O víkendu (15:00 až 23:00) probíhá EmacsConf 2023, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy jsou k dispozici přímo z programu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek i s náhledy aplikací v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 20 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Desktopové prostředí Cinnamon, vyvíjené primárně pro distribuci Linux Mint, dospělo do verze 6.0. Seznam změn obsahuje především menší opravy a v říjnovém přehledu novinek v Mintu avizovanou experimentální podporu Waylandu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzích 2.2.2 a 2.1.14. Přináší důležitou opravu chyby vedoucí k možnému poškození dat.
V ownCloudu byly nalezeny tři kritické zranitelnosti: CVE-2023-49103, CVE-2023-49104 a CVE-2023-49105 s CVSS 10.0, 8.7 a 9.8. Zranitelnost CVE-2023-49103 je právě využívána útočníky. Nextcloudu se zranitelnosti netýkají.
I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2023. Pro programátory v Perlu je určen Perl Advent Calendar 2023. Zájemci o UX mohou sledovat Lean UXmas 2023. Pro zájemce o kybernetickou bezpečnost je určen Advent of Cyber 2023…
Byla vydána verze 2.12 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 23.11 Topi. Přehled novinek v Changelogu.
Po 4 měsících vývoje byla vydána nová verze 4.2 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube.
Řešení dotazu:
Jak resis hezke routovani, generovani formularu, life time aplikace, posilani signalu? Vsechno velkym kusem kodu, na ktery mi staci jen vytvorit instanci s parametry. Jak v aplikaci resis Dependency Injection design pattern?To všechno umí PHP i bez frameworků. Stačí si jen přečíst dokumentaci PHP a použít nástroje, které už vymyslel někdo přede mnou. Nemusím přece vynalézat kolo.
$form->addPassword('password', 'Heslo:') ->setRequired('Zvolte si heslo') ->addRule(Form::MIN_LENGTH, 'Heslo musí mít alespoň %d znaky', 3); $form->addText('zip', 'PSČ:') ->addRule(Form::PATTERN, 'PSČ musí mít 5 číslic', '([0-9]\s*){5}');Vygeneruje: javascriptovou validaci s nejakym hezkym reportingem v html a server-side validaci v php Tohle cele mi zabere napsat asi tak pul minuty. Jak dlouho ty budes resit tohle vsechno rucne vcetne nastylovani chybovych javascriptovych zprav? Samozrejme vcetne odladeni, protoze narozdil od meho otestovaneho frameworku tvuj kod otestovany neni ad 3) Hezkou url mozna, ale odkazy nani? V cele aplikaci pouzivam macra nebo redirect metody v nejakych controlerech/presenterech ve tvaru: {link presenter:akce} nebo {plink akcePresenteru} ci $this->redirect('presenter:akce'); kdyz chci pridat parametr, pouziju: {link presenter:akce, id => $id} atd... Jak to resis ty? Pekne a neprehledne si vypisujes $_SERVER['HTTP... ? :) Mimo osklivy zapis to opet jako formularova validace vede k ruznym peklepum ad 4) Udalosti mam na mysli ty, ze mam v presenteru nejaky zivostni cyklus, metody, ktere se volaji v controleru/presenteru pred vykreslenim, v prubehu, po, ktere se volaji pri startu controleru a jsou tim padem common, ci pri konecne fazi jakoby nejaky "__destruct". Vsechny tyto metody maji odpostatneni, kdyz mam nejaky zakladni model aplikace, ktery se chova podobne a muzu vyuzit dedicnosti. ad 5) je sice hezke, ze tyto funkce znas, jde o to je ale chytre je pouzit. Pokud bude neustale zavazet nekde v kodu, jen to bude aplikaci zneprehlednovat. Je dobre je umistit do spravne aplikacni vrstvy. Ale opet neustale psani dokola je neefektivni. Mas jeste nejake zacatecnicke zle navyky? Rad te navedu :) PS: zatim jsi mi dokazal pouze to, ze pises 3 tuny zbytecneho kodu neustale dokola bez nejakeho opodstatneneho duvodu. Jo, vlastne duvod mas - "PHP je prece framework sam o sobe, tak proto budu psat a psat a chybovat a ladit, protoze proto" - nebo to delas kvuli tem 20ms rezie? :D
$_SERVER['HTTP...
mám uklizený v modelu, aby mi metody kolem něj poskytovaly totéž, co ta tvoje makra. Přece ho nebudu v programu parsovat.
Tiskni
Sdílej: