Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
function __autoload($class_name) { include_once(ABS_PATH.'/class1/'.$class_name.'.php'); }
Řešení dotazu:
Toto by malo fungovat :)
function __autoload($class_name) { if (file_exists(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php'); } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php'); } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php'); } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php'); } else { echo "Called class doesn't exists!"; exit; } }
function __autoload($class_name) { if (file_exists(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class1/' . $class_name . '.php'); return; } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/class2/' . $class_name . '.php'); return; } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/pages/' . $class_name . '.php'); return; } elseif (file_exists(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php')) { require_once(ABS_PATH . '/system/' . $class_name . '.php'); return; } else { echo "Called class doesn't exists!"; exit; } }
V tom prikladu od bossqone prece ale taky uz dal nic nehleda pokud najde..To nemáš pravdu ;)
return
tam může být a není špatný, jen uváděný důvod je zcela špatně. __autoload()
…
…stejně v tomto případě pojede až do konce a to bez ohledu jestli načte nebo nenačte existující filesProč?![]()
Tedy jedeš…, nezavolá (jestli tedy nebudeme debatovat o termínu „zavolá“).
Tedy jedeš…, nezavolá (jestli tedy nebudeme debatovat o termínu „zavolá“).OK, tak ještě jednou ;) V uvedeném kódu se vždy spustí jazykový konstrukt echo. A neříkej, že nee :)
if/else/elseif
.echo
se spusti jen v pripade, ze to tu tridu nenajde.. Jakmile ji najde, tak to do zadne dalsi else/if
vetve nepoleze..
function __autoload($class_name) { include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); }Poradí si i s namespace.
$objekt = new class1_Trida(); $objekt = new pages_Trida();nebo pokud používáš namespace
$objekt = new class1\Trida(); $objekt = new pages\Trida();Doporučuji ty adresáře přejmenovat tak, aby ty názvy dávaly smysl.
namespace
a to druhé sice smysl to dává jasný, nicméně je to humus daný zápisem namespace
v PHP (je to chce myslet u use ... as ...
, jinak se nechťa člověk dostane kam nechtěl).
use ... as ...
funguje spíš jako definice makra, takže toho bych se nebál.
__autoload()
a use ... as ...
jsou „nejisté“ každá svým způsobem a jejich kombinace na to nemá vliv.
mám soubor index.php a v něm mám
<?php function __autoload($class_name) { include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); } $seznam = new class_Seznam(); ?>pak mám soubor /class/Seznam.php a v něm mám
<?php class Seznam{ public function __construct(){ ... } } ?>>ale dostanu: Fatal Error - Class 'class_Seznam' not found. CO dělám špatně? Díky
Jak ti napsal Kit:
soubor:class1/Trida.php
obsahuje třídu class class1_Trida{…
$objekt = new class1_Trida();
nebo pokud používáš namespace
soubor:class1/Trida.php
obsahuje definici namespace class1;
a (v něm) třídu class Trida{…
;
$objekt = new class1\Trida();PS: úmyslně se vyhnul slovu/adresáři
class
, bo to je klíčové slovo.
<?php #Soubor: /var/www/class/Trida.php namespace class/Trida{ class Trida{} } #Soubor: /var/www/index.php function __autoload($class_name){ include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); } $obj = new class\Trida(); ?>
<?php namespace class1; class Trida{ public function __construct(){ echo 'An instance of Trida created'; } };Soubor: /var/www/index.php
<?php function __autoload($class_name){ include_once(strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); } $obj = new class1\Trida();A teď se já vyhýbám použití
class
jako název namespace či adresáře - doporučuji to samé!
namespace = jmenný prostor.
Třídu MojeTrida můžeš mít jednu stejného jména v namespace nmsp1
a druhou v nmsp2
.
Dle mého rozumná praktika je, že každý jmenný prostor je de-facto i adresář (PHP toto nijak nevynucuje, jsou to dvě nesouvisející věci).
Jakmile přidáte namespace, tak plný identifikátor třídy je včetně jména namespace.
Zápis s lomítkem j sice úděsný, ale PHP vlastní, k namespace tak trochu patří i use kde spolu s tímto typem __autoload vidím určitou nejistotou pokud by se použilo včetně as
.
namespace
class1; začíná jmenný prostor class1
.
function __autoload($class_name) { $array = array('class1', 'class2', 'pages', 'pages2/pages3', 'pages2/pages3/pages4'); foreach($array as $dir) { $file = ABS_PATH.'/system/'.$dir.'/'.$class_name.'.php'; if(file_exists($file)) { include_once($file); return; } } }a class pak volal
$obj = new Trida();Název souboru je pak zcela shodný s názvem volané class ;) Tady jsem použil return, jelikož tady opravdu plní to co má, pokud najde požadovanou class, ukončí cyklus a dál již v cyklu nepokračuje ;) Tak, že můžeš ušetřit spoustu času 0.000000005 sec.
Dle mého…, Kit-ove řešení je mnohem elegantnější umožňuje mít stejné třídy v různých adresářích a jmenných prostorech.
PS: V duchu diskuze výše: Podmínky jsou určitě rychlejší než cyklus.
Já neřel ani půl slova, že Kit-ovo řešení je špatné, jinak ano, pokud máš na webu 5 adresářů ve kterých máš uloženy class a navíc mají stejný název, je mé řešení nevyhovující, ale ruku na srdce, dělá to snad někdo?Dle mého…, Kit-ove řešení je mnohem elegantnější umožňuje mít stejné třídy v různých adresářích a jmenných prostorech.
Tak to bezpochyb souhlasím... před pár lety to mělo nějaký význam (vliv na výkon železa).. dneska je to "šumák", "buřt" jak chceš ;)PS: V duchu diskuze výše: Podmínky jsou určitě rychlejší než cyklus.
Já neřel ani půl slova, že Kit-ovo řešení je špatnéJen jsem měl potřebu vyjádřit své preference…
pokud máš na webu 5 adresářů ve kterých máš uloženy class a navíc mají stejný název, je mé řešení nevyhovující, ale ruku na srdce, dělá to snad někdo
Pokud se používají namespace
, tak si myslím, že je to normální (,i když ne třeba častá,) programátorská praktika a i pokud se nepoužívají, tak v tom nevidím nijak špatný postup.
„PS:“ se vztahuje k:
„Tady jsem použil return, jelikož tady opravdu plní to co má, pokud najde požadovanou class, ukončí cyklus a dál již v cyklu nepokračuje ;) Tak, že můžeš ušetřit spoustu času 0.000000005 sec.“
return
v obou případech plní stejnou funkci, v tvém kódu je de-facto nutný (jinak by kód nestál za moc :) ), v kódu (od Dědek), zabezpečí, že se fce po patřičném include vždy ukončí, tedy je to obraný mechanismus před nesprávným rozšiřováním dané fce.
Takže jak píšeš, ano ušetří čas, ale jen oproti zapomenutému return
v cyklu v tvém kódu, ale ne oproti kódu od Dědek či bossqone . Proto jsem to napsal.
namespace system; class Gen { public function __construct($site) { new adddir\Prints(); } } new system\Gen();
include
s absolutní cestou odpichnutou od cesty souboru, ve kterém se definuje konstanta APP_ROOT_DIR
.
define( 'APP_ROOT_DIR', dirname(__FILE__) ); function __autoload($class_name) { include_once(APP_ROOT_DIR.'/'.strtr($class_name, "_\\", "//") . '.php'); }
Tiskni
Sdílej: