function setParent($parent)
{
$this->parent = $parent;
}
public function query($pdo)
{
$q = $pdo->prepare('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = :parent');
$q->bindParam(':parent', $this->parent, PDO::PARAM_INT);
$this->result = $q->execute();
}
public function echo()
{
echo "<ul class=\"menu\">\n";
foreach($this->result as $row) {
echo '<li>', $row['name'], "</li>\n";
}
echo "</ul>\n";
}
public function __toStrig()
{
ob_start();
$this->echo();
return ob_get_clean();
}
}
$map = new Map();
$map->setParent(3);
$map->query($pdo);
$map->echo();
2> /dev/null a je to hotové
.__toStrig() nemusí být, tak důležité…
__toStrig() je jen syntaktický cukr, který mi například umožňuje vkládat identifikátory objektů přímo do Heredoc. Je to velmi pohodlné. Pochopím, pokud se to pravověrným programátorům nebude líbit, ale mně to vyhovuje.
__toString() nelogický. Metoda __toString() nám stále zůstane na jednoduchý export stringu.
Tiskni
Sdílej: