Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 20.6.2013 13:45
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        20.6.2013 13:45
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        http://www2.fiit.stuba.sk/~kapustik/ZS/Clanky0809/pinak/index.html
https://dip.felk.cvut.cz/browse/pdfcache/vaclarom_2011dipl.pdf
 20.6.2013 17:52
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        20.6.2013 17:52
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
         20.6.2013 17:53
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        20.6.2013 17:53
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        Pro python jsem teď našel python-constraint. Constraint je nejspíš to slovo, které jsem hledal abych našel :) Díky.Bacha tato knihovna (nebo spise modul?) je po prvnim zkouknuti velmi jednoducha a troufnu si rict ze s ni neuspejes... Osobne bych nejdrive doporucoval:
 22.6.2013 20:02
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        22.6.2013 20:02
Bystroushaak             | skóre: 36
             | blog: Bystroushaakův blog
             | Praha
        Mel jsem na mysli ponekud jednodussi zadani, treba jako zadani o vhodnem skladani smen, coz jsou presne casove ohranicene useky, ktere lze predem snadno definovat.A přesto se jedná o NP-obtížný problém :]
Nicméně existují heuristiky, které umožňují nalézt uspokojivé řešení v rozumném čase.NP-úplné problémy jsou rozhodovací problémy (slovo uspokojivé tedy nedává smysl).
Pokud nevíš, co to znamená, tak prakticky to, že to lze přesně vyřešit (zjednodušuji) pouze vyzkoušením všech možností.To bych pak v praxi nevyřešil SAT o více než cca 60 proměnných.
Rozhodovací problémy jsou jen jedna podmnožina NP problémů ;)Nikoliv. Třída NP obsahuje pouze rozhodovací problémy. Třída problémů, kde jde o konstrukci řešení, se jmenuje FNP. Třída, kde jde o počítání řešení, se jmenuje #P.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                