Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Dobry vecer. Zkousim novou funkci v php ale nejak nefunguje jak by asi mela. Trida se porad naita i kdyz neexistuje. Mrkne na to prosim nekdo?
function __autoload($class){ if(class_exists($class)) error("Class: $class Not Found!"); else include_once(dirname(__FILE__).'/class/'.$class.'.php'); }
function __autoload($class){ include(dirname(__FILE__).'/class/'.$class.'.php'); }Funkce class_exists($class) se totiž pokouší třídu natáhnout. V autoloaderu nemá co pohledávat.
Může mi někdo ještě objasnit tuto chybu, kterou vrací tento kód?
class foo { public $convert; public function __construct() { $this->convert = 'text'; } public function __toString() { return $this->convert; } } if(class_exists(foo)) { echo "existuje"; } else { echo "neexistuje"; } Notice: Use of undefined constant foo - assumed 'foo' in /var/www/index.php on line 102 existujeDíky
if(class_exists('foo')) //vs if(class_exists(foo))…to musí být vidět i při rozumě vysvícené syntaxi
class foo { public $convert; public function __construct() { return 'Výsledný text'; } public function __toString() { return $this->convert; } } echo new foo();Pokud budu chtít vrátit z nějaké funkce text Výsledný text tak to napíšu na řádků 5
function foo() { return 'Výsledný text'; } echo foo();Tak že nějaký autoload na funkce by se mi fakt šikl..
class foo { public function __toString() { return 'Výsledný text'; } } echo new foo();
void
(a obecně je to prostě tak). A v té class je úplně zbytečný.public
.echo new foo($pdo, $val)a nebudu pouzivat konstruktor tak by me zajimalo jak vy ta class mela vypadat.. Díky
return 'Výsledný text';
echo new foo($pdo, $val)
není zrovna typické využít, nebo dokonce nějaká výhoda. OOP je „kapánek“ o něčem jiném.class
, nemá v tomto stadiu vůbec význam, pokud nezačneš sám a to od píky…Zameť si před vlastním prahem, tvé reakce taky nejsou zrovna šup-šup…To nebylo myšleno nijak zle.. ;)
class map{ public $pdo; public function __construct($pdo){ $this->pdo = $pdo; } public function __toString(){ $pdo = $this->pdo; $result = false; $result .= '<ul id="menu">'; foreach($pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0') as $row){ $result .= '<li>'.$row['name'].'</li>'; $result .= '</ul>'; } return $result; } } echo New map($pdo); nebo tento zápis class map{ public $str; public function __construct($pdo){ $result = false; $result .= '<ul id="menu">'; foreach($pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0') as $row){ $result .= '<li>'.$row['name'].'</li>'; $result .= '</ul>'; $this->str = $result; } } public function __toString(){ return $str; } } echo New map($pdo);Děkuji za info...
htmlspecialchars()
.
Zkus udělat něco mezi. Snad přitom pochopíš, co patří do konstruktoru (vytváříš objekt třídy Map
) a co do prezentující metody. Ten objekt nejspíš bude obsahovat seznam položek získaných z DB ve formě pole.
metoda __toString()
bude tato data prezentovat, na toto pole tedy aplikuješ zmíněnou funkci htmlspecialchars()
a obalíš příslušnými značkami HTML. To se dá udělat jedním příkazem.
Když to tak rozdělíš, budeš to mít ještě kratší, ale hlavně se to bude chovat jako objekt.
Je dobrým zvykem pojmenovávat třídy s velkým písmenem na začátku. Budeš si s námi (i s učebnicemi) lépe rozumět. Naopak operátor new
se obvykle píše malými.
Když to tak rozdělíš, budeš to mít ještě kratší, ale hlavně se to bude chovat jako objekt.Teto vete vubec nerozumi jak to myslis. Hodne rad bych to mel kratsi ;)
<?php class Map{ private $menu; public function __construct($pdo,$parent){ $prep=$pdo->prepare('SELECT `name` FROM `menu` WHERE `parent` = ?;'); $prep->execute(array($parent)); $this->menu=$prep->fetchAll(PDO::FETCH_COLUMN, 0); } public function __toString(){ return '<ul id="menu"><li>'.implode("</li>\n<li>",array_map('htmlspecialchars',$this->menu))."<li></ul>\n"; } } echo new Map($pdo,0);Všimni si, že jsem v konstruktoru vytvořil objekt a zároveň ho naplnil daty. Můžeš a nemusíš udělat další metody, které přidají nebo odeberou další položky; metody, které to po změnách uloží zpět do DB apod. Metoda
__toString()
toto pole přemění na finální HTML. Pro názornost jsem tam vložil i funkci htmlspecialchars(), ale pokud je to jen menu, tak tam být nemusí.
Doporučuji striktně oddělovat práci s databází a generování výstupu. Vyplatí se to.
Všimni si, že jsem doplnil parametr $parent
. Tím se sice konstruktor natáhl o 2 řádky, ale stal se obecnější.
Bude se to chovat podivně, pokud menu bude prázdné, ale nechtělo se mi vymýšlet další redukční funkci - implode()
snad postačí.
class Map { private $result; public function query($pdo) { $this->result = $pdo->query('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = 0'); } public function echo() { echo "<ul class=\"menu\">\n"; foreach($this->result as $row) { echo '<li>', $row['name'], "</li>\n"; } echo "</ul>\n"; } public function __toStrig() { ob_start(); $this->echo(); return ob_get_clean(); } } $map = new Map(); $map->query($pdo); $map->echo();Protože až budeš chtít nastavit parent, před dotázáním se databáze, uděláš to takle:
class Map { private $result; private $parent = 0; public function setParent($parent) { $this->parent = $parent; } public function query($pdo) { $q = $pdo->prepare('SELECT * FROM `menu` WHERE `parent` = :parent'); $q->bindParam(':parent', $this->parent, PDO::PARAM_INT); $this->result = $q->execute(); } public function echo() { echo "<ul class=\"menu\">\n"; foreach($this->result as $row) { echo '<li>', $row['name'], "</li>\n"; } echo "</ul>\n"; } public function __toStrig() { ob_start(); $this->echo(); return ob_get_clean(); } } $map = new Map(); $map->setParent(3); $map->query($pdo); $map->echo();
2> /dev/null
a je to hotové __toStrig()
nemusí být, tak důležité…
__toStrig()
je jen syntaktický cukr, který mi například umožňuje vkládat identifikátory objektů přímo do Heredoc. Je to velmi pohodlné. Pochopím, pokud se to pravověrným programátorům nebude líbit, ale mně to vyhovuje.
__toString()
nelogický. Metoda __toString() nám stále zůstane na jednoduchý export stringu.
Tiskni
Sdílej: