Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
haveData(QString), ten vyvolam ve chvili, kdy mam pro potomka nejaka data. V potomkovi mam pak slot který má daný signál zachytit a zpracovat.
connect(parent, SIGNAL(haveData(QString)), this, SLOT(insertInput(QString)));
Jenže ten na signál nereaguje. V konstruktoru dítěte mám na předka odkaz:
explicit mcmd(QMainWindow *parent);
Nenapadá mne už co dělám špatně
, nicméně je divné, že QTCreator všechny signály při zápisu předbízí/doplňujě, ale v tomto případě ne.
Zběžně to vypadá, že parent je QMainWindow, který nezná signál haveData(QString) - QMainWindow nahradit třídou, která obsahuje ten signál (a dědí z QMainWindow)
Signál je vyslán, ale cmd jej nezachytí...
zkusím uvést příklad...
//*********************
(MainWindow.cpp)
//*********************
...
//Konstruktor
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow),
mycommandline(0)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->pushButton, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(startCommandline()));
connect(ui->pushButton_2, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(executeCommand()));
}
...
void MainWindow::startCommandline()
{
myiface = new minterface();
mycommandline = new mcmd(myiface);
mycommandline->start(); // spustíme vlákno
}
void MainWindow::executeCommand()
{
myiface->emitSignal("ping 192.168.1.1"); //nefunguje - vola funkci emit v myiface
emit myiface->haveData("ping 192.168.1.1"); //taky ne
}
//*********************
(mcmd.cpp)
//*********************
...
mcmd::mcmd(minterface *parent)
{
commandline = new QProcess();
connect(parent, SIGNAL(haveData(QString)), this, SLOT(insertInput(QString)));
}
...
void mcmd::run()
{
commandline->start("cmd");
commandline->waitForReadyRead();
}
void mcmd::insertInput(QString m_input) //sem signal nikdy nedorazi
{
input = m_input.toLatin1();
commandline->write(input);
commandline->write("\n");
commandline->waitForReadyRead();
}
void mcmd::getOutput() //odeslani odtud do predka funguje bez problemu...
{
result = commandline->readAll();
emit sendingData(QString(result));
}
insertInput(QString m_input) jsem zapoměl definovat jako slot
. Už to něco dělá
. Akorát mi teď zamrzává GUI, což znamená, že ještě něco dělám špatně. Ale s tím už se snad nějak porvu...
Pokud je aplikace jednovláknová, tak pravděpodobně GUI čeká na zbytek aplikace. Sloty/signály samy nezaručí to, že když se vyšlou, tak program běží paralelně na dvou místech. Pokud je vyhozen signál, tak aplikace hledá kde se má přijmout - spustí se kód slotu a až po jeho doběhnutí se zase vrátí na místo odkud byl signál vyslán.
.
.
Pokud by jste k tomu měli ještě nějaké rady či nápady určitě za ně budu rád. Ty odkazy ještě určitě nastuduju.
Zmatené není v podstatě nic, jen dokumentace na několika místech.Souhlas
Prakticky NIKDY se QThread nemusí dědit...Souhlas
...a nemá děditPověra
worker řešení se naopak má použít skoro vždyPověra Abych nebyl tak úsečný - worker-like řešení s děděním QThread může fungovat stejně dobře a mít některé jiné výhody, například to, že inicializace a start vlákna se přesune z hlavního vlákna, kde "zavazí", někam jinam, kde lépe ctí princip zapouzdřenosti objektu. Shrnul bych to spíš do jiné věty: Přetěžovat QThread::run() je hloupost.
qDebug() << QThread::currentThread(); . To může vést k hodně velikému zmatení. Řešením je posílat signál přes frontu zpráv, například:
connect(this, SIGNAL(sig1()), vlakno, SLOT(slot1()), Qt::QueuedConnection);
Vede to občas k trochu pracnějšímu zápisu: z GUI volám slot ve vlákně a až tam vyvolám signál přes frontu propojený s jiným slotem ve vlákně. Pokud to takhle nefunguje, budu muset svůj přístup přehodnotit a přepsat nějaké aplikace
S vlákny v Qt není moc problémů při vytváření a používání. Ovšem na hotové peklo můžete narazit, až budete chtít vlákno ukončit. Potíž může být i v tom, že u spousty Qt objektů ani netušíte, že si startují vlastní vlákna (QNetworkAccessManager).
Tiskni
Sdílej: