Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Internet Archive je offline (𝕏, Bluesky, Mastodon). Unikly údaje 31 milionů uživatelů. Probíhal / probíhá na něj DDoS útok.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu rozepsala o hraní AAA her na Asahi Linuxu. Na YouTube je záznam její včerejší přednášky na XDC 2024 (X.Org Developer's Conference).
Vláda schválila Národní polovodičovou strategii: Česká republika má velký potenciál stát se významným hráčem v oblasti výroby čipů, zejména v evropském měřítku. Využít tento potenciál je cílem Národní polovodičové strategie, kterou připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s experty, a která navazuje na evropský Akt o čipech.
V lete vyšiel Aeonwave 4.0, ktorý niekoľkonásobne menej vyťažuje procesor pri interpretácií priestorového zvuku než OpenAL Soft. Autor hľadá prispievateľov do knižnice libaaxopenal za účelom pridania ALC_EXT_EFX rozšírení využívaných napr. v hre Doom 3 cez port Dhewm3 v Linuxe.
Linuxová distribuce Ubuntu 24.10 „Oracular Oriole“ byla vydána. Jde o průběžné vydání s podporou 9 měsíců. Obsahuje mj. Linux 6.11 či GNOME 47 s několika odkazy na první vydání Ubuntu (4.10 „Warty Warthog“) před 20 lety. K dispozici jsou také oficiální deriváty s odlišnými výchozími desktopovými prostředími anebo balíky aplikací.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno v nové major verzi 2.0 (YouTube). Důležité změny v Migration Guide.
Apache Tomcat (Wikipedie) slaví 25 let. Při té příležitosti byla vydána nová verze 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 24.09.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. O3DE má nového maskota: Odie.
Řešení dotazu:
#include <iostream> int find_gcd(int a, int b) { return b == 0 ? a : find_gcd(b, a % b); } int main(int argc, char **argv) { int numerator = 6; int denominator = 4; int gcd = 1; while ((gcd = find_gcd(numerator, denominator)) != 1) { numerator /= gcd; denominator /= gcd; } std::cout<<numerator <<"/" <<denominator <<std::endl; return 0; }
find_gcd()
úplně zbytečně volat podruhé. Takže ten cyklus jen překáží, kdyby tam místo while
bylo napsáno if
, bude kód fungovat také a navíc bude efektivnější.
Vy mě fakt jednou zabijete!while ((gcd = find_gcd(numerator, denominator)) != 1)
Takže ten cyklus jen překáží, kdyby tam místo while bylo napsáno if, bude kód fungovat také a navíc bude efektivnější.Ale nebude splněno zadání Pomocí cyklu while…
find_gcd()
místo machrování s rekurzí a doufání, že z ní překladač ten cyklus udělá…
gcd = 1
inicializovaná na hodnotu 1? Vždyt se v cyklu pořád přepisuje.
ok, pro pevně dané hodnoty jednoho zlomku
Pro kterékoli hodnoty.
Ale stejně mi není jasné proč je ta proměnná inicializovaná zrovna na jedničku.
Ono je úplně jedno, na co je inicializovaná (a jestli vůbec), protože první použití té proměnné je stejně přiřazení do ní. Takže nemá ani smysl hloubat nad tím, proč ta či ona hodnota.
Tiskni Sdílej: