Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
function tree { ... ... ... # všechno se provedlo # teď vytvořím soubor a.success abych dal vědět scriptu, že jsem hotov echo "success" > /tmp/a.success # teď musím počkat až bude existovat soubor b.success který vytvoří script který jede normálně na popředí while [ -f /tmp/b.success ] do break # Tady má být možná něco jiného pro ukončení toho cyklu a celé funkce tree done } #volám funkci tree, spouštím ji na pozadí tree & # tady pokračuji dál ... ... ... # všechno se provedlo # teď vytvořím soubor b.success abych dal vědět funkci tree, že jsem hotov # teď musím počkat až bude existovat soubor a.success který vytvoří funkce tree while [ -f /tmp/a.success ] do break # Tady má být možná něco jiného pro ukončení toho cyklu a celé funkce tree done echo "Hotovo, končím"Jenže to nějak nefunguje
#!/bin/bash rm /tmp/succes function tree() { while [ ! -f /tmp/succes ] ; do echo "tree is growing" ; sleep 1 done } tree & sleep 5 touch /tmp/succes
Proč je tam to čekání křížem? To má nějaký smysl?
Pokud je účelem počkat na skončení podprocesu, tak na to má bash přímo interní příkaz wait
.
Negace podmínky existence souboru už tu padla, ale dělat idle cyklus je pěkná prasárna. Sleep to částečně "řeší" (dokud těhle cyklů se sleep nepoběží moc), ale také záleží, jestli je případná prodleva OK. Slušnější je čekat na nějakou událost (zapsání znaku do souboru/roury), kterou je možné číst blokujícím systémovým voláním (třeba právě pomocí read
z předem vytvořeného souboru). Případně se dá velmi podobně využít flock
, který umí blokovat, dokud se zámek neuvolní.
Další možnost, ale jen v novém bashi (verze 4) je interní příkaz coproc
, který spustí příkaz na pozadí a rovnou k němu otevře anonymní pipe, takže pro komunikaci pak není vůbec potřeba filesystém.
Tiskni
Sdílej: