Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »function one () {
# tato funkce zpracuje data které zaberou +/- hodně moc paměti
}
function two () {
# normalni funkce která pracuje s daty které vytvořila funkce one
}
Otázka, jak můžu zcela ukončit první funkci a spustit druhou funkci? Děkuji za pomoc
(b) tak, že one() nebude funkce, ale skript.Velké díky, teď to ukazuje v shelu, místo 8% využité paměti jen 0.1% využité paměti.
pokud mám kód:
.
..
...
/root/main.sh # Spustím script
echo ${#ARRAY[@]} # výsledek je vždy 0
...
..
.
v souboru /root/main.sh mám: ARRAY=("ahoj" "nazdar" "bazar")
pokud soubor načtu pomocí source, tak vše funguje, co je špatně?
Tazko povedat, co presne robite. Ale velmi pravdepodobne je problem v tom, kde sa dany kod vykona. Ak sa pouzije source, tak sa kod vykona v aktualnom shell-i. Ak sa to spusti ako skript, tak sa automaticky spusta subshell. Dane pole by muselo byt exportnute, aby bolo dostupne aj v shell-i, ktoreho je potomkom.
A bude lepsie, ak sem budete davat kod, nez bodky atd ...
one() aj two() súčastne, údaje spracovávať streamovo a výstup funkcie one() posielať okamžite na vstup two() napr. cez pipe. To ale bez podrobnejšieho zadanie nevieme povedať.
Otázka, jak můžu zcela ukončit první funkci a spustit druhou funkci?Ako to robíš teraz, že tomu tak nie je? Lebo štandardné správanie sa je presne to, čo požaduješ:
#! /bin/bash
function one () {
# tato funkce zpracuje data které zaberou +/- hodně moc paměti
}
function two () {
# normalni funkce která pracuje s daty které vytvořila funkce one
}
one
two
Po skončení one() sa spustí two().
Mimochodom, syntax function name () command je neprenositeľný bashizmus, POSIX-ovo prenositeľný zápis je name () command.
#! /bin/bash, takže nevadí, že to bude fungovať iba v bash. :)
Tiskni
Sdílej: