Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
haveData(QString), ten vyvolam ve chvili, kdy mam pro potomka nejaka data. V potomkovi mam pak slot který má daný signál zachytit a zpracovat.
connect(parent, SIGNAL(haveData(QString)), this, SLOT(insertInput(QString)));
Jenže ten na signál nereaguje. V konstruktoru dítěte mám na předka odkaz:
explicit mcmd(QMainWindow *parent);
Nenapadá mne už co dělám špatně
, nicméně je divné, že QTCreator všechny signály při zápisu předbízí/doplňujě, ale v tomto případě ne.
Zběžně to vypadá, že parent je QMainWindow, který nezná signál haveData(QString) - QMainWindow nahradit třídou, která obsahuje ten signál (a dědí z QMainWindow)
Signál je vyslán, ale cmd jej nezachytí...
zkusím uvést příklad...
//*********************
(MainWindow.cpp)
//*********************
...
//Konstruktor
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow),
mycommandline(0)
{
ui->setupUi(this);
connect(ui->pushButton, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(startCommandline()));
connect(ui->pushButton_2, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(executeCommand()));
}
...
void MainWindow::startCommandline()
{
myiface = new minterface();
mycommandline = new mcmd(myiface);
mycommandline->start(); // spustíme vlákno
}
void MainWindow::executeCommand()
{
myiface->emitSignal("ping 192.168.1.1"); //nefunguje - vola funkci emit v myiface
emit myiface->haveData("ping 192.168.1.1"); //taky ne
}
//*********************
(mcmd.cpp)
//*********************
...
mcmd::mcmd(minterface *parent)
{
commandline = new QProcess();
connect(parent, SIGNAL(haveData(QString)), this, SLOT(insertInput(QString)));
}
...
void mcmd::run()
{
commandline->start("cmd");
commandline->waitForReadyRead();
}
void mcmd::insertInput(QString m_input) //sem signal nikdy nedorazi
{
input = m_input.toLatin1();
commandline->write(input);
commandline->write("\n");
commandline->waitForReadyRead();
}
void mcmd::getOutput() //odeslani odtud do predka funguje bez problemu...
{
result = commandline->readAll();
emit sendingData(QString(result));
}
insertInput(QString m_input) jsem zapoměl definovat jako slot
. Už to něco dělá
. Akorát mi teď zamrzává GUI, což znamená, že ještě něco dělám špatně. Ale s tím už se snad nějak porvu...
Pokud je aplikace jednovláknová, tak pravděpodobně GUI čeká na zbytek aplikace. Sloty/signály samy nezaručí to, že když se vyšlou, tak program běží paralelně na dvou místech. Pokud je vyhozen signál, tak aplikace hledá kde se má přijmout - spustí se kód slotu a až po jeho doběhnutí se zase vrátí na místo odkud byl signál vyslán.
.
.
Pokud by jste k tomu měli ještě nějaké rady či nápady určitě za ně budu rád. Ty odkazy ještě určitě nastuduju.
Zmatené není v podstatě nic, jen dokumentace na několika místech.Souhlas
Prakticky NIKDY se QThread nemusí dědit...Souhlas
...a nemá děditPověra
worker řešení se naopak má použít skoro vždyPověra Abych nebyl tak úsečný - worker-like řešení s děděním QThread může fungovat stejně dobře a mít některé jiné výhody, například to, že inicializace a start vlákna se přesune z hlavního vlákna, kde "zavazí", někam jinam, kde lépe ctí princip zapouzdřenosti objektu. Shrnul bych to spíš do jiné věty: Přetěžovat QThread::run() je hloupost.
qDebug() << QThread::currentThread(); . To může vést k hodně velikému zmatení. Řešením je posílat signál přes frontu zpráv, například:
connect(this, SIGNAL(sig1()), vlakno, SLOT(slot1()), Qt::QueuedConnection);
Vede to občas k trochu pracnějšímu zápisu: z GUI volám slot ve vlákně a až tam vyvolám signál přes frontu propojený s jiným slotem ve vlákně. Pokud to takhle nefunguje, budu muset svůj přístup přehodnotit a přepsat nějaké aplikace
S vlákny v Qt není moc problémů při vytváření a používání. Ovšem na hotové peklo můžete narazit, až budete chtít vlákno ukončit. Potíž může být i v tom, že u spousty Qt objektů ani netušíte, že si startují vlastní vlákna (QNetworkAccessManager).
Tiskni
Sdílej: