Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
function one () { # tato funkce zpracuje data které zaberou +/- hodně moc paměti } function two () { # normalni funkce která pracuje s daty které vytvořila funkce one }Otázka, jak můžu zcela ukončit první funkci a spustit druhou funkci? Děkuji za pomoc
(b) tak, že one() nebude funkce, ale skript.Velké díky, teď to ukazuje v shelu, místo 8% využité paměti jen 0.1% využité paměti.
pokud mám kód: . .. ... /root/main.sh # Spustím script echo ${#ARRAY[@]} # výsledek je vždy 0 ... .. .v souboru /root/main.sh mám: ARRAY=("ahoj" "nazdar" "bazar") pokud soubor načtu pomocí source, tak vše funguje, co je špatně?
Tazko povedat, co presne robite. Ale velmi pravdepodobne je problem v tom, kde sa dany kod vykona. Ak sa pouzije source, tak sa kod vykona v aktualnom shell-i. Ak sa to spusti ako skript, tak sa automaticky spusta subshell. Dane pole by muselo byt exportnute, aby bolo dostupne aj v shell-i, ktoreho je potomkom.
A bude lepsie, ak sem budete davat kod, nez bodky atd ...
one()
aj two()
súčastne, údaje spracovávať streamovo a výstup funkcie one()
posielať okamžite na vstup two()
napr. cez pipe. To ale bez podrobnejšieho zadanie nevieme povedať.
Otázka, jak můžu zcela ukončit první funkci a spustit druhou funkci?Ako to robíš teraz, že tomu tak nie je? Lebo štandardné správanie sa je presne to, čo požaduješ:
#! /bin/bash function one () { # tato funkce zpracuje data které zaberou +/- hodně moc paměti } function two () { # normalni funkce která pracuje s daty které vytvořila funkce one } one twoPo skončení
one()
sa spustí two()
.
Mimochodom, syntax function name () command
je neprenositeľný bashizmus, POSIX-ovo prenositeľný zápis je name () command
.
#! /bin/bash
, takže nevadí, že to bude fungovať iba v bash. :)
Tiskni
Sdílej: