abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | Bezpečnostní upozornění

    V linuxových systémech byly odhaleny dvě závažné zranitelnosti – CVE-2025-6018 v rámci PAM (Pluggable Authentication Modules) a CVE-2025-6019 v knihovně libblockdev, kterou lze zneužít prostřednictvím služby udisks. Ta je součástí většiny běžně používaných distribucí, jako jsou Ubuntu, Debian nebo Fedora. Kombinací obou zranitelností může útočník s minimálním úsilím získat root přístup. Vzhledem k jednoduchosti zneužití

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Pozvánky

    OpenSSL Corporation zve na den otevřených dveří ve středu 20. srpna v Brně a konferenci OpenSSL od 7. do 9. října v Praze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Něco z IT bulváru: Mark Russinovich pozval Billa Gatese, Linuse Torvaldse a Davida Cutlera na večeři a zveřejnil společné selfie. Linus se s Billem ani s Davidem do té doby nikdy osobně nesetkal. Linus a David měli na sobě červená polotrika. Mark a Bill byli v tmavém [LinkedIn].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:00 | IT novinky

    Evropská unie nově prověřuje obchod, při němž americký miliardář Elon Musk prodal svou sociální síť X dříve známou jako Twitter vlastnímu start-upu xAI za 33 miliard dolarů (712 miliard Kč). Unijní regulační úřady zvažují, zda firmě X neudělit pokutu podle nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.06 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 13:33 | Nová verze

    Svobodný kancelářský balík ONLYOFFICE (Wikipedie) byl vydán ve verzi 9.0. Jak online Docs, tak i offline Desktop Editors. Přehled novinek také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.2.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.6. 00:55 | Zajímavý software

    XLibre Xserver je fork X.Org Serveru. Enrico Weigelt včera oznámil vydání verze 25.0 se slovy "tento fork je nezbytným, protože je výslovným přáním většiny současné skupiny X.Org (IBM / Red Hat) opustit projekt, nechat ho navždy shnít a blokovat jakékoli podstatné příspěvky, natož nové funkce".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    22.6. 00:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 17:33 | Bezpečnostní upozornění

    Experti na kybernetickou bezpečnost potvrdili (en) největší dosud zaznamenaný únik dat. Hackeři při něm odkryli skoro 16 miliard přihlašovacích údajů z celého světa včetně účtů společností Google, Apple, Facebook, dalších sociálních sítí nebo některých serverů státní správy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (29%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici Brian lze zakoupit na e-shopu ČVUT za 28 435 Kč vč. DPH. Kompletní informace včetně návodu a podpory jsou k dispozici na webu Robosoutěže.

    30.5. 00:33 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.5. 07:07 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Ja se zeptam, to na tom FELu jsou naprosti idioti? Otevru odkaz na ten jejich eshop a nacita se mi to na 10gigovem internetu jako za cas 33kbps modemu... podivam se na hlavni obrazek te stavebnice - https://eshop.cvut.cz/simplifyworks/public/api/eoc/item/attachments/view/34f09d44-00a2-069b-e063-0b01010abc3e a ono ten jpeg v nahledu ma 4.3MB... Chci to objednat, vyberu stat a dostanu hlasku - Pro tuto zemi není definován způsob dopravy, prosíme kontaktujte nás s Vaší objednávkou na emailové adrese infocentrum@cvut.cz. Jedina zeme kde to funguje je CR.
    30.5. 08:21 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    maju tam genialny marketing, nebyt tohoto komentara, tak ten odkaz neotvorim :D
    30.5. 08:56 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Na chvili si pauzni upload tveho gay porna a treba se ti to rozjede, na 5G mi to jede v pohode. 3PB mesicne, tak urcite
    30.5. 10:20 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Rychlá linka přece neznamená, že by web měl používat jako náhledy 4MB obrázky.
    30.5. 17:09 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jo, 2469 x 1645 png je trochu overkill pro img element o šířce 350px

    31.5. 01:39 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Bazant to nepochopil… njn, bazant.
    vlk avatar 30.5. 07:20 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    nejak sa to podoba na uz neexistujuce lego mindstorms
    You don't exist, Go away !
    30.5. 09:53 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Na úvod LEGO obecně považuji za předražené a firmu za komunitě obecně nepřátelskou. Pokud i pamatuji, tak LEGO vedlo soudní spory s Igráčkem.

    Osobně bych tedy mnohem více dnes preferoval otevřené řešení, třeba různé BitBeam návrhy a klony https://bitbeam.cc/.

    Na druhou stranu je pravda, že, i přes zbytečné vysoké náklady pro rodiče, LEGO přivedlo množství dětí k technice, pomohlo k rozvoj jejich zručnosti a představivosti při řešení kombinatorických úloh jak nějajké dílko sestavit, ideálně z volných kostiček mimo stavebnice optimalizované právě na jeden sice vyladěný tvar, ale jen podle návodu pro cvičené opice.

    K rozvoji technické šikovnosti, navazování kontaktů, naučení se pracovat v týmech a i propagaci ČVUT FEL přispívá ROBOSOUTĚŽ https://robosoutez.fel.cvut.cz/. Je za ní velké množství vložené energie především pana doktora Martina Hlinovského, ale i mnoha studentů, studentek, zaměstnanců a finanční podpora firem jako je třeba BTL Medical Development a.s.. Přitom ROBOSOUTĚŽ má výhodu, že každý rok řeší studenti středních a v další kategorii základních škol vždy novou úlohu a týmy starůjí ze stejné pozici, se stejnou sadou zapůjčených dílů.

    Potíž je, že firma LEGO se soustředila na menší děti a obecně nechala návrh kostky Lego Mindstorms EV3 totálně zahnít, použitý fork Linuxového jádra je ostuda, možnosti by mohly být o řád lepší, bohužel v době, kdy to mělo smysl informace zdrojové kódy rozumně nedodali a komunitu nespustili.

    Klasické korporátní řešení a důsledek pak je
    After an announcement in October 2022, The Lego Group officially discontinued Lego Mindstorms at the end of 2022.
    viz https://en.wikipedia.org/wiki/Lego_Mindstorms_EV3

    Novější kostky nejsou vhodné pro rozsáhlejší autonomnější programování, jsou to hračky k mobilnímu telefonu pro malé a děti. Ukončení výroby EV3 bez náhrady by znamenalo konec soutěží a rozvoje myšlení dětí nad stavbami z LEGO.

    Kolegové z ČVUT FEL se rozhodli, že zkusí nepříznivý vývoj zvrátit. LEGO tentokrát pro komunitu nabídlo vstřícný krok, uvolnilo veřejně dokumentaci k EV3. Pokračovat na původním návrhu s ARM9 (arch. ARMv4T) nemá smysl. Pořádně již na ní nejsou kompilátory atd. Smysl by mělo jít do GNU/Linuxu rřeba na AM3358 (Beagle), ale i to je již starý čip a návrh vlastní desky s SDRAM něco stojí, kupované moduly ještě více. Kolegové se rozhodli pro levnější MCU cestu, sám k ní mám určité výhrady, ale výsledek má i cenově smysl.

    Na ČVUT FEL tedy běží dva projekty náhrady EV3
    • Open-Cube (https://open-cube.fel.cvut.cz/) - RP2040 the Raspberry PICO jako hlavní, programovatelný SoC a ESP32 pro komunikaci. Jedná se o otevřený projekt https://gitlab.fel.cvut.cz/open-cube/. Za sebe považuji volbu procesoru na Rasperry Pi PICO 1 za nešťastnou. Chybí dělení, běžné funkce, není to reálně sada Cortex-M, ale ořezaná verze z předchůdce. Při nově možném přechodu na PICO 2 s Cortex-M33 by to byla zajímavá a celkem výkonná volba, ale je otázka, jestli budou síly. Klidně se do projektu zapojte. Na PICO 2 by šlo testovat i s RISC-V HAZARD 3 jádry, ale to zatím bude výrazně výkonově slabší.
    • Kostka Brian (https://robosoutez.fel.cvut.cz/kostka-brian) - její cíl je přímo podpora ROBOSOUTĚŽe, nikoliv platforma třeba i pro rozvoj programování vysokoškoláků, vývoj byl ČVU FEL zadaný a zaplacený firmě, kterou založili studenti po absolvování ČVUT FEL. Jako aplikační procesor je použitý ESP32-S3-WROOM-2 a STM32G0B1VET6 slouží jako periferní expander, koprocesor. Pro návrh je dotažená podpora MicroPythonu a ve vývoji je Scratch. Návod https://brian.fel.cvut.cz/.
    Dva přístupy řešené paralelně jsou na jednu stranu plýtváním, na druhou jsou to alternativní přístupy a vzájemná soutěž (stejně jako LLVM pomohlo rychlosti vývoj GCC) má i pozitivní efekt. Sám bych měl zájem spíše op přístup se skutečným RTOS s POSIX API, třeba NuttX nebo RTEMS, případně fully preemptive Linux, ale čas na to nemám. Akorát řeším a vedu tři GSoC: Plus další projekty pro firmy, takže na pomoc s LEGO kapacitu sám nemám.
    30.5. 08:21 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Přijde mi, že na soutěž museli mít pořádnou dotaci, když si na ni mohli dovolit vyvinout a vyrobit custom stavebnici včetně kufru.
    30.5. 10:03 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Je za tím především velké množství energie, domluva se sponzory, peníze vydělané z jiných projektů na Katedře řídicí techniky atd... Platby soukromé firmě našich absolventů, která vlastní HW podle zadání doktora Hlinovského vyvíjela, jsou značné. Na škole z toho nikdo opravdu nezbohatl. Ale (možná i na rozdíl od nejvyššího vedení) my opravdu investujeme do vzdělání dalších generací, které budou moci jít dále naž jsme zvládli my. Jeden můj diplomat navrhoval RealSense pro Intel, nyní je v Apple, další nás absolvent pro ESA řeší synchronizaci času přes satelity satelity na 10 picosekund atd.

    Sám investuji do předání těch základních znalostí, aktuálně The B35APO Computer Architectures course based on RISC-V and our #qtrvsim simulator reached new (re)usability level, updated slides in the LaTeX Beamer format for lecture 1 to 10 are translated to English, PDF, CC-BY-SA Slide Sources at CVUT FEE GitLab and on GitHub.

    vedení GSoC, viz výše a obecního šíření znalostí v oblasti informatiky a na procesorech postavených systémem opojených s reálným světem. Viz znalostní báze OTREES - Open Technologies Research Education and Exchange Services a CTU CAN BUS.
    30.5. 10:29 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Vzhledem k rozsahu custom vývoje a výroby mě ani nenapadlo, že by někomu z toho něco zbylo. Jen mi přijde zbytečné pro potřeby soutěže vyvíjet komplikovaně dedikovaný HW, když by to šlo poslepovat z levných čínských dílů. Stejně je výsledek o softwaru (ten se musí napsat v každém případě) a rozhraní (standardizovaná). Pořád je to jeden balík peněz, jestli státní/obecní/univerzitní/evropské.
    30.5. 10:38 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tak vzhledem k tomu jak to vypadá na čvutí hlavě (~rektor), může člověk dost spekulovat. fantazie možných finančních toků, kdy čvut podojí stát a zaplatí soukromé firmě vývoj, je bezbřehá. a následná každoroční dotace na nákup stovky stavebnic do soutěže na zapůjčení.... ;-)
    30.5. 11:12 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Co jste pro komunitu a budoucí generace udělal Vy?

    Na ČVUT FEL je mnoho lidí, kteří investují k platu neúměrné množství času a energie, aby české a evropské IT nebylo jen Europe as a Software Colony.
    30.5. 10:34 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    aha, takze tunelik smerem k firme absolventu?

    30.5. 10:38 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    :-) asi kamaráděj s rektórem :-)
    30.5. 11:17 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Ač s vedením často nesouhlasím a současný rektor podle informací, které mám, pravděpodobně úplně čisté ruce nemá, tak naopak jeho investice a myslím, že i minimálně pěnězi neohodnocená pomoc společnosti při COVIDu byla příkladná. Takže myslím, že není možné se na svět dívat jen černobíle.

    A opravdu zrovna u projektu Brian na straně ČVUT o žádném nepřiměřeném prospěchu nevím a s firmou se o ceny bojuje ve prospěch škol a kupců také s nasazením velkého množství energie a času, který nebude zaplacený.

    Takže nekažte atmosféru jen nepodloženými osočeními a hledejte jak zajistit, abyste byl užitečný a kde přispět.
    30.5. 13:12 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    hele jánabráchysmus a rukymyjectví současného vysokého školství je všeobecně známá věc. sám jsem leta v tom prostředí působil a bez přikrytí správnou osobou bylo nemožné získat jakýkoliv grant. je mi jedno co si myslíte vy, ale rektor je prostě dobytek. s platem jak prase ještě mlaská a přikrádá, podplácí si vliv a hrabe svý rodině. vzhledem kam ty peníze směřoval = na hrad, je taky vidět co je tahle současná pravdolaskačská hradní svoloč zač.
    Mintaka avatar 5.6. 10:57 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Diskuze se dá vést různými způsoby a formami. Autorovi této snůšky invektiv a nepodložených spekulací nejspíš ani o nějakou diskuzí nejde. Doporučuji, neplýtvat energií na reakce.
    5.6. 20:52 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jaké nepodložené spekulace? Rektor posílal miliony za služby které nebyly potřeba, podvodně dělil zakázku aby nemusel vypisovat soutěž. O co ti jde? Že je to vlastně správné,tak se to mezi kluky dělá? Já pošlu pašalík a ty mi domluvíš přízeň u rozvědčíka? Nebo chceš naznačit že když ty peníze jdou do dobrých rukou, tak je to oukej? Já se nechci hádat, ale podle mě tohle jednání do slušné společnosti nepatří. Rektor téhle univerzity je persona na rovni prezidenta, tohle by si prostě dovolit nikdy neměl.
    ⧠ A = 0 avatar 9.6. 12:46 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Potrefená husa? :-D

    Nevolte zmrdy.
    31.5. 01:44 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Pavle, evidentne do toho vidis, proto se zeptam - chci si to objednat ale je to dostupne jenom v CR ale ten eshop nabizi seznam dalsich xx statu… chybicka? Nebo je to novy eshop? Dalsi vec - mit nahled ktery ma 4MB je z pohledu UX proste silenost. A to nemluvim o UX na mobilu, ta stoji uplne za … nikdo to neresi nebo je to proste studentsky projekt a studenti netusi ze 4MB nahledovy obrazek je proste nesmysl?
    31.5. 20:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Víš, Žako (následuje hluboký povzdech), pro některé je 50 metrů po chodbě neskutečně daleko..
    1.6. 21:03 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Pro distribuci stavebnic kolegové využili , která je primárně určená pro prodej skript našim studentům, případně propagačních předmětů, když někoho potěší se identifikovat se školou a nosit třičko s líčkem atd. Mimochodem, když porovnávám s tím, co jsem viděl u nás i v cizině, tak ČVUT mezi dobré univerzity patří.

    Takže ano, není to primárně velkoobchod s hračkami, který by měl vyřešená pravidla jak platit DPH v ostatních zemích evropské unie, pokud se jedná o prodej soukromým osobám. Celní deklarace pro prodej mimo EU jsou na jednu stranu ještě vetší zátěž.

    Primárně je zájem podpořit vzdělanost a povědomí o ČVUT v naší republice.

    A ano, vím co říkám, posílal/prodával jsem různé firemní drobnosti jak po Evropě tak i do vzdálené ciziny. Asi největší zábava byla dodávka pro ESA a pak pro Airbus pro pozemní testování v LISA (mimochodem pro ten výše zmíněný Einstein Telescope) projektu do Velké Británie. Mimochodem, tam by i prodej za více jak 2x běžnou cenu pro české zákazníky nezaplatit ten čas strávený papírováním a soubojem s celnicí.

    Takže pokud nabídnete, že budete zakázky vyřizovat i do ciziny a za stejný nebo nižší obnos než ČVUT dotovaná prodejna skript, tak se ozvěte. Případně si neztěžujte, že je sada drahá.

    Problém s obrázkem, až se s kolegy potkám, tak budu reportovat.

    Jinak my se osobně známe někde z hor nebo z nějaké intenzivní spolupráce, že ti tykáme. Jsem zapomnětlivý, tak prosím o připomenutí jména a příjení a projektu nebo výstupu a pak třeba jen přezdívky z některé ze skupin, se kterými putuji.
    1.6. 22:34 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Znam se s kazdym, vsude jsem byl a od vseho mam klice
    2.6. 05:38 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Pak trochu nechapu proc je v nabidce eshopu xx zemi kdyz je nikdo vlastne nechce resit...
    2.6. 09:31 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    ČVUT dle mnoha žebříčků už není příliš dobrá universita. Dalo by se říct, že dost zaostává, a podle mého názoru se neustále propadá, před deseti, patnácti lety byla někde kolem 200, karlovka podle mě byla kolem 150, jestli to dobře pamatuju.

    Dneska to vypadá takhle: čárlsova universita 246, ctu 420 tady, pěkné 3.místo v čr.

    henten ranking tuna řadí čvut na pěkné 888 místo, v čr dokonce pátá :-)

    A tady podle tohoto seznamu CTU je ve společnosti "dobrých" universit na parádním 1000-1200 místě. taky pátá v čr.

    Podle čeho usuzuješ, že čvut je dobrá universita?

    A tohle taky jde za hentím rektorem, měl být dávno odvolaný hlavně za neustálý pokles kvality školy.
    2.6. 09:36 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tak beru zpět, ten první žebříček QS je od 2015 stagnující/ mírně se zlepšující. Tak buď jsme viděl jiný žebříček, nebo si to nepamatuju :-)
    2.6. 10:15 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Děkuji, že po prvotním návalu chuti naší práci maximálně deklasovat nakonec přichází i korekce.

    Jinak na naše stránky s podporou výuky architektur počítačů (https://comparch.edu.cvut.cz/) registrujeme odkazy z asi třiceti světových univerzit, Sorbona, Gratz, Colorado Springs atd. Spolupracovník z projektu RTEMS, který nyní vede výuku RT a embedded na tom Colorado Springs, kam přišel po studiích na Michigan Technological University a The George Washington University, tak o naší předchozí, chudší, MIPS verzi simulátoru prohlásil, že je to nejlepší nástroj na výuku architektur počítačů, který potkal na všech univerzitách, kde učil nebo které navštívil. Nyní používá RISC-V verzi, QtRvSim, a i s ní natočil videa. Mnoho lidí z sekce výuky kolem RISC-V International také naší práci chválí.

    Takže kritiku bez evidence Linusova "Talk is cheap. Show me the code." neuznávám. Jinak nyní akorát mohu po letech vývoje a i jednání s představteli firem říct, že náš projekt CTU CAN FD IP řadiče, který vznikl na ČVUT, již kromě FPGA verzí, které běhají i na oběžné dráze, pokročil do stádia masové výroby a dostupnosti na křemíku. S majitelem společnosti jsem kontrakt vyjednával již před lety, rovnou ho informoval, že žádná NDA sám nepodepíši, ale dokud se to nepovedlo dotáhnout, tak jsem nic prozrazovat a třeba kazit PR firmě nechtěl. Nyní se již části podpory objevují ve veřejných firemních repozitářích, tak někdy napíší zprávičku třeba i pro místní komunitu. Kromě té snůšky hlasitých negativistů, kteří si přejí zošklivit vše, kde jiní mají výsledky nebo investují do budoucnosti a třeba i té pozice univerzity, věřím, že jsou i na ABClinuxu ještě lidi se zájmem. I když je škoda, že to tu dost úrovní upadá a zároveň zde i byly hodně negativní komentáře, když někdo jiný něco psal anglicky, takže můj hlavní kanál, kde se se světovou komunitou dělím o naše výsledky je nyní především https://social.kernel.org/ppisa.
    2.6. 11:01 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Neberu, na světě je cca 193 zemí + vatikán. je ostudou, že nemáme žádnou VŠ ve 200 nejlepších škol. ČVUT a jeho propad ze jisté druhé příčky na pátou v ČR je dost ubohý výsledek. Kdysi nejlepší technika u nás a její 400-1200 místo je opět ubohé. Dnes má ČVUT 18k studentů, což je oproti minulosti - až 23k, propad o více než 20 procent. Jiné české vysoké školy rostou a počet studentů se jim zvyšuje.

    Vyvozovat z komentáře jednoho profesora, byť elitního, ohledně jednoho nástroje to že je čvut špičková universita je trochu řekněme kulantně krátkozraké. To bych přirovnal ke komentáři cestovatele, že na hlaváku máme pěkný hajzlíky a proto máme nejlepší hlavní nádraží na světě.

    Taková odbočka, že vy určitě budete jeden z těch co cizincům hrdě tvrdí, že jsme u nás vynalezli kontaktní čočky, co?

    No a představte si, že ani tohle není pravda. Kontaktní čočky vymyslel Adolf Gaston Eugen Fick v roce 1888.

    No a stejně to je se špičkovou úrovní našich VŠ. Fakta, žebříčky, jsou jasná, lhaní si do kapsy ničemu nepomůže. Za ubohý stav našeho vysokého školství prostě může neschopnost a rigidita vedení škol, zejména jánabráchyzmus a elitářství skupin co drží kasu a určují hodnotící kritéria tj. nekompetence řídícího resortu - ministerstva. Pokud budeme žít v iluzi a plácat se po ramenou, že to není až tak špatný, nikdy se nic nezlepší a úroveň se bude dál jen zhoršovat.
    2.6. 11:23 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Ano, vždy je co zlepšovat a to i v případě těch nejlepších. Dělám tedy to co jako jeden malý šroubeček v celku považuji za smysluplné.

    Pochlubte se a přispějte k zlepšení dojmu a hrdosti na českou kotlinu Vašimi výsledky.

    Jinak mě se třeba líbí aktivita AutomationShield: An Open-Source Hardware and Software Initiative for Control Engineering Education (Slovenská technická univerzita v Bratislave) https://github.com/gergelytakacs/AutomationShield/wiki a nemám problém s tím je pochválit, že nás předběhli a že to má smysl a to i přes to, že s Arduino výběrem nesouhlasím. I když ono dnes to mají na ARM a často v čistém C. Ale formát pinů je poplatný tomu podle mě nedobrému Arduinu. Ale výsledky mají a budu rád, když je další budou následovat.
    2.6. 12:10 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Bohužel, pracuju pro komerční sféru, ale i tak některé výstupy publikuju ve článcích, prezentuju na konferencích, podávám patenty, několik uznaných, výsledky mojí práce lze vidět na zařízeních napříč světem, nejvíc asi v usa, evropě, blízkém východě. na práci pro komunitu neni čas.
    30.5. 08:59 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tak skoro třicet klacků, no upřímně je to víc než sem čekal...
    30.5. 10:06 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    LEGO si za kostičky říká o hodně a pokud od kolegů správně vím, tak na rozdíl od českých firem ROBOSOUTĚŽ ani předkládání LEGO našim prvákům v programu Kybernetika a robotika nepodporuje a slevy nedává. Dělá se jim obrovská propagate a obchod a nezaslouží si jí.
    30.5. 10:26 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    To lego je dost nešťastná platforma, měli to vyvinout třeba s merkurem. myslim, že by to mohlo fungovat taky. pár extra dílů by určitě zvládli.
    30.5. 15:46 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Lego umoznuje rychlou prototypaci ... neco te nmapdne a nezdrzujer s se moc skladnaim, poskladane je to temer hned ... co ja z technika postavil za veci ;-) i svoje motrky jsme si tam daval ... na 12V a 9V materky ... z ropzbitych auticek z autodrahy ;-) motor to prezil, pak remenicka, nebo prevodovka a jelo se ;-)
    30.5. 10:30 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    viz tuna už něco do robotiky dělají, řídící modul by pro ně byl dar z nebes.
    30.5. 10:58 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Bohužel od lidí, kteří dnes opravdu s mnoha dětmi pracují, je Merkur problematický, šroubky bez zakápnutí lakem se pro mechanické návrhy se chvěním časem uvolňují atd... Sám jsem tedy tyto problémy s Merkurem neměl. Ale těžko říct, také jsem řídicí kostky, které by to dovolovaly provozovat po nějakou delší dobu něměl. jen pár přepínačů a baterky.

    Asi by byl lepší ten BitBeam. Jenže mnoho dětí je na LEGO zvyklých od jeho někupu rodiči a tak je LEGO přitáhne více než možnost něčeho lepšího.

    Nakonec jak jsem dopadl u většiny místní komunity já s popisem stavu Arduiono světa a návrhem alternativ 1, 2.

    Ale sám Merkuru fandím, tak vezměte třeba ten Open-Cube nebo něco z mnou připravené nabídky a běžte jim pomoc. Kde budu moc, radou a otevřenými návrhy rád přispěji. Ale čas je omezený.
    1.6. 12:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    To jim nikdo neukázal kontramatku?
    2.6. 08:53 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Ty si si asi s merkurem nikdy nehrál, co? :-) páč to má několik háčků. zaprvé, v sadě neni nikdy dost matiček na všechny šroubky, natož abys to dubloval, zadruhé i ta jedna matička je ojeb vubec nandávat, natož abys tam ještě dával druhou a utahoval to klíčem, zatřetí ty běžný šroubky sou dělaný tak na tu jednu matičku, když dáš tři plechy druhá by byla na půl závítu, a delší šroubky se ti nemusej všade vejít.

    já teda spíš nevim proč si nenechaj udělat udělat pojistný matice DIN 985, M3.5 sice běžně nejsou ale M3 ano, takže ty M3.5 by podle mě v číně udělali na zakázku za pár šupů.
    2.6. 11:09 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jj, na Ali je DIN985 M3.5 normálně. K těm dvěma matkám na krátkém šroubu - tipnul bych si, že ta pojistná bude stejně vysoká (a pojistka je až nahoře), jako dvě nízké matky používané v Merkuru. Ale to už je dost offtopic :-)
    2.6. 12:45 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Díky za tip na ten alík, hned jsem si jich stovku objednal :-)
    2.6. 09:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    Koukni kolik stojí LEGO® Education SPIKE™ Prime Set. 12 litrů. Počet kostek 528. Brian jich má 1384. Navíc se na jeho vývoji odrazilo víc jak 15 let zkušeností, které jen tak nikdo nezíská.

    Cena je taková, protože jde zatím o malosérii. Pamatuješ kolik stával Mindstorm?

    30.5. 10:13 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tyto projekty a dokonce i diskuse pod touto zpravickou je dalsim dukazem nutnosti privatizace vysokeho skolstvi a zaroven zruseni statnich dotaci.
    30.5. 10:51 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    No díky státním dotacím v USA se podařilo ne jen ověřit teorii Alberta Einsteina na LIGO ale během jeho vývoje ověřit i možnosti využití zákonů kvantová fluktuace hmoty pro jeho zpřesnění a v důsledku umožnit v dnešní době i komerčním firmám začít s technologiemi quantových počítačů a dalšími aplikacemi.

    Přitom sledování chování korporací a vedených asi podobnými Valgrindy zaměřených na okamžitý zisk (viz Cory Doctorow on how we lost the internet, možná si bude nutné pár dnů na odkaz pro ty, kteří na rozdíl od chudého pedagoga LWN nepodporují, počkat, free link pro korporátní škrty dávat nebudu), mě utvrzuje v přesvědčení, že reálný dlouhodobý vývoj tažený komerčními subjekty nikdy fungovat nebude.

    Jinak o tom, jak vypadal celosvětový vývoj vedoucí k ověření gravitačních vln atd. velmi pěkně hovořil ve středu na MFF Kip Thorne (Quantum Fluctuations in our Universe’s Warped Side: Big Bang, Black Holes, Wormholes, Time Travel and Gravitational Waves) na konferenci Jiří Bičák Memorial Conference a vzdal hold i českým a sovětským vědcům ze státních institucí, které nezastavili ani okupace v roce 1968 ani další škrti z řad komunistů, kteří hrabali zase přes jiné principy, ale podobné vnitřnímu chování korporací, na své vlastní mocenské hromádky.

    Poslední slide byla ale celkem smutný.

    Takže vážený pane Valgrinde, přidejte odkazy na své projekty a jak jsou pro společnost užitečné nad rámec Vašeho osobního hromadění majetku. Ten přírodu a evoluci nezajímá, zajímá jí v nejomezenějším případě n+1 generace, celkově pak spíše ještě větší výhled.
    ⧠ A = 0 avatar 30.5. 11:02 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Oho, Bičák je po smrti...?
    Nevolte zmrdy.
    30.5. 14:37 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Ty bláho, opravdu. To jsem netušil. On byl se mnou od dětství a stejně jako u Novikova mi přišlo, že tu byl a bude vždy. Letí to. :/
    ⧠ A = 0 avatar 30.5. 11:05 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jinak teda upřímně řečeno moc nevěřím, že Evropa to nějak vytrhne. Mám pocit, že to tu jde celkově od deseti k pěti, ale rád se budu mýlit.

    Pravděpodobnější mi přijde, že místo vedoucí světové mocnosti v základním výzkumu přebere postupně Čína.
    Nevolte zmrdy.
    30.5. 11:09 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Také mám obavu, ale je na nás to vzdát a nebo do další generace investovat (reálně z pěněz daňových poplatníků za vychování dalších asi 2000 IT odborníků šlo na naše simulátory od roku 2017 tak do 200 kkč, vše opět placeno studentům a nezměřitelně hodin a nocí jak mých tak některých dalších zdarma).
    30.5. 12:25 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Alespon ty a pan pisa vidite, kam vede ten evropsky prerozdelovaci moloch :-D
    30.5. 12:29 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    No Čínská věda a vytváření podmínek pro firmy včetně dopravy jejich zboží do Evropy je řízené plně centrálně a bohužel ve jménu komunistické ideologie podstatě s feudálním modelem moci.
    30.5. 12:38 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jisteze :-D Na coz ta vase unie reaguje tim, ze zvysuje miru prerozdelovani a neustale utahuje legislativu. To je opravdu skvely zpusob konkurence :-D Nebojte, az diky legislative, esg, greendealu a eia dojde vami nenavidene soukrome sfere v evrope dech, poznate to i vy statni vedci, jelikoz uz stat nebude mit koho danit :-D
    1.6. 12:41 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Nebo vidí kam vede čínský přerozdělovací moloch ve srovnání s eurokomisním přerozdělováním spřáteleným korporacím.
    30.5. 12:24 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Vazeny pane Piso, vas prispevek je dalsim dukazem nutnosti privatizace a zruseni dotaci a statnich zasahu. Vase presvedceni o prospesnosti vlastni prace a statem financovane vedy je dojemne, ale jen podtrhuje to, co rikam ja, ze ceska statni veda je zkostnatela, prestarla a ze vedci maji prilis velkou tendenci lpet na zasluhach svych i kolegu a ze maji snahu budovat kult sve osobnosti.
    pro společnost užitečné
    To je presne ono. Vy sam si osobuje pravo hodnotit, co je a neni prinosne pro spolecnost, a touto svou metrikou nasledne legitimizovat statni financovani ze zdroju, ktere byly ukradeny lidem nasilim ci pod pohruzkou nasili. Krasa volne souteze je v tom, ze se uzivi to, co je dobre a co je zajem. Co dobre neni a o co neni zajem, to zanikne a zmizi v propadlisti dejin. Ale toho se vy, statem financovana veda, bojite, jelikoz nez hledat soukrome zdroje, je jednodussi rici, ze jsem super a prospesny pro spolecnost a natahnout ruku ke statu.
    30.5. 12:46 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tak mě zajímá kde jste studoval a kdo to platil. Měl jste půjčku, vydělal jste si...

    Sám jsem vyvíjel zařízení, která na výstavách stála a při testech obstála s podobnou citlivostí proti světové špičce od Hewlett-Packard již od prvního ročníku na vysoké škole.

    Přejete si zadlužené mladé lidi, kteří se pod hrozbou bank stávají korporáty plně ovladatelnou hmotou komě pár vyvolených z dobře situovaných rodin feudálního systému? Ono hodně SciFi autorů toto směřování světa přepovídá a nebo před ním minimálně varuje, Frank Herbert Duna, Neal Stephenson The Diamond Age a další, atd...

    Mě se ta představa moc nelíbí a ty korporace schopnost nějakého většího vývoje i dříve ukázaly jako problematickou. Spíš to bylo díky revoltě a osobnímu zájmu pár nadšenců bez očekávání větší odměny, viz vznik Unixu v AT&T atd...

    Vedení a principy které automaticky v korporátech vznikají často předčí nějvětší noční můry z dob socialistického řízení a kariérních postupů, od kolegy z velké slavné korporace propojené s bohatou bankou, postup o pozice výše podle angažovanosti, například vylepováním často vylhaných výsledků na nástěnku atd... Raději po noha letech praxe a výsledcích nakonec odešel učit na základní školu.

    Moc by mě zajímalo, kdyby šel udělat fork světa a nechat ho běžet podle Vašich pravidel. Myslím, že by to skončilo ještě hůře a většími zvěrstvy než předchozí světové války.

    Ale sám bych chtěl mít minimálně svojí zálohu/kopii v tom světě, kde se uplatňují i jiné principy, než ty Vámi proklamované.
    30.5. 13:20 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tak mě zajímá kde jste studoval a kdo to platil.
    Soukroma i verejna skola. V Cechach a v Nemecku. Podnikal jsem jiz na skole, takze i tu verejnou jsem si ze svych dani a odvodu zaplatil.
    Sám jsem vyvíjel zařízení, která na výstavách stála a při testech obstála s podobnou citlivostí proti světové špičce od Hewlett-Packard již od prvního ročníku na vysoké škole.
    Odbornost a kvalitu ve vasem oboru nezpochybnuji. Jen se obavam, ze pro nasi diskusi neni vase odbornost zadnym argumentem. Opet dokazujete to, co jsem tvrdil vyse - vlastni dulezitost, kult osobnosti, atd.
    Přejete si zadlužené mladé lidi, kteří se pod hrozbou bank stávají korporáty plně ovladatelnou hmotou komě pár vyvolených z dobře situovaných rodin feudálního systému?
    Patrne nemate presah do ekonomie, skoda. Chci minimalizovat stat a samozrejme snizit dane na nejnizsi moznou (ci zadnou) miru. Lidem zbyde vice penez v kapsach. Vice penez, ktere mohou sporit, investovat, vynalozit na to, co budou sami chtit, coz mimo jine znamena vice zdroju na charitu, stipendia, atd. Delaji to mnohdy i ty vase korporace. A proc? Kvuli PR a kvuli tomu, ze si treba vychovaji zamestnance, ci si jej rovnou zasmluvni. Takze nepreji si to, co jste psal, naopak si preji, aby lide meli vice svobody a vice moznosti nakladat se svymi zdroji a aby nebyli nuceni nasilim prispivat na neco, co nechteji.
    Mě se ta představa moc nelíbí a ty korporace schopnost nějakého většího vývoje i dříve ukázaly jako problematickou
    I kdyby byla pravda vase premisa, ze soukrome financovani vyvoje je problematicke, coz pravda neni, ale i kdyby, pak co? Pak to znamena, ze se zkouma to, co si lide a firmy preji. A ne to, co prosadila nejaka komise kvuli tomu, ze pepa je kamarad franty... Nemusel byste delat vedce v "korporatu", mohl byste byt nezavisly a shanet penize u soukromych darcu a firem. Jiste sam vite, ze je to mozne i dnes pri stavajici amoralni mire zdaneni a prerozdelovani zdroju statem vubec.
    Vedení a principy které automaticky v korporátech vznikají často předčí nějvětší noční můry z dob socialistického řízení a kariérních postupů, od kolegy z velké slavné korporace propojené s bohatou bankou, postup o pozice výše podle angažovanosti, například vylepováním často vylhaných výsledků na nástěnku atd... Raději po noha letech praxe a výsledcích nakonec odešel učit na základní školu.
    Nerozporuji, ze v nekterych firmam muzeme nalezt toxickou ci spatnou atmosferu a procesy. Klic je vsak v tom, ze to ma zajimat podilniky a vlastniky dane spolecnosti. Ne vas - ciziho cloveka. V takove firme nikdo nikoho nenuti pracovat, kazdy muze jit jinam. Nejste-li v tom majetkove angazovan, zadny problem nemate a nema proc vas to zajimat. Jine je to v pripade statu, kdy kazdy obcan platici nasilim vymahane dane je prave takovym podilnikem, ktereho to zajimat musi!
    Moc by mě zajímalo, kdyby šel udělat fork světa a nechat ho běžet podle Vašich pravidel. Myslím, že by to skončilo ještě hůře a většími zvěrstvy než předchozí světové války.
    To by jiste bylo velmi zajimave, ale opet v podstate potvrzujete to, ze neprijimate cizi nazory, ze proste chcete, aby svet se ridil podle toho, co je podle vas prinosne. Svobodu lidem a jeji dusledky prirovnate k hruzam svetove valky... Co vic k tomu rict? Sam jste se odkopal. Zijte dlouho a blaze, dokud vam to soukroma sfera financuje. ;-)
    30.5. 20:14 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Celý život se živím sám a svou firmou (téměř většina klientů ze soukromé sféry), ale rozhodně nemám pocit, že by univerzity měly být jen soukromé, že by stát neměl mít žádný příjem z daní, že bych vše chtěl nechat na trhu. Žiji v krajském městě, kde je kvalitní divadlo (dotované z 90% městem), velká státní univerzita, velký symfonický orchestr (plně dotovaný městem). Nic z toho by tu čistě působením trhu nebylo. A spoustu toho funguje jen díky nadšení a ochotě klíčových lidí, kteří v těch institucích fungují. Rozhodně bych neútočil na srdcaře učitele, že jeho život financuje soukromá sféra. Naopak jsem rád, že to dělá.
    30.5. 23:44 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    Valgrind přestřeluje, protože mu nedochází, že jen zlomek lidí dostal šanci jako on. Mohl bych si pobekávat, jak mi házeli klacky pod nohy, ale bylo mi to fuk. Jsi-li zvyklý žít s nulovou podporou, bez toho že by ses zadlužil, nemůže na tebe nikdo.

    2.6. 13:06 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tu sanci maji a meli vsichni. Ano, v devadesatkach se podnikalo lepe nez dnes, to je absolutni pravda.
    2.6. 14:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Tu sanci maji a meli vsichni. Ano, v devadesatkach se podnikalo lepe nez dnes, to je absolutni pravda.

    To není pravda. Ti co v tu dobu hnili na vojně byli ve výrazné nevýhodě.

    2.6. 15:22 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Vojna je samozrejme otroctvi a je jedno, zda trva 3 mesice ci 2 roky. A ano, pokud te stat uvrhne nasilim do otroctvi, pak se hure podnika. Ale potom podnikat muzes, takze minimalne potom mas sance stejne.
    2.6. 20:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    To jo. Ale největší změny tady probíhaly v letech 1990–1991. Ne že by mi bylo líto, že jsem si také tehdy něco neurval. Ale nebýt ZVS, odfrčel bych s kamarády do Kanady. Na otázku, proč jsem za nimi neodjel potom, mohu prozradit jen to, že jsem byl do civilu propuštěn na trvalou dovolenou v červnu 1991 s 60 korunama žoldu v kapse. Od září jsem nastoupil coby vychovatel za 1200 měsíčně a když jsem o 10 měsíců později končil, bral jsem dvojnásobek. Stejně rychle ale tehdy rostly i ceny.

    No a pak přišlo rozdělení ČSFR a se svými akciemi jsem si mohl vytřít zadek, protože majetek oné firmy zůstal bez náhrady na Slovensku.

    3.6. 10:13 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Kazda doba nese sve turbulence, bohuzel i bohudik... Zacatek devadesatek byl super, lide meli hlad po sluzbach, byli ochotni utracet, penize slo sehnat lehce. A ano, prodelat vojenskou sluzbu v tech klicovych letech jiste zpusobilo nemoznost vyuzit nekterych sanci...
    3.6. 15:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    Jo. Na druhou stranu to přineslo šance jiné. Osobně si nestěžuji a proto na dotazy jak se mám upřímně odpovídám: „Jako prase v žitě.” Ale v majetku movitém či nemovitém to není. Kupř. dnes se nám podařilo „ulovit” unikátní finskou knížku z roku 1920 a už se na ni třepu.

    4.6. 09:52 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jasne, ono vubec pocit spokojenost v zivote proste prameni z ruznych veci. Pro mne je to financni nezavislost a zabezpeceni deti, moznost pracovat podle nalady/libost, svoboda, chov psu, deti, manzelka... Spise nez o majetku, investicich ci penezich je to u mne o pocitu nezavislosti a svobody... a svobodny muze byt clovek i celkem levne, nemusi mit desitky milionu a desitky nemovitosti.
    4.6. 11:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    To já jsem s osobní svobodou poslední dobou dost na štíru. Nejsem schopen odpoutat se od práce co mne baví. Nedokážu odmítat lásku psa, kterého jsem nechtěl (právě proto). A nedokážu zatlačit na kamarádku, která dostala „myšlénku”, protože bych zradil sám sebe.

    2.6. 13:05 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Celý život se živím sám a svou firmou (téměř většina klientů ze soukromé sféry)
    To je dobre. A co ma byt?
    ale rozhodně nemám pocit, že by univerzity měly být jen soukromé, že by stát neměl mít žádný příjem z daní, že bych vše chtěl nechat na trhu
    Ok, pocit... Takze mas pocit, ze je v poradku neplatit za tebou vyuzite sluzby a vyuzivat nasilneho prerozdeleni (dani) ?
    Žiji v krajském městě, kde je kvalitní divadlo (dotované z 90% městem), velká státní univerzita, velký symfonický orchestr (plně dotovaný městem). Nic z toho by tu čistě působením trhu nebylo.
    Pokud jsou veci kvalitni a je o ne zajem, uzivi se na volnem trhu. Pokud ne, neuzivi se. To je trzni rad. V cem je problem? Je podle tebe v poradku, ze clovek, kteremu je ten tvuj kvalitni orchestr u prdele, je nucen pod hrozbou nasili (vezeni, zabaveni majetku, pokuty) prispivat ti (danemi) na ten tvuj orchestr - tvou zabavu? Ne, neni to v poradku. At se uzivi to, co si lide zaplati dobrovolne a svobodne. To same plati pro zdravotni peci, vzdelavani, atd.
    4.6. 11:52 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    k tomu uziveni - to je teorie

    v praxi taky zalezi na velikosti trhu, kvalita na malem trhu typu vesnice ti chcipne, protoze procentuelni zastoupeni lidi, kteri by ji vyhledavali, bude male, prikladem muze byt to divadlo

    treba mas v necem pravdu, problem je ve sluvcich "treba" a "necem", to normalne uvazujicim lidem brani mit silny nazor, nazor je ostatne vse, co rikas a chybi ti presne to, co vycitas druhe strane - umet si predstavit neco jineho (nez svuj svet a zparodizovanou verzi sveta druhe strany)
    4.6. 13:08 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    k tomu uziveni - to je teorie
    Ne, je to i praxe. Platnost trznich mechanismu vidime kazdy den a to zejmena v odvetvi, ktera stat nereguluje (ci spise reguluje v ramci stavajici miry regulace mene).
    protoze procentuelni zastoupeni lidi, kteri by ji vyhledavali, bude male, prikladem muze byt to divadlo
    Ale to je prece v poradku, ze na vesnici nebude v provozu velke divadlo s profesionalnimi herci, ne? Nebo je podle tebe spravne nutit prispivat na divadlo danemi lidi, kterym je divadlo jedno? Ne, neni. Stejne jako divadlo nebude v provozu treba nemocnice, kino, nekde i hospoda. Proste kdyz se to neuzivi, nevznikne ci vznikne a zanikne. Kazdy spotrebitel muze hlasovat svymi penezi a proste vznikne to, co lide chteji a jsou za to ochotni platit. Je treba dodat, ze v pripade deinstalace lockdownoveho statu budou mit lide diky absenci nasilneho prerozdelovani vice penez, takze jim zbyde vice zdroju na placeni za sluzby, ktere konzumuji a to i na charitu. Dale diky absenci regulaci a statni buzerace bude provoz vsemozneho podnikani daleko levnejsi a vznikne i to, co se dnes nevyplati, jelikoz to stat brutalne prodrazuje - to jsem treba resil sam. Pred casem jsem chtel zainvestovat soukromou "skolku" pro male deti, ale v dane lokalite to s ohledem na naklady nemelo smysl -> projekt nevznikl -> vse je v poradku.
    to normalne uvazujicim lidem brani mit silny nazor, nazor je ostatne vse, co rikas a chybi ti presne to, co vycitas druhe strane - umet si predstavit neco jineho
    Vtip je v tom, ze ja jen chci, aby mne druha strana nekradla zdroje a nechala mne byt. To by mi uplne stacilo.
    5.6. 21:17 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    ono tam nebude zadne divadlo, neni nutny delat z myho nazoru parodii a hned tam dosazovat velke divadlo s profesionalnimi herci

    jestli je to v poradku nebo ne, to je otazka nazoru, mne treba osobne divadlo nevadi, ale ony tam budou chybet i jine veci z uplne stejnych duvodu, ktere mi vadit budou

    ad kradeni zdroju - takhle, dejme tomu, ze svet kolem me je nejak usporadan a ja muzu byt vuci nemu v nejake nemainstreamove pozici, je uzitecne ale vedet, ze v takove pozici jsem, u tebe mam pocit, ze to nevis, dane jako kradez vnimam jako extremni nazor

    jinak - pokud zastavas takto silne pravicove videni sveta, jiste ti nemusim rikat, ze stezovani si ci vypsavani se z bolistek, jak je vuci tobe svet nespravedlivej, te nikam neposune, mas jeden zivot, jeden mozek, je jen na tobe jak s nim, svymi schopnostmi a okolnostmi, do kterych jsi byl jako kazdej jeden z nas vrzenej, nalozis..
    30.5. 15:36 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Xiaomi to prodava tak za 1/6 ceny ;-))
    31.5. 20:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jo? A kde?
    Gréta avatar 1.6. 11:40 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    všude mmožně, vobecně googli 'mi robot builder', třeba tadydle hele to maj za 4kkč v kauflandu :O ;D

    teroreticky by čvutaři mohli ušetřit kdyby to ňák hackli nebo vyměnili pcb destičku uvnitř řidicí krabičky za svou vlastní ňákou (předpokládám že čiňani to maj spíš jako hračku pro děti řizenou mobilní appkou než jako něco s čim by si měli hrat vš studenti)

    1.6. 15:13 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    A dokumentace je k tomu kde?

    Gréta avatar 1.6. 17:38 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    někde u ťongů :D

    nicmeně ten rozdil ceny voproti dilkům 'ze stavebnice světoznámýho výrobce' je skoro desetinasobnej, myslimže by stalo za zvažení reverznout to, zlašť když škola něco takovýho muže udělat skoro zadarmo, prostě jim to stačí vypsat jako diplomky :D ;D

    btw mi příde divný že vš studenti potřebujou takovoudle polohračkovou stavebnici nějakou, robotický rameno nebo tiskarnu z toho nepostaviš noa na takovýho vobyčejnýho jezdicího dvoumotorovýho robota mi vosobně stačila plastová pixla na jidlo, arduino, dilky z aliexpressu a paječka na sletování a vypálení direk do tý krabice a to mam vobě ruce levý a to to bylo ňáký vubec první setkání s elektrosoučastkama :D

    1.6. 22:27 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jde z dodané sady postavit robota házejícího míčky do košíků, další rok přehazování míčků na pole soupeře, další průjezd bludištěm, překonání hluboké rokle atd. Nebo je to jen sada dílků, jako i mnoho dnešních setů LEGO právě na postavení toho jednoho robota.

    Přitom řízení není dálkové ovládání z mobilního telefonu nebo učení neuronové sítě milióny pokusů, ale napsat si vlastní algoritmus v Pythonu nebo scratchi na základě vlastní invence, která kombinuje mechanický návrh z dodané a omezené sady dílů a toho, co jsou schopní školáci zvládnout naučit celkem jednoduchou kostičku.
    Gréta avatar 4.6. 00:17 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    jo takle vono to je pro střední školy :D to pak asi jo, žijem v době kdy je desetiletejm děckám nebezpečný pučovat paječku takže tam asi jako stavebnice muže mit vyznam :D

    Přitom řízení není dálkové ovládání z mobilního telefonu nebo učení neuronové sítě milióny pokusů, ale napsat si vlastní algoritmus v Pythonu nebo scratchi na základě vlastní invence, která kombinuje mechanický návrh z dodané a omezené sady dílů a toho, co jsou schopní školáci zvládnout naučit celkem jednoduchou kostičku.

    trochu detajlnějc sem koukala na to číncký robolego (mitu builder) noa to skriptovat nejde, programuje se to jenom skládáním logickejch bloků v tý jejich appce + maj k tomu zatim málo externích senzorů a jestli sem to spravně pochopyla tak se k řidicí jednotce připojujou pomocí bt a ne dratků.

    našla sem k tomu nějakou recenzi kde to chlapek koupil děckám noa ďálo se jim s tim hůř než s vobyč legem takže to asi jako zase takový terno vevýsledku nebude, zajimavým to dělá ta cena, předpokládám že tu čvutí stavebnici právě nejvíc prodražujou origo kostičky a ne elektronika :D ;D

    4.6. 11:50 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Bingo!
    4.6. 11:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Jinak je to jedna velká one man show Martina Hlinovského, kterého už Pavel zmínil. Nechtělo se mu do ní, ale donutila ho k tomu pochybná politika současného managementu fy. LEGO.
    4.6. 12:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory

    Původní web k robosoutěži generoval jednoduchoučký framework, který jsem pro Martina narychlo splácal v roce 2010. Používal ho až do roku 2017, ale to už jsme ho víc jak rok tlačili do toho, aby si to přehodil na nějaký redakční systém.

    1.6. 21:00 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory
    Nevim, jak tady, ale uz jsem zazil neco jako lego, ale lego to proste kvalitativne nebylo. Poradne to nedrzelo. Cvoncliky naopak drzely moc. Bylo to takove lacine a nepresne. Blbe se s tim delalo i mne jako dospelemu, natoz malym detem.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.