abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.10. 12:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 191 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník

    Dotaz: C++: Error: Multiple definition of / first defined here

    31.3.2014 18:54 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Přečteno: 233×
    Zdravim,

    je to mozna blby dotaz, ale ja fakt nevim co delam spatne. Zkousel jsem hledat reseni na internetu ale podle me mam vsechno jak ma byt.

    mam hlavicku gyro.h, kde si definuji strukturu GyroStruct {...} gyroVals. Tuto hlavicku includuji do gyro.cpp a do main.cpp, kde pouzivam promennou gyroVals - cili je to v podstate globalni promenna.

    Pri sestaveni v Qt mi to napise chybu: multiple definition of GyroModule::gyroVals (file not found) / first defined here (file not found)

    V hlavickach pouzivam #ifndef GYRO_H #define GYRO_H #endif a take pouzivam namespacy.

    Dekuji moc za pomoc

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    31.3.2014 19:15 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    No tak jsem si tenhle prikladu delal v cistem projektu v Qt a cumim na to jak puk, fakt to nejde. Ja jako v C++ moc neumim, akorat jsem se na stredni ucil v C.

    Kdyz si vezmu, ze C++ podporuje proceduralni programovani, tak jaky ma pak smysl, ze kdyz si v hlavicce nadefinuju a nadeklaruju typ, nemuzu k nemu pak pristoupit z vicero mist naincludovanim hlavicky? To mi pripomina nejake zapouzdreni ktere znam z OOP.

    Please explain :-)
    31.3.2014 19:22 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Můžete postnout nějaký minimální příkad toho, co se snažíte udělat? Jinak bacha, struct v C++ je něco jiného než v C. V C++ se structem rozumí třída, která má všechny členy implicitně public.
    31.3.2014 19:28 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    //main.cpp #include "foo.h"

    int main(int argc, char *argv[]) { struktura.i = 5; func(); return 0; }

    //foo.h

    #ifndef FOO_H #define FOO_H

    struct myStruct { int i; } struktura; void func(); #endif

    //foo.cpp

    #include "foo.h:"

    void func() { struktura.i = 4; }

    Vede k chybe Multiple definition of struktura.

    Uz jsem prisel na to, ze problem je proste ve vicenasobne definici (necekane :D ) promenne "struktura", kdyz si nainkluduju hlavicku i do main.cpp... jenomze co s tim? Co kdyz budu chtit pouzivat globalni promenne, jako jsem byl zvykly treba v Cecku?
    31.3.2014 19:34 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Rikate ze structura je jako trida s public prvky v C++. A ja jsem cetl, ze prace se strukturami ma vetsi vykon nez s tridami. Delam tu aplikaci pro Raspberry Pi a chci at je to rychle, kdyz uz to delam v C++. Struktury vnimam jako zprehledneni, nez kdybych pouzival nejake pole. Tak co ted s tim, to muzu rovnou pouzit tridy? :/
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 19:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Struktura a třída je v C++ skoro totéž. Zpomalení přichází až s virtuálními metodami. Ale i to je prakticky zanedbatelné a velmi dobře zoptimalizované. Jakýkoliv dnešní hardware je dost rychlý na to, abys toto nemusel v C++ řešit a mohl raději psát dobře čitelný kód. Navíc dnešní překladače už toho zvládnou optimalizovat docela hodně a kolikrát jim tyto pseudooptimalizace jen hází klacky pod nohy.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 19:51 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Takze muzu pouzivat normal OOP s metodami a bude to stejne rychle, jako kdybych pouzival proceduralni programovani? Uz bych si rad udelal jasno v tom, jestli je proceduralni programovani vykonejsi.
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 20:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Režii objektů považuj s klidem za zanedbatelnou. Až budeš dělat věci, kde na tom bude záležet, tak budeš vědět.

    Je lepší napsat slušný kód, který je o něco pomalejší, než neudržovatelnou zrůdu. Mnohem více výkonu se vyplýtvá na spoustě jiných věcí a pokud chceš rychlý kód, nauč se používat profiler. Ten ti řekne, kde to drhne a nebudeš se zdržovat blbostma.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Řešení 1× (gld17 (tazatel))
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 19:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Protože v C++ se rozlišuje mezi deklarací a definicí. Proměnná může být deklarována vícekrát, ale definována jen jednou.

    Tedy v hlavičkovém souboru ponech
    GyroStruct {...}; // deklarace typu
    a přidej
    extern GyroStruct gyroVals; // deklarace, že symbol gyroVals existuje
    V právě jednom .cc pak budeš mít
    GyroStruct gyroVals; // definice, co symbol gyroVals znamená
    Nicméně tento přístup je z pohledu návrhu aplikace špatně a měl bys to udělat jinak.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 19:55 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    rozumim, to funguje. Dependency injection je v podstate to, co do nas vtloukali na stredni, ze nemame pouzivat globalni promenne ale delat navratove hodnoty u funkci? Ale kdyz vidim ted ty zdrojaky psane v Cecku, tak tam se tim vyvojari ocividne moc neridi a me to prijde prakticke i pro moji potrebu nyni u me aplikace, me by to taky zprehlednilo kod :D
    Josef Kufner avatar 31.3.2014 21:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Dependency injection je o tom, že se používající kód nestará o původ toho, co používá. Jen do sebe nechá nacpat vše, co potřebuje.

    Pokud uděláš správně zapouzdření jednotlivých částí programu (objektů), bude to ještě přehlednější než to máš teď.

    Polož si jednoduchou otázku: Co musím udělat, abych tuto komponentu mohl mít ve dvou instancích?

    Pokud je odpověď složitější než "Zavolám factory/konstruktor a napojím těhle pár propojek.", tak to máš blbě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.3.2014 20:19 axel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++: Error: Multiple definition of / first defined here
    Ja jako v C++ moc neumim, akorat jsem se na stredni ucil v C.
    To je ovsem problem, na ktery budes narazet neustale. Doporucuju zacit knizkou o C a pokracovat knizkou o C++, jinak toho moc nenaprogramujes...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.