Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
function tree { ... ... ... # všechno se provedlo # teď vytvořím soubor a.success abych dal vědět scriptu, že jsem hotov echo "success" > /tmp/a.success # teď musím počkat až bude existovat soubor b.success který vytvoří script který jede normálně na popředí while [ -f /tmp/b.success ] do break # Tady má být možná něco jiného pro ukončení toho cyklu a celé funkce tree done } #volám funkci tree, spouštím ji na pozadí tree & # tady pokračuji dál ... ... ... # všechno se provedlo # teď vytvořím soubor b.success abych dal vědět funkci tree, že jsem hotov # teď musím počkat až bude existovat soubor a.success který vytvoří funkce tree while [ -f /tmp/a.success ] do break # Tady má být možná něco jiného pro ukončení toho cyklu a celé funkce tree done echo "Hotovo, končím"Jenže to nějak nefunguje
#!/bin/bash rm /tmp/succes function tree() { while [ ! -f /tmp/succes ] ; do echo "tree is growing" ; sleep 1 done } tree & sleep 5 touch /tmp/succes
Proč je tam to čekání křížem? To má nějaký smysl?
Pokud je účelem počkat na skončení podprocesu, tak na to má bash přímo interní příkaz wait
.
Negace podmínky existence souboru už tu padla, ale dělat idle cyklus je pěkná prasárna. Sleep to částečně "řeší" (dokud těhle cyklů se sleep nepoběží moc), ale také záleží, jestli je případná prodleva OK. Slušnější je čekat na nějakou událost (zapsání znaku do souboru/roury), kterou je možné číst blokujícím systémovým voláním (třeba právě pomocí read
z předem vytvořeného souboru). Případně se dá velmi podobně využít flock
, který umí blokovat, dokud se zámek neuvolní.
Další možnost, ale jen v novém bashi (verze 4) je interní příkaz coproc
, který spustí příkaz na pozadí a rovnou k němu otevře anonymní pipe, takže pro komunikaci pak není vůbec potřeba filesystém.
Tiskni
Sdílej: