abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:55 | Nová verze

    Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | IT novinky

    Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 07:11 | Zajímavý projekt

    Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Bezpečnostní upozornění

    Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:44 | IT novinky

    Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    O víkendu 18. a 19. října lze na brněnském výstavišti navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival tvořivosti, vynálezů a bastlířské radosti", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.10. 23:55 | IT novinky

    Do 20. října do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | říjen 2025 (YouTube) doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (37%)
     (46%)
     (18%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (19%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 222 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: Eliminácia tearingu na OpenGL ES s grafikou Mali 400

    mirec avatar 9.2.2014 16:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Eliminácia tearingu na OpenGL ES s grafikou Mali 400
    Přečteno: 294×
    Dobrý deň, už niekoľko dní sa snažím eliminovať tearing na OpenGL ES priamo na framebufferi.

    Ovládače bežia na kerneli: Linux buildroot 3.4.75 #4 PREEMPT Sun Feb 9 00:00:40 CET 2014 armv7l GNU/Linux.

    Ovládač UMP vypisuje pri insmode:
    Inserting UMP device driver. Compiled: Feb  8 2014, time: 20:18:21
    Using OS memory backend, allocation limit: 134217728
    UMP device driver 0000 loaded
    
    Mali má nasledujúci výpis:
    Inserting Mali v20 device driver.
    Compiled: Feb  8 2014, time: 20:19:24.
    Driver revision: r3p2-01rel1
    mali_module_init() registering device
    mali: use config clk_div 2
    mali clock set completed, clock is  180000000 Hz
    mali_module_init() registering driver
    mali_probe(): Called for platform device mali-utgard
    Memory system initializing
    Using device defined memory settings (dedicated: 0x00000000@0x00000000, shared: 0x10000000)
    Mali OS memory allocator created with max allocation size of 0x10000000 bytes, cpu_usage_adjust 0x00000000
    Using device defined frame buffer settings (0x02000000@0x5A000000)
    Memory Validator installed for Mali physical address base=0x5A000000, size=0x02000000
    Mali PMU: Creating Mali PMU core
    Mali PP: Creating Mali PP core: Mali_PP0
    Mali PP: Base address of PP core: 0x1c48000
    Found Mali GPU Mali-400 MP r1p1
    Mali L2 cache: Creating Mali L2 cache: Mali_L2
    Mali MMU: Creating Mali MMU: Mali_GP_MMU
    Mali GP: Creating Mali GP core: Mali_GP
    Mali MMU: Creating Mali MMU: Mali_PP0_MMU
    Mali PP: Creating Mali PP core: Mali_PP0
    Mali PP: Base address of PP core: 0x1c48000
    1+0 PP cores initialized
    Mali GPU Utilization: No utilization handler installed
    mali_probe(): Successfully initialized driver for platform device mali-utgard
    Mali device driver loaded
    
    Výstup testovacieho dodávaného s ovládačmi je:
    EGL Version: "1.4 Linux-r3p2-01rel2"
    EGL Vendor: "ARM"
    EGL Extensions: "EGL_KHR_image EGL_KHR_image_base EGL_KHR_image_pixmap EGL_KHR_gl_texture_2D_image EGL_KHR_gl_texture_cubemap_image EGL_KHR_gl_renderbuffer_image EGL_KHR_reusable_sync EGL_KHR_fence_sync EGL_KHR_lock_surface EGL_KHR_lock_surface2 EGL_EXT_create_context_robustness "
    Surface size: 800x480
    GL Vendor: "ARM"
    GL Renderer: "Mali-400 MP"
    GL Version: "OpenGL ES 2.0"
    GL Extensions: "GL_OES_texture_npot GL_OES_compressed_ETC1_RGB8_texture GL_OES_standard_derivatives GL_OES_EGL_image GL_OES_depth24 GL_ARM_rgba8 GL_ARM_mali_shader_binary GL_OES_depth_texture GL_OES_packed_depth_stencil GL_EXT_texture_format_BGRA8888 GL_EXT_blend_minmax GL_OES_EGL_image_external GL_OES_EGL_sync GL_OES_rgb8_rgba8 GL_EXT_multisampled_render_to_texture GL_EXT_discard_framebuffer GL_OES_get_program_binary GL_ARM_mali_program_binary GL_EXT_shader_texture_lod GL_EXT_robustness GL_OES_depth_texture_cube_map "
    
    Veľkosť LCD je 800x480, veľkosť framebufferu je nastavená na 800x1440 (tj. teoreticky je možný triple buffering).
    mode "800x480-60"
        # D: 33.000 MHz, H: 31.280 kHz, V: 59.580 Hz
        geometry 800 480 800 1440 32
        timings 30303 16 209 22 22 30 1
        rgba 8/16,8/8,8/0,8/24
    endmode
    
    Pre testovanie tearingu zobrazujem pohybujúci sa trojuholník (video).

    Po každom vykresľovaní program čaká na vsync, synchronizáciu zabezpečuje tento kód (je použitý v mnohých zdrojákoch, nie je to môj výmysel):
    if (ioctl(framebuffer, FBIO_WAITFORVSYNC, 0) == -1) {
        printf("FBIO_WAITFORVSYNC ERR");
    }
    
    eglSwapBuffers(egl_display, egl_surface);
    
    Presne tento kód spôsobuje dosť silný tearing: video (zubaté hrany).

    Signál vsync je správne zapojený a funguje, problém je vo funkcii eglSwapBuffers, ktorá trvá pomerne dlho (5 - 20ms) pretože namiesto prepnutia front / back bufferu vykonáva aj samotné renderovanie.

    Teoreticky sa dá tearing odstrániť vložením glFinish za vykresľovaním, takže eglSwapBuffers bude vykonaná dostatočne rýchlo. To však zníži fps u extrémne jednoduchých scén na 30fps (z pôvodných asi 1000fps) a u zložitejších scén z 60fps na 10fps.

    Vynechať pomalú synchronizáciu s CPU je zvyčajne možné použitím triple bufferingu, ale nikde som nenašiel nejaký príklad ako sa triple buffering aktivuje. Pôvodne som si myslel, že sa môže zapnúť nastavením eglSwapInterval (nepíše sa to v dokumentácii explicitne, ale vyzerá to na nastavenie počtu predrenderovaných bufferov). Volanie eglSwapInterval nemá však na aplikáciu žiaden vplyv. Nastavenie pomocou EGL_MIN_SWAP_INTERVAL / EGL_MAX_SWAP_INTERVAL tak isto nefunguje (akákoľvek hodnota spôsobí chybu inicializácie EGL kdesi v blobe, neviem zisiť prečo).

    Máte niekto nápad ako redukovať tearing bez výrazneho zníženia fps?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Odpovědi

    Bedňa avatar 3.3.2014 19:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eliminácia tearingu na OpenGL ES s grafikou Mali 400
    #define NUM_BUFFERS 3
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.