abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 8
    6.11. 11:00 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    6.11. 10:55 | Humor

    Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    6.11. 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 322 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Eliminácia tearingu na OpenGL ES s grafikou Mali 400

    mirec avatar 9.2.2014 16:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Eliminácia tearingu na OpenGL ES s grafikou Mali 400
    Přečteno: 298×
    Dobrý deň, už niekoľko dní sa snažím eliminovať tearing na OpenGL ES priamo na framebufferi.

    Ovládače bežia na kerneli: Linux buildroot 3.4.75 #4 PREEMPT Sun Feb 9 00:00:40 CET 2014 armv7l GNU/Linux.

    Ovládač UMP vypisuje pri insmode:
    Inserting UMP device driver. Compiled: Feb  8 2014, time: 20:18:21
    Using OS memory backend, allocation limit: 134217728
    UMP device driver 0000 loaded
    
    Mali má nasledujúci výpis:
    Inserting Mali v20 device driver.
    Compiled: Feb  8 2014, time: 20:19:24.
    Driver revision: r3p2-01rel1
    mali_module_init() registering device
    mali: use config clk_div 2
    mali clock set completed, clock is  180000000 Hz
    mali_module_init() registering driver
    mali_probe(): Called for platform device mali-utgard
    Memory system initializing
    Using device defined memory settings (dedicated: 0x00000000@0x00000000, shared: 0x10000000)
    Mali OS memory allocator created with max allocation size of 0x10000000 bytes, cpu_usage_adjust 0x00000000
    Using device defined frame buffer settings (0x02000000@0x5A000000)
    Memory Validator installed for Mali physical address base=0x5A000000, size=0x02000000
    Mali PMU: Creating Mali PMU core
    Mali PP: Creating Mali PP core: Mali_PP0
    Mali PP: Base address of PP core: 0x1c48000
    Found Mali GPU Mali-400 MP r1p1
    Mali L2 cache: Creating Mali L2 cache: Mali_L2
    Mali MMU: Creating Mali MMU: Mali_GP_MMU
    Mali GP: Creating Mali GP core: Mali_GP
    Mali MMU: Creating Mali MMU: Mali_PP0_MMU
    Mali PP: Creating Mali PP core: Mali_PP0
    Mali PP: Base address of PP core: 0x1c48000
    1+0 PP cores initialized
    Mali GPU Utilization: No utilization handler installed
    mali_probe(): Successfully initialized driver for platform device mali-utgard
    Mali device driver loaded
    
    Výstup testovacieho dodávaného s ovládačmi je:
    EGL Version: "1.4 Linux-r3p2-01rel2"
    EGL Vendor: "ARM"
    EGL Extensions: "EGL_KHR_image EGL_KHR_image_base EGL_KHR_image_pixmap EGL_KHR_gl_texture_2D_image EGL_KHR_gl_texture_cubemap_image EGL_KHR_gl_renderbuffer_image EGL_KHR_reusable_sync EGL_KHR_fence_sync EGL_KHR_lock_surface EGL_KHR_lock_surface2 EGL_EXT_create_context_robustness "
    Surface size: 800x480
    GL Vendor: "ARM"
    GL Renderer: "Mali-400 MP"
    GL Version: "OpenGL ES 2.0"
    GL Extensions: "GL_OES_texture_npot GL_OES_compressed_ETC1_RGB8_texture GL_OES_standard_derivatives GL_OES_EGL_image GL_OES_depth24 GL_ARM_rgba8 GL_ARM_mali_shader_binary GL_OES_depth_texture GL_OES_packed_depth_stencil GL_EXT_texture_format_BGRA8888 GL_EXT_blend_minmax GL_OES_EGL_image_external GL_OES_EGL_sync GL_OES_rgb8_rgba8 GL_EXT_multisampled_render_to_texture GL_EXT_discard_framebuffer GL_OES_get_program_binary GL_ARM_mali_program_binary GL_EXT_shader_texture_lod GL_EXT_robustness GL_OES_depth_texture_cube_map "
    
    Veľkosť LCD je 800x480, veľkosť framebufferu je nastavená na 800x1440 (tj. teoreticky je možný triple buffering).
    mode "800x480-60"
        # D: 33.000 MHz, H: 31.280 kHz, V: 59.580 Hz
        geometry 800 480 800 1440 32
        timings 30303 16 209 22 22 30 1
        rgba 8/16,8/8,8/0,8/24
    endmode
    
    Pre testovanie tearingu zobrazujem pohybujúci sa trojuholník (video).

    Po každom vykresľovaní program čaká na vsync, synchronizáciu zabezpečuje tento kód (je použitý v mnohých zdrojákoch, nie je to môj výmysel):
    if (ioctl(framebuffer, FBIO_WAITFORVSYNC, 0) == -1) {
        printf("FBIO_WAITFORVSYNC ERR");
    }
    
    eglSwapBuffers(egl_display, egl_surface);
    
    Presne tento kód spôsobuje dosť silný tearing: video (zubaté hrany).

    Signál vsync je správne zapojený a funguje, problém je vo funkcii eglSwapBuffers, ktorá trvá pomerne dlho (5 - 20ms) pretože namiesto prepnutia front / back bufferu vykonáva aj samotné renderovanie.

    Teoreticky sa dá tearing odstrániť vložením glFinish za vykresľovaním, takže eglSwapBuffers bude vykonaná dostatočne rýchlo. To však zníži fps u extrémne jednoduchých scén na 30fps (z pôvodných asi 1000fps) a u zložitejších scén z 60fps na 10fps.

    Vynechať pomalú synchronizáciu s CPU je zvyčajne možné použitím triple bufferingu, ale nikde som nenašiel nejaký príklad ako sa triple buffering aktivuje. Pôvodne som si myslel, že sa môže zapnúť nastavením eglSwapInterval (nepíše sa to v dokumentácii explicitne, ale vyzerá to na nastavenie počtu predrenderovaných bufferov). Volanie eglSwapInterval nemá však na aplikáciu žiaden vplyv. Nastavenie pomocou EGL_MIN_SWAP_INTERVAL / EGL_MAX_SWAP_INTERVAL tak isto nefunguje (akákoľvek hodnota spôsobí chybu inicializácie EGL kdesi v blobe, neviem zisiť prečo).

    Máte niekto nápad ako redukovať tearing bez výrazneho zníženia fps?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Odpovědi

    Bedňa avatar 3.3.2014 19:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Eliminácia tearingu na OpenGL ES s grafikou Mali 400
    #define NUM_BUFFERS 3
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.