Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
function __autoload($class_name) { include_once(ABS_PATH.'/class1/'.$class_name.'.php'); }
Řešení dotazu:
Toto by malo fungovat :)
function __autoload($class_name) { if (file_exists(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php'); } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php'); } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php'); } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php'); } else { echo "Called class doesn't exists!"; exit; } }
function __autoload($class_name) { if (file_exists(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php'); return; } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php'); return; } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php'); return; } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php'); return; } else { echo "Called class doesn't exists!"; exit; } }
V tom prikladu od bossqone prece ale taky uz dal nic nehleda pokud najde..To nemáš pravdu ;)
return
tam může být a není špatný, jen uváděný důvod je zcela špatně. __autoload()
…
…stejně v tomto případě pojede až do konce a to bez ohledu jestli načte nebo nenačte existující filesProč?![]()
Tedy jedeš…, nezavolá (jestli tedy nebudeme debatovat o termínu „zavolá“).
Tedy jedeš…, nezavolá (jestli tedy nebudeme debatovat o termínu „zavolá“).OK, tak ještě jednou ;) V uvedeném kódu se vždy spustí jazykový konstrukt echo. A neříkej, že nee :)
if/else/elseif
.echo
se spusti jen v pripade, ze to tu tridu nenajde.. Jakmile ji najde, tak to do zadne dalsi else/if
vetve nepoleze..
function __autoload($class_name) { include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); }Poradí si i s namespace.
$objekt = new class1_Trida(); $objekt = new pages_Trida();nebo pokud používáš namespace
$objekt = new class1\Trida(); $objekt = new pages\Trida();Doporučuji ty adresáře přejmenovat tak, aby ty názvy dávaly smysl.
namespace
a to druhé sice smysl to dává jasný, nicméně je to humus daný zápisem namespace
v PHP (je to chce myslet u use ... as ...
, jinak se nechťa člověk dostane kam nechtěl).
use ... as ...
funguje spíš jako definice makra, takže toho bych se nebál.
__autoload()
a use ... as ...
jsou „nejisté“ každá svým způsobem a jejich kombinace na to nemá vliv.
mám soubor index.php a v něm mám
<?php function __autoload($class_name) { include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); } $seznam = new class_Seznam(); ?>pak mám soubor /class/Seznam.php a v něm mám
<?php class Seznam{ public function __construct(){ ... } } ?>>ale dostanu: Fatal Error - Class 'class_Seznam' not found. CO dělám špatně? Díky
Jak ti napsal Kit:
soubor:class1/Trida.php
obsahuje třídu class class1_Trida{…
$objekt = new class1_Trida();
nebo pokud používáš namespace
soubor:class1/Trida.php
obsahuje definici namespace class1;
a (v něm) třídu class Trida{…
;
$objekt = new class1\Trida();PS: úmyslně se vyhnul slovu/adresáři
class
, bo to je klíčové slovo.
<?php #Soubor: /var/www/class/Trida.php namespace class/Trida{ class Trida{} } #Soubor: /var/www/index.php function __autoload($class_name){ include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); } $obj = new class\Trida(); ?>
<?php namespace class1; class Trida{ public function __construct(){ echo 'An instance of Trida created'; } };Soubor: /var/www/index.php
<?php function __autoload($class_name){ include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); } $obj = new class1\Trida();A teď se já vyhýbám použití
class
jako název namespace či adresáře - doporučuji to samé!
namespace = jmenný prostor.
Třídu MojeTrida můžeš mít jednu stejného jména v namespace nmsp1
a druhou v nmsp2
.
Dle mého rozumná praktika je, že každý jmenný prostor je de-facto i adresář (PHP toto nijak nevynucuje, jsou to dvě nesouvisející věci).
Jakmile přidáte namespace, tak plný identifikátor třídy je včetně jména namespace.
Zápis s lomítkem j sice úděsný, ale PHP vlastní, k namespace tak trochu patří i use kde spolu s tímto typem __autoload vidím určitou nejistotou pokud by se použilo včetně as
.
namespace
class1; začíná jmenný prostor class1
.
function __autoload($class_name) { $array = array('class1', 'class2', 'pages', 'pages2/pages3', 'pages2/pages3/pages4'); foreach($array as $dir) { $file = ABS_PATH.'/system/'.$dir.'/'.$class_name.'.php'; if(file_exists($file)) { include_once($file); return; } } }a class pak volal
$obj = new Trida();Název souboru je pak zcela shodný s názvem volané class ;) Tady jsem použil return, jelikož tady opravdu plní to co má, pokud najde požadovanou class, ukončí cyklus a dál již v cyklu nepokračuje ;) Tak, že můžeš ušetřit spoustu času 0.000000005 sec.
Dle mého…, Kit-ove řešení je mnohem elegantnější umožňuje mít stejné třídy v různých adresářích a jmenných prostorech.
PS: V duchu diskuze výše: Podmínky jsou určitě rychlejší než cyklus.
Já neřel ani půl slova, že Kit-ovo řešení je špatné, jinak ano, pokud máš na webu 5 adresářů ve kterých máš uloženy class a navíc mají stejný název, je mé řešení nevyhovující, ale ruku na srdce, dělá to snad někdo?Dle mého…, Kit-ove řešení je mnohem elegantnější umožňuje mít stejné třídy v různých adresářích a jmenných prostorech.
Tak to bezpochyb souhlasím... před pár lety to mělo nějaký význam (vliv na výkon železa).. dneska je to "šumák", "buřt" jak chceš ;)PS: V duchu diskuze výše: Podmínky jsou určitě rychlejší než cyklus.
Já neřel ani půl slova, že Kit-ovo řešení je špatnéJen jsem měl potřebu vyjádřit své preference…
pokud máš na webu 5 adresářů ve kterých máš uloženy class a navíc mají stejný název, je mé řešení nevyhovující, ale ruku na srdce, dělá to snad někdo
Pokud se používají namespace
, tak si myslím, že je to normální (,i když ne třeba častá,) programátorská praktika a i pokud se nepoužívají, tak v tom nevidím nijak špatný postup.
„PS:“ se vztahuje k:
„Tady jsem použil return, jelikož tady opravdu plní to co má, pokud najde požadovanou class, ukončí cyklus a dál již v cyklu nepokračuje ;) Tak, že můžeš ušetřit spoustu času 0.000000005 sec.“
return
v obou případech plní stejnou funkci, v tvém kódu je de-facto nutný (jinak by kód nestál za moc :) ), v kódu (od Dědek), zabezpečí, že se fce po patřičném include vždy ukončí, tedy je to obraný mechanismus před nesprávným rozšiřováním dané fce.
Takže jak píšeš, ano ušetří čas, ale jen oproti zapomenutému return
v cyklu v tvém kódu, ale ne oproti kódu od Dědek či bossqone . Proto jsem to napsal.
namespace system; class Gen { public function __construct($site) { new adddir\Prints(); } } new system\Gen();
include
s absolutní cestou odpichnutou od cesty souboru, ve kterém se definuje konstanta APP_ROOT_DIR
.
define( 'APP_ROOT_DIR', dirname(__FILE__) ); function __autoload($class_name) { include_once(APP_ROOT_DIR.'/'.strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); }
Tiskni
Sdílej: