Probíhá Meta Connect 2023. Společnost Meta představuje své novinky v oblasti AI a virtuální, smíšené a rozšířené reality. Představeny byly nové chytré brýle Ray-Ban | Meta a headset Meta Quest 3.
Eben Upton oficiálně představil (YouTube) nové Raspberry Pi 5 (YouTube). Je více než 2x výkonnější než jeho předchůdce, model 4B.
Byl vydán (YouTube) Counter-Strike 2. Nativně také pro Linux. Jedná se o největší technologický skok v historii této populární herní série.
Richard Stallman vystoupí v Praze s přednáškou Free Software And Your Freedom. V sobotu 30. září ve 14:30 na Pedagogické fakultě UK a v neděli 1. října v 18:00 hodin v rámci konference Hackers Congress Paralelní Polis.
Byla vydána verze 6 s kódovým název Faye linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byly publikovány informace o novém bezpečnostním problému pojmenovaném GPU.zip (paper, GitHub). S vlastním logem. Jedná se o možný útok postranním kanálem na grafickou kartu (GPU). Proces může "krást pixely" jinému procesu.
Projekt GNU dnes slaví 40. výročí. Přesně před čtyřiceti lety, 27. září 1983, Richard Stallman oznámil, že se chystá napsat s Unixem kompatibilní operační systém GNU (Gnu's Not Unix). Hlavní oslava a setkání hackerů probíhá ve Švýcarsku ve městě Biel/Bienne. Na programu je také přednáška Richarda Stallmana.
Byl vydán Mozilla Firefox 118.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout je nutno automatický lokální strojový překlad webových stránek. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 118 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána nová major verze 15.0.0 softwaru OCRmyPDF pro přidávání textové vrstvy k naskenovaným PDF dokumentům (PDF/A). Přehled novinek v poznámkách k vydání. OCRmyPDF využívá pro optické rozpoznávání znaků (OCR) engine Tesseract.
Karel Matějka zveřejnil druhé demo své chystané hry Bzzzt. Kromě verze pro Windows a macOS je dostupná i verze pro Linux. Plná verze hry má vyjít zanedlouho.
haveData(QString)
, ten vyvolam ve chvili, kdy mam pro potomka nejaka data. V potomkovi mam pak slot který má daný signál zachytit a zpracovat.
connect(parent, SIGNAL(haveData(QString)), this, SLOT(insertInput(QString)));
Jenže ten na signál nereaguje. V konstruktoru dítěte mám na předka odkaz:
explicit mcmd(QMainWindow *parent);
Nenapadá mne už co dělám špatně Zběžně to vypadá, že parent je QMainWindow, který nezná signál haveData(QString) - QMainWindow nahradit třídou, která obsahuje ten signál (a dědí z QMainWindow)
//********************* (MainWindow.cpp) //********************* ... //Konstruktor MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) : QMainWindow(parent), ui(new Ui::MainWindow), mycommandline(0) { ui->setupUi(this); connect(ui->pushButton, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(startCommandline())); connect(ui->pushButton_2, SIGNAL(clicked()), this, SLOT(executeCommand())); } ... void MainWindow::startCommandline() { myiface = new minterface(); mycommandline = new mcmd(myiface); mycommandline->start(); // spustíme vlákno } void MainWindow::executeCommand() { myiface->emitSignal("ping 192.168.1.1"); //nefunguje - vola funkci emit v myiface emit myiface->haveData("ping 192.168.1.1"); //taky ne} //********************* (mcmd.cpp) //********************* ... mcmd::mcmd(minterface *parent) { commandline = new QProcess(); connect(parent, SIGNAL(haveData(QString)), this, SLOT(insertInput(QString))); } ... void mcmd::run() { commandline->start("cmd"); commandline->waitForReadyRead(); } void mcmd::insertInput(QString m_input) //sem signal nikdy nedorazi
{ input = m_input.toLatin1(); commandline->write(input); commandline->write("\n"); commandline->waitForReadyRead(); } void mcmd::getOutput() //odeslani odtud do predka funguje bez problemu... { result = commandline->readAll(); emit sendingData(QString(result)); }
insertInput(QString m_input)
jsem zapoměl definovat jako slot Pokud je aplikace jednovláknová, tak pravděpodobně GUI čeká na zbytek aplikace. Sloty/signály samy nezaručí to, že když se vyšlou, tak program běží paralelně na dvou místech. Pokud je vyhozen signál, tak aplikace hledá kde se má přijmout - spustí se kód slotu a až po jeho doběhnutí se zase vrátí na místo odkud byl signál vyslán.
Zmatené není v podstatě nic, jen dokumentace na několika místech.Souhlas
Prakticky NIKDY se QThread nemusí dědit...Souhlas
...a nemá děditPověra
worker řešení se naopak má použít skoro vždyPověra Abych nebyl tak úsečný - worker-like řešení s děděním QThread může fungovat stejně dobře a mít některé jiné výhody, například to, že inicializace a start vlákna se přesune z hlavního vlákna, kde "zavazí", někam jinam, kde lépe ctí princip zapouzdřenosti objektu. Shrnul bych to spíš do jiné věty: Přetěžovat QThread::run() je hloupost.
qDebug() << QThread::currentThread();
. To může vést k hodně velikému zmatení. Řešením je posílat signál přes frontu zpráv, například:
connect(this, SIGNAL(sig1()), vlakno, SLOT(slot1()), Qt::QueuedConnection);
Vede to občas k trochu pracnějšímu zápisu: z GUI volám slot ve vlákně a až tam vyvolám signál přes frontu propojený s jiným slotem ve vlákně. Pokud to takhle nefunguje, budu muset svůj přístup přehodnotit a přepsat nějaké aplikace
Tiskni
Sdílej: