abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Nová verze

    Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:55 | Nová verze

    Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 12:33 | Zajímavý článek

    Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 59
    28.5. 20:44 | Nová verze

    Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 172 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 30.5. 12:26
    Rozcestník

    Dotaz: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)

    Bundas avatar 11.12.2013 18:20 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Přečteno: 510×
    Zdravim. Je mi 14 let, ucim se programovat. Ted se snazim pochopit tridy v C++ a napsal sem jednoduchou aplikaci.. Bohuzel visual studio tam furt nekde vidi chybu..

    Zdrojak:

    hlavicka.h -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUTG5USjZiLWdQbTg/edit?usp=sharing

    main.cpp -- https://drive.google.com/file/d/0B_1o37MpTnYUN3BkZFlncTc3NUU/edit?usp=sharing

    Pomozte mi to opravit prosim
    Abe the Messiah has come.

    Odpovědi

    11.12.2013 19:28 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1. chybi ti tam implementace konstruktoru Circle()

    2. Co maji delat tyhle radky?:
    cin >> c.getX
    cin >> c.getY;
    cin >> c.getRadius;
    cin >> c.getColor;
    
    prepisovat adresu funkce ?

    3. Co ma delat tenhle radek?:
    c.printValues;
    
    4. Guess: predtim jsi programoval v pascalu ? :-)
    11.12.2013 19:33 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    Ahoj,

    no máš tam těch problémů dost :-), ale v poho. Snad jen že na učení objektovýho programování jsou lepší jazyky než C++ (např. i ta ukecaná Java), ale naučit se to dá i na C++ (můj případ).

    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.

    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).

    2) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)

    Bundas avatar 11.12.2013 20:06 Bundas | skóre: 14 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    1) V C++ objektu by měla bejt oddělená deklarace objektu (tj. první část hlavičky.h od definice jejich metod. Takhle když ten objekt budeš chtít použít na víc místech, tak tam budou ty metody dvakrát a linker bude řvát. Ale na todle jednoduchý vyzkoušení to zatim tak nechat můžeš.
    Diky za radu. Tohle by me nenapadlo.
    2) Když vytvoříš kruh bez parametrů, tak je v nějakym nedefinovanym stavu. To neni sice syntaktická chyba, ale není to dobrý zvyk (objekt by měl bejt vždy v pořádku, tj. měl by mít konstruktor se všemi potřebnými parametry).
    Takze k tomu konstruktoru Circle() mam pridat parametry? Jaky? (jsem vazne zacatecnik. Ucim se C++ teprve tyden, takze odpust prosim moji neschopnost :-D)
    3) getX a getY jsou funkce. Lze je tedy buďto volat, popř. vzít si jejich adresu, nic jinýho. Ty do nich zapisuješ, to nejde. Nadefinuj si funkce void Circle::setX(int x), načti x do lokální proměnný a pak volej c.setX(promenna).
    A mam tam ty gettery nechavat? Nebo staci jenom vytvorit ty funkce? Definice fuknce void Circle::setX(int x) by byla: Circle::setX(int x) {x = x;} ?

    kdyz mam volat c.setX(promenna) tak by to v praxi vypadalo nejak takhle?: c.setX(21); nebo c.setX(getX())? Jak by to slo udelat, aby tam byl umoznen vstup uzivatele? (ze by inicializaci promenny x vykonaval uzivatel)

    Ale uplne spravne (když už chceš používat iostream, mě to k srdci nepřirostlo a i když píšu striktně objektově, tak používám getc/scanf) by bylo, kdybys v metodě Circle přetížil operátor >>(&istream, &Circle)
    Tak daleko sem se jeste nedostal
    Abe the Messiah has come.
    12.12.2013 10:12 Logik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    2) No takový parametry, aby po zavolání konstruktoru cicrle byl kruh definovanej. Tj. můžeš ho inicializovat pomocí x,y,radius, nebo pomocí istreamu, z kterýho načteš hodnoty, dělává se i tzn. copy contruktor, tj. z jiné instance třídy Circle.

    3a) No jde o to, jestli má circle nabízet ke čtení z vnějšku své vlastnosti. Jestli ano, nechat, jestli ne, tak smazat.

    3b) Circle::setX(int x) {x = x;} ? Nejde, protože lokální definice x ze SetX Ti zastíní tu z třídy. Musíš buď lokální pojmenovat jinak, nebo asi lepší je si zvyknout psát: Circle::setX(int x) {this->x = x;} ?

    3c) c.setX(getX())? Je přeci blbina :-) Jednak nemáš definovanou funkci getX, pouze metodu getX třídy Circle, takže by to muselo bejt c.setX(c.getX()), jednak si to zkus přeložit do "lidského jazyka": "Kružnici c . změň X (na hodnotu vlastnosti x kružnice c)". A to asi nechceš.

    3d) Inicializaci proměnný x udělá uživatel. Jestli má jít opravdu o inicializaci kružnice, mělo by to bejt v konstruktoru (v tomto případě s parametrem istream). Jestli má jít o změnu existující kružnice, tak buď dopsat další metodu setX s parametrem istream (v jejímž těle pak může bejt stream >> this->x), nebo tady asi rozumější je: int tmp_x; cin >> tmp_x ; c.setX(tmp_x)

    Anebo se vykašlat na setter a psát cin >> c.x, ale to je proti principům objektovýho programování. U takhle jednoduchýho objektu a programu se ale neprojeví žádná nevýhoda plynoucí z porušení principů, jen si navykneš "bad habits"

    12.12.2013 22:54 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ tridy -- nevim, kde mam chybu (easy)
    void Circle::setCentre(int xn, int yn){
            xn = x;
            yn = y;
    };
    
    Tohle máš asi přehozený, smyslem bylo asi nastavit x a y. Takto akorát nastavíš novou hodnotu těm argumentům a pak s tim už nic neděláš. Z pohledu volajícího metoda nemá žádný efekt a i kompilátor pravděpodobně nic nevygeneruje.

    Zbytek jsem už línej číst, protože mi to hází nějakou kriploidní hlášku, že mám zastaralý prohlížeč a že mám přejít na Google Chrome. Fk you špehující Google, nepřejdu na tvůj prohlížeč.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.